reklama

Štefánikova ulica má fungovať bez áut pre verejnosť, v podobnom režime ako Hviezdoslavova. Mesto však najprv musí postaviť nové parkovisko

Trnavská radnica výhľadovo už roky uvažuje s rekonštrukciou Štefánikovej ulice. Prirodzene, aj v tejto lokalite umiestnenej v Centrálnej mestskej zóne (CMZ) platia viaceré zásady.

Súčasné vedenie mesta má za cieľ – ako tomu bolo aj v iných častiach historického centra vo vnútornom okruhu hradieb – upokojovať a postupne regulovať automobilovú dopravu. Výnimkou nie je ani Štefánikova ulica.

Ako poznamenal bývalý vedúci Odboru územného rozvoja a koncepcií na Mestskom úrade v Trnave Tomáš Guniš na decembrovej schôdzi zastupiteľstva pred schvaľovaním návrhu Všeobecne záväzného nariadenia (VZN), ktorým sa dopĺňalo niekoľko jednotlivých VZN o územnom pláne centrálnej mestskej zóny Trnava, v pripomienkovom konaní schvaľovacieho procesu prebehla na tému riešenia dopravy na Štefánikovej “veľká diskusia”.


Štefánikova ulica

Ilustračné foto

“Mestské centrum je realtívne malé a je pohodlne obslúžiteľné peši či na bicykli, alebo je možné zaparkovať na niektorých miestach v centre a nie je nutné, aby centrum ako také bolo tranzitné,” uviedol Guniš.

Mesto sa podľa jeho slov snaží vytvárať v centre viac pobytových a pokojných plôch.

“A to tým spôsobom, že obmedzujeme dopravu, ako napríklad na Halenárskej a Hollého ulici, kde sú spomaľovacie prahy. V úseku od základnej školy po arcibiskupský úrad by mala vzniknúť pešia zóna. Ešte výraznejším upokojujúcejším zásahom by mala byť Štefánikova ulica,” poznamenal T. Guniš.

Mesto Trnava na Štefánikovej ulici navrhuje istú formu pešej zóny za špecifických podmienok. “Je to porovnateľné s režimom na Hviezdoslavovej ulici,” ilustroval.

Uplatniť zvažovaný model blížiaci sa tomu Hlavnej ulici, kde je vytvorená pešia zóna, by bol na Štefánikovej ulici podľa Guniša ťažko realizovateľný.

“Hlavná ulica je obslúžiteľná zo zadnej časti objektov, ale Štefánikova ulica túto možnosť nemá. Preto bude ponechaný za určitých podmienok istý prístup vozidiel pre rezidentov a majiteľov objektov, ale nebude tam možný vjazd ani parkovanie pre ostatnú verejnosť,” priblížil Tomáš Guniš, ktorý na konci roka odišiel z funkcie vedúceho Odboru územného rozvoja a koncepcií na Mestskom úrade v Trnave.

Mesto v rámci prerokovacieho procesu komunikovalo s vlastníkmi objektov na Štefánikovej a podľa Guniša “bolo dosť čo vysvetľovať”.

Ako ďalej uviedol, Okresný úrad v Trnave prihliadol na pripomienky majiteľov domov a mesto Trnava zaviazal, aby pred zavedením reorganizácie dopravy na Štefánikovej ulici vytvorilo nové záchytné parkovisko na Rybníkovej ulici.

“Proces zmeny dopravy teda nebude prebiehať živelne spôsobom, že zrušíme parkovanie a ľuďia nebudú mať kde nechať autá,” dodal.

Ulož ako PDF
Napísal 7. januára 2020 10:25. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

38 komentárov pre “Štefánikova ulica má fungovať bez áut pre verejnosť, v podobnom režime ako Hviezdoslavova. Mesto však najprv musí postaviť nové parkovisko”

  1. 1
    Parva Roma says:

    Nové záchytné parkovisko na Rybníkovej ulici? Ešte je kde?

  2. 2
    jano says:

    Dáme nové meno parkovisku pri relaxe, budeme ho volať “záchytné” – problém vyriešený

  3. 3
    3962 says:

    Bude skvelé keď autá zo Štefánikovej vypadnú!

    • 3.1
      321 says:

      A spolu s autami samozrejme aj bicykle !!!

      • 3.1.1
        miro says:

        A prečo aj bicykle? Tie rozhodne nezavadzajú,ako tie vaše plechovice pre vašu pohodlnosť.

