reklama

Cyklovežu na stanici v Trnave sprístupnia verejnosti 7. januára 2020

Medzi železničnou a autobusovou stanicou na Staničnej ulici v Trnave vyrástol prvý automatický parkovací dom pre bicykle na Slovensku. Dvanásťuholníková stavba s kapacitou 118 bicyklov (16 detských a 102 pre dospelých) sa začala stavať v auguste 2019, práce boli ukončené v októbri. Momentálne je cykloveža v skúšobnej prevádzke, aby sa 7. januára 2020 mohla otvoriť pre verejnosť, informuje trnavská radnica.

Poplatok za uschovanie bicykla v cykloveži bude symbolický – 10 centov na 24 hodín. Systém úschovy bicykla bude veľmi jednoduchý a intuitívny. Celý proces má trvať podľa Mesta Trnava asi desať sekúnd a všetky pokyny sa zobrazia na monitore.

Po vložení bicykla ho systém prevezme, uskladní a vytlačí úschovný lístok. Ten zákazník po svojom návrate vloží do čítačky, uhradí požadovanú sumu a vyzdvihne si svoj bicykel.

Každý, kto je zaregistrovaný v bikesharingovom systéme Arboria bike, bude mať počas sezóny prvých 24 hodín úschovy zadarmo.

“Upozorňujeme však, že automatický parkovací dom je určený výhradne na odkladanie súkromných bicyklov, nie zdieľaných mestských elektrobicyklov. Tie musia byť odstavené na verejne prístupnom priestranstve. Pokiaľ teda držiteľ čipovej karty Arboria bike príde na stanicu na vlastnom bicykli a chce si ho zaparkovať v cykloveži, po načítaní karty má prvý deň parkovania zdarma a z viacdňovej úschovy má zľavu 10 centov,” informuje Mesto Trnava v tlačovej správe.

Na realizáciu projektu cykloveže získalo mesto nenávratný finančný príspevok z Integrovaného regionálneho operačného programu vo výške 505 319 eur.

Celková cena dosiahla podľa mesta 652 656 eur.

Výstavbu prvej cykloveže na Slovensku ohlásila trnavská radnica v septembri 2016.

Prvú súťaž na zhotoviteľa parkovacieho domu vyhlásila radnica v auguste 2017 s cieľom, aby cykloveža fungovala na konci toho istého roka. Napokon muselo mesto vyhlásiť novú súťaž, udialo sa tak o rok neskôr, v polovici augusta 2018.

Výstavbu napokon dokončili po troch mesiacoch stavebných prác v októbri 2019.

Ulož ako PDF
Napísal 6. decembra 2019 7:57. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

20 komentárov pre “Cyklovežu na stanici v Trnave sprístupnia verejnosti 7. januára 2020”

  1. 1
    Marcel says:

    Hm, nič proto tomu, ale nadštandard za 10 centov a 600 000 zo spoločného, plus ročne prevádzkové náklady, pri tom v iných oblastiach ako dane, lístok mhd, ktoré sú pre všetkých tam nejde o symbolické ceny ani o komplexné riešenie V tom je postup úplne rovnaký ako iní politici, zelenú majú priority menšiny

  2. 2
    Dotacia says:

    Mesto by malo zverejniť koľko bude stáť ročná prevádzka a koľko ju budem dotovať z daní. Pri cene 10 centov za 24 hodín pri 100% obsadenosti a bez zľavy pre držiteľov arboria karty by bolo vybraných rocne 4270€, cca 355€ mesačne. Návratnosť investície, bez zohľadnení prevádzkových nákladov tak 150 rokov. Parkovanie pre cajgle sa dá riešiť aj efektívnejšie. Treba sa inšpirovať v krajinách kde je rozvinutejsia cyklodoprava. V holandsku sa v mestách našej veľkosti stavia garáže pre 3-5.000 bicyklov, čo je tak objemovo 25 našich cyklovezi. Vyriešiť parkovanie pre 117 bicyklov nič koncepcne nerieši a je to iba kvapka v mori a drahá.

