reklama

Turistický región Tirnavia testovali českí novinári

Koncom minulého týždňa objavovala skupina českých novinárov a reportérov cestovateľské poklady Trnavy a okolia. Program im pripravila organizácia Trnava Tourism a jej členovia v spolupráci so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch – zastúpením v Českej republike.

Májová infocesta českých novinárov do vybraných regiónov Slovenska sa tentokrát zamerala na spoznávanie miest, gastronómiu, regionálne produkty a vinárstvo. Hostia navštívili Trenčín, Myjavu, Trnavu a okolie, Malokarpatskú vínnu cestu a Bratislavu.

Cieľom takzvaných infociest pre novinárov v turistickom regióne je ukázať a odprezentovať turistické atrakcie, výletné miesta, možnosti ubytovania, gastronómie a pod. tak, aby ich zástupcovia médií zažili na vlastnej koži tak, ako by ich zažíval turista. Zástupcovia médií bývajú v rámci tohto druhu ciest do turistických regiónov doslova ‚testovačmi‘ turistických produktov a služieb,“ objasnila výkonná riaditeľka Trnava Tourism Petra Blažejová.

tirnavia-novinari
Zástupcov českých médií sprevádzala aj šéfka Trnava Tourism P. Blažejová (na snímke tretia zľava)

Foto: Trnava Tourism

Skupina šiestich novinárov z významných českých denníkov a lifestylových časopisov navštívila turistické lákadlá mesta Trnavy, aj okolitých obcí. V Trnave im organizácia Trnava Tourism pripravila prehliadku historického centra mesta – Malého Ríma s návštevou Katedrály Sv. Jána Krstiteľa, Mestskej veže s prezentáciou starostlivosti o hodinový stroj zástupcom rodiny Nemčekovcov, ktorá sa o hodiny stará nepretržite už štyri generácie.

Ďalšou zástavkou bola Bazilika Sv. Mikuláša s pútnickým obrazom Panny Márie Trnavskej, ukážka hry na zrekonštruované historické organy pod záštitou samotného majstra hry na organ, pána Šurína a návšteva kostnice.

Po objasnení významu vinárstva a vinohradníctva v regióne s takmer deväťstoročnou históriu sa skupina presunula k vinárom. Vinársku tematiku zastúpila návšteva a degustácie vo vinárskych regionálnych skvostoch. V Suchej nad Parnou – Terra Parne a vinárstve Mrva&Stanko.
Chýbať nemohli ani Smolenice s najmladším zámkom na Slovensku – Smolenickým zámkom, prezentáciou malého miestneho múzea Molpír a výrobne značkovej medoviny. Možnosti nielen ubytovania, ale gastronómie si vyskúšali v hoteloch Holiday Inn a Impiq.

Z cestovateľkých potuliek spracúvajú novinári autentické články alebo reportáže. Tento druh propagácie je v posledných rokoch osvedčeným marketingovým nástrojom, pretože čitatelia príjmu radšej “odporúčanie” iného cestovateľa, ktorý má s regiónom osobnú skúsenosť, ako keby si mali pozrieť v časopise len jeho grafickú reklamnú inzerciu,“ priblížila Blažejová.

Ako pripomenula, hosťovanie zahraničných novinárov v posledných dvoch rokoch prinieslo veľký efekt napríklad Košiciam, keď sa mesto po návšteve viacerých významných zahraničných novinárov píšucich o cestovaní dostalo do svetoznámeho bedekra Lonely Planet alebo do portálu britskej BBC.

Región TIRNAVIA navštívili zástupcovia známych českých denníkov – Mladá Fronta Dnes a denníka Právo, obľúbených lifestylových časopisov – Glanc, Žena a život, gastronomického časopisu Gurmet a webového portálu www. turistika.cz, ktorý patrí k jedným z najobľúbenejším cestovateľským portálom v Čechách.

Správy o možnostiach cestovania alebo trávenia dovolenky v regióne TIRNAVIA (Trnava a okolie) by sa mali objaviť v uvedených českých médiách v priebehu júna.

Trnava Tourism – oblastná organizácia cestovného ruchu má v pláne v týchto aktivitách pokračovať. Popri ďalších marketingových aktivitách v prospech regiónu chce prizvať k spoznávaniu regiónu do konca roka 2013 nielen zástupcov slovenských médií , ale aj obchodných partnerov pre turistický biznis – cestovné kancelárie a agentúry, doplnila šéfka Trnava Tourism.

Ulož ako PDF
Napísal 30. mája 2013 9:06. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.