reklama

Pri nákupných centrách na Clementisovej ulici chce mesto okružnú križovatku

Pomerne zložitú a neprehľadnú dopravnú situáciu na križovatke Clementisovej ulice s nákupnými centrami Kaufland a Lidl, chce mesto zmeniť výstavbou okružnej križovatky.

Začiatkom septembra zverejnila mestská samospráva výzvu na predloženie ponuky zámeru stavebných úprav križovatky medzi Kauflandom a Lidlom na ulici Vladimíra Clementisa.

“Cieľom je navrhnúť prestavbu križovatky z priesečnej na okružnú podľa spracovanej situácie. Zámerom mesta je zvýšenie bezpečnosti a kapacitnej priepustnosti 4-ramennej križovatky,” konštatuje sa v sprievodnom texte výzvy.


Štúdia s návrhom okružnej križovatky

ZDROJ: Mesto Trnava

Pred začatím prác na projektovej dokumentácii bude spracovaný dopravný prieskum a následne kapacitné posúdenie súčasného stavu priesečnej križovatky a navrhovanej okružnej križovatky.

“Výsledky z dopravného prieskumu a následného posúdenia, ako aj prvý návrh riešenia, budú na prvom rokovaní vo fáze rozpracovanosti projektu prezentované zástupcom mesta Trnava za prítomnosti zástupcov Okresného dopravného inšpektorátu,” konštatuje sa v podkladoch pre verejné obstarávanie.

Riešenie okružnej križovatky má rešpektovať súčasné trasovanie chodníkov, cyklotrasy, ako aj pohyb vozidiel zásobovania prevádzok Kaufland a Lidl jazdnými súpravami.

“Okružná križovatka tak musí byť navrhnutá v minimálnych parametroch pre pohyb jazdných súprav s možnosťou využitia pojazdných ostrovčekov,” znie požiadavka mestského úradu.

Lehota na predkladanie ponúk trvá do 18. septembra 2019. Po výbere zhotoviteľa a podpise zmluvy začne plynúť dvojmesačná lehota na vypracovanie a dodanie dopravného prieskumu a kapacitného posúdenia križovatky.

Po posúdení dodaných podkladov bude mať zhotoviteľ 3 mesiace na vypracovanie geodetického zamerania územia a projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie s podrobnosťou realizačného projektu.

MAPA:

Ulož ako PDF
Napísal 6. septembra 2019 7:36. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

18 komentárov pre “Pri nákupných centrách na Clementisovej ulici chce mesto okružnú križovatku”

  1. 1
    natare says:

    A nebolo by jednoduchšie urobiť výjazd od Kauflandu pri NAY priamo na Bučanskú?

    • 1.1
      TT says:

      To by bolo ideálne. Aj keby bol tento kurhový spravený, aj tak by bolo najlepsie riesenie aj tento výjazd. Autobusovú zastávku na Bučanskej posunúť ďalej.
      Všetký autá na tento smer by obišli jeden (prípadne 2, ak sa postaví aj tento) kruhové objazdy a šup von z mesta.

  2. 2
    jeleň says:

    Som z toho jeleň – v texte sa píše “Pred začatím prác na projektovej dokumentácii bude spracovaný dopravný prieskum a následne kapacitné posúdenie súčasného stavu priesečnej križovatky a navrhovanej okružnej križovatky.” ako aj ““Okružná križovatka tak musí byť navrhnutá v minimálnych parametroch pre pohyb jazdných súprav s možnosťou využitia pojazdných ostrovčekov,” znie požiadavka mestského úradu.”
    No zároveň je v texte priložený obrázok “Štúdia s návrhom okružnej križovatky”

    Tak už je tá križovatka nakreslená, či nie? Ak áno, načo robiť ďalšiu projektovú dokumentáciu a robiť prieskumy? Ak nie, čo je to za priložený obrázok?

    • 2.1
      Iveta Homová says:

      Konečne…. však to malo byť hneď spravené pri stavbe “nákupných centier”…. lenže načo, trnavčania vydržia všetko, aj cyklochodníky, ktoré sú mnohokrát nevyužívané cyklistami, lebo nepoznajú dopravné pravidlá a predpisy a kultúru a slušnosť…..

    • 2.2
      srnec says:

      jeleň ty si asi jediný čo správne číta text.
      – Vyzerá to akože už zajtra tam bude nejaká kruhovka – ale ide iba o víziu – sen
      “z dopravného prieskumu a následného posúdenia” ako vždy iba virtuálna realita.
      Matrix o tom že sa niečo rieši v doprave.

      • 2.2.1
        Sen says:

        CPV 71200000-0 Architektonické a súvisiace služby.toto je cislo vyzvy na prekladanie ponuky , po vysutazeni nasleduje zhotovenie dokumentacie potom je na rade stavebne povolenie a potom realizacia. Teraz sa robi Kukucinova onej tiez hovorili ze nikdy nebude…

    • 2.3
      srnec says:

      Absolútne normálny proces … V prvom kroku je štúdia -ktorá rieši, či by sa tam vôbec kruhový objazd zmestil tak, aby dodržal všetky parametre, oslovia sa majitelia pozemkov (na túto okružnú križovatku bude musieť poskytnúť časť pozemkov napr. kaufland), rieši sa, či to nevyvolá ďalšie investície (presun zastávky MHD, presun chodníka, cyklochodníka atď) … Táto štúdia nie je plnohodnotná projektová dokumentácia na stavebné povolenie.