    • 2.1
      Amater says:

      Ono to s parkovaním tých bicyklov zrejme nebude také jednoduché. Včera 8.1.2020 bolo v cykloveži zaparkovaných o 13,45 hodine cca 10 bicyklov a hneď vedľa cykloveži zaparkovaných minimálne 20 tátošov. Parkovanie jedného tátoša trvá podľa hovorkyne mesta 30 sekúnd za 5 minút sa teoreticky dá zaparkovať 10 tátošov. Na bicykloch chodia ľudia na stanicu aby ušetrili čas a tým idú s minimálnou časovou toleranciou. Keď sa stretnú pri cykloveži 20, všetky výhody cesty na tátošovi sú stratené. Zdôvodniť sa dá však všetko, to už si občan zvykol.

  3. 3
    sugar says:

    takto si sa rozhorcil aj ked sa davali pozemky za facku statocnemu poorovi? ty bolsevicka mensina…

    • 3.1
      Xxxxxxxxx says:

      Sugar vysvetli mi co ma spoločné správanie sa jedného primátora so správaním druhého… Ak nie sú siamské dvojčatá tak činy jedného nezlepsuju a ani nezhorsuju činy druhého. Odvolávas sa na bolsevicku menšinu a sam sa správaš ako pravý bolsevik – chybami druhých ospravedlnujes chyby tvojho vysnívaného vodcu. Realita je však taká že ak jeden primátor robil chyby tak aj druhý môže robiť chyby a ako obyvatelia by sme mali oboch potrestať. Bud nezvolenim alebo inými zákonnými spôsobmi. Cykloveza mala stať najprv okolo 300…potom 500…a nakoniec 700…zamyslel sa niekto v com tak strašne zdražela za pár rokov?

      • 3.1.1
        Xxxxxxxxx says:

        https://www.trnava-live.sk/2016/09/20/prva-na-slovensku-trnava-bude-mat-na-buduci-rok-pri-stanici-cyklovezu-na-parkovanie-bicyklov/

        V diskusii sa píše o 350 tis a sam Juraj Fuzak píše ze to je cena do obstarávania a reálne bude nižšia… Tak prečo bola dvojnásobná nakoniec… Záhada hodná fuzateho detektíva (myslím tým Poirota)

        • 3.1.1.1
          lebo says:

          Lebo ju v staval jediný prihlásený a existujúci dodávateľ cykloceží. Aj keď cez medzifirmu.

          • 3.1.1.1.1
            Nový cykloekonomický model? says:

            Tak už začíname chápať, kam idú “penáze.” Aj prečo sa zvyšujú dane.
            Lebo sa prihlási jediný záujemca? A my všetci tak neskutočne túžime po jeho diele, že mu dáme také “penáze”, aké si vypýta?

        • 3.1.1.2
          ? says:

          Sám Juraj to písal? Ách také čosi, ách také čosi.
          No šak ket to on písal, tak on asi vedzel, čo píše.
          … Ešče by to mohlo byt aj tak, že ftedy nevedzel čo píše. A ket ftedy nevedzel, teras uš ví? Ščul uš ani mi nevíme, kedy on ví a kedy neví a kedy vedzel a kedy nevedzel.

        • 3.1.1.3
          Palo H. says:

          No keď to píše pán Fuzák, náš odborník na všetko a verný priateľ pána primátora, ocenený za svoje štekanie v diskusiách žiadnou viceprimátorskou stoličkou…a vlastne ničìm….ale akurát tak jedným pivom od svojho Šefa (termín zámerne prebratý zo Smer, nakoľko tu máme taký malý ale našťastie len bezvýznamný Ficov klon, pomaly rastúci do jeho arogancie a žiaľ aj metód práce)…k meritu veci. Pán Fuzák je ako obyčajne mimo. Bez urážky..A nič si z toho, že nie je viceprimátorom nerobí….veď už to vraj “rozchodil”….tak beha za Šefom, kosí, pjje s ním pivo kebo ten ani nemá s kým…atď…čo tam po Fuzákovi…tomu stačí plat poslanca, keď LenOn má koľko 1-2-3-4-5-6 !!! stop BINGO 🙂 Gratulujem k tomu, ako vy***** so všetkými vrátane mňa…to som ho totiž volil. Mea culpa☺ už nikdy viac lebo nás tu zničí tak ako celé mesto so svojou megalomániou a nekompetentnosťou…