        • 3.1.1.1
          BročkoTerminátor says:

          Keď budeš mat deti pochopíš čo to je ich odviesť na krúžky do školy !! Keďže deti nebudeš nikdy mat tak chceš škodiť slušným ľuďom a rodinám ktoré chcú vychovávať svoje deti!! Pravda vždy zvytazi !!☝️👌☝️☝️☝️🚴‍♀️

          • 3.1.1.1.1
            1105 says:

            Veľmi jasne a zrozumiteľne napísané. Musí pochopiť aj človek so základným vzdelaním. Trnava čo sa týka prímov občanov je v rebríčku krajských miest na 2 mieste , čo sa týka nákladov na život je na 6 mieste .Organizovaná skupina vo vedení mesta a župy nehanebným spôsobom okráda rodiny s deťmi , lebo si je vedomí že rodič investuje do svojich detí peniaze , lásku , čas , len aby ich pripravil na život . Banda pochlebovačov s Terminátorom na čele s povýšeneckým úškrnom na perách držiac sa teórie víťaz môže všetko , presadzuje genocídu svojich mecenášov . Sedia na konári a je im dobre , len si nevšimli že ten konár pilujú tesne pri kmeni stromu.

          • 3.1.1.1.2
            trnava says:

            Kam vozis deti na krúžky? Len ty v TT máš asi deti. Deti sa v pohode prejdú aj im to prospeje jak sak všade len rozvádzať.

          • 3.1.1.1.3
            Miro says:

            A v minulosti nemali deti? To ,len v dnešnej dobe si nájdete dôvody ,aby ste zakaždým vytiahli tie vaše plechovky a otravovali ľudí aj vzduch.Existujú autobusy a navyše ,keď v Trnave bývaš kde koľvek je to od budu A do B max. 30min.Len hold dnes je Slovač a zbytok sveta tak rozmaznaných ,že keby Zuckerberg ohlásil koniec facebooku tak sa povešiate.

            • 3.1.1.1.3.1
              MiRo says:

              Pán kolega, máte deti? Ak hej, tak budete vedieť, o čom hovorím:

              Ráno vstanem 6:00, 6:15 sme oblečení, 6:30 najedení, 6:45 nahádžem deti do auta, 7:00 ich vykladám v škôlke, 8:00 som u zamestnávateľa (mimo Trnavy… keď meškám, musím to vysvetľovať a následne si nadrobiť). Chcem byť skoro v práci, aby som mohol byť potom dlhšie s rodinou.

              Áno, v minulosti mali ľudia deti, ale doba sa zmenila – zmodernizovala. V minulosti ľudia toľko nedochádzali za prácou.

              Súhlasím s pešou zónou na Štefánikovej, bolo by to zaujímavé – ale takisto by bolo zaujímavé zriadiť aj malý mestský autobus, ako sa kedysi (myslím ešte za Butka) plánovalo: ktorý by využívali prevažne dôchodcovia a stál by aspoň pred divadlom, ako pred 1989.

              Plus by bolo dobré dobudovať parkovacie miesta v okolí starého mesta a zriadiť tam už minulé volebné obdobie sľubované parkovacie zóny. A zamerať sa aj na opravu 35 ročných asfaltových, miestami prepadnutých chodníkov, napríklad na Družbe – pešo je predsa najzdravšie chodiť, no nie?

              • 3.1.1.1.3.1.1
                Nevec Gdo says:

                Kedysi po Trnave jazdil auto vlacik stal aj pri Frantiskanskom kostole, tam kde je teraz parkovisko pre turisticke autobusy.

            • 3.1.1.1.3.2
              hejter says:

              V minulosti mali deti. A predstavte si, že v minulosti po Štefánikovej a Hlavnej chodili nielen autá, ale aj autobusy…

              • 3.1.1.1.3.2.1
                Nevec Gdo says:

                Ano mas pravdu.
                V minulosti mali det, dokonca cele storocia nemali ani auta a autobusy.
                Taktiez mas pravdu, ze tade jazdili auta a autobusy. Bolo to v dobe, ked aut bolo neporovnatelne menej a na sidliskach bolo v ktorukolvek nocnu a dennu hod v pohode zaparkovat a najst flek hned vedla domu kde clovek byval. Lenze v tej dobe malo malo ludi to auto.

          • 3.1.1.1.4
            Nevec Gdo says:

            O akej pravde pises?
            Nevidim jediny dovod, parkovat na Stefanicke kvoli akemu kolvek kruzku. Mozes to nejak zdovodnit, ale k veci.

            To rozvazanie deciek na aute je pekna hlupost.
            Vidiet to napr na Prengu, akonahle zacnu decka “chodit” do skoly, tak rano sa upchaju cesty smerom z Prenga, kedze xy rodicov tam tych svojich hnilakov vozi na aute. Mimo prazdnin je to v pohode.

            Tiez ma prekvapuju ludia co byvaju na Prengu a maju potrebu rano nastupit do auta a odviezt sa do centra a tam tu svoju SUV opachu zaparkovat. poznam viacerych.

            Jazdim autom minimalne a do zamestnania to mam par km, kde mimochodom mam parkovacie miesto, mimo centra.

