reklama

Exprimátor Butko vytkol vedeniu mesta rušenie naplánovaných projektov

V rámci rozpravy k predloženému návrhu aktualizácie rozpočtu mesta Trnava na rok 2015 vystúpil poslanec mestského zastupiteľstva a bývalý primátor Vladimír Butko. Vo svojom príspevku poukázal okrem iného aj na skutočnosť, že súčasné vedenie radnice v porovnaní s uplynulými rokmi realizuje len minimum investičných akcií a viacero navrhnutých projektov z rozpočtu vyradilo.

Vladimír Butko v úvode svojho vystúpenia použil metodiku porovnania zrealizovaných investícií zo strany nového vedenia za prvý polrok pôsobenia na radnici s uskutočnenými akciami mesta Trnava v rokoch 2008-2014.

“Niektoré údaje mi tak padli do oka, že som sa rozhodol niečo k nim povedať,” začal rozpravu Butko s odvolaním sa na merateľné ukazovatele.

Ako poukázal, v prvom polroku 2015 boli vytvorené v Trnave tri parkovacie miesta, kým za uplynulých sedem rokov dosiahol priemerný počet dokončených parkovacích miest 153 ročne.

“Ďalší merateľný ukazovateľ, ktorý mi padol do oka, je sedem vysadených stromov v roku 2015. Za minulých sedem rokov bolo v meste vysadených v priemere 234 stromov ročne. V tomto roku sa mestu podarilo upraviť v obytných súboroch 230 metrov štvorcových plôch, priemer za posledných sedem rokov je 2144 metrov štvorcových,” pokračoval vo vyratúvaní exprimátor.

“A napokon, v prvom polroku bolo v meste modernizovaných nula svetelných zdrojov, priemer za posledných sedem rokov je 64,” doplnil.

butko
Vladimír Butko

Poslanec koalície Naše mesTTo vo svojom vystúpení pripomenul, že mesto v roku 2015 nezrealizovalo ani viaceré ďalšie naplánované investičné akcie, na ktoré boli v rozpočte vyčelenené finančné prostriedky.

“Preferenčný pás MHD na Hospodárskej ulici za 110-tisíc eur, realita je nula a pre mňa nedostatočné zdôvodnenie, prečo to robiť nebudeme. Detto Kukučínova ulica, ktorá by potrebovala rekonštrukciu. V rozpočte bolo 400-tisíc eur, po aktualizácii dvestotisíc, teraz je tam nula.
Naopak, pri rekonštrukcii Hviezdoslavovej budeme potrebovať o 283-tisíc eur viac. V rozpočte bolo približne 200-tisíc, teraz je tam asi 483-tisíc eur. Na rekonštrukciu mosta Radlinského vidím plus 200-tisíc eur, rekonštrukcia cyklochodníka na Kamennej ceste – zo 175-tisíc sa číslo zmenilo na nulu. Pritom si myslím, že ten cyklochodník by sme potrebovali. Rovnako cyklochodník Veterná – Zátvor, plán v rozpočte bol 70-tisíc, máme nulu.
Naopak, cyklochodník Bratislavská – Linčianska. Pribudlo tam nových 30-tisíc eur s poznámkou, že prebieha stavebné konanie a bude vypísaná súťaž. Obávam sa, že termín sa nestihne.
Upútala ma aj informácia o piatej kazete skládky, ktorú potrebujeme mať vybudovanú. V rozpočte je napísané, že projekt sa nerealizoval. My si však nemôžeme dovoliť nemať kam ukladať odpad, preto by sa piata kazeta mala vyprojektovať a v budúcom roku určite riešiť,”
vymenoval Vladimír Butko rad investičných projektov, ktoré pred rokom zaradilo do rozpočtu bývalé vedenia mesta, no ich nástupcovia ich doteraz neuskutočnili.

Ako prvý si v reakcii na slová svojho predchodcu na primátorskej stoličke zobral slovo Peter Bročka.

