reklama

Mesto si nechá vypracovať štúdiu prvej etapy západného prepojenia medzi Hrnčiarovcami, B. Kostolom a Ružindolom

Mesto si nechá vypracovať štúdiu prvej etapy západného dopravného prepojenia Trnavy. Obchvat by mal v prvej fáze prepojiť Hrnčiarovce nad Parnou, Biely Kostol a Medziháj pri Ružindole.

Štúdia západného dopravného prepojenia Trnavy počíta v budúcnosti s prepojením cesty I. triedy medzi Trnavou a Bohdanovcami až po cestu I. triedy medzi Trnavou a Cíferom.

Prvá etapa má podľa návrhu vypracovaného Odborom územného rozvoja a koncepcií spojiť Hrnčiarovce nad Parnou, Biely Kostol a vyústiť má pri Medziháji neďaleko Ružindola.


Plnou červenou farbou je zakreslená 1.etapa dopravného prepojenia (kliknutím zväčšite)

ZDROJ: Mesto Trnava

Vypracovaná štúdia má navrhnúť umiestnenie budúcej komunikácie, definovať jej základné parametre, umiestnenie križovatiek, konkretizovať potrebné zábery pozemkov a rámcovo priblížiť rozpočet takejto investičnej akcie.

Dĺžka navrhovanej prepojovacej komunikácie z Hrnčiaroviec nad Parnou po cestu pri Ružindole je približne 5,5 kilometra.

Súčasťou zámeru je aj napojenie Bieleho Kostola z Rekreačnej ulice.

Železničnú trať Trnava – Bratislava medzi Hrnčiarovcami a Kočišským by mal preklenúť most.

Primátor Peter Bročka na jar 2019 naznačil, že radnica bude do budúcnosti presadzovať práve toto dopravné prepojenie na úkor v minulosti uvažovaného preklenutia areálu bývalej TAZ-ky cestou od IBV Kamenný mlyn pri cintoríne, smerom k bývalého depu, ponad železnicu a areál TAZ.

Bročka poznamenal, že mesto už rokovalo aj so Železnicami SR o vybudovaní mosta nad železničnou traťou neďaleko Kočišského.

Západné prepojenie by v budúcnosti malo uľahčiť cestovanie aj vodičom, ktorí cestujú z Trnavy, B. Kostola či Ružindola do Bratislavy po diaľnici D1.

Trnavskí vodiči najmä z Prednádražia, Špíglsálu a nových rezidentských štvrtí Za traťou či pri cintoríne by sa tak západným obchvatom s napojením na cestu Hrnčiarovce – D1 vyhli najmä v ranných či podvečerných dopravných špičkách zdĺhavému prejazdu mestom.


Zakreslenie 1. a 2. etapy dopravného prepojenia (kliknutím zväčšite)

ZDROJ: Mesto Trnava

Ulož ako PDF
Napísal 19. augusta 2019 11:27. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

28 komentárov pre “Mesto si nechá vypracovať štúdiu prvej etapy západného prepojenia medzi Hrnčiarovcami, B. Kostolom a Ružindolom”

  1. 1
    eva says:

    To naozaj uvažujete pustiť dopravu cez Kamenný mlyn a po tej ceste medzi rybníkmi ?! A cez most( pri golfovom ihrisku), na takú dopravu ,ktorá už dnes je zaťažujúcou, praská a odlamuje sa od nosných pilierov ?

    • 1.1
      Realita says:

      Treba si ten clanok cely precitat…toto prepojenie ide uplne mimo

      • 1.1.1
        edo says:

        V texte je napísané: Súčasťou zámeru je aj napojenie Bieleho Kostola z Rekreačnej ulice.
        A na Rekreačnú ulicu odkiaľ prídu ?

        • 1.1.1.1
          bk says:

          Ved z toho Bieleho Kostola, si natvrdly?

          • 1.1.1.1.1
            edo says:

            Obyvatelia Bieleho Kostola a teda aj z Parnasu môžu ísť na Modransku cestu na Medziháj a napojiť sa na budúcu spojnicu Medziháj-Hrnčiarovce.
            Kam by išli z Rekreačnej ulice. Urobí sa nová cesta na spojnicu Medziháj-Hrnčiarovce? Ak áno, Vy si myslíte, že obyvatelia z Prednádražia, obyvatelia novej štvrti za traťou nepôjdu cez Kamenáč na Rekreačnú ?

