reklama

Do novej IBV Kamenný mlyn možno vedie aj iná cesta ako tá, čo má pretnúť chodník v lesoparku

Do plánovanej zóny IBV Kamenný mlyn, ktorá má byť situovaná na pozemkoch medzi železničnou traťou, Kamenným mlynom, cintorínom a železničným depom by mohla viesť aj iná prístupová komunikácia ako navrhovaná cesta pretínajúca lesopark, a proti ktorej tak razantne Trnavčania protestujú.

Redakcia portálu trnava-live.sk prišla minulý týždeň na stretnutie s viceprimátorom Bystríkom Stankom s myšlienkou, či skôr otázkou alternatívy možného pripojenia budúcej IBV Kamenný mlyn iným spôsobom.

Konkrétne nás zaujímalo, či mesto Trnava, prípadne investori, neuvažovali v minulosti nad pripojením zóny cestou, ktorá by bola situovaná pár desiatok metrov za železničným priecestím s odbočkou doľava, viedla by medzi železničnú trať a začiatok lesoparku a pokračovala by ďalej za cintorín do IBV.

kamenna-cesta-IBV
mapa-cesta-ibv
Pýtame, či je alternatíva postavenia prístupovej komunikácie medzi lesoparkom a železnicou možná. A ak nie, tak prečo

O takejto alternatívne som zatiaľ nepočul a podľa mojich vedomostí sme o nej nehovorili ani v rámci mesta, ani s developerom. Priznám sa, že je to zaujímavá myšlienka a budeme sa ňou zaoberať. Pokúsim sa najskôr preveriť, či by vôbec bolo možné pripojiť novú zóny s ohľadom na majetkové vzťahy, ale aj technické normy súvisiace s ochranným pásmom železnice či finančné náklady na výstavbu dlhšej prístupovej komunikácie,” reagoval na našu otázku, respektíve návrh, trnavský viceprimátor Stanko.

Kontraverzná cesta, ktorá má preťať lesoparkovú cestičku hojne využívanú chodcami, korčuliarmi, bežcami či cyklistami, je podľa vyjadrenia vedúceho kancelárie primátora Pavla Tomašoviča v územnom konaní. Dolaďuje sa aj podpísanie memoranda medzi investorom a mestom Trnava o prípadnej spolupráci pri riešení požiadavky mimoúrovňového križovania chodníka pre peších s komunikáciou v lesoparku na Kamennej ceste.

Možno už najbližšie dni ukážu, či vôbec ešte jestvuje aspoň aká – taká šanca na zmenu súčasného návrhu, ktorý väčšina Trnavčanom vníma veľmi negatívne a s nevôľou.

Ulož ako PDF
Napísal 27. mája 2013 13:15. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

42 komentárov pre “Do novej IBV Kamenný mlyn možno vedie aj iná cesta ako tá, čo má pretnúť chodník v lesoparku”

  1. 1
    imro says:

    palec hore! ale nepretne to skor ci neskor ten planovany obchvat ci ten ma viest inakade? ci obchvat je otazka daaaaaaaalekej buducnosti? :D

    • 1.1

      Verím, že sa v budúcnosti nájde pre obchvat úplne iná cesta. Lebo OBCHVAT, ktorý má viesť rovno cez priemyselný areál, dve IBV-čky a lesopark je nielen podľa mňa strašná blbosť.

    • 1.2
      5ulo says:

      ten obchvat u mna nie je a nebude obchvatom.. ako Patrik nadomnou pise, je to nezmysel.. Ved uznaj, obchvat pojde v tesnej blizkosti domov, pretne lesopark, jednu a tu istu oblukovu zeleznicu bude pretinat mostom 2krat!!! a potom, neviem ako, pojde cez byvalu TAZ na napojenie sa na Bratislavsku ulicu. Cele na hlavu postavene. Ak vedia, ze Trnava sa rozsiruje, tak potiahnime obchvat dalej.. bars medzi Biely Kostol a Kamenac.. napoji sa to na Bratislavskej takisto, ibaze uz za Trnavou. Logickejsie a mozno aj ekologickejsie.

      • 1.2.1
        momo says:

        Ale nad tým by bolo treba zauvažovať veľmi rýchlo , aby sa pretrasoval , respektíve už po niekoľký krát preplánovalo napojenie bratislavskej na úsek obchvatu Modranka-Bratislavská , teda posunúť ho o cca kilometer ďalej

      • 1.2.2
        jojo says:

        Medzi Kamenačom a Bielym Kostolom má plánovanú IBVčku samotné mesto. Keby aj chcelo tadiaľ trasovať obchvat, muselo by ho viesť aj katastrami Bieleho Kostola a Hrnčiaroviec, teda by ho schvaľovali tamojšie zastupiteľstvá. V skutku reálny nápad.

        • 1.2.2.1
          ičo says:

          Čo tým chceš povedať, že zrušiť IBVčku a za odpaliskom viesť obchvat?
          Tam vidím inú možnosť- z Ružinolskej za splavom ,potom za rybníkom /kde chytajú ryby/-napojiť sa na cestu vedľa potoka čo vedie až žel.dráhe /teraz pod/ďalej vedĺa potoka a napája sa na starú bratislavkú.Pozrite sa na to.

          • 1.2.2.1.1
            pesan says:

            To myslíte popod tie topole za rybníkmi a potom a ta betonka? Kadiaľ chodíme do kamenáča na prechádzky z Linčianskej? Tak na to zabudnite. Ja len dúfam, že tam niekto z mesta nevymyslí výbudovať asfaltku, to potom už môžeme zebetónovať celý kamenáč.

            • 1.2.2.1.1.1
              5ulo says:

              toto urcite nemyslel, aj ked ta cesta by tiez mohla byt trosku rovnejsia, nech sa to da prejst pesi aj po dazdi.. ten obchvat by musel byt dalej, pretoze je tam este aj golfove odpalisko.

  2. 2
    :) says:

    Pán Pokorný ďakujem Vám za úsilie a snahu riešiť tento otrasný problém! Je hrozné, že ľudom z mesta treba oči otvárať! Ale zrejme je to náš problém, lebo roky sme tam volili pánov doktorov z polikliniky.

  3. 3

    Ešte k existujúcemu lesopraku pripojiť plánovaný pás “izolačnej zelene” od “koliby” smerom k depu a celková dĺžka lesoparku sa môže bez prerušenia predĺžiť o ďalších 600m :)
    Paťo paráda! :)

    • 3.1
      danTT says:

      ešte doplním, že takýmto pásom po depo a prepojením na staničný park by vznikla súvislá plocha parku-lesoparku od žel.priecestia na Kamennej ceste po stanicu+automatické prepojenie na Beethovenov park, ktorá dĺžkou presahuje predstavivosť súčasného bežného trnavčana-trpiteľa….položiť v takomto súvislom páse kvalitný povrch aj na inline korčule(cyklochodník automaticky, z veľkej časti už hotový+už teraz príprava projektov na cyklochodníky z fondov EÚ z nového obdobia, kde budú vyčlenené prostriedky priamo na cyklotrasy)tomu sa povie mať koncepciu rozvoja kvality života v meste a krok po kroku(“cestovná mapa”) sa dopracovať k cielu….sorry ja som takýto návrh z radnice snáď ešte nikdy nepočul….šak čo by to bolo roboty preboha….

  4. 4
    Tomi says:

    Napad je to velmi zaujimavy, len obavam sa, ze je to v ochrannom pasme zeleznice a ze to ZSR nepovolia. Dalsia vec su majetkopravne vztahy pozemkov, cez ktore by cesta viedla. Kazdopadne sa urcite tymto napadom treba zaoberat a mozno to vyjde. Zeleznice by mozno mohli vydat za urcitych podmienok nejaku vynimku..

    • 4.1
      vlaDyka says:

      ….asi tak. Vid platny Uzemny plan, kde tam su min. 3-4 ochranne pasma a jedno z nich je pre zeleznicu. Tam je to jednoznacne o stanovisku ZSR. Ale, ak dobre vidim, dalsie je plynovod, ochranne pasmo cintorinov – exist. aj navrhovane !, siahajuce az tej ciernej “funkcnej ploche pre hromadne parkoviska….”, (takze vlastne je takmer cele uzemie medzi trasou obchvatu, zeleznicou a cintorinom v tomto ochrannom pasme) – a to moze byt dalsi limitujuci prvok. Je to niekolko koliznych bodov uz teraz. A ziadna navrhovana trasa pre komunikacie ! A aspon podla tohoto UP to teda vyzera na vlastnictvo mesta a ZSR (ale realne to je dnes uz asi fakt otazne…). A zeleznice uz na dolezitejsich koliznych miestach v meste zaujali svoje podmienky…vid napr. nadjazd na Sladovnickej.

      ALE – v neposlednom rade, viete si, hoc i len imaginarne, predstavit to, ze by “zvolene rozhodenstvo a jeho pracovny ansaaambel” v tomto meste zacalo co i len rozmyslat a nieto este aj rokovat o zmene platneho a zavazneho dokumentu, na ktorom sa “intenzivne pracuje desiatky rokov” tak, aby vyzeral presne takto, v tejto podobe ? A bez jednoznacneho ekonomickeho prinosu pre…mesto ?
      A k tomu roky a investicie, ktore sa vrazili do projektovania, kde uz v samotnej (schvalenej !!!) UŠ pre IBV KM uberaju priestor rozsirenia cintorina a zasahuju do tychto ochrannych pasem (I.C etapa pre 2 polyfunkcne BD – hoc i len komunikaciou a parkoviskom pre tieto BD) ? Minimalne toto mozu byt “dovody”, preco to nejde….

      Ale nie ze by to nebolo mozne !!! To nie. Skor naopak. Ak by bol ZAUJEM, urcite by to slo. Ten tu vsak – aj podla doterajsich krokov a vyjadreni rozhodenstva mesta – NIE JE.

  5. 5
    andrea says:

    Priatelia, pridte vyjadrit svoj obciansky postoj k planovanej vystavbe cestnej komunikacie cez lesopark na Kamennej ceste v Trnave. Protest sa uskutocni, dna 25.06.2013, na nadvori Radnice, od 13h do 19h. Zoberte so sebou transparenty, klaksony, rodinu a kamaratov.

  6. 6
  7. 7
    Pali says:

    Výborný nápad! A nevidím dôvod, prečo by to železnice nemali povoliť, veď podobný prípad už v Trnave máme. Asfaltová cesta pre autá medzi Ružindolskou a Suchovskou ide rovnobežne so železnicou len zopár desiatok metrov popri nej. Toto je úplne obdobný prípad. Občania mesta niečo chcú a hľadajú spôsob, vedenie mesta to nechce, tak hľadá výhovorky. Veď čo by na to predsa povedali na 4. poschodí v ŽOS-ke?

    • 7.1
      danTT says:

      Presne to ma napadlo, medzi suchovskou a ružindoslkou už taká komunikácia je, tesne pri železnici a hojne sa využívala pri stavbe nového kruháča….sranda, že kde kto sa nad tým zamýšla ako by sa to dalo okrem radních….šak Butkáč sa vyjadril: Čára bola urobená v 84(obrazne), nedá sa už nič robiť :-), :-D, no je to na plač…

  8. 8
    Laco says:

    Ale veď podľa toho čo je na stránke mesta, tak tá cesta vedľa železnice bola už raz aj schválená v urbanistickej štúdii.

    Pozrite tu: http://www.trnava.sk/sk/clanok/urbanisticke-studie-1997#US_03/1997

    A ešte tu: http://www.trnava.sk/sk/clanok/urbanisticke-studie-2001#US_00/1999

  9. 9
    mikro says:

    Tak takto som sa ešte nad komentármi a nápadom nového urbanistu a architekta P.Pokorného nezasmial :) Len tak ďalej. Veď vyjadriť sa treba k všetkému a dopravný inžinier je každý, kto má vodičský preukaz :-D
    A dodám, že sa nejedná o obchvat! A tiež že každý, kto si tam kúpi pozemok si musí byť vedomý, že tadiaľ raz pôjdu autá či sa mu to páči alebo nie. Inak tie autá pôjdu cez mesto. Ale to by ste zasa kritizovali MESTO za to, že neurobilo všetko pre to, aby odľahčilo dopravu v “centre”. Viete ľudia čo vy vlastne chcete?

    • 9.1
      Protistrana says:

      Súhlasím s tebou. Miesto toho, aby sme nechali veľké firmy postaviť výkonné západné prepojenie parametrovo na úrovni, ukojíme sa nad úzkou krivolakou miestnou cestou, ktorá bude permanentne upchatá. Áno veľa z Vás čo tu píšu už budú dávno v hrobe, keď ten problém vznikne, ale treba sa pozerať aj do budúcnosti. Výhľad 70, 100 možno aj 150 rokov. Potom Vaše deti budú vykrikovať, kde bolo mesto, keď netrvalo na budovaní západného prepojenia. Ono totiž, každé veľké mesto má okruhy. Zamyslite sa, prečo asi?… že by preto, aby bolo možné sa rýchlo a kvalitne dostať do rôznych lokalít v meste a netúlať sa v úzkych uličkách???. Lenže takéto Vaše rýchle a zbrklé rozhodnutie, môže byť neskôr osudné a potom poukazovať už bude neskoro.
      Podľa mňa je západné prepojenie nutné budovať a riešiť už teraz, pekne pomaly. Chodcov a cyklistov riešiť mimoúrovňovo (veď pre boha je to na 100 a viac rokov). Lesopark už je aj tak rozrezaný vysokým napätím. Ľudia nenechajme sa opiť takýmto lacným riešením. Koľko rokov je na mape Južný obchvat??? Odpoveď 38 rokov a ešte je v nedohľadne.

      • 9.1.1
        danTT says:

        dobre si to napísal “mimoúrovňovým” to sa ale teraz nedeje- a s riešeniami na fázy a etapy máme v TT “skúsenosti”-väčšinou ostane pri dočasnom riešení(obchvat tiež mal byť 4 pruhy, čiže tiež polovičné riešenie) určite západný obchvat tiež treba, o tom sa tu mometálne nikto ani nebaví(ide o obsluhu IBV miestnou cestou)…ten ak pôjde pod to napätie, keď sa nepretrasuje,može byť kludne aj zapustený pod zem, resp. by mohol byť spravený veľký nadchod nad neho…..keď sa to môže robiť pre jelene a zver, nechápem prečo by sa to nemalo pre ludí…..(možno ak by sa to kvalifikovalo ako prechod pre zver, tak to prejde skôr :-))

      • 9.1.2

        Pre Protistrana:
        Témou tohto článku aj debaty s pánom Stankom je len pripojenie IBV Kamenný mlyn, skúste si to, prosím, prečítať ešte raz.

        Samozrejme, že Trnava potrebuje aj napojenie západnej časti mesta v smere na Bratislavskú (príp. D1), o tom ja ani nikto iný nepochybuje. Ak o niečom v tejto druhej otázke polemizujeme (a verím, že uznáte právo každého vyjadriť svoj vlastný názor), tak je to otázka, či je navrhnutá trasa tá najlepšia možná.

        Keď už spomínate zbrklé a rýchle rozhodnutia a myslíte na naše deti, tak mám pocit, že práve cestička cez dve IBV-čky, lesopark a TAZ-ku, ktorú aj niektorí vaši šéfovia často nazývajú obchvatom, nie je najlepším riešením.

        Navyše, o pár mesiacov sa možno dozvieme, že začne rásť pri Kočišskom ďalšia IBV. Práve preto by bolo asi vhodnejšie radšej rozmýšľať o skutočnom cestnom prepojení (obchvat) od cesty na Boleráz po Hrnčiarovce poza Biely Kostol, PD na Kočišskom. Túto trasu (o ktorej už mesto určite do budúcna uvažuje), by mohli využívať nielen Trnavčania (Kopánka, Prednádražie, IBV Za traťou, Kamenný mlyn, Kočišské, Parnas…), ale aj cudzinci v smere od D1 Voderady -Senica.

        Samozrejme, je to nadlho, za veľké peniaze. Ale stavať nejaký nepodarok – neobchvat tiež za ťažké peniaze, ktorý aj tak nesplní funkciu obchvatu 2 km odtiaľ, sa mne osobne zdá krátkozraké a nezmyselné.

        Každopádne, rád si vypočujem odborné argumenty.