“Ak sa bavíme o budovaní parkovísk, som za to, aby sme sa tejto téme venovali viac systematicky. To, čo sme doteraz v úvodzovkách zameškali v tomto roku, hravo doplníme v tom budúcom,” uviedol Bročka a pokračoval: “Ak hovoríte o merateľných ukazovateľoch, tento rok sa ešte neskončil. Pokiaľ ide o stromy, tak vás poteším. V tomto roku je v pláne výsadby viac ako 1000 stromov, čím hravo prekonáme ktorýkoľvek rok v histórii. Čo sa týka Kukučínovej, podstata je tá, že občania, ktorí tam priamo bývajú, neboli stotožnení s pôvodným zámerom radnice. Ten sa prerábal, prišlo k redukcii pôvodného návrhu počtu vyrúbaných stromov z vyše 20 na štyri, nechali sme spracovať nezávislý dendrologický posudok. Takže tento projekt môže v budúcnosti pokračovať, po obdržaní dotazníkov od obyvateľov predstavíme finálny zámer. Túto diskusiu s občanmi považujem za veľmi dôležitú.”

O zmenách v projekte mosta na Radlinského bude primátor bližšie informovať v čase jeho otvorenia. “Súčasný variant považujem za kvalitnejší, ako bol ten pôvodný návrh,” skonštatoval.

V otázke cyklochodníka na Kamennej ceste plánovalo bývalé vedenie výmenu poškodeného povrchu. “Bohužiaľ, toto nepovažujeme za systémové riešenie. Rokujeme do Slovenským pozemkovým fondom v snahe poňať projekt komplexnejšie aj vo vzťahu na súbežnú komunikáciu a rekonštrukciu verejného osvetlenia,” ozrejmil primátor.

K slovu sa dostal aj viceprimátor Tibor Pekarčík. Jeho reakcia smerovala k vyjadreniu V. Butka o Hviezdoslavovej ulici.

“V roku 2013 bol odhad investičných nákladov na projekt rekonštrukcie ulice 450-tisíc eur, o polroka neskôr boli odhadnuté náklady na 594-tisíc eur. Verejná súťaž cenu stlačila na 513-tisíc eur. Skutočné náklady na tento projekt dosiahli 470-tisíc eur,” prezentoval aktuálne čísla prvý viceprimátor.

Pekarčík odpovedal aj na tému realizácie piatej kazety na skládke na Zavarskej ceste. Ako uviedol, rokoval s projektantom spoločnosti ASA z brnenskej pobočky pánom Sedláčkom. “Podľa jeho vyjadrenia súčasná skládka má viacero nedostatkov. Viem, že piata kazeta je nutná a nejdeme sa brániť jej realizácii. Podľa pána Sedláčka však od druhej kazety je na skládke mnoho chýb. Máme tu napríklad dostatočný priestor na ukladanie odpadu v druhej kazete. Budem trvať na tom, aby sa chyby odstránili. Nie sú nezvratné a sú odstrániteľné. Ak sa to podarí, nebudeme mať tlak na potrebu rýchlej realizácie piatej kazety, ktorú môžeme v pokoji a kvalitne vyprojektovať,” vysvetlil.

Do rozpravy sa prihlásil aj poslanec Bystrík Stanko, ktorý je v súčasnosti aj zástupcom mesta v orgánoch spoločnosti ASA Trnava.

“Nechem tu robiť paniku, ale myslím si, že ak sa nerozšíri skládka čím skôr, na budúci rok v zime už nebudeme mať kam ukladať odpad. A to nie je len môj názor, ale aj ľudí priamo z praxe ako sú vedúci skládky či kompaktorista, ktorý tu denne pôsobí. Myslím si, že to stihneme, ak sa na budúci rok začne súťaž na dodávateľa,” vyslovil sa Stanko.

Druhý viceprimátor Matej Lančarič vo svojom vystúpení zdôraznil, že najvhