reklama

Mesto plánuje vytvoriť nový výjazd autobusov spred stanice na Dohnányho ulicu

Skrátiť výjazd autobusov a odľahčiť dve križovatky chce mesto vybudovaním nového pripojenia z predstaničného priestoru na Dohnányho ulicu.

Autobusy by sa spred budovy železničnej stanice po vytvorení “bypassu” vyhli križovatke Kollárovej s ulicou Andreja Hlinku, ako aj svetelnej križovatke Kollárova-Hospodárska.

Plánované prepojenie je navrhnuté pod lávkou pre chodcov, autobusy sa majú pripájať vpravo na Dohnányho ulicu asi 50 metrov pred železničným podjazdom.

bypass-dohnanyho
Krátke prepojenie má byť trasované v priestore pod lávkou pre chodcov

Návrh na realizáciu prepojenia vznikol na Odbore územného rozvoja a koncepcií mestského úradu už pred dvoma rokmi, stotožnila sa s ním aj Komisia dopravy pri mestskom zastupiteľstve.

O vytvorení bypassu mesto rokuje so Železnicami SR, ktoré sú vlastníkom dotknutých pozemkov.

Trnavská radnica vyčlenila v rozpočte na rok 2015 prostriedky na vypracovanie projektovej dokumentácie.

Prepojenie budú môcť využívať autobusy mestskej alebo prímestskej dopravy v smere na Bratislavskú, Linčiansku či Modranku.

Mapa:
bypass-map

Ulož ako PDF
Napísal 28. novembra 2014 9:18. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

31 komentárov pre “Mesto plánuje vytvoriť nový výjazd autobusov spred stanice na Dohnányho ulicu”

  1. 1
    ssTT says:

    neviem síce ako to tam na križovatke ráno vyzerá, ale mne sa tento nápad nepozdáva.

  2. 2
    aaaas says:

    ak sa zachova zakaz zakaz vjazdu pre osobne motorove vozidla tak je to celkom fajn napad.

  3. 3
    marko says:

    Dobra myslienka. Podstatne je ze busy nepojdu do dvoch krizovatiek. A do Dohnanyho sa pripoja tak isto ako o kusok vyssie od svetelnej.

  4. 4
    p says:

    Zaujimavy napad. A mozno by po realizacii stalo za zvazenie aj riesenie krizovatky Hlinku – Kollarova – stanica. Hlavna cesta by mohla byt z Hlinkovej na Kollarovu. Pripadne mozno prist s napadom, ako odklonit chodcov z terajsieho prechodu na konci Hlinkovej. Tato krizovatka by potom bola v smere od prednadrazia plynule prejazdna. Hm, akurat ze sa clovek potom zasekne v spicke na niektorej z dalsich krizovatiek :)

    • 4.1
      m. says:

      keby bola hlavná z Hlinkovej na Kollárovú, tak by autobusy vychádzajúce zo stanice prišli o prednosť, čo si myslím, že by nebolo moc štastné riešenie…

      • 4.1.1
        p says:

        Ano, neuvedomil som si. Snad sa casom nejake riesenie najde, aby obe myslienky nekolidovali.
        (neviem odhadnut co by sposobil kruhac na tom mieste).
        Inak vyustenie toho bypassu bude tiez riesene ako vedlajsie cesta, ci?

  5. 5
    Dodo says:

    A sme doma.
    Opat len doklad toho, ze Trnave chyba 20-30 rokov poriadny , ale skutocne koncepcny uzemny plan, ktory by jasne stanovil priority v doprave atd. V riesieni ciest, skutocnych a bezpecnych cyklotras atd.

    Zasa sa plata iba lokalna vec s vyjazdom na jednej krizovatke, namiesto toho , aby sa skutocne poriesila cela trasa Trstinska, Hospodarska, Dohnanyho, Tamaskovicova. Nielen z hladiska priepustnosti, krizovatiek, ale aj cyklotras, statickej dopravy.
    Cele zle.
    Tomu, kto povolil a vydal stavebne povolenie pre nove objekty na Dohnanyho bez stanovenia ulicnej a stavebnej ciary sa treba zodpovedat za stav aj pred stanicou.
    Jednoznacne stale sa dostavame k tomu , ze tam ny tejto trase chyba jeden pruh. ci ho niekto bnazve referencny, iny rozsirenie komunikacie, iny zaradovacie , alebo pripajacie- odbocovacie pruhy.
    Ako je mozny takyto diletantizmus v Trnave cele destarocia ?