        • 9.1.2.1
          Protistrana says:

          Pán Pokorný Vaša krátkozrakosť je ohromujúca… Ja neodpočujem od témy, práve naopak. Zamyslite sa a uvedomte si, že ak investorov stavajúcich popri západnom prepojení mesto nedonúti stavať postupne jednoltivé úseky teraz (ako vynútenú investíciu), tak už nikdy prepojenie nebude!!!. Mesto na to totiž nikdy mať nebude a investori budú spokojní. Ale kľudne ich v tom podporujte, potom sa Vám isto všetci poďakujú. Vybudovanie západného prepojenia je v trošku iných peniazoch ako dajaká miesta cestička….
          to: danTT nadchod pre chodcov by bol drahší ako podchod, práve z dôvodu toho vysokého napätia.

    • 9.2

      Pre Mikro:
      Naozaj som veľmi rád, že máte dôvod schuti sa zasmiať popri svojej tvrdej a užitočnej práci pre naše krásne mesto.

      Len škoda, že jeho obyvateľom je z vašej práce často skôr do plaču…

      “A tiež že každý, kto si tam kúpi pozemok si musí byť vedomý, že tadiaľ raz pôjdu autá či sa mu to páči alebo nie.”
      Túto vetu radšej nekomentujem…

  10. 10
    mikro says:

    Tvrdá a užitočná práca by to bola vtedy, keby niekto hľadal dnes riešenie ako sa dá urobiť mimoúrovňové križovanie a nevymýšľal riešenia, ktoré sú nereálne. To, že je cesta zakreslená v ÚPN vôbec neznamená, že cez ňu má byť obslúžená IBV. Ďalej by som rád videl rokovanie s investorom, ktorému toto “skvelé” riešenie predstavíte a on z radosti zaplatí cenu cesty (dĺžky) navyše, keďže už dnes nechce spolupracovať pri financovaní mimoúrovňového prepojenia a ani mesto sa nehrnie ho zaplatenie celej sumy podchodu ;)
    Ja by som nápad riešiť západné prepojenie za B.Kostolom radšej nekomentoval :) Ale budem. Ak si niekto myslí, že vodiči budú využívať v budúcnosti takto vzdialenú komunikáciu na “skrátenie” trasy, tak by najprv o doprave musel niečo vedieť a to nehovorím o atraktívnosti, dostupnosti, ekonomike návrhu trasy a chránenom území kamenný mlyn, atď.
    Taktiež nadchod nad západným prepojením sa môže zdať ako skvelý nápad, ale má to háčik. A tým je veľmi vysoké napätie a rozmery nadchodu z technického hľadiska. Podchodná výška by musela rešpektovať autá čo by si vyžadovalo výšku 4,2m + konštrukcia 0,6m = 4,8m nad úrovňou vozovky. Sklon rampy nadchodu 7%. Z toho dĺžka nábehu z každej strany = 68m. To už je zasa konštrukcia o niečom inom nemyslíte ;)

    A mne je zasa do plaču z Vašej novinárskej roboty, ktorá skúma problém iba z jednej strany a ani neuvažujete o tom zistiť si informácie aj z tej druhej … Radšej aj vy píšte o kosení. To je dnes populárne :) Získate „body“ a môžete aj vy kandidovať za poslanca a potom neschváliť v rozpočte viac peňazí na údržbu ;) A neskôr to kritizovať :-D

    • 10.1
      danTT says:

      práca vedenia mesta(samozrejme tiež úradu) je dlhodobo na zaplakanie, chodte sa pozrieť ako vyzerajú mestá na morave (centrá, cyklotrasy, rozvoj turistického ruchu,celková úprava zelene….)preto vznikajú takéto diskusie….je na zaplakanie že centrum vyzerá ako v kosove, x druhov lámp a mobiliaru, to na štefánikovej už snaď bude pamiatkovo chránené, najviac exponovaná ulica centra Hviezdoslavova- jeden grc…..to stým kosením je blbosť ako hovoríte, lenže to vymysleli na radnici takýto nezmysel tak s ao tom točí, šak to mesto nejako musí vyzerať pre obyvateľov a turistov.Načo sa povalujú miliony po účtoch??? má mesto nejakú koncepciu sprístupnenia hradieb turistom, má “cestovnú mapu” jednotnej úpravy a rekonštrukcie centra? bola “vizia” vysadiť na slávii nový park ako to teraz vyzerá??? Tu sa sto rokov furt len plánuje,vízie, zámery a skutek utek….A nie že mi tu obúchate o hlavu rekonštrukciu pešej zony, lebo sa schuti zarehocem, hento sa normálne musí stihnúť za 1 stavebnú sezónu to že sa vybrali z projektu náväzné komunikácie je o čom?, že to bude zase špatne vyzerať a bordel v centre aj v nasledujúcich rokoch…..hlavne že mestský úrad néma konkurenciu jak sú dobrí. Ak by sem niekto prišiel čo len z moravy ako turista tak sa tu bude rechtat celý pobyt….mal som tu známych čechov z prahy minulý mesiac, bolo to tragické….Jak niekto normálny mohol osadiť hentaké osvetlenie spojené káblom jak v rumunsku ako je na hollého a halenárskej do centra mesta??to už pamiatkárom nevadí….tak tu prosím nepindajde o kosení a že tu ludia diskutujú o poslednom lesíku kde sa dá prebehnúť…..tu je tolko prúserov nezáujmu a zanedbanosti za tie roky,že až….nezabudnite odpísať, že nie je spoločenská objednávka…

    • 10.2
      jozin says:

      dovolim si otazku, ze aky je rozdiel medzi premostenim zeleznice medzi depom a byvalou TAZkou a niekde v poli za kamenacom.
      tak ci onak sa bude prekonavat zeleznica, nie?
      okrem toho to co pise pokorny vobec nemusi ist cez kamenac ale poza neho a kocisske. ak to spravne chapem.
      neviem, ale tvarite sa, akoby nikde na svete este nestavali cestu co krizuje zeleznicu…
      chapem ze tato verzia sa nema ako spojit s juznym obchvatom pri skloplaste, ale pre tranzit ba-senica je to naopak 10x vyhodnejsie ako terajsi navrh podla mna.
      a este jedna vec. mne sa nezda, zeby bol az taky problem prejst navyse 2 ci 3 km ku kociskemu aby som obisiel rannu zapchu pri stanici, kde stratim 10-15 min a vela nervov.

    • 10.3
      Pedro says:

      Tak to ty si ten vizionar mesta Trnava?

    • 10.4
      Mihoč says:

      Ak by som mal použiť spôsob argumentácie pána primátora, povedal by som, že “ale veď západný obchvat už je navrhnutý tak, že premosťuje železničnú trať, dokonca dvakrát, a to sú veľké konštrukcie, nemôže byť potom predsa problém postaviť ešte jednu malú pre chodcov a cyklistov!”.

      Celý západný obchvat je navrhnutý neprezieravo, ako keby sa malé decko hralo Sim City..ako sa to dá vôbec nazvať obchvatom, keď niektoré plánované mestské časti budú za ním. Hovoríme tu o nejakých 70, 100 ročných horizontoch, pole za Kamenáčom bude zastavané, Biely Kostol bude mať 2x toľko obyvateľov, západný obchvat je určite potrebný, ale treba ho postaviť až za Kamenáčom, premostiť koľajnice a napojiť ho poza Hrnčiarovce na Voderadskú cestu = na diaľnicu. Spolupracovať pritom s obcami, ktorým sa to tiež určite hodí. A nehovoriť stále nie, len kvôli lenivosti aleb obavám.

      Everything seems impossible until it’s done.

  11. 11
    pesan says:

    Strašná chyba bola tam povoliť stavať. Trochu prírody pri Trnave si ideme zabetónovať. Už len postaviť asfaltku okolo rybníkov a bude to dokonalé.

  12. 12
    pepe1 says:

    Mame tu jedine miesto na oddych a aj to chce niekto znicit..Mne sa rozum zastavuje.. Inak k tomu obchvatu-mozete byt kludny my sa toho obchvatu určite nedozijeme..verte mi :-)

  13. 13
    vlaDyka says:

    Neda mi tu zavesit jeden inspirativny priklad : http://i.imgur.com/TZswYMi.jpg

    A ked uz brat si priklad, tak jednoznacne od majstrov : http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1629383

    • 13.1
      Ferko says:

      VlaDyka, také sa ešte k nam na radnicu informácie neprišlo:-))) a ani nepríde, pri niektorých fotkách mi to pripadá že tá cesta pre cyklistov je širšia než niektoré naše ulice.

    • 13.2
      Mihoč says:

      Ďakujem za príjemne strávenú polhodinku. Presne o takom niečom snívam.

  14. 14
    Mišo says:

    Pre tých čo navrhujú obchvat za Bielym Kostolom (pre autá od Senice na Voderady), ktorý by vraj radšej využívali ako ísť cez Hospodársku a Dohnányho ul., namiesto navrhovaného západného cestného prepojenia (ktoré má byť hlavne pre autá pobybujúce sa v rámci mesta Trnavy). Predstavte si, že bývate na ulici napr. Adama Štrekára a potrebujete sa pravidelne dostať na Bratislavskú ulicu:
    1. Dĺžka cesty cez Hospodársku a Dohnányho ul. je 5,5 km.
    2. Dĺžka cesty cez Kamennú cestu, Kamenný mlyn, Rekreačnú ul. po navrhovaný obchvat za Bielym Kostolom je 9,5 km.
    3. Dĺžka cesty cez navrhované západné cestné prepojenie je 3 km.

    Takže ako niektorí uvádzajú, že na obchvat za Bielym Kostolom by to bolo 2 – 3 km tak ak si zrátate cestu 2 x denne (tam a späť) máte to navyše 8 km/deň, 40 km/týždeň, 160 km/mesiac. Ešte stále sa Vám to zdá výhodnejšie?

    Taktiež, ak by všetci, čo sa chcú vyhnúť ceste cez Hospodársku a Dohnányho by začali chodiť na Biely Kostol cez Kamenný mlyn, myslíte, že by to prispelo k jeho väčšej ochrane a lepšiemu rekreovaniu jeho návštevníkov?

    A to nehovorím, koľko 10 ročí trvalo, kým štát dal financie na severný obchvat (aj to s príspevkom EÚ). Myslíte, že by dal znovu na ďalší paralelný obchvat, keď nie je ešte ani dostavaná diaľnica do Košíc?

    Navrhovaným západným prepojením nie je riešený ďalší obchvat mesta pre autá od Senice, ale nevyhnutne potrebné ďalšie cestné prepojenie (vnútromestské), aby sa odľahčila doprava osobných áut obyvateľov Trnavy zo severnej časti Trnavy na južnú časť (a opačne), pretože pre západnú polovicu mesta existuje jediné cestné prepojenie len cez Hospodársku a Dohnányho ulicu. Takže týmto prepojením by sa uľahčilo cestné prepojenie nie len obyvateľom v IBV Za traťou a plánovanej IBV Kamenný mlyn, ale aj celému sídlisku Prednádražie, ktoré má byť napojené na toto cestné prepojenie.

    Každé iné prepojenie (kľučkovaním okolo železnice, alebo cestou len na začiatku lesoparku okolo cintorína alebo cestou ku Kolibe) si myslím že je horším riešením ako to navrhované. Navyše ak sa stále mení požiadavka na radnicu a poslancov, že čo teda chceme (najskôr mimoúrovňové križovanie, teraz cestu okolo železnice alebo okolo Koliby), tak požiadavka je nejednoznačná roztrieštená a v množstve riešení zaniká jej sila.

    Preto si myslím že by sme sa mali zjednotiť (teda hovorím o tých, ktorým ide o skutočné riešenie problému dopravy a zároveň ochrany zelene, pretože aj odbremenením áut z Hospodárskej a Dohnányho sa zlepší životné prostredie v Špíglsáli aj na Prednádraží, Tulipáne a Linčianskej) a súhlasiť s navrhovaným cestným prepojením cez lesopark v mieste prechodu elektrických vedení, ale jednoznačne mimoúrovňovým križovaním (nadjazdom cesty – podchodom chodcov). Určite to nie je až také drahé ako sa niektorí snažia hovoriť, pretože akékoľvek iné riešenie zmeny trasy by bolo oveľa drahšie.

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.