          • 3.1.1.3.1
            DPH says:

            Prosím ťa prestaň klamať, kedy si ich videl naposledy kosiť. Včera na Markíze ďalší reklamný spot o veľkosti nášho Nera. Kto mu to platí?Kto príde po nich na radnicu , nemyslím len na nich dvoch ale na celú 24, horko zaplače. Verím že pán Trnka sa občanom rodného mesta ospravedlní a finančne to dá o poriadku, aby sa občania mesta nemuseli aj jemu skladať na to chi, chi, cha , cha cha.

            • 3.1.1.3.1.1
              realita says:

              Ty musíš byť z nich dobre posadnutý. Si neviem predstaviť ze každý deň riešim rovnaké osoby, máš aj nejaký svoj život?

  4. 4
    xXx says:

    Za 652 656 € by sa dalo kupit 1305 bicyklov po 500€ kus.

  5. 5
    Marcel says:

    Myslíš tie na Koniarekovej, čo chce primátor od ZOS odkúpiť, či dohodu v kameňači platenie vzduchu kamarátom za mólo, či za osvetlenie hradieb, alebo zákazky za domček pri hradbách, alebo zmeny územného plánu podla predstav developerov

    • 5.1
      trnava says:

      Konierekovu chcú kúpiť od ŽSR keď už klameš tak si zisti info. Keď máš nejaké iné podozrenia treba to ohlásiť na príslušné organy. Ináč sú to len blaboly že?

      • 5.1.1
        Marcel says:

        Asi také ako je potrebné zvyšovať dane, pretože sú menšie príjmy samosprávy, že všetci pred ním boli zlí hospodári, že až teraz sa konečne niečo robí, že sa nevedelo o tom, že stromy pôjdu dole, že časť projektov na faceboku je osobné pr primátora za peniaze samospravy, že tu niekto počúva ľudí, že je tu koncepcia zelene, že bolo dôležité zamestnať za nemalé prachy energetického experta, ktorý precestoval kopu cestakov a potom zrazu expert bol vyhodený. ,že bol zbytočný súdny spor a vyhodené prachy mesta bez zodpovednosti toho kto dal vec bez diskusie na súd. Áno ospravedlňujem sa odkúpiť sa ma od Železníc pôvodne to patrilo podľa mňa zos. Podstata je v tom, že namiesto prinutenia vlastníka aby sa staral o svoje pozemky, Mesto ich odkúpi a za ďalšie peniaze preberie na seba finančné náklady za údržbu. To vsak nespochybňuje, že sa aj niečo robí, ide o spôsob ako

  6. 6
    hejter says:

    Arboria karta je tá slubovaná Karta trnavčana, na ktorú majú mať obyvatelia mesta zľavy?

    • 6.1
      trnava says:

      Zľavu majú ľudia z Trnavy na občiansky napr na kúpaliskách alebo na zimaku.

      • 6.1.1
        sprava says:

        Zľavu na kúpalisko do Kamenáča nemusíte dávať , tam by ste mali občanom platiť , lebo tam testujete čo ľudský organizmus znesie. Viď piknik v Kamenáči 31.8.2019 viacerí si mohli spraviť predstavu o vašom spravovaní vecí verejných. V tom rybníku bola voda čistejšia ,viacerí konštatovali znechutený pri odchode, v čom ste chceli testovať ich odolnosť. Tie zľavy na zimáku prezentujete z dôvodu, aby ste zdôvodnili 600 tis. sekeru a pred ovečkami ju vedeli zdôvodniť a mohli navrhnúť zvýšenie daní. A prezentuj sa pravým názvom Kopančár.

  7. 7
    erik says:

    je pravda,ze v cyklovezi su problemy? (poskodene bicykle?) ma niekto skusenost? nerad by som poskodil drahy bicykel…
    https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/85003/ulica-kollarova-stavby-a-budovy-zly-stav-budovy

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.