Pri Voderadoch postavia outletový komplex za 75 mil. eur
Spoločnosť One Fashion Outlet plánuje v obci Voderady pri Trnave výstavbu prvého slovenského outletu za 75 mil. eur. Obchodné outletové centrum bude veľkoryso riešené a bude sa rozprestierať na ploche 220 tisíc metrov štvorcových. Súčasťou centra budú obchodné a reštauračné priestory na ploche viac ako 36 tisíc metrov štvorcových, oddychová zóna s jazierkom, detské ihrisko a parkovisko obklopené zeleňou.
„Výstavba outletu sa bude realizovať postupne v troch fázach, pričom už v prvej fáze bude k dispozícii 60 až 70 prevádzok s atraktívnymi svetovými značkami. Otvorenie outletu je naplánované na koniec roku 2011. Investícia by mala vytvoriť viac ako 350 nových pracovných miest v regióne. Developerom projektu je spoločnosť Realiz, ktorá bude realizovať výstavbu v spolupráci s renomovanými zahraničnými konzultantmi a architektmi,“ informovala server trnava-live.sk Simona Mištíková z agentúry Seesame.
Outletový koncept predaja sa teší veľkej obľube zákazníkov na Slovensku aj v zahraničí. Kupujúcim prináša možnosť kúpiť si atraktívne a kvalitné značkové produkty za prijateľné ceny a pre predávajúcich predstavuje ďalší významný distribučný kanál. Slovensku outlet chýba a Slováci nakupujú v outletoch najmä v Rakúsku a Česku. „Spoločnosť One Fashion Outlet prišla s myšlienkou výstavby prvého slovenského outletu, aby Slováci už nemuseli cestovať za výhodnými nákupmi do zahraničia. Na projekte od začiatku pracujeme s renomovanými zahraničnými konzultantmi, ktorí realizovali niekoľko úspešných outletov v celej Európe. Vďaka tejto spolupráci bude One Fashion Outlet spĺňať všetky atribúty úspešného outletu – strategické umiestnenie, dobré dopravné napojenie, záujem atraktívnych nájomcov a zaujímavé architektonické riešenie. One Fashion Outlet má potenciál stať sa prvým slovenským úspešným outletom, “ hovorí Vladimír Kozár, manažér projektu One Fashion Outlet.
Medzi kľúčové faktory úspechu outletu parí vhodná lokalita, preto spoločnosť zvažovala pri svojich investičných zámeroch niekoľko lokalít. Ako najvýhodnejšia alternatíva bola vybraná obec Voderady pri Trnave vďaka svojmu strategickému umiestneniu pri diaľnici D1, ktorá prepája Bratislavu s východom aj severom Slovenska. Táto lokalita má dobré dopravné napojenie z diaľnice, je blízko Bratislavy, ale zároveň sa približuje aj ďalším regiónom Slovenska. Výhodou je aj existujúca infraštruktúra v blízkosti priemyselnej zóny Samsung. Investor plánuje prilákať do outletu ročne 1,5 až 2 milióny návštevníkov zo Slovenska, Poľska, Maďarska aj Česka. Podľa prieskumu GFK spádová oblasť tejto lokality je 6,7 milióna ľudí, ktorým bude cesta do outletu trvať do 2 hodín.
„Sme veľmi potešení, že spoločnosť One Fashion Outlet sa rozhodla postaviť nový, moderný a zatiaľ aj jediný slovenský outlet práve pri našej obci Voderady. Okrem toho, že investícia vytvorí viac ako 350 pracovných miest v regióne, prinesie našim obyvateľom aj možnosti príjemného trávenia voľného času. Našou podmienkou bolo, aby tento projekt vytvoril príjemné prostredie a miesto relaxu pre obyvateľov, obsahoval dostatok zelene, cyklistické chodníky a priniesol celkové oživenie života v obci. Všetko toto investor splnil, takže všetci s nadšením očakávame otvorenie outletu,“ poznamenal starosta Voderád Marek Turanský.
Výstavba One Fashion Outletu je naplánovaná v troch fázach. V prvej fáze bude zastavaná plocha takmer 16 tisíc m² so 60-70 prevádzkami. V druhej fáze by malo pribudnúť ďalších 11 tisíc m² predajných priestorov s cca 40 prevádzkami. Pokiaľ bude projekt úspešný, v tretej fáze pribudne ďalších skoro 10 tisíc m². Celková zastavaná plocha outletu by tak dosiahla cca 36 tisíc m² predajnej plochy. One Fashion Outlet má ambíciu stať sa atraktívnym miestom pre návštevníkov nielen čo sa týka výhodných nákupov, ale aj trávenia voľného času. Outlet je architektonicky riešený tak, aby mali návštevníci počas nákupov vždy v dosahu miesto na oddych, relax, aktivity pre deti, reštauráciu či kaviareň. Oddychová zóna s jazierkom a ihriskom pre deti bude k dispozícii iba pre chodcov. Jednotlivé nákupné bloky budú prepojené chodníkmi a námestíčkami obklopenými zeleňou. Outlet bude mať k dispozícii celkovo 3 tisíc parkovacích miest a bude sa rozprestierať na ploche 220 tisíc m².
Jedným z rozhodujúcich faktorov úspešnosti outletu sú atraktívni nájomcovia. „Naša spoločnosť oslovila mnoho známych svetových značiek, ktoré na projekt One Fashion Outlet veľmi pozitívne reagovali. V súčasnosti vyjednávame s týmito značkami podmienky vstupy do projektu. Podľa doterajšieho stavu rokovaní sme presvedčení, že sa nám podarí prilákať zaujímavé svetové značky, čo bude jadrom úspechu nášho outletu,“ dodáva Vladimír Kozár.
Spoločnosť One Fashion Outlet predložila v apríli investičný zámer na Ministerstvo životného prostredia na posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA), a tiež podala žiadosť o územné rozhodnutie. Pokiaľ spoločnosť obdrží stavebné povolenie podľa plánov, výstavba outletu by sa mohla začať začiatkom roku 2011 a prvá etapa by bola spustená do prevádzky koncom roku 2011.
Foto: One Fashion Outlet