Železnice sprístupnili časť zmodernizovaných priestorov hlavnej budovy stanice
Po deviatich mesiacoch od začiatku rekonštrukcie hlavnej budovy železničnej stanice v Trnave sprístupnili v stredu 16. januára pre verejnosť vrchné podlažie budovy.
V rámci modernizácie prechádza budova kompletnou renováciou interiérov aj exteriérov. Rekonštrukcia objektu, ktorý odovzdali do užívania 17. novembra 1989, desať rokov od spustenia stavebných prác, má byť kompletne dokončená približne v polovici roka 2013.
V hlavnej železničnej budove dochádza k zmene dispozičného riešenia, v interiéroch sú inštalované nové podlahy, obklady a stropy, objekt dostal nové opláštenie, okná, aj komplexnú výmenu elektroinštalácií, kabeláže či rozvodov kúrenia.
Vynovené interiéry na hornom pochodí budovy trnavskej železničnej stanice
Novinkou v staničnej budove bude eskalátor, inštalované majú byť aj samoobslužné výťahy vedúce k nástupištiam. Projekt počíta s odstránením časti terasy na východnej strane od lávky pre peších.
Rozdelenie priestorov má v podstate kopírovať stav z minulosti: na poschodí budú umiestnené priestory pre cestujúcich ako je zákazníckej centrum a predaj cestovných lístkov, na prízemí nájdu svoj priestor najmä komerčné prevádzky.
V novootvorených priestoroch fungujú pokladne aj samostatná čakáreň pre mamičky s deťmi.
Železnice Slovenskej republiky pred časom komplexne zrekonštruovali aj vedľajšiu administratívnu budovu.
Náklady na komplexnú modernizáciu oboch objektov majú dosiahnuť asi 4,8 milióna eur.
Fotogaléria:
Je to pekné a som rád, že stanica už vyzerá moderne. Ale čo tá terasa?
Nevie niekto, či tá terasa zostane taká ako je? Lebo tá potrebovala rekonštrukciu najviac. Nielen tá dlažba, na ktorej sa dá zabiť, zlé odvodnenie, pričom prší na ľudí čakajúcich dole pod terasou na autobus, ale aj tie nosné konštrukcie, ktoré vyzerajú byť hrdzavé tak, že to už dlho nevydržia…
Dufam, ze pocitali pri projektovani aspon s nejakym statim pre bicykle (najlepsie by bolo nejake strazene)
Napis Trnava je nejak mensi, nez tam bol, ako by sa hanbili za Trnavu.
Som ozaj nadšený, je to najkrajšia stanica na Slovensku, ale ten nadpis TRNAVA už asi menší naprojektovať nemohli, veď nie je ani poriadne vidieť , to sú akože typizované projekty nadpisov pre SR, alebo len pre TT, ozaj nepochopiteľné, určite , keď zmodernizuju stanicu napr. v Leopoldove, ten nadpis bude aspoň 2x väčší., teraz ozaj neviem, kto by sa tým mal zaoberať.
Myslím, že z hladiska praktickosti je dôležitejší viditelný nadpis na peróne, aby ludia z vlaku videli, že sú v TT.
Čiastočne súhlasím, pokiaľ tie nadpisy budú jednotné pre cele Slovensko, čo ale nepredpokladám.
Tá veľkosť toho nápisu Trnava je ozaj úplne mimo….nechápem a ani sa to nedá pochopiť…Takúto veľkosť tam zdravý rozum proste nepustí….tak isto malý nápis je aj na administatíve, z vlaku je veľmi ťažko prečítať, kde vôbec ste, nie vo všetkych vlakoch to hlásia….inak rekonštrukcia OK, je je to veľmi pekné a konečne to vyzerá ako z 3 tisícročia, vďaka!!!…. mne osobne bude ale luto za tou dlažbou čo tam bola hore, myslím že bola oveľa kvalitnejšia a táto sa za 10 rokov začne rozpadať, na farbe bude tiež vidieť viac špina….
Myslím však, že z toho škandalózneho nadpisu si netreba nič robiť, proti tomuto mestu pracujú lobingové skupiny, nielen v príslušných štátnych inštitúciách, ale čo je nepochopiteľné aj medzi kompetentnými pracovníkmi mestkej a krajskej samosprávy, stačí sa previest po BA,NR,ZA,TN, GA atď a za boha tam nenájdete 1 smerovú tabuľu s názvom TRNAVA,naproti tomu ich je v TT niekoľko s nadpisom NR,BA,TN,ZA dokonca Modra, zdá sa že nikomu kompetentnému ani primátorovi nevadí, že im zadarmo rozvíjame turizmus, takže buďme ozaj radi , že aspoň na území tohto mesta máme nejaký nadpis TT aj keď neviditeľný.
toto si musím začať všímať :)) moc sa mi tejto teórii nechce veriť. Kto by už len loboval za to napr. v takej Modre, aby tam nebola smerová tabula Trnava? Beriem, že nie je v BA, kedže TT je v smere na ZA, poprípade TN, ale že by to bolo vo všetkých mestách naokolo nejak účelovo? Je na to aj nejaký iný dôkaz, že by to tak bolo? alebo len vlastným všimnutím si(ste) na to prišli?
Mne je ozaj jedno , či je v takej NR smer. tabula s TT, ale ak nie je , myslím , že by tu mal niekto kompetentní povedať , že na území TT sa zruší napr. všetkých 20 tabúľ s NR, to by bolo ozaj férové.Verte , že do týždňa by ich osadili v NR aj v ostatných mestách všetky. A či to je účelové? Myslím , že to rozhodne nie je náhoda, ak v týchto mestách TT takýmto spôsobom ignorujú. Ak to nevadí kompetentným tohto mesta, že si z TT niekto robí Dolné Dechtáre, tak mne to dosť vadí, najmä vtedy , ak sa ma nemec spýta v BA , ktorým smerom je TT .
Aj nitra je rovnakym smerom ako zilina a trnava tak to tam rovno mohli pri vyjezde z BA napisat ze Poprad–Tatry a Kosice a este lepsie Moskva ved to nema nic spolocne so zdravym rozumom
je to v pohode
Nebol som tam v tej novej stanice,ale vypadá to dobre,až na tie miesta na sedenie.Je to velmi moderné a dúfam,že to nejakí magori nerozbijú,nejakí feťáci alebo opilci.Existujú ludia,čo musia vždy niečo pekné a nové poškodiť a zoškliviť.
Mňa by zaujímalo, či aj zo strany z Dohnányho ulice bude osadená tabuľa s odchodmi vlakov a aj s hodinami, lebo z tej strany chodí tiež veľa ľudí a doteraz je tam iba tabuľa o zákaze vjazdu bicyklov
Plne podporujem informačne tabule aj zo strany Dohnanyho.
https://picasaweb.google.com/100660199625483672823/TrnavaZeleznica
Tie nápisy sú fakt o ničom (v civilizovanom svete už zďaleka vidno nápis, čo je to za budovu – železničná stanica XY). A tie vchodové dvere som zvedavý koľko vydržia – mohli tam dať otočné….