    Desatrocia neriesenie uzemia z hladiska planovania atd.
    Podobne je to za tratou. Povolite lokalitu zo zastavbou na oboch stranach a celu novu lokalitu dopravne pustite iba cez Terezie Vansovej !!
    ste zdravi ?
    teraz po stazznostiach ide niektp riesit jednosmerky v uliciach. cele zasa zle.
    na miesto poriadneho dopravneho napojenia novej likality sa teraz budu hladat nahradne riesenia priesekov cez lesik, jednosmerky cez ulicky a podobne nezmysly.
    Treba tu vyraznu zmenu v koncepcii planovania tohto mesta !

    • 5.1
      5ulo says:

      konkretne na dohnanyho ten jeden pruh zial nevykuzlis ani keby si chcel. Pamataj, je tam podjazd pod zeleznicu a ten sa nafuknut neda. Teda dal by sa, ale boli by to zbytocne naklady pre zeleznicu, ktora do toho nepojde ani keby mesto prosilo na tristo kolenach.
      Inak suhlasim, v meste maju slovo hlavne sukromni investori a odbornici na potrebnych postoch chybali – odbor dopravy zjavne nerozmyslal, ani neviem, co robil cele roky. Tu, na Slovensku, je to tak, ze sa nepozera dopredu na xyz rokov, ale vidi sa len pritomnost, preto je vsetko tak, ako je. Zial.

      • 5.1.1
        sanitar says:

        To nie je pravda. Pred časom prebiehala rekonštrukcia železnice a v pohode to premostenie sa mohlo prerobiť. To by len bolo treba chcieť a buchnúť po stole a hotovo. Raz sa to rozšíriť bude musieť, ale potom za iné prachy ako teraz. Čo sa týka nových obytných zón a ich dopad na cestnú premávku a kapacitné bároky na inžinierske siete, tak o tom škoda hovoriť. Hlavne že sa dalo zarobiť pár ľuďom na pozemkoch. Áno, Trnava je koncepčne zlé riešená roky, hlavne že sa prezentuje z vyrovnaným rozpočtom, ibaže raz príde doba kedy už bude musieť reagovať na únosnosť celého územnoplánovacieho systému a potom to bude stáť peňazí jak šľak. Načo je mestu prebytkový rozpočet, veď mesto nie je podnik za účelom tvorby zisku, ale za účelom rozvoja kvality života pre svojích obyvateľov a návšetvníkov. Áááále čo sa rozčulujem, škoda reči.

    • 5.2
      Flego says:

      Pozri sa na to takto: priorita bola rozpredať pozemky okolo lesoparku a tá je splnená, stavia sa dokonca aj na vodnom zdroji. A že tam nieje žiadna občianska vybavenosť, obchod, jasle, škôlka, škola ani dopravné napojenie to už nikoho netrápi. Je po voľbách a po nás potopa.

    • 5.3
      jozo says:

      súhlas :) poriadny koncepčný materiál- územný plán tu opravdu chýba. no chýba aj vôla naplňovať to čo si v územnom pláne vytýčim …príklad môžu byť napr. plochy zelene – to že Trnava má výrazný nedostatok týchto plôch je zrejmé, to že je treba budovať nové plochy je stanovené jak v UP tak v plánu sociálneho a hospod. rozvoja TT už ako dlho … a čo sa zmenilo? nič…. veď papierovo nám koeficienty zelene na obyvateľa sedia … a to stačí. A mesto bohužiaľ nerobí reálne kroky k tomu aby začalo s ich postupnou realizáciou (s odôvodnením že nevlastnia pozemky na ktorých sú navrhnuté, a na tých pozemkoch čo vlastní taktiež nič nerobí).
      priadny koncept chýba aj pre cyklodopravu – to čo je zverejnené na stránke mesta nemá hlavu a pätu v systému realizácie ( tu kúsok- tam kúsok), nie sú zrejmé priority, etapizácia, niektoré trasy sú nereálne zrealizovať s profilom aký majú priradený, nieje zrejmé či sa jedná o rekreačné trasy alebo trasy za pracou, do školy,… prikladám link na vynikajúcu stránku českého cyklokoordinátora (slovenský cyklokoordinátor moc aktívny nie je ) – kde sú zverejnené modelové generely cyklistickej dopravy – je dobré si porovnať, a možno sa nechať aj inšpirovať :)
      http://www.cyklodoprava.cz/infrastruktura/cyklogenerel/

    • 5.4
      takto says:

      Doda na hrad! Ale nakoľko Dodo je vyhynutý vták, tak aj tie jeho nápady smrdia debilizmom

  6. 6
    Dodo says:

    Na Dohnanyho nevykuzlis pruh ?
    no pred novou nemocnicou , kde nedavno vysadili stromy a je tam nova zastavka SAD je miesta dost na odbocovaci pruh.
    Otazkou ostava, kto povolil nove domy- tu hnusnu ruzovocervenu bytvoku postavit bez stanovenia stavebnej ciary ( ved aj rodinny dom ma parcelu po chodnik a stanovia ti stavebu ciaru 5- 6m do ulice , preco to tu nebolo rovnako ? ) takisto rozny zeleny dom s kvetinarstvom a kaviarnou ?
    takze od zeleznicneho mosta mohla byt cesta uz davno rozsierana az po Nitriansku ulicu vratane cyklochodnika, ktori teraz umelci pri takkmto navzdy zuzeni uz nemaju ani kde situovat.
    zakladne chyby m ktore sa uz nedaju napravit. Zial.
    takisto most pod zeleznicnou stanicou.
    Keby Trnava mala poriadny uzemny plan uz pri budovani zeleznicnej stanice sa malo s tymto uvazovat.
    Rovnake chyba sa robia a robili zia.
    nic sa tu nezmenilo.
    Trnava asi nema na to , aby na meste zaplatila zopar sikovnych ludi.
    trnava ocividne asi naviac nema.

  7. 7
    Dodo says:

    Ved to je to farizejstvo, ze cela lokalita za tratou nemusi mat vybavenost, chodniky a ine normove veci, dokonca sa moze presekat lesopark, alebo sa stavia na vodnom zdroji.

    Kto je garant uzemneho planu a dodrziavania normovych a zakonnych veci ?

    Kde ma ta hnusna bytovka pri nemocnici dvor ? kde ma zelen ? aky koeficient zastavanosti ma ? 100 % alebo 200 %
    ako je to vobec mozne ???
    kde ma stanovenu ulicnu ciaru aku musia ini investori dorzat ?

    nie su tu rovnake metre na investorov, jedni mozu uplne vsetko a zmenime koli nim aj uzemny plan a druhym nedovolime pre istotu nic )))

    asi tak to tu funguje.

    • 7.1
      saskia says:

      kým nebude trestnoprávna zodpovednosť papalášov, ktorí sú schopní dať štempeľ na bársakú zvrhlosť – napr. zástavbu v blízkosti vodného zdroja, ničenie lesoparku v meste s minimom zelene, IBV bez dopravného napojenia a bez infraštuktúry – nezmení sa nič.
      bolo by zaujímavé vedieť, konkrétne ktoré mená sa pod toto podpísali.

      ale ako už vzdychol niekto vyššie, po nás potopa.

    • 7.2
      majlo says:

      V Trnave je viac paškvilov – napr. budova bývalého krajského štatistického úradu na Špigelsali pri Rotunde – s tými šínami na streche, to už len kto vymyslel aký umelec taký grc, spolu s použitým materiálom na plote a objekte, to snáď nebol architekt ale kúrenár. A to nechcem uraziť kúrenárov

  8. 8
    fredy says:

    Vie niekto, kedy bol vybudovaný pôvodný most na Dohnányho ?
    Pamätám si, že dajakých 50 rokov dozadu tam ten most už bol, aj keď Dohnányho v trasovaní od Stromovej po Hospodársku neexistovala, bol tam iba nepravený priestor schodný iba pešo a doprava šla okolo nemocnice a cez teraz už neexistujúcu Záhradnícku ulicu, Žarnovovu a cik cak cez Kollárovu na Hospodársku. Používam terajšie označenia ulíc, vtedy to boli Leninova a ulica SNP, Kollárova prežila.

    Spomínam to tu preto, že v hlbokej minulosti dokázal niekto presadiť vybudovanie mostu /na tú dobu nepotrebného/ na terajšej Dodnányho, aj keď tam vtedy žiadna ulica nebola, ale bola zrejme výhľadovo o niekoľko desaťročí v pláne. Klobúk dolu. To, že neprišlo k jeho rozšíreniu o niekoľko generácií neskôr, nie je chyba pôvodného návrhu.

    V novodobej histórii sa nepodarilo presadiť ani len rozšírenie podjazdu pod železnicou pri Kriváni v súvislosti s modernizáciou trate Bratislava-Žilina, aj keď v dedinách sa úplne nové mimoúrovňové kríženia bežne realizovali.A zároveň sa vedelo, že Sladovnícka sa bude rozširovať na 4-pruh.

    Rovnako aj začiatok obchvatu od Nitrianskej je pripravený na 4-pruh a spracovaný oveľa veľkorysejšie ako tie novodobé časti, minimálne v minulosti sa neprojektovalo kolízne odbočovanie vľavo z obchvatu.

    Pripadá mi to, že predvídavosť odborníkov bola v minulosti oveľa lepšia a územné plánovanie nadčasovejšie.

    Napríklad riešenie Študentskej ulice, Hlúbikovej a čiastočne aj Spartakovskej.

    Široké ulice s dostatkom priestoru pre zeleń. V čase svojho vzniku boli nepochybne „príliš“ široké a drahé, ale kompetentní to dokázali presadiť.

