reklama

Poslanci neodsúhlasili zmenu územného plánu pre obytnú zónu na Orešianskej ulici

Poslanci mestského zastupiteľstva neodsúhlasili návrh na zmenu územného plánu v súvislosti s plánovaným projektom obytnej zóny IBV na Orešianskej ulici.

Súhlas so zmenou územného plánu pre tento projekt vyjadrilo v hlasovaní len 14 z 28 prítomných poslancov.

Negatívne stanovisko k vybudovaniu projektu prejavili počas rozpravy poslanci Vladimír Butko a Rastislav Mráz, naopak, zámer rozširovania možností pre individuálnu bytovú výstavbu pre obyvateľov v lokalite medzi Orešianskou a Ružindolskou cestou podporili počas diskusie poslanci Juraj Fuzák alebo viceprimátori Matej Lančarič a Tibor Pekarčík.

Odbor územného rozvoja a koncepcií na Mestskom úrade v Trnave odporučil poslancom schválenie zmeny územného plánu, investor predložil aj kladné stanoviská dotknutých orgánov samosprávy, štátnej správy a ďalších organizácií.

So zámerom vybudovania IBV v tejto lokalite počíta územný plán mesta Trnava výhľadovo po roku 2025.


Zakreslenie budúcej obytnej zóny na Orešianskej ulici

O povolenie na spracovanie zmeny v lokalite medzi Orešianskou a Ružindolskou cestou požiadal zástupca vlastníkov pozemkov už v roku 2016.

Žiadateľ vtedy nepredložil žiadny zámer, z ktorého by bolo zrejmý rozsah výstavby, zelene, trasovanie komunikácií, čo požadovala aj stavebná komisia u iných väčších rozvojových zámerov. V júli 2017 predložil investor dopracovanú štúdiu, kde pridal nové pripojenie zóny na Trstínsku ulicu.

Riešené územie je v súčasnosti obhospodarovanou poľnohospodárskou pôdou nachádzajúcou sa v extraviláne v dotyku s hranicami zastavaného územia.

Rozsah riešeného územia obytnej zóny je asi 19 hektárov. Na severozápadnom okraji v dĺžke 825 metrov nadväzuje na priestor Orešianskej ulice v smere na Suchú nad Parnou.

Riešenie bývania má byť vo forme samostatne stojacich rodinných domov, vzniknúť má vyše 200 rodinných domov a predpokladaný počet obyvateľov zóny má presiahnuť 500.

Súčasťou priestoru obytnej zóny na Orešianskej ulici má byť aj budovanie plôch verejnej zelene – parkových plôch, malých parkových plôch a sprievodnej zelene komunikácií vo vymedzených verejných priestranstvách, investor riešil napríklad aj vybudovanie materskej školy a ďalšej vybavenosti na ploche viac ako 2000 metrov štvorcových.

Investor mal tiež v rozsahu vlastných pozemkov vybudovať časť budúceho západného dopravného prepojenia.

Ulož ako PDF
Napísal 13. februára 2018 15:48. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

25 komentárov pre “Poslanci neodsúhlasili zmenu územného plánu pre obytnú zónu na Orešianskej ulici”

  1. 1
    Vlado says:

    No potom sa stazujete že sa mesto vyludnuje, ved po budúci obchvat sa malo povoliť stavať.

    Tento komentár získal od vás výborné hodnotenie. Thumb up 34 Thumb down 7

  2. 2
    Pista Bosnak ide says:

    Pista Bosnak ides! http://trnava.videostream.sk//#. Toto je showka.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 11

  3. 3
    UCM says:

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Tento komentár získal od vás slabé hodnotenie. Thumb up 9 Thumb down 32

    • 3.1
      Matko says:

      Takto sa nestavaju milionarmi ini? Neznizila by sa cena pozemkov ak by bolo viacej pozemkov v ponuke? Nieje to prinos pre obcanov? Milionarmi sa stanu neskor ale to je ich sikovnost ak to dotiahnu. Je mi jedno kto je za nejakym projektom ak to ma nejaky prinos. A IBV kvalitu zivota v meste nejako zasadne neovplyvnuje. Ak sa ovoria nove lokality Sucha, Zvoncin, atd. dopravna situacia bude rovnaka len to mesto nedokaze nijako ovplyvnit a ani dane nebude mat z toho.

      Thumb up 8 Thumb down 3

  4. 4
    Aj ty? says:

    Aj ty by si chcel?

    Tento komentár získal od vás výborné hodnotenie. Thumb up 26 Thumb down 3

  5. 5
    Joe says:

    a kto bude riešiť dopravu z takejto zóny ? všetky autá po Trstínskej a potom totálny kolaps na kruhovom obchvate pri nakupnej zone, kde sa prave stavia Kaufland .
    najpr treba poriešiť západný obchvat a podľa toho nech sa rozvíja IBV.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 18 Thumb down 22

    • 5.1
      Kruháč says:

      A smer z Bieleho Kostola kto rieši dopravu?
      A z Ružindola?
      A zo Zvončína?
      A zo Suchej nad Parnou?
      A …
      Všetka doprava z týchto smerov končí na tom istom kruháči.

      Tento komentár získal od vás výborné hodnotenie. Thumb up 45 Thumb down 0

      • 5.1.1
        Abb says:

        A čo majú povedať v Špacinciach, kde teraz riešia ľudia zmenu územného plánu za účelom výstavby nejakého areálu pre cudzincov a okresný úrad a starosta kľudne obetuje 8ha pôdy pre takéto pochybné obchody. Obetovať ľudí pre kšefty je hnus.

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 7

      • 5.1.2
        Joe says:

        suhlasím, práve preto keď by ľudia z týchto okolitých obcí mali možnosť sa ešte pred vstupom do samotného mesta Trnavy-západ , ísť na západný obchvat a ľahko sa dostať na smer Bratislava ,bez toho aby ste sa predierali ulicami mesta , tak to by bolo riešenie ktoré by všetkým pomohlo, menej hluku , emissí, bezpečnostných rizík. Škoda rečí, tu pomože len jedno a to masívny protest , už sa pripravuje aby sa kávičkoví úradníci rozhýbali a začali aj trochu myslieť na občanov a ich hlasy.

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 22 Thumb down 8

        • 5.1.2.1
          julinka says:

          Už tam protest bol – proti západnému obchvatu.

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 10 Thumb down 16

        • 5.1.2.2
          Bob says:

          Ty kolaps sa zobuď!Ten tvoj obchvat dlho určite nebude,lebo tvoji kamosi zo Smeru ho nikdy nepostavia.Keď lokaji Butko a spol.dali zelenú novej výstavbe v Kamennom mlyne to už obchvat nemusel byť? ??Prečo asi???

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 19 Thumb down 20

          • 5.1.2.2.1
            ANO says:

            Tá výstavba pri ceste do Kamenného Mlyna je výstavba na pozemkoch rodiny ktorí vlastnili tú pôdu veľmi dlho a realizuje to potomok tej rodiny.Takže prišlo k čiastočnej náprava a odškodneniu za krivdy spáchané na tej rodine. Karma vie aj dobré skutky činiť.Takže obráťme list a pkračujte v šírení lásky a porozumenia, budeme ju potrebovať.

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 23

          • 5.1.2.2.2
            Juzny obchvat :) says:

            Smeraci nepostavia :) sak vas najvyssi a vyceprimator je proti zapadnemu obchvatu. Vsetsi si pamatame na jeho protesty. Nezabudame!
            Treba byt sudny a nevidiet vsade pora a smer. Vy uz mate z nich nocne mory niektori :)

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 13

    • 5.2
      Robo77 says:

      Tak, tak. Čo sa týka západného obchvatu, jeho riešenie u Orešanskej zóny je naozaj dôležité, keďže historicky sa tam s ním vždy počítalo, ako aj v súčasnom Územnom pláne mesta. Pôvodná trasa obchvatu mala pokračovať okolo súčasnej zóny Parnas u Bieleho Kostola, cez opačnú stranu rybníkov, u Golfového ihriska, popod železnicu do BA a u väznice u Hrnčiaroviec sa prepojiť na Južný obchvat. Tieto pozemky mesto malo zabezpečené a aj v súčasnosti niektoré ešte stále vlastní a rozpredáva (viď štvrť Kočišské). Mesto sa malo rozrásť do obchvatu štvrťou nazvanou Nové Mesto, čo je súčasná štvrť Kamenný Mlyn a Za Traťou, do ktorej bol dokonca plán presťahovať krajskú nemocnicu, tieto štvrte teda nie sú nič nové, teda až na zopár nevzdelancov z internetových diskusií bojujúcich zo zásady proti všetkému. Žiaľ minulé i súčasné vedenie mesta uprednosťuje mať pôvodnú trasu obchvatu umazanú a viesť to medzi IBV domami Za Traťou a Kamenný Mlyn snívajúc o megaestakáde u Prednádražia, ktorú niekto zaplatí, aby preklenula trať na Kúty, všetky kolajiská na BA a preskočila do TAZky, kde sú už iba samé súkromné pozemky :D. Tak som naozaj zvedavý na takýto Zapadný obchvat podľa súčasného Územného plánu, pohľad z bytov na Prednádraží bude k nezaplateniu :D.

      Thumb up 6 Thumb down 2

  6. 6
    Jozo says:

    Kto predával pozemky v Kamennom mlyne? ?Ako sa volal ten mecenáš? ?

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 8

  7. 7
    Tomáš says:

    Ta výstavba tam pôjde. Možno aj keď to tam tak nik neargumentoval je lepšie, aby začala vystavba až po vybudovani cesty k obchvatu. Inak vsetka doprava končí v centre, tak ako z Kamennej cesty. Nie je dobré opakovat stale tie isté chyby. Mali to však v naterialoch vydefinovat. Veď ešte aj v materiáloch nebola dobre zaznacena cesta. Mala by byť postavená najprv cesta k obchvatu a až potom pokračovať výstavbou. Tak isto treba pripojiť kamennú cestu s ruzindolskou, oresianskou a trstinskou.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 18 Thumb down 7

  8. 8
    doprava says:

    Takže aj páni Bošnák, Butko a Mráz priznávajú nepriamo, že zanedbaná cestná doprava bráni rozvoju Mesta Trnava. Ak je argumentom nedobré dopravné napojenie tejto lokality, tak je to aj ich chyba. Inak tí, čo hlasovali proti tekto výstavbe, hanbite sa. Stažujete sa , že nám ubúdajú obyvatelia, strácame podielové dane a teraz proti. Hanba. Najprv tí istí súhlasili s IBV kamenný mlyn atd a teraz proti . Prečo ?

    Tento komentár získal od vás výborné hodnotenie. Thumb up 33 Thumb down 11

    • 8.1
      Tomáš says:

      Iste je chybou ak sa pri akomkoľvek developerskom projekte a zmene uzemneho planu nerozmýšľa s viziou 10 rokov a plánuje sa iba cesta v ramci napojenia bytov do jednej už existujucej cesty. Nemá zmysel pri takychto rozhodovaniach pozerať kto je kto, a kto spravil chybu. Ale aby bolo bývanie funkcne aj z pohľadu dopravy. Iste ak dnes kolabuje doprava je to aj chybou výstavby v predchadzajucich obdobiach, kde sa nepocitalo s dopravou, ale iba s výstavbou. Treba sa poučiť a rozhodovat prezieravejsie. Je to aj otázkou možností taj ktorej oblasti, niekde to ide ako na Oresianskej, niekde je to tazsie. Aj preto radsej dvakrát meraj

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 20 Thumb down 5

  9. 9
    BMW says:

    To že ubúdajú obyvatelia je dôsledok kvality života v Trnave a nie záber pôdy pre IBV. Dnes ťahajú výstavbu developeri, ktorí vykseftuju ornú pôdu, postavia tam nekvalitný stavebný „dom“ a ľudí nalakaju na akciovú cenu. Trnava dopadne veľmi zle, ak sa nezačne riešiť situácia s bytmi v prenájme, pretože tam bude o chvíľu plno nasackovanych lacných robosov z cudziny. Až to bude exodus obyvateľov z TT. Toto treba riešiť. Zaviesť opäť povinnosť na prihlásenie k prechodnému pobytu a ďalšie veci. Nie je to jednoduché, hlavne keď vláda začala ísť proti národu a začala uľahčovať dovoz zahraničných pracovníkov. Toto je hrozna a nie kšefty developerov.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 18 Thumb down 21

    • 9.1
      dzony says:

      Vypocuj si najprv odbnornikov co hovoria na odliv obyvatelov a neotrvuj nas svojimi amaterskymi nazormi prosim ta. Si uplne mimo.

      Thumb up 8 Thumb down 5

      • 9.1.1
        UCM says:

        Ty odborník, choď sa pozrieť do fabrík. Ibaže by si mal personálnu agentúru. Potom by som chápal tvoj postoj…

        Thumb up 5 Thumb down 5

  10. 10
    Lóža says:

    Lebo v Trnave donedávna rozhodoval o všetkom len jeden človek. Veľký hráč, ktorý hýbal všetkými figurkami. Oligarcha, ktorý keď pískne,páni z KDH či Smeru utekajú do lóže alebo zosky…

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 30 Thumb down 25

  11. 11
    sotek says:

    Konecne. Ale ako tak citam, kazda dedina si moze urbanizovat ako chce, ale Trnava nie. Tam treba brat ohlad na odstahovanych a pripravit im dochadzkove trasy. Vedeli ste, ze kupujete lacno a ze doprava sa bude zhorsovat cim vas bude viac. Trnava s tym nic nema, ona sleduje svoj rozvoj. Ako keby TT nemala svoje vlastne problemy.Je to vas problem a mali ste predvidat situaciu. Spytajte sa vasho obecneho starostu naco nasekal tolko pozemkov na roliach.Alebo sa prestahujte spat.

    Thumb up 2 Thumb down 5

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.