            Kedysi bolo zachytne parkovisko do centra na mieste kde predchadzajuce vedenie mesta darovalo pre pekne oci a za par centov Poorovi pozemky pre opachu zvanu city a rena. Este aj ten nazov dal taky typicky trnavsky.

            V meste je pritom kopec budov ktore su zbytocne prazdne, ak chcel obchodaky v centre mal kupit tie a mohol ich vo vnutri prestavat na podobne ucely.

          • 3.1.1.1.5
            Agent says:

            Jesko, navstiv doktora prosim ta. Spravis sluzbu spolocnosti.

        • 3.1.1.2
          Simon says:

          je v ramci tvojej mentalnej kapacity mozne akceptovat, ze ludia auta nepouzivaju len z titulu svojej pohodlnosti, ale aj z inych dovodov, po ktorych ta nic nie je? ergo nemas vobec ziadne pravo moralizovat a radit?

          • 3.1.1.2.1
            Nevec Gdo says:

            (-:
            Je nejaka schopnost na tvojej momentalnej urovni pochopit, ze ak chces niekomu vycitat, ze nema radit, tak v prvom rade treba zacat od seba?

            Ak pisem o pohodlnosti tak tym presne to aj myslim. Pochopil si spravne a podla toho si reagoval, kedze si sa pravdepodobne v prispevku nasiel. Mna nemusis presviedcat a seba presviedcaj dalej o svojej dolezitosti.

            Do mojich prav sa nestaraj, evidentne v tom mas pekny hokej.

            • 3.1.1.2.1.1
              Simon says:

              Komentoval som príspevok od nicku Miro, tak ak si to ty, skúsim poradiť ešte raz a pomaly:
              Ak sa niekto o mojom aute vyjadruje ako o plechovici, ktorú vlastním kvôli pohodlnosti, tak nevie o čom hovorí. A keďže nevie o čom hovorí, ale napriek tomu sa vyjadruje, je jeho názor zbytočný, lebo je to názor truhlíka. A ak na ňom trvá, tak to svedčí o obmedzenej kapacite prijímať a reagovať.
              Takze ak sa chceš hecnúť, precitaj si môj koment ešte raz, zamysli sa, či naozaj trvas na tom, že auto mam kvôli pohodlnosti, napriek tomu, že ma nepoznáš a nevieš o mojich potrebách nič. A potom raď.

  4. 4
    Xxxxxxxxx says:

    Mali by zrušiť ŠPZ-ky TT, každého kto ma auto exkomunikovat z trnavskej komunity a auto mu znarodnit, roztavit a odliať z neho sochu Nera…

    Teraz vážne: kde na rybníkovej chce záchytné parkovisko? Jedno parkovisko (ale ani z ďaleka nie záchytné) už stojí a ďalšie (tiež nie záchytné) by sa dalo postaviť pri UCM, ale to by sa stavalo na tráve, čo si pri súčasnom vedení mesta nejako neviem predstaviť. Čiže skončí to tak nejako po lepšotrnavsky – zakáže sa vstup autám za hradby a sľúbi sa záchytné parkovisko (nevediac kedy a kde a za koľko).

  5. 5
    Yyyyyyy says:

    Už to nie sú ani bludy ani fantazmagórie ale iba klamstvá.
    Je v zúfalstve začal klamať.
    Vie že brovce ničomu nerozumejú tak môže.
    Parkovací dom a rekonštrukcia Štefánikovej rozpočet tak od 15 do 20 miliónov
    Na to nemá ani mať nebude. Ešte nepovedal ako bude sanovať aktuálny bankrot cca 10 mil. Od ľudí dane 3,8 mil to už odklepli a ďalej ….. ???
    Dajte nám vedieť svazáci čakáme a čakáme.

    • 5.1
      Aleale says:

      Bankrot sa nechysta, naopak mame jedny z najlepsie spravovanych financii na Slovensku podla INEKO.
      Reko Stefanikovej tak max 2mio a o parkovacom dome nepadlo slovo, parkovisko moze byt nove v areali cukrovaru za 200tis.
      Vybavene ;)

      • 5.1.1
        Občan says:

        INEKO hodnotil stav za roky 2006-2018, a TT mala za všetky obdobia hodnotenie výborného finančného zdravia.
        Prečo sa potom zvýšili dane z nehnuteľnosti o takmer 300% ak na to nie je dôvod ?
        http://www.klub500.sk/samosprava-ma-rekordne-prijmy-i-rezervy-napriek-tomu-zvysuje-vyrazne-dane-z-nehnutelnosti/

        • 5.1.1.1
          aleale says:

          No ved prave preto aby to tak po zvysenych vydavkoch zo strany statu aj ostalo, ze?

