reklama

Cesta cez lesopark do novej IBV bude, mesto uvažuje o odklone západného prepojenia

Predstavitelia mesta Trnava pozvali v utorok 18. júna 2013 zástupcov médií na tlačovú besedu s cieľom informovať verejnosť o historickom vývoji situácie v súvislosti s pripravovanou výstavbou a riešením dopravného napojenia budúcej IBV Kamenný mlyn.

Svoje príspevky predostreli a na otázky novinárov odpovedali primátor Vladimír Butko, viceprimátor Bystrík Stanko, vedúci Odboru územného rozvoja a koncepcií mestského úradu Milan Horák a vedúci Odboru investičnej výstavby Dušan Béreš. O sprievodné slovo sa postaral vedúci kancelárie primátora Pavol Tomašovič.

My dnes neriešime dobré a lepšie riešenia, ale momentálne riešime zlé a horšie riešenia,“ podčiarkol viceprimátor Bystrík Stanko na margo vývoja kauzy napojenia IBV Kamenný mlyn, s ktorým nesúhlasí väčšina obyvateľov mesta.

Kritickým bodom je plánovaná komunikácia, ktorá má pretnúť chodník cez lesopark. Predstavitelia mesta zdôrazňujú, že pôjde o 7,5 metra širokú dvojprúdovú cestu a nejde sa stavať žiadna štvorprúdovka ani diaľnica.

KM-2013-upn
Najnovší návrh počíta s cestou cez lesopark. Do hry sa opäť dostala aj cesta popri železnici, s ktorou uvažoval už návrh z roku 1997

Najnovšia verzia počíta s dopravným napojením budúcej IBV úrovňovým križovaním s chodníkom. V mieste križovania majú byť na ceste umiestnené vyvýšené spomaľovacie retardéry, ktoré zabránia kolíziám medzi autami a chodcami, bežcami či cyklistami.

Dôležitou zmenou je stanovisko Mestskej rady, ktorá v pondelok 17. júna poverila mestský úrad prípravou podkladov na spracovanie návrhu povolenia zmeny územného plánu v tom zmysle, že cesta cez lesopark bude z Kamennej cesty napájať len samotnú IBV a nemá byť súčasťou budúceho západného prepojenia mesta.

To má podľa najnovšej verzie v smere od areálu bývalých TAZ viesť popri železnici s napojením sa na Kamennú cestu a pokračovať má cez IBV Za traťou na Modranskú cestu, Suchovskú s pripojením sa na výpadovku v smere na Senicu.

Budovanie západného zokruhovania mesta, ktorého základným cieľom je odbremenenie dopravy najmä na Špíglsáli a v okolí križovatky Kollárova – Hospodárska, je však v tejto chvíli otázkou ďalekej budúcnosti.

Proti výstavbe cesty cez lesopark chystajú aktivisti už druhý verejný protest. Uskutoční pred radnicou v utorok 25. júna od 13. hodiny.

Hodinový záznam aj s podrobným výkladom histórie a vývoja celého príbehu si môžete pozrieť v priloženom videu.

VIDEO: Záznam tlačovej besedy z 18. júna 2013

Vývoj situácie v obrazoch:

Rok 1993
KM-1993

Rok 1997
KM-1997

Rok 1999
KM-1999

Rok 2001
KM-2001

Rok 2003
KM-2003

Rok 2007
KM-2007

Roky 2006-12
KM-2006-12

Roky 2008-09
KM-2008-9

Rok 2008
KM-2008

Rok 2013
KM-2013

Rok 2013
KM-2013-upn

Ulož ako PDF
Napísal 18. júna 2013 23:49. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

pre “Cesta cez lesopark do novej IBV bude, mesto uvažuje o odklone západného prepojenia”

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.