            • 1.1.1.1.1.1
              sprava says:

              Obyvatelia Bieleho Kostola bývajúci na Rekreačnej sú občania Trnavy alebo Bieleho Kostola. Táto správa sa stretla v Bielom Kostole s veľkým porozumení a nadšením.

  2. 2
    Dôchodok says:

    Veľmi by som si želal, aby na konci týchto snažení bola aj skutočná cesta.
    Realita bežného života však naznačuje, že veľmi veľa čitateľov sa skôr dopracuje k starobnému dôchodku, ako k uvedenému prepojeniu.

  3. 3
    Erik says:

    Nie som si istý, či to pomôže zdĺhavému prejazdu mestom. Zoberme si ako príklad Rybníkovu, ktorá pred spustením severného obchvatu bola najzaťaženejšou ulicou. Následne sa otvoril obchvat a tranzitná doprava bola nahradená individuálnou automobilovou dopravou. Rybníkova síce nebola už najzaťaženejšou ulicou v meste, tou sa stala Dohnányho, ale napriek tomu ostala jednou z navyťaženejších, to konštantuje správa TTSK z minulého roka a ako riešenie pre skutočne odľahčenie navrhuje realizáciu obojsmerných buspruhov na Rybníkovej, ktoré sú vypracované v dokumentácii od 2013 a od 2015 má TT aj odporúčanie vybudovať ich na ulici od OÚRaK. Obávam sa, vzhľadom na dopravu v meste a spomínanú skutočnosť Rybníkovej ulice, že to moc nepomôže a bude to skôr veľa peňazí za málo muziky. Nehovoriac o tom, že ak si niekto bude autom nadchádzať a vyhýbať sa prejazdu centrom, tak to ročne budú navyše tony emisií, ktoré budú zodpovedné za horúčavy v meste. Navrhoval by som skôr vypracovať analýzu/dokumentáciu o zjednosmernení Dohnányho pre autá a ponechať obojsmernú komunikáciu pre verejnú dopravu(MAD a PAD), cyklistov a peších. Pravdepodobne by to bolo lacnejšie, aút by ubudlo, čo znamená stabilizovanie emisií, ktoré sa nedarí stabilizovať podľa MINZP a podľa Euroactiv emisie z cestnej dopravy rastú, a, naopak, cestujúcich verejnou dopravou, či cyklistov, by pribudlo. Stačí sa pozrieť aj na prax zo zahraničia: Steer Davies Gleave v r. 1995 popísal, že časová elasticita má najvýraznejší vplyv pri výbere dopravného prostriedku – pri znížení času jazdy o 50% predstavuje nárast cestujúcich MHD až takmer o 25%.

    Samozrejme, že toto prepojenie je nutné, no len pri realizácií by som bol opatrný – kvôli vyššie spomínaným skutočnostiam. Mesto by dokonca určitú časť prepojenia mohlo realizovať v spolupráci s developerom, ak budú v budúcnosti plány na výstavbu, ako sa to napríklad plánuje pri IBV Orešianska.

  4. 4
    komiks says:

    Netreba sa vzrušovať. Ide iba lacný marketing a vytvorenie ilúzie že sa niečo robí.
    Niekto s červenou fikskou spravil čiaru cez železnicu a stovky súkromných pozemkov a iba ohuruje nevedkov a laikov. Seriózna informácia by bola že treba vykúpiť xy parciel za xy eur a tie eurá už sú pripravené vtedy a vtedy a z takých a takých zdrojov a ide sa niečo riešiť a v ktorom storočí. Takáto informácia bude vyzerať veľmi pesimisticky ale pravdivo a mala by úroveň.
    Toto je iba sprosté oblbovanie a pohŕdanie inteligenciou občanov Trnavy.

    Z technickej a odbornej stránky je to slabučké a celé na vode.
    Vyzerá to ako obchvat Ružindola a Zvončína a nie Trnavy.
    A tá kreativita – že napojenie cez Rekreačnú to je nejaká komédia alebo čo.

    • 4.1
      gogo says:

      Vypracovaná štúdia má navrhnúť umiestnenie budúcej komunikácie, definovať jej základné parametre, umiestnenie križovatiek, konkretizovať potrebné zábery pozemkov a rámcovo priblížiť rozpočet takejto investičnej akcie.

      Vsetko co pozadujes ma byt uvedene v tej studii.

    • 4.2
      lolo says:

      no mne sa zda, ze tie pozemky, kade ma cesta viest patria vacsinou mestu :)

    • 4.3
      tt says:

      Kazdu myslienku mesta si treba nechat zanalyzovat, vyratat, naprojektovat atd. Uz tato cast stoji mesto peniaze. Cize je jasne ze o tom treba verejnost informovat.
      Preco to beries ako marketing? Ako mozu byt pripravene peniaze?
      Tieto amaterske nazory to je katastrofa co si tu pisete viaceri.
      Vsetko ma svoj postup, vsetko treba pripravit, rozpocty sa tiez nerobia kazdy mesiac.
      Kde zijes v sociku stale? Ze sa nejaky cerveny lotor rozhodol ieco spravit a len tak to spravil bez rozmyslu?

      • 4.3.1
        koment says:

        komiks má pravdu. Toto je koment poslanca LT na FB :
        Martin Uhlik Ja len pre väčšinu, ktorá si zas raz nerozklikne článok a rozhodne sa reagovať. Výstavba obchvatu je čisto v kompetencii štátu. Ale keďže situácia je taká, že čakať do roku 2245 asi nemá zmysel, chceme toto prepojenie realizovat vo vlastnej réžii, na mestských pozemkoch. Ďakujem za pozornosť a teraz už nechávam priestor odborníkom

        Z uvedeného odborného vysvetlenia jednoznačne vyplýva že to celé chcete robiť z mestskej kasy, alebo neviete čo hovoríte a píšete.
        Preto ešte raz – z akých peňazí mesta to chcete robiť ?
        Toto ak platí čo tvrdí Uhlík musíte vedieť vopred, skôr ako vyhodíte peniaze za pseudoštúdiu.

        • 4.3.1.1
          CBA says:

          Zaujimave ze do roku 2245 nemusi cakat Zilina,B.Bystrica a ani Presov s Bratislavou a Nitrou.Nebude to tym ze ste prvotriedny amateri ktorych maju aj na ministerstvach na haku?

  5. 5
  6. 6
    Vlado says:

    no ja sa bojim ci sa dozijem dokoncenia obchvatu a nie tohoto cuda(no nieje to zle ale…) a na stat sa nespoliehajte su tu aj ine priority ako novy most v HC alebo aj v PN ….

  7. 7
    sci fi says:

    Žiaľ iba veľké SCI-FI a UTÓPIA
    – Utópia (z gréckeho οὐ – nie a τόπος – miesto, teda “nejestvujúce miesto”) je významový útvar pozostávajúci zo súboru predstáv o budúcich ideálnych stavoch spolužitia ľudí
    – Utópia → neuskutočniteľné želanie alebo zámer; neuskutočniteľná predstava; umelecký druh fantastickej literatúry
    – Utopistický socializmus predmarxovský – nevedecký založený na snívaní o ideálnom spoločenskom zriadení, a nie na poznaní zákonov spoločenského vývinu
    – Idealistická utópia – niečo zdanlivo pekné, ale neuskutočniteľné, prvoplánovo naivné, neuskutočniteľný, nedosiahnuteľný ideál, sen, ilúzia, vidina, fantázia

  8. 8
    erik says:

    chapem to spravne, obchvat bude stavat mesto aj slovenska sprava ciest (ci kto to je) ????
    ste si isty ze ludia z prednadrazia si budu skracovat cestu cez Biely Kostol ?

    • 8.1
      Ano says:

      Tu si treba uvedomiť jedno, ten obrovský priestor ktorí vznikne vybudovaním obchvatu, dáva priestor na vytvorenie ďalšej Trnavy. Priorita predchádzajúceho volebného obdobia spojiť cyklochodníkom Trnavu-Biely Kostol sa zmenila na ďaleko významnejšiu stavbu. Prístupové cesty na obchvat vybudované v 60 rokoch minulého storočia pokryjú potrebu na 20%., vzhľadom k tomu že mesto vytvorí priestor na vybudovanie bývania pre 50-60 tisíc nových obyvateľov. No paráda.

      • 8.1.1
        paráda says:

        Zároveň to znamená definitívnu klinickú smrť Kamenáča, rybníkov a CHVU a možnosti rozvoja jedinej rekreačnej zóny v Trnave.
        Keďže červená čiarka končí pri Medziháji je to aj koniec blúznenia o oáze tisícov stromov a mokradiach.
        Kamióny a hluk to všetko zlikvidujú.
        Developeri a oligarchovia majú cez hentého a jeho pajácov mesto pevne v rukách.
        Môžu nastúpiť firmy z Cypru alebo Abdullahi Kadra a podobné ŠTBácke kreatúry. No paráda.

        • 8.1.1.1
          parada2 says:

          Máš hlbokú pravdu, pozri orsr.sk IČO 36863220

          • 8.1.1.1.1
            Ano says:

            Zajímavé, takže o Kamenáč sme už prišli. Pekarčík čaroval minulé volebné obdobie niečo s rybníkmi a reklamou na jeho svetelnej tabuli na križovatke Kollárova – SNP. Takže počkajme pár rôčkov a nebude treba ani ani rozhľadňa, zo 14 poschodia v Kamenáči bude dobrí výhľad. Ešte že vybudovali tú bačorinu v Štrkoch, Pámbo zaplac.

  9. 9
    Alica v ríši divov says:

    SSC sa v akcii neuvádza, tak s ňou asi nerátajú. Konieckoncov na SSC ani nič doteraz nevybavili. No a mesto na výstavbu nemá peniaze.
    Takže sú len dve možnosti:
    – nič sa nezrealizuje, len sa minú peniaze na štúdiu,
    – stane sa zázrak, napríklad mesto vyhrá jackpot v Euromiliónoch
    Takže Alica v ríši divov

    • 9.1
      alica says:

      Bezny polodementny slovacik: v 5ich riadkoch zanalyzuje multimilionovy projekt nad ktorym si dlhe mesiace lamali a budu lamat hlavy XY expertov ale slovacik z pezotu si mysli ze je lepsi. Kde sa v to vo vas berie zebraci slovenski? Zebrac na urovni Moldavska alebo Kazachstanu a mudre to je. **** ** ***** **********

      • 9.1.1
        Hahaha says:

        Pre pani Alicu je bežný slováčik polodement. Toto nám tu prezentuje pani Alica.
        Pani Alica, tým bežným polodementnym slovákom nie ste hodná ani obrusovať zrohovatenú kožu na pätách. Vyplýva to z úrovne vášho prejavu.
        A ak ste ukrivdená týmto názorom, vysvetlite zdroj financií na vybudovanie tejto cesty. Taktiež časový plán.
        Ešte jeden detail: viete, že obyvatelia Rekreačnej ulice sú z tohoto prudko odborného návrhu v bojovej pohotovosti?
        K tým vašim cestným expertom: nie sú to tí istí experti čo nedávno navrhli križovatku na obchvate Trnavy v smere od Zavarskej cesty a SSC ju šmahom ruky zrušila ako neodborný návrh? SSC vzápätí prepracovala uvedený návrh na mimoúrovňovú križovatku?

      • 9.1.2
        Ano says:

        Za 6 rokov nebol schopný spojiť Trnavu s B.Kostolom s chodníkom pre cyklistov rádovo v hodnote 200 – 300 tisíc € ,ktorým by sa cyklisti dostali na vyasfaltované cesty slúžiace poľnohospodárom v dĺžke 100 – 500 km a zrazu je tu nápad realizovať akciu v hodnote 20 – 30 miliónov €. Dnešný mocipáni by mali lobovať aby rozhodnutie európskeho súdu bolo, že podpora projektu futbalového štadióna bola v súlade s európskou legislatívou. V opačnom Trnava v nútenej správe a mestu bude vládnuť správca konkurznej podstaty.

  10. 10
    občan Trnava - Západ says:

    Dobrý deń Vám všetkým,
    aj tento malý náznak že sa plánuje niečo s tou dopravou robiť je lepší ako nič. Odbremeniť aj tak preťažené cesty v smer ku stanici by pomohlo akékoľvek riešenie kde sa ľudia smerujúci z okolitých dedín najmä Bieleho Kostola, Ružindola, Zvončína a Suchej, Bohdanoviec napojili na tento obchvat a nebudú sa musieť predierať najme časťou Trnava Západ a produkovať omnoho viac emisí pri rozbehoch a zastaveniach ako keď plynule sa napoja na obchvat.O hluku ani nehovoriac. Keď sa to podarí tak mesto bude mať veľké nezmazateľné plus a moj hlas do budúcna .

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.