reklama

Chodník v lesoparku má preseknúť nová cesta so semaformi, rozhodli poslanci

AKTUALIZOVANÉ

Poslanci trnavského mestského zastupiteľstva v utorok 16. apríla odsúhlasili Urbanistickú štúdiu pripravovanej obytnej zóny IBV Kamenný mlyn.

Lokalita s rozlohou viac ako 29 hektárov je oddelená od sídliska Prednádražie železničnou traťou a ohraničená lesoparkom, záhradkárskou osadou a železničným depom.

O obstaranie urbanistickej štúdie „Obytná zóna Kamenný mlyn, Trnava“ požiadali spoločnosti Kamenáč s.r.o. a MEFAL Invest, s.r.o., ako vlastníci predmetných pozemkov a investori navrhovanej zástavby.

Obytná zóna má byť napojená novou komunikáciou, ktoré bude situovaná pod stĺpmi vysokého napätia v rozdelenej časti lesoparku.

lesopark-cesta
Dopravné napojenie z Kamennej cesty bude viesť pod stĺpy vysokého napätia cez chodník

Poslanci na utorňajšej schôdzi schválili návrh Alternatívy A, ktorá počíta s úrovňovým križovaním chodníka pre peších vedúcim lesoparkom so svetelnou križovatkou.

Chodci, bežci či korčuliari tak budú musieť cestou do Kamenného mlyna dávať prednosť autám.

Okrem novej svetelnej križovatky budú na ceste osadené aj spomaľovače a verejné osvetlenie.

Riešenie dopravného napojenia IBV Kamenný mlyn, ktoré je použité v tejto urbanistickej štúdii, bolo odsúhlasené v už vydaných územných rozhodnutiach pred niekoľkými rokmi za bývalého vedenia mesta.

Poslanci súhlasili s návrhom stavebnej komisie, aby mesto naďalej rokovalo o prípadnom vybudovaní mimoúrovňového križovania a pokračovalo v spracovaní konečného znenia „Memoranda o spolupráci pri riešení požiadavky mimoúrovňového križovania chodníka pre peších s komunikáciou v lesoparku na Kamennej ceste“.

Alternatíva B uvažovala o vybudovaní mimoúrovňovej križovatky so zapustením podchodu pre peších pod komunikáciu.

Otázku prípadného vybudovania podchodu pre peších bude mesto riešiť „v prípade, že si to v budúcnosti vyžiada situácia„.

Ak by sa táto investícia realizovala, jej financovanie bude z dvoch tretín na pleciach mesta, tretinu prostriedkov má podľa súčasného návrhu zaplatiť developer.

IBV-kamenny-mlyn
Riešené územie zobrazené na mape aj predpokladanou etapizáciou výstavby

Výstavbu IBV Kamenný mlyn plánujú rozčelniť na štyri etapy. Celkom môže pri Kamennom mlyne vzniknúť 400 bytových jednotiek v rodinných domoch, viladomoch a polyfunkčných domoch s odhadovaným počtom 1000 obyvateľov.

Návrh urbanistickej štúdie povoľuje výstavbu maximálne 230 rodinných domov, 25 viladomov s najviac tromi bytovými jednotkami a 96 bytov v dvoch polyfunkčných domoch. Investori predpokladajú, že v prípade naplnenia kapacity by v novom území mohlo nájsť svoj domov približne tisíc ľudí.

Podmienkou pri výstavbe IBV bude aj riešenie izolačnej zelene. Vzniknúť má 60 metrov široký izolačný pás na juhozápadnom okraji zóny pri záhradkárskej lokalite, tiahnuť sa bude pozdĺž celej obytnej zóny.

V rozpočte mesta nie sú vyčlenené prostriedky, či na majektoprávne vysporiadanie, ako aj vlastnú spoluúčasť mesta, vedenie mesta odporúča schváliť urbanistickú štúdiu s úrovňovým križovaním s tým, že v budúcnosti v prípade zdokumentovania frekvencie dopravy vybuduje mimoúrovňové prepojenie mesto na vlastné náklady. Ďalším faktom, ktorý je potrebné zohľadniť pri úvahách o nevyhnutnosti riešenia mimoúrovňového križovania, je skutočnosť, že smerom k rekreačnej zóne je vedených viacero peších i cyklistických ťahov – cyklochodník vedľa Kamennej cesty, cyklochodník z parku Janka Krála k depu a do zóny Kamenný mlyn, a teda celkový počet peších užívateľov chodníka nebude vyžadovať v najbližších rokoch mimoúrovňové riešenie. Treba brať na zreteľ, že Obytná zóna Kamenný mlyn bude budovaná na etapy, pričom výstavba bude rozložená na viacero rokov a až po dobudovaní bude možné zhodnotiť skutočný stav dopravného zaťaženia tohto uzla. Ďalšími faktami, ktoré treba zvážiť pri mimoúrovňovom riešení, je znížená bezpečnosť podchodu pre peších a jeho údržba,” uvádza sa k problematike dopravného napojenia a križovania chodníka v lesoparku s budúcou cestou v uznesení mestského zastupiteľstva k zadaniu urbanistickej štúdie z roku 2012.

K téme sme zverejnili aj rozhovor s primátorom mesta Vladimírom Butko.

ČÍTAJTE TU.

Ulož ako PDF
Napísal 16. apríla 2013 14:51. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

pre “Chodník v lesoparku má preseknúť nová cesta so semaformi, rozhodli poslanci”

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.