      Keď je štúdia kladná, dajú sa spracovať dopravná analýza ktorá rieši reálny počet áut a ich smerovanie … To sa celé vloží do simulátorov ktoré vedia na základe reálnych čísiel vyhodnotiť, ako to ovplyvní dopravu. S tým sa musí ísť za dopravákmi, ktorý takéto riešenie musia schváliť …

      Až keď má toto mesto za sebou a všetky výsledky sú kladné, objednáva sa reálna projektová dokumentácia so zameraním ktorá už slúži ako podklad k stavebnému povoleniu …

      Dávať spraviť hneď projektovä dokumentáciu bez štúdie a dopravnej analýzy je z finančného hľadiska úplný nezmysel …

      • 2.3.1
        felix says:

        Citaj pozorne:

        “Pred začatím prác na projektovej dokumentácii bude spracovaný dopravný prieskum a následne kapacitné posúdenie súčasného stavu priesečnej križovatky a navrhovanej okružnej križovatky.”

  3. 3
    xye says:

    dočkáme sa kruhového objazdu aj so sochou , autorskou umeleckou realizáciou alebo pán Bročka všetky peniaze naleje len svojím ľudom a firmám z kruháčov..

    ..

  4. 4
    Smer vpravo says:

    Dve okružné križovatky za sebou môžu spôsobiť dopravný kolaps.
    Čo tak vybudovať kruhovku na križovatke Clementisova Tekelova? Tam tiež býva problém. Pri výjazde z Kauflandu aj Lidla dať prikázaný smer vpravo a doprava by bola maximálne plynulá.

    • 4.1
      Obcan says:

      Nezmysel.

    • 4.2
      Palko says:

      Prikázaný smer vpravo by skomplikoval dopravu kvôli kamiónom, ktoré tam vozia tovar. Z Lidla by museli ísť cez celé sídlisko.
      Dve okružné dopravný kolaps síce spôsobiť môžu ale len v špecifických časoch počas dňa, ktorých nie je veľa (primárne asi začiatky predajnej akcie).

      Dôležitejšia je celková bezpečnosť v lokalite, hlavne chodcov čo tam prechádzajú.

  5. 5
    Crefko says:

    Možno by uplne stačilo zakázať prejazd autám ktoré majú sídlisko Družba iba ako prejazd do okolitých obcí …….

    • 5.1
      Papalášsko says:

      Mesto nemá záujem.
      Aj keď v minulosti (už aj za vlády Michelina) bol viackrát požadovaný semafor na prechod pre chodcov pri Mercelovej, neosadili ho tam. Odargumentovali to insitnými výhovorkami ohľadom poruchovosti atď. Pointou pritom pravdepodobne bolo možné spomalenie premávky na Clementisovej a to by sa dotklo aj kompetentných Orgánov, ktorí sa tadiaľ tiež prevezú radšej ako po Hlbokej a prejazd by sa im takto spomalil. Vôbec ich nezaujíma, že na sídlisku Družba je hustá premávka, dokonca tam nie je ani tabuľa upravujúca zníženú rýchlosť. Panstvo sa chce rýchlo presunúť, obyvatelia sídliska nech vydržia.
      Úplne opačný meter je v štvrtiach rodinných domov. Papaláši si tam presadili jednosmerky. Tam kde v ulici býva 50 ľudí, tam sa na nich berie ohľad, lebo premávka ich tam neskutočne, ale že neskutočne obťažuje. Na sídlisko, kde je niekoľko tisíc obyvateľov, tam pustíme hustú premávku. Na niekoho je použitá miera centimeter, na niekoho miera kilometer.

      • 5.1.1
        cm, km says:

        S tými mierami na niekoho centimeter, na niekoho kilometer to tu je veľmi svojské.
        Panstvo potrebovalo parkovať pred parádnou reštauráciou na Kapitulskej, tak sa ziscenovala petícia. Výhľad – nevýhľad na historické pamiatky, na námestí sú namaľované parkovacie miesta.
        Plebs na parkovisku pri železničnej stanici potreboval z/do osobného automobilu nechať vystúpiť/nastúpiť cestujúceho, tak mu tam picli značku zákaz zastavenia!!! Rozum zostával stáť. Po X mesiacoch a Y pokutách vodičom to aspoň skorigovali.
        Takže na niekoho centimeter, na niekoho kilometer.

        • 5.1.1.1
          dopravák says:

          Za posledných 5 rokov mesto pre zlepšenie dopravy a parkovania nič – absolútne nič nespravilo.
          Na FB a instagrame za to obdobie pribudli stovky fotografii a desiatky štúdii.

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.