reklama

Vyše 100 detektorov dopravy chce mesto využívať aj po skončení oficiálneho projektu

Pilotný projekt sledovania aktuálnej dopravnej situácie pomocou detektorov umiestnených na lampách verejného osvetlenia, ktorý spustilo ministerstvo dopravy v Trnave v máji minulého roka, je ukončený.

Viac ako 100 detektorov umiestnených v 50 lokalitách rozmiestnených v uliciach Trnavy monitorovalo vývoj dopravnej situácie, v priamom prenose zasielali údaje o intenzite dopravy a druhoch vozidiel do serverov spoločnosti Asseco Central Europe.

Snímače nám posyktli množstvo zaujímavých dát. Okrem klasických informácií o tom, v akom čase a na ktorých úsekoch sa zvyšuje intenzota dopravy, sme získali aj ďalšie cenné dáta. Na základe informácií z detektorov okrem iného vieme presne určiť, akým spôsobom sa vývíja doprava počas futbalových zápasov, v čase špičky, pri dopravných nehodách a podobne,” priblížil výstupy z projektu vedúci odboru dopravy na mestskom úrade v Trnave Marián Novák.


Snímače sú umiestnené na lampách verejného osvetlenia

Ministerstvo dopravy projekt uzavrelo, vyhodnotilo a detektory plánovalo zdemontovať. Mesto Trnava však zástupcov ministerstva oslovilo so žiadosťou o predĺženie zápožičky moderných prístrojov.

Sme pred uzavretím dohody o bezplatnej zápožičke. Údaje z prístrojov chceme využívať aj naďalej. Už o pár dní bude spustená severovýchodná časť obchvatu a tok tranzitnej dopravy sa zásadným spôsobom zmení. Detektory nám preto posyktnú ďalšie aktuálne a zaujímavé informácie, s ktorými môžeme v budúcnosti ďalej pracovať,” pripomenul Novák.

Hoci detektory získa do výpožičky mesto bezplatne na päť rokov, zaplatiť si musí za spravovanie dát a serverov. Vedenie mesta podľa slov vedúceho odboru dopravy projekt podporuje.

Sumárne údaje sa budú ďalej využívať a efekt zo zozbieraných dát má byť prínosom najmä pre vodičov. Ide najmä o otázku riešenia priepustnosti ciest, križovatiek a ďalších kritických úsekov. Nadstavbou systému je tzv. líniová koordinácia medzi svetelnými križovatkami.

Systém bude na základe zozbieraných dát komunikovať so systémom riadenia svetelných križovatiek a na základe prijatých dát z reálnej situácie rozhodne napríklad aj o tom, kedy a pre ktorý jazdný pruh “pustí” dlhšie zelené svetlo. Týmto spôsobom má dochádzať k efektu zvyšovania priepustnosti ciest najmä v kritických časoch na problematických úsekoch.

Tu však narážame na nutnosť dohody medzi správcom dát z detektorov a správcom svetelných križovatiek. Funkčnosť systému je podmienená dohodou oboch subjektov o vzájomnej spolupráci pri sprístupňovaní svojich dát,” upozornil Marián Novák.


Detektory snímajú aktuálnu teplotu, pohyb a druh vozdiel, nie však obraz

Motoristom môžu byť informácie zo snímačov v budúcnosti sprostredkované viacerými kanálmi, ako sú SMS správy, RDS informácie, rozhlasové stanice, televízia, internet, informačné tabule a podobne.

Výstupy zo serverov využilo mesto aj pri simulovaní budúcej dopravnej situácie v okolí plánovaného futbalového štadióna a prislúchajúcej obchodno-administratívnej činnosti v jeho blízkosti.

Ulož ako PDF
Napísal 6. júna 2012 10:44. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

pre “Vyše 100 detektorov dopravy chce mesto využívať aj po skončení oficiálneho projektu”

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.