    Dá sa to vôbec porovnávať s tým prehustením na Kamennej ceste a Peknom poli ? Asi ťažko.

    • 8.1
      Flego says:

      Začiatkom 60-tych rokov bola pod mostom len poľná cesta, chodievali sme tade z Tulipánu na Hospodársku. Most bol ale o polovicu užší, k rozšíreniu prišlo až pri budovaní novej stanice a vtedy sa asi premeškala jedinečná príležitosť prerobiť aj starú časť mosta.

    • 8.2
      kajo says:

      Niekedy v 1944.

      A niekedy v 80. rokoch ho rozširovali (ked stavali novu stavicu, rozširovali aj kolajisko – dnes nástupištia tuším 3-6). Už vtedy ratali s rozšírením cesty. Je to pekne vidiet zo strany od nemocnice, kde je v tej novšej časti po oboch stranach chodnik široký cca 5m a v staršej časti (od stanice) je široký len 2m.

      PS: aj Hlboku dobre naplánovali

    • 8.3
      Flego says:

      Podľa tohto článku boli všetky 3 mosty postavené naraz v roku 1941 a v nasledujúcich rokoch. Zaujímavosťou je, že cesta pod mostom bola vybudovaná až o 32 rokov neskôr.

  9. 9
    _xXx_ says:

    A co tak “optimalizovat” znovu dopravu, aby kazdy bus nechodil cez stanicu? Taka 5-tka z Lincianskej nez sa dostane v spicke na stanicu, tak sa tam clovek zo zastavky na Dohnanyho skor doplazi.

    • 9.1
      Snicla says:

      Minule idem na bus, hovorim si ze pohoda stiham ci 3ku, tak aj 5ku na prednadrazie z Hospodarskej pri SNPcke, som na moste nad trnavkou a dobehne 5ka, zastavi , nikto nenastupoval tak aj krasne odisiel hned – ani ma nepockal aj ked som sa rozbehol- isiel o 6 minut SKOR!!!!!!! alebo meskal 19 minut ……………….. vyberte si , odchadzal 15:02 …
      FAIL

  10. 10
    Radikálne Riešenie says:

    Prepojiť opäť ul. A.Žarnova s Nitrianskou a urobiť z ulíc Žarnova Dohnányho a časti Kolárovej jednosmerky. Na svetelnej križovatke pri stanici by nebolo možné ísť od stanice rovno ale len v pravo a vľavo, od Kolárovej rovno a doprava rovnako aj z Hospodárskej rovno a doprava. Na Kolárovu by sa prechádzalo od stanice a z Hospodárskej cez jednosmerné ulice Dohnányho povedľa nemocnice a A. Žarnova – predtým samozrejme vybudovať na ploche pod železničným násypom parkovisko pre potreby nemocnice aby autá nestáli pri krajnici na A.Žarnova a neblokovali cestu. Otázka je výška podjazdu na A.Žarnova, pred časom tadiaľ autobusy prechádzali takže by s tým nemal byť problém.

  11. 11
    Palko says:

    Pokial by to prepojenie bolo ako na obrazku, tak to ani nemusia robit. Videli ste odbocovat autobus v kolmej krizovatke? Musi vojst velmi do krizovatky, aby vôbec odbocil a neisiel cez obrubniky. Na tak frekventovanej ceste si to neviem dobre predstavit.
    Takze je tam potrebny obluk alebo dost siroka cesta, aby sa tam autobus vpratal a bezpecne odbocil.

    Ak tam bude klasicky pripajaci pruh, tak to dost obmedzi chodcov od Lincianskej na Hospodarsku. V pripade presunutia chodcov na druhu stranu zase chyba prechod v svetelnej krizovatke. Takze by sa chodci museli presmerovat do podchodu na stanici.

    Mne by sa viac pozdavalo riesenie podobne ako je v kruhovej krizovatke pri Vinárskych, kde vozidla od Nitranskej na Sladovnicku idu cez prepojku. Takze tu by sa taka dala spravit este pred tym novinovym stankom. Skratka by sa tam trochu rozsirila cesta, resp. by mohla byt ta otocka pre autobusy smerovana opacne a to prepojenie spravit pred tym novinovym stankom, aby bol dlhsi pripajaci pruh.

  12. 12
    Doby says:

    Nezabúdajte na to, že všetky zmeny územného plánu sa “objednávajú” najprv v mestskom zastupiteľstve a nakoniec sa tam aj schvaľujú. Takže ak ide o nejaký “absurdnú” zmenu ako je napríklad výstavba v ochrannom pásme vodného zdroja – tak poslanci veľmi dobre vedeli pre koho to objednávajú a potom schvaľujú. Pre jednoho z nich. Takže územné plánovanie tu ťahá za kratší koniec, ako aj v mnohých iných zmenách.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.