reklama

Prvá na Slovensku. Trnava bude mať na budúci rok pri stanici cyklovežu na parkovanie bicyklov

Vyše jedenásť metrov vysokú vežu určenú na automatické parkovanie 118 bicyklov chce v roku 2017 postaviť mesto Trnava pri železničnej stanici. Projekt ohlásila radnica prostredníctvom tlačovej správy.

Trnavská samospráva podporuje rozvoj nemotorovej dopravy v meste a snaží sa vytvárať svojim občanom vhodné prostredie na to, aby mohli nechať auto doma a presúvať sa v rámci mesta pohodlne na bicykli. Výhodou je nielen obmedzenie znečisťovania ovzdušia, ale odpadajú aj problémy s hľadaním miesta na parkovanie auta.

Základom je kvalitná sieť cyklotrás (pozrite si ich aktuálnu mapu), na ktorej samospráva koncepčne pracuje už niekoľko rokov. Ďalšou podmienkou toho, aby ľudia bicykle používali, je, aby mali možnosť bezpečne ich zaparkovať bez obáv z krádeže.

Jedným z plánovaných projektov je aj cykloveža – 11,5 m vysoká dvanásťuholníková stavba na betónovom základe s kostrou zo železa a plášťom zo skla, ktorá poskytne automatický samoobslužný systém úschovy bicyklov.

“Výhodou takéhoto parkovania je, že si spolu s bicyklom môžete uschovať aj prilbu, reflexnú vestu či iné príslušenstvo. Kapacita cykloveže je 118 bicyklov na ploche 8,37 x 8,37 m. Okrem klasických bicyklov tu bude možné zaparkovať aj elektrobicykle až do hmotnosti 50 kg. Priestor bude sledovaný kamerovým systémom, takže cykloveža poskytne ochranu nielen pred vplyvmi počasia, ale aj pred odcudzením,” približuje pripravovaný projekt mesto v tlačovej správe.

Trnavská cykloveža bude stáť pred železničnou stanicou. Cyklistom uľahčí dochádzanie za prácou či štúdiom.

cykloveza
Cykloveža bude mať kapacitu 118 bicyklov

“Už nebude nutné zápasiť každé ráno o voľné miesto na parkovanie pred stanicou s ostatnými autami, postačí sa doviezť na bicykli a bezpečne ho zaparkovať v cykloveži. Projekt je naplánovaný na budúci rok, pričom od vybudovania betónového základu je potrebných asi šesť mesiacov na dokončenie celej stavby,” odhaduje trnavská radnica.

Postup pre zaparkovanie bicykla je jednoduchý: priveziete sa k cykloveži, podľa názorného návodu na monitore (môžete si ho pozrieť na videu) vložíte bicykel dnu a automat vám vydá lístok.

Celý proces netrvá ani pol minúty. Každý bicykel má priradenú vlastnú jedinečnú pozíciu, na ktorú ho dopraví zakladací výťahový systém. Po svojom návrate vložíte lístok do čítačky a tá vám automaticky vyráta sumu na zaplatenie. Poplatok bude možné uhradiť v hotovosti i poslaním SMS správy.

Cyklovežu zrealizuje na kľúč spoločnosť Bikeproject, ktorá je jediným európskym dodávateľom ponúkajúcim tento druh bezpečného uskladnenia bicyklov.

“Ich cykloveže sa nadchádzajú zatiaľ iba v Českej republike, konkrétne v Hradci Králové a v Přerove. Trnava sa tak stane prvým mestom na Slovensku a tretím v Európe s automatizovanou cyklovežou,” konštatuje mesto Trnava.

cykloveza-parking
Systém zaparkuje bicykel automaticky

Ulož ako PDF
Napísal 20. septembra 2016 7:37. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

70 komentárov pre “Prvá na Slovensku. Trnava bude mať na budúci rok pri stanici cyklovežu na parkovanie bicyklov”

  1. 1
    jop says:

    ake su naklady na udrzbu? aka je suma za parkovne? daju sa niekde tieto informacie zistit?

  2. 2
    citatel says:

    A hajzlikom zlodejskym odzvoni..

  3. 3
    Kamil Schultz says:

    A parkovanie na Hlinach kedy vyriesite? Zrejme tak ako ste vyriesili parkovanie pri novej nemocnici…

  4. 4
    xXx says:

    Toto bolo na SME
    “Projektovú dokumentáciu by mala firma Bikeproject dodať podľa zmluvy do 23. augusta, mesto za ňu zaplatí 8328 eur vrátane DPH. Cena samotného parkovacieho domu je odhadom 350-tisíc eur, radnica ju však neplánuje dať celú z vlastného.”
    To su ine palky, kvoli 118 miestam na bicykle. Potom nech nezabudnu kvoli par supom zase rozdavat letaciky, na co by sa malo pouzit 20 000 pre celu Trnavu.