          • 5.1.1.1.1
            MiRo says:

            Zaujímavé je, že niektoré samosprávy zvýšili dane o 50%, len Trnava na 300%, pričom jej príjmy rastú už niekoľko rokov po sebe.

            Znamená to, že výdavky zvýšené štátom budú pre Trnavu 2-3x vyššie, ako pre iné mestá? To som nikde nezachytil.

            Na 300% sa dane zvýšiť nemuseli… ale keď chce niekto peniaze na cyklocesty (častokrát zbytočné – napríklad Kukučínova a Hajdódzyho sú paralelné a na oboch je to v pláne) a na projekty, ktoré sú sci-fi (čítame tu o projektoch (obchvat, ružový park, mestská hala, park pri synagóge…), ale čo sa týka realizácie: skutek utek), potrebuje vybrať od občanov neúmerne viac, ako iné mestá…

  6. 6
    miro says:

    Už dávno tam mala byť pešia zóna.Patrí to tam ,ako ri.. na šerbel.Ja som neni zástancom tých vašich plechovíc,ale veď placu je dosť v areáli cukrovaru.Hneď ,ako vychádzate na hlavnú zo Štefánikovej presne oproti voľné pozemky ,len je otázkou komu vlastne patria.

  7. 7
    trnava says:

    Kde beriete tých 300 percent?

    • 7.1
      aleale says:

      Jednoducho nevedia pocitat. Poorovi honibrci a patolizaci tym dokola otravuju internet. Ale je im to samozrejme prt platne. Minimalne 3-4 dalsie volebne obdobia ostane Brocka primatorom, dovtedy ich tie potkanie sposoby uz prejdu.

      • 7.1.1
        miro says:

        Či je to o 300,alebo o 200 neni podstatné.Podstatné je ,že je to extrém a neschopnosť mesta zhánať peniaze inak ,ako pýtať od ľudí.To dokáže byť každý taký primátor,nemám tak daj občan.A stými volebnými obdobiami by som si nebol tak istý hlavne nech ešte narobí pár takýchto prešlapov,ako bol aj ten jeho vlastný záujem, súdiť sa o pozemky s Póorom. Ešte nech podvíha čo sa dá a dopanoval.

    • 7.2
      MiRo says:

      Zvýšenie dane o 200% je to isté, ako zvýšenie na 300% z pôvodnej hodnoty.
      (200%+1).x = 300%x… (1 sa rovná pôvodná hodnota (100%), x je sadzba dane…)

  8. 8
    Tono says:

    Ja odhadujem kvalifikovaným odhadom ( povolená 5% tolerancia ) že za vlády NERA je navýšenie poplatkov z peňaženiek obyvateľov o navýšenie blížiace sa 500%. ˇPoďme po poriadku. Navýšenie poplatkov za separáciu odpadu v roku 2015, kosenie vo vlastnej réžii, doteraz sa prešustrovalo cca 900 tisíc eur za obdobie roku 2015 – 2019. Pokračujeme opravou komunikácií bez výberového konania, formou priamej platby schválenej v rámci rozpočtu, a to 900 tisíc eur ročne. Pokiaľ by sa o dané zákazky súťažilo, dosiahlo by sa zníženie minimálne 30%, čo za obdobie 2015 – 2019 predstavuje čiastku 1 350 tisíc eur. Kúpalisko Kamenný mlyn a zimný štadión predstavuje navýšenie rozpočtu vo výške 800 tisíc za jeden a pol roka. Snaha o totálne ovládnutie mesta formou dosadenia oddaných poddaných znamená zvýšenie počtu pracovníkov tým aj súvisiacich mzdových prostriedkov minimálne 1 500 tisíc eur za obdobie 2015 – 2019 (videl niekto personálny audit z roku 2015?). K tomu si pripočítajme schválené zvýšenie poplatkov za odvoz komunálneho odpadu a dane z nehnuteľností vo výške 3,8 mil. eur ročne. Ľahko si môžeme spočítať čo všetko platíme a za čo mu môžeme byť vďační.

  9. 9
    Cartesian Coordinate says:

    Zase sa tu vyrojili militantni cyklo sektari a usluzni poskokovia bradateho velkovezira s neliecenymi otlakmi od sediel na spotenych prdeliach. Je zabavne pozorovat, ako si ludia mentalne neschopni zabezpecit si vodicak liecia komplexy na autach, ako keby to boli zive bytosti. Musi to byt naozaj velmi stresujuci zivot, neustale chrchlajuc sliapat do pedalov a nadavat na ludi v autach. Nezavidim. Kazdopadne, tieto cyklovemena maju aspon jednu vyhodu – zvyseny tep pocas bicyklovania zvysuje aj frekvenciu dychania a tymto ucinnejsie filtruju svojimi plucami necistoty v ovzdusi ;-) preto sa samozrejme cyklochodniky buduju tesne vedla ciest, ze?

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.