    • 4.1
      Juraj Fuzák says:

      To je cena do sutaze, zvycajne sutaz stlaci cenu dole. Na druhej strane, je to teoreticky o 118 aut menej na cestach a ked hovorime o palke za 118 miest na bicykle, kolko by stalo vybudovat 118 plnohodnotnych miest pre auta?

      • 4.1.1
        Kontajner says:

        Ano, to je vsetko len teoreticky. Prakticky si to nikto nevsimne a uz vidim, ako ti, co sa vozili doteraz autom, odrazu zacnu chodit na bicykli, hlavne ak nebude pekne a teplo. Takze hor sa minut vyse 350 000, ved z cudzie krv netecie. Keby radsej urobili pouzitielnu MHD, co sluzi ludom, tak by mohlo este viac aut ubudnut.

        • 4.1.1.1
          Juraj Fuzak says:

          zmluva s terajsim prevadzkovatelom mhd konci v roku 2017 a v ramci sutaze bude aj reorganizacia, myslim ze teraz riesit mhd uz by nemalo zmysel. Keby sa pri vsetkom uvazovalo ze aj tak to nikto nebude vyuzivat tak by nikde nestalo nic. V zahranici je to vyuzivane vsade a u nas to samozrejme odsudime dopredu na neuspech…

          • 4.1.1.1.1
            TT says:

            Ak mam male mesto ako je Trnava kde za pekneho pocasie vsade idem pesi a ked nie je pekne tak idem autom alebo taxikom za 2 eura, nikto nikdy ma nedostane na bicykel. Aj keby sme mali tisic kiometrov cyklotras.
            Na nakup autom a nezaparkujem v meste? Idem do obchodov na obchvat. Na mensi nakup do mesta?
            Ked je pekne v Trnave, vacsina ludi sa dostane vsade pesi. Inak auto, taxi. Neviem preco by som si mal niekedy ako hlavny dopravny prostriedok v meste ako Trnava vybrat bike.

            • 4.1.1.1.1.1
              Juraj Fuzak says:

              niekto ta nuti? okrem teba je v tomto meste dalsich 65 000 ludi a je dolezite mat na vyber

              • 4.1.1.1.1.1.1
                Trnava says:

                Mat na vyber je pekna vec. Hlavne ked dam 3 000 eur na parkovacie miesto na bicykel :D To by som si ozaj vybral.
                Ak sa nemylim, tak sa robil nejaky pristresok na bicykle pri stanici.
                Mame aspon nejaky prehlad,ci je tento pristresok vytazeny na 100% denne? Ci ho nie je mozne iba zvacsit?
                Ak nie je vytazeny, naco ideme vyhadzovat prachy na hento?

                Hned vedla pozrem parkovisko pri stanici (chvalabohu na stanicu nechodim a nedochadzam do prace do blavy) a vidim parkovisko vytazene na 100%. Tam by nemala byt priorita?

          • 4.1.1.1.2
            odsudca says:

            tak ako ste odsudili vy upravu existujucej mhd ktora by mala vacsi prinos pre vacsiu spolocnost. plneho parkovacieho domu ma bicykle sa ale nikdy nedockate. uz len preto ze bicyklova doprava je aj o tom ze je zadarmo tak platit za parkovanie je
            anticyklisticke. pred rokom ste tam postavili pristresok a zrazu je potrebna veza. kto ju potrebuje zrazu? preco zrovna takuto? sa niekto rozhodol bez verejnej diskusie?

            • 4.1.1.1.2.1
              Juraj Fuzák says:

              kto odsudil upravu MHD? Pokial by malo podla teba zmysel menit system MHD par mesiacov pred vyprsanim zmluvy, tak v poriadku, ale tam z mojej strany logicka debata konci. Byciklova doprava je zadarmo, 5 korun ako v hradci kralove alebo 20 centov je zadarmo za ten komfort ze mam bycikel v suchu a strazeny. A preco zrovna takuto? Pokial mi je zname tak tato technologia je jedina v europe, ale do diskusie sa mozes prihlasit, napis primatorovi alebo na urad ze chces diskutovat vecne a urcite nebudes odmietnuty pokial si odbornik v danej oblasti.

              • 4.1.1.1.2.1.1
                Juraj Fuzák says:

                sorry za tie bycikle :) bije to do oci :)

              • 4.1.1.1.2.1.2
                odsudca says:

                jaj sorry, ta MHD je nahovno od vcera a vcera zrovna ste zistili ze sa ju neoplati riesit ale oplati sa kupit veza?
                mi tu pises ze mozem diskutovat pokial som odbornik v danej oblasti ale na aku oblast si ty odbornik ked mas potrebu sa tu vyjadrovat ku kazdej teme? na internetove diskusie? co ty chodis bicyklom na stanicu aby si rozumel problematike cyklistu?

                350 000 EUR to je suma za ktoru tych 118 cyklistov pre ktorych stavias (alebo obhajujes) vezu mozes 14 rokov vozit na taxiku z domu na stanicu. a je uplne jedno ci to budu peniaze od fera alebo od jana alebo od EU. su to skratka predrbane statisice eur na nezmysel ktory nikto nepotrebuje ale niekto chce.

                • 4.1.1.1.2.1.2.1
                  Juraj Fuzák says:

                  No dobre a teraz to skusme bez emocii… ja niesom odbornik na dopravu a preto by som si nedovolil tvrdit ci je nieco potrebne spravit alebo nie, ci nejaka cesta ma byt jednosmerna, obojsmerna alebo podobne bez toho aby som si to u odbornikov overil, popripade si zistil fakty. A ano predstav si chodim kazde rano na stanicu na vlak do Bratislavy a predstav si chodim tam aj na bicykli, super co. Akym odbornym zistenim si prisiel na to ze to nikto nepotrebuje? Fakty prosim, nie emocie a argumenty “tak celkovo”. Este mi prosim vysvetli ako je mozne ze v Hradci Kralove to rocne vyuzije 16 000 ludi a u nas to nikto nepotrebuje?

                  Keby si chcel vozit ludi 118 ludi na stanicu taxikom 14 rokov tak by ta to vyslo asi 1,2 miliona takze znovu sme pri emociach a brusnych poctoch, ktore sa do debaty nehodia.

                  • 4.1.1.1.2.1.2.1.1
                    odsudca says:

                    MHD je nahovno – fakt a stav ktory uz davno nemal existovat
                    neoplati sa MHD uz riesit – pocit
                    treba nam cyklovezu – pocit, ktory si niekto pretavuje do sebarealizacie. ved urcite je lubivejsie nieco postavit co je vidno ako vyriesit neviditelnu MHD.

                    s tymi 14 rokmi mas pravdu 2x som zaratal 2 EURa takze spravne je to takto:
                    118 ludi x 2 EUR na den x 200 pracovnych dni = 47200 EUR na rok takze 7,4 roku mozes vozit kazdeho co by tam parkoval taxikom z domu na stanicu. len za zriadovacie naklady. ak zaratame prevadzku ktora bude tiez nieco stat tak to bude viac. ak by to bolo v MHD tak sa dostanes pri cene listka 60 centov na 24 rokov alebo na 12 rokov a mozes ich vozit aj domov.

                    hradec kralove 16000 ludi ROCNE to vyuzije:
                    16000 pouziti/200 pracovnych dni=80 ludi denne. to uz su neni tak uzasne cisla co?
                    gratulujem pre 80 ludi maju v hradci kralove opachu za 10 milionov korun ktoru naozaj nikto okrem 80 ludi za rok nepotrebuje.

                    • 4.1.1.1.2.1.2.1.1.1
                      Juraj Fuzák says:

                      MHD nieje pocit – byvale vedenie nechalo spravit reorganizaciu MHD za 200 000 a vysledok vidime. Terajsie vedenie nastupilo do uradu na zaciatku roka 2015 a vediac ze zmluva s terajsim prepravcom konci v roku 2017 malo davat dalsie peniaze na dalsiu reorganizaciu ked pri novej sutazi bude reorganizacia tak ci tak? Priparavy a debaty na MHD v roku 2017 uz davno prebiehaju, bolo to spominane aj na poslednom zastupitelstve a nic sa nenecha na nahodu. MHD bude riesene s velkym dorazom na efektivnost a hlavne logickost.

                      K 80 ludom, ktori vyuzivaju cyklovezu… pri sucasnom stave parkovania pri stanici a okolitych uliciach by bolo podla teba lepsie ak by tam denne pribudlo 80 dalsich aut? Kde by mali parkovat? Jedno plnohodnotne parkovacie miesto podla normy ma myslim 12m2, pri 80tych autach je to 960m2, ktore by bolo potrebne zastavat. Mame pri stanici a blizkom okoli taky priestor bez toho aby sme znicili dalsiu zelen, ktorej mame aj tak v meste malo?

                    • 4.1.1.1.2.1.2.1.1.2
                      odsudca says:

                      a vysledok vidime…a dalsi vysledok uvidime v 2017 a zatial mozeme chodit na bicygloch :)

                      80 dalsich aut nepribudne lebo tych ludi co chodia na stanicu je rovnaky pocet lebo seci chodia taxikom a pesi. a mysliet si ze veza za 350000 to zmeni je naivne.

                      960m2 je 32×30 metrov. mame taky priestor pri stanici? ano mame. a vacsie a aj 2. na vas tam je aby ste to vymysleli ale ked sa to neda rovnako ako MHD tak budete stavat veze za 350 az vam to v dalsich volbach ludia zrataju lebo zistia ze im vladnu rovnaki fuseri ako pred vami

                    • 4.1.1.1.2.1.2.1.1.3
                      odsudca says:

                      a co ak ti kvoli cyklovezi pribudne na cestach 80 cyklistov bez toho aby boli bezpecne cyklotrasy? nebude to nebezpecne pre tych ludi?

                    • 4.1.1.1.2.1.2.1.1.4
                      Zasudca says:

                      Tak to je rozmýšľanie určitých ľudí, ktorí nevedia pochopiť, že EÚ dá tie love iba na ten parkovací dom pre cajgle. Majú tie peniaze asi prepadnúť. ..Lebo Brocka. .

                    • 4.1.1.1.2.1.2.1.1.5
                      odsudca says:

                      EU da tie love na hocijaky projekt len ho treba vediet urobit. problem je nestastny vyber projektu a neschopnost menezovat to. nemoze to predsa fungovat tak ze niekto ti podstrci projekt ze toto ti vieme dodat za peniaze EU a ty sa rozhodni ci chces alebo nechces lebo nakoniec su to ajtak neumerne vynalozene peniaze proklamovanemu uzitku.
                      je normalne stavat parkovaci dom pre 100 bicyklov ked vies ze potrebujes parkovaci dom pre 100 aut?

                    • 4.1.1.1.2.1.2.1.1.6
                      odsudca says:

                      2966 EUR na parkovacie miesto pre 1 bicykel. to bude asi dovod preco ma byt Trnava tretia v europe co takuto hovadinu postavi.

                    • 4.1.1.1.2.1.2.1.1.7
                      odsudca says:

                      “MHD nieje pocit – byvale vedenie nechalo spravit reorganizaciu MHD za 200 000 a vysledok vidime. Terajsie vedenie nastupilo do uradu na zaciatku roka 2015 a vediac ze zmluva s terajsim prepravcom konci v roku 2017 malo davat dalsie peniaze na dalsiu reorganizaciu ked pri novej sutazi bude reorganizacia tak ci tak? ”

                      mohli by ste teda skusit objasnit preco sa reorganizacia MHD oplati urobit v roku 2017 a neoplatila sa urobit v roku 2015? ved logicky ked ju spravim v roku 2015 dobre tak ju nemusim platit v roku 2017.

          • 4.1.1.1.3
            juraj says:

            Tu vôbec nejde o to odsúdiť vopred vec na neúspech a byť apriori proti, len preto, lebo to realizuje tá, či oná strana, ktorá je momentálne pri moci. Tu ide o to využiť peniaze účelne a nie ich vyhodiť von oknom, lebo v tomto prípade to tak je. Žiadna rozumná rodina, ktorá má rozpočet presne vymedzený si predsa nekúpi drahú vec, ktorú vôbec nepotrebuje, len preto, že to má aj sused. Zdôrazňujem rozumná rodina. A ak by aj, tak sa o tom určite poradia a zvážia, či je to naozaj nevyhnutné. Aj v tomto prípade, by bolo možno vhodné spýtať sa na názor občanov nejakou vhodnou formou, lebo takéto diskusie k ničomu nevedú a 350.000 eur nie je malá suma. Netreba zabúdať aj na to, že v tomto meste žije nemálo takých ľudí, najmä v staršom a strednom veku, ktorým sú tieto komunikačné technológie na míle vzdialené a nie len povedať bolo to na nete, resp, Facebooku.A ešte by som rád vedel, kto s touto myšlienkou prišiel a kto ju podporil.
            p.s. pozri môj príspevok nižšie

      • 4.1.2
        juraj says:

        Prosím Vás, ten prepočet o -118 autách snáď nemyslíte Vážne ?! To vážne veríte tomu, že 118 majiteľov aut ich nechá jedného dňa doma a sadnú na bicykle. Pozerajte konečne na veci reálne, cesty v Trnave počas pracovného dňa plnia zväčša ľudia bývajúci na vidieku a v okrajových štvrtiach Trnavy, dochádzajúci do Trnavy za pracovnými povinnosťami, zdravotnou starostlivosťou, nákupmy a pod. Preto sú parkoviská dopoludnia zaplnené a popoludní zívajú prázdnotou. Pozrite sa na stojany na bicykle, rozmiestnené po meste, máte pocit, že sú využité, no ja teda nie, prečo asi ? Podobne to dopadne aj s parkovacou vežou, lebo ľudia, ktorí parkujú na parkovisku pri žel. stanici nesadnú na vidieku na bicykel, nepôjdu do Trnavy inak ako autom. Výstavba veže=vyhodené peniaze. My nie sme Londín, kde manager v obleku príde k metru, alebo tram-ke na skladačke, odvezie sa kam potrebuje a pokračuje zase na skladačke. Nie sme ani Kodaň, ani Amsterdam, na to musíme ešte dorásť. Ja chodím na bicykli do práce, za povinnosťami, športom dlhé roky a to k tomu nepotrebujem k tomu žiadne hromadné a propagačné aktivity, ale pretože to tak cítim. Nečakám na vytiahnutie bicykla, až kým niekto vyhlási nejakú akciu, kde sa môžem prezentovať novým modelom, resp. retro kúskom. A o tom to je, kým to ľudia nebudú mať v hlave, môžeme mať aj sto veží, stojanov, cyklotrás, vždy sadnú radšej do nablýskaného auta, lebo čo ak by ma niekto videl na bicykli, predsa nie som žiadny chudák. Cyklistov, ktorých stretnem v ktorúkoľvek dennú dobu na ceste naprieč Trnavou spočítam na prstoch jednej-dvoch rúk a sú to na 90 % starší, až starí ľudia, prečo ?

    • 4.2
      Monyka says:

      118 000? A to sa autom odvezie 1-5 ľudí…

  5. 5
    jozo says:

    Pokiaľ som ja dobre čítal,tak parkovací dom pre bicykle má byť financovaný z EÚ.

  6. 6
    Andrej says:

    Super vec primator, palec hore…neprajnici a frflosi budu vzdy-primator-preco ste napriklad nevyriesili ozonove diery a svetovy mier Toto su veci co trapia obcanov zemegule a nie bikeparkhaus :-D

  7. 7
    Cyryl says:

    Ďalšie virtuálne budovateľske dielo. Takýchto správ tu bolo viac ako šušnov. Koľko projektov už na Fasabúku postavili (parčík pod hradbami, cestu pri cukrovare, Olympijskú ulicu, …). Nádhera, no nie?

    • 7.1
      Juraj Fuzak says:

      parcik pod hradbami sa prave robi, Olympijska ulica sa pozdrzala kvoli zamene pozemkov s VUC, vsetko je uz vysporiadanie a bezi sutaz a Srobarova ulica pojde v najblizsich dnoch a tyzdnoch do rekonstrukcie. Nadhera, no nie?

      • 7.1.1
        Kamil Schultz says:

        Parcik pod hradbami je ten parcik Bela IV? To je projekt noveho vedenia? To je mi novina. Vykradate byvale vedenie a hlasite ich vizie za svoje. Nuz byvali zufali hejteri zrejme na vuac nemaju.

    • 7.2
      Cyry says:

      Aby som nezabudol, aj parkovisko pri nemocnici, parkovací dom pri Jednote, Halenarsku…

      • 7.2.1
        Jozo says:

        Aby som nezabudol….nikto nikde nepovedal, ze Halenarska a parkovaci dom bude tento rok.A parkovisko pri nemocnici uz mohlo byť dávno. Len Stanko, Butko a spol.mali vždy ľudí na haku. To Brocka brzdí stavebné povolenie. …

      • 7.2.2
        Juraj Fuzak says:

        Aby som nezabudol tak k parkovaciemu domu nebolo nikde nic zverejnovane, akurat primator ukazal ludom vitazny navrh architekta Danaka zo sutaze v roku 98, momentalne sa hlada najvhodnejsi model financovania a nikde neexistuje ziaden konkretny datum. Halenarska komplet rekonstrukcia na buduci rok. Nadhera, no nie?

        • 7.2.2.1
          Cyry says:

          Pokojne teda na Fasabúku začnite budovať aj obchvat Trnavy, však dátum neuvediete. Budú lajky. Fasa nápad, no nie?
          Alebo oprášte starý nápad – trolejbusy.

        • 7.2.2.2
          Stary says:

          Jazdím na bicykly, ale čo stvarate propagandou na bicykle ide už na nervy. Pán Fuzak, uz to poklonkovanim Brockovi preháňať.

  8. 8
    Jazdec says:

    Chlapci zasa snívajú.

  9. 9
    prísediaci says:

    Bolo by zaujimave vedieť, aky spôsob dopravy po Trnave a v akom čase nick odsudca v skutočnosti využíva, nakoľko uvádza divné argumenty .

    Väčšina ľudí dochádza do Bratislavy a potrebuje sa dostať na stanicu k vlaku v čase cca 6:30 až 7:30. To je aj čas rannej dopravnej zápchy a rovnako pomaly sa v kolóne posúva osobné auto, taxík a bez preferenčných jazdných pruhov aj autobus. Cyklista má tu obrovskú výhodu, že pri vhodne zvolenej trase sa ho tie zápchy netýkajú. Ráno je priorita stihnúť vlak.

    1. Cena lístka v MHD pre osoby nie je 60 centov /to je za psa/ , ale 70 centov v hotovosti alebo 45 centov z karty.
    2. Volať si taxík v tomto exponovanom čase je veľmi zradné, čakacie doby aj cez 10 minút + čas jazdy.
    3. Ten, kto to má na stanicu cca do 15 minút chôdzou, ide pešo.
    4. Aj autobusy MHD, ktoré nezachádzajú na stanicu, ale stoja na Dohnányho, sú najmä pre pravidelných cestujúcich s predplatnými lístkami na vlak výhodné a rýchlejšie (napr. linka č.4 pre smer z Kopánky a aj u Linčianskej) voči tým, ktoré prechádzajú stanicou. Stačí prejsť iba podchod.
    5. Pozemok pod parkoviskom pred stanicou patrí železnici, nie mestu. Investori by na tomto mieste chceli stavať komerciu aj s parkovaním pre autá, ale nie iba sólo parkovisko. Výstavbu komercie na tomto mieste z dôvodu s tým súvisiaceho ďaľšieho nárastu dopravy odmietajú odbornici.
    6. Mesto dotuje mesačne MHD okolo 100 tisíc euro, tak prečo by jednorazovo nepostavilo aj progresívnu vec pre cyklistov ?
    7. A na otázku, ako ktorý spôsob dopravy prospieva zdraviu a životnému prostrediu, si vie isto každý zodpovedať sám.

  10. 10
    nika says:

    Chodim len a lenna bicykli, ci pesi, ale Trnava nie je vobec vhodna pre hufe bicyklistov,chvilu ides, potom dole do premavky, a v zime nula bodov no z Vajanskeho je to kusok,takze investicia zbytocna, co tak jedna dve skolky,to by bol ovela lepsi napad, kolko je deti bez miesta a kolko bicyklistov????

  11. 11
    odsudca says:

    Tak to je už sila.Rozum určitých zakomplexovaných ľudí je veľmi prázdny.Naposledy ľudia,tie peniaze z EÚ sú určené len na bicykle!!!Na nič iné!!!!Haló dobré ráno….stará mama…..

    • 11.1
      Trnava says:

      Ak su urcene na bycikle, postavme z nich cyklotrasy v meste. Alebo X pristreskov na bicykle s uzamykanim a nad nimi kamera napojena na mestsku policiu.
      Ale my za ne radsej postavime velke hebedo pri stanici.

      • 11.1.1
        dzunko says:

        Naco mudrujes. Ludia ktori o tom rozhoduju maju lepsie info ako ty a su na to odbornici. Chlonci dalej pivo v krcme prosim ta…

  12. 12
    odľahčenie dramatična says:

    list vicišpánovi

    ANIČKA (pomaly klepe jedným prstom): Môžeš aj rýchlejšie.
    JURKO: Veľavážený pán vicišpán. Nie, počkaj. Stačí, veľavážený pán viciš. Nebudeme poklonkovať. Vzhľadom na to, že sa blíži zima, dovoľujem si vás ozbíjať dňa 14. októbra v popoludňajších hodinách na Ráztockej ceste, za mostom. R S. – príďte určite. Dátum, pečiatka, podpis.
    ANIČKA: Tri krížiky?
    JURKO: Daj štyri. Nech vidia, že sa nebojíme. A pošli to expres, duša moja drahá.
    .
    .
    .

  13. 13
    Kamil Schultz says:

    To je tak naivna predstava, ze 118 parkovacich bicyklomiest sa rovna minus 118 aut, alebo trebars aj minus 80 aut. Uz vidim Spacincanov a Lincanov ako s radostou a nadsenim zacnu chodit k stanici na bicykloch. :D

  14. 14
    fifík says:

    celé je to nezmysel. aspoň teda v súčasnej dobe. ak chcete niečo spraviť pre cyklistov, tak treba začať určite od bezpečných cyklochodníkov a to hlavne koncepčne . to ale samozrejme nieje vôbec jednoduché zrealizovať a určite nie za počítačom p. Fuzák. navyše firma CS má obmedzené personálne kapacity a už teraz nestíhajú……
    týmito trapnými pokusmi zaujať verejnosť už nás neoblafnete.

  15. 15
    jano says:

    Firma CS chce byť s jednu r….. na piatich stoličkách, a pracovníci , živnostníci majú dosť ich platobnej morálky, príklad parkovisko pri nemocnici . ako keby stavali prinajmenšom tunel, ale sú vraj najlacnejší .

  16. 16
    vizionár says:

    Ako rodený Trnavčan mám Trnavu rád a som na Trnavu hrdý. Máme jedinečné hradby, kostoly, štadión, tak prečo nie aj 11-metrovú cyklovežu pred stanicou na parkovanie bicyklov. Stane sa z nej miestna dominanta, viditeľná z každého diaľkového aj prímestského autobusu, propagácia Trnavy bude široko-ďaleko zaručená.

    Vôbec by som teraz neriešil, koľko ubudne áut a podobné prepočty, za podstatné pokladám, že pribudne 118 miest pre bezpečné parkovanie bicyklov s príslušenstvom. Cena 350 tisíc euro je síce na prvý pohľad dosť vysoká, ale verím, že mesto Trnava je v takej finančnej kondícii, že zafinancovanie cykloveže nebude pre mesto problémom.

    Prikladám link na detailnejšie informácie o cykloveži v Hradci Králové http://cykl.cz/item/unikatni-parking-na-kola-v-hradci-kralove .

    • 16.1
      juraj says:

      Mám pocit, že obhajcom veže uniká podstata oponentských názorov. Veď tu nejde o to, že vežu nechceme, lebo… jediné lebo je to, že sú to vyhodené peniaze, ktoré by mesto mohlo využiť omnoho zmysluplnejšie, napr. na obnovu chodníkov, cyklochodníkov, revitalizáciu promenády atď.
      Ja si vyčlením zo svojho voľna ten čas a urobím Vám štatistiku “hustoty” cyklistov v Trnave. Žalostne malé číslo a hádam si nemyslíte, že preto, lebo nemáme cyklovežu? Hocktoré Slovenské a najmä Európske mesto má omnoho väčší počet cyklistov ako Trnava a to má Trnava najlepšie podmienky, aké si pre cyklodopravu vieme predstaviť, lebo je úplne rovinatá. Mám pocit, že každá vládna garnitúra si vie presadiť svoje priority bez ohľadu na názory verejnosti. Niekto má štadión v centre mesta niekto bude mať vežu, no čo už…

      • 16.1.1
        5ulo says:

        1. co bolo skor .. vajce alebo sliepka?
        2. onehda sa frflalo, ze stadion a. malatinskeho sa nebude zaplnat na plnu kapacitu a ejhla.. vypredava sa (sice podivnym sposobom 6tisic listkov na trnafcanov, ale vypreda)
        3. ja osobne by som na stanici za aktualnych podmienok bicykel nenechal. Ak by tam bolo strazene parkovisko (ako napr. je aj cykloveza), tak v momente chodim cajglom.
        Samozrejme, bude zima – ak bude tepla, fajn pre cyklo, ak bude mokra – MHD.. je to len o tom, kto ako chce jazdit. Je mi nad slnko jasne, ze kazdy projekt ma svojich odporcov (tak ako som ja nechcel CA na mieste, kde je), no treba brat aj ten fakt, ze to financuje EU z penazi urcenych prave pre cyklorozvoj a ze niekto ten prvy krok musi urobit. Co ty vies, mozno ta cykloveza bude prave tym spustacom, ktory ludi pritiahne cajgel. Sam som zvedavy – realne vysledky ale budu asi az v lete.

        • 16.1.1.1
          juraj says:

          Včera som išiel z práce, Trstínska – Družba cez mesto, stretol som 4 cyklistov a bolo takmer 20 stupňov, dnes ráno to isté len v opačnom poradí, stretol som jedného cyklistu, kde ste pseudocyklisti ? Kto neverí, nech nechá ráno auto doma ako ja a overí si to na vlastnej koži. A toto je hlavný argument, vynaložené náklady sa nerovnajú aktuálnej potrebe. Ak by bola veža postavená v plnej výške z prostriedkov EU, viazaných na tento účel, nech tu stojí, lebo tu nejde o odmietania veže ako takej, ale o odmietanie vynaložených nákladov z prostriedkov mesta. O financovaní sa vedú len dohady, asi by mali kompetentní vyložiť karty na stôl a jasne povedať, ako by to malo byť.

      • 16.1.2
        5ulo says:

        este doplnim.. jednu nevyhodu v tej vezi vidim – prijde mi velmi pomala. Ak sa tam zgrupi rano viac ludi, bude to sranda stihat vlak :D

    • 16.2
      dzunko says:

      cvaka to EU

  17. 17
    danTT says:

    Je to v pohode projekt, dosť dôležité pre x ludí je že si ten bicykel aj nájdu po robote….prečo sú tie stojany v meste prázdne? lebo sa bicykle kradnú, ja tiež z tohto dôvodu nechodím bicyklom….tento rok už ukradli manželke nový bicykel pred hlavným vchodom do city arény, som jej hovoril že nenechávaj ho tam, ona že tam je veľký pohyb a kamery a že je to Ok, nebolo, táto veža je drahá, ale bezpečná pre bicykle…..tiež takéto projekty často vedia pohnúť verejnou mienkou o cyklodoprave a menia strávanie ľudí no to je nemerateľné v peniazoch….mňa by len zaujímalo kde to postavia, lebo búrať nový prístrešok by bolo o ničom…..ten je úplne Ok. Ked už sme pri tých nákladoch zistite si koľko stáli “hajzle” v Kamenáči,….a zaujímala by ma štatistika koľko ľudí tam do roka ide….

    • 17.1
      juraj says:

      Takmer všetko je merateľné, niečo objektívne, niečo menej objektívne. A v tomto prípade to merateľné je. Neúmerné náklady voči hustote cyklodopravy v Trnave. Je hlúposť myslieť si, že keď postavíme cyklovežu zvýši sa počet ľudí, ktorí vymenia auto za bicykel. Mám prejdené Holandsko aj Dánsko, konkrétne Kodaň, sú to “cykloveľmoci”. Aj tam sa kradnú bicykle a nie málo. Mal by ste vidieť aké zámky a rôzne zariadenia vozia Holanďania na bicykloch. Niekedy má pocit, že zámok je ťažší ako samotný bicykel, ale bicyklujú, V zime, v lete, vo dne v noci, za dažďa, snehu, stále. Mladí, starí, chudobní, bohatí, lebo to tak cítia. Asi som sa zle díval, ale žiadnu cyklovežu za 350.000 eur som tam nikde nevidel. Kedysi bol pri každej fabrike ohradený priestor pre bicykle “robotníckej triedy” a stačilo to. Prečo nie radšej niečo podobné pri stanici s jedným zamestnancom mesta/ VPP/ alebo dôchodcom za omnoho nižšie náklady.
      Veža za 350.000 eur-vyhodené peniaze.

  18. 18
    antivizionar says:

    vyriesi sa jeden problem a dalsie vzniknu.okrem toho ze je to spatne a nemoderne vyzerajuce tak co sa asi stane ked vypadne elektrina alebo pride k mechanickemu problemu vo vezi alebo ked pri preprave z bicykla spadne prislusenstvo alebo zlyha elektronika? pride mestska policia s horolezcami a zacne vykladat 100 bicyklov rucne na zaklade popisu bicykla a raz za mesiac to tam pozametaju a pridte si vybrat co sa naslo?
    a samozrejme treba ocakavat v prvom tyzdni pouzivania ze tam niekto vlezie dovnutra lebo to nie je nijako zabezpecene :)
    za tie prachy je to nezmysel.

  19. 19
    antivizionar says:

    naco kupovat nieco od cechov co to nevedia urobit na prvy krat poriadne ked si mozme kupit rovno funkcne riesenie s lepsimi parametrami od niekoho kto tomu rozumie? http://www.woehr.de/en/product/woehr-bikesafe.html

  20. 20
    viktor says:

    Škoda, že nemám bicykel, ukradli mi ho. Čo tak minúť tých 350.000€ tak, že každý trnafčan, ktorý nemá bicykel by dostal príspevok na jeho zakúpenie (alebo aspoň kolobežky), to by cyklistov možno ešte pribudlo.

  21. 21
    Veža says:

    V septembri 2016 ako krmivo pre ovečky poslúžila cyklokoveža.

Zanechaj odkaz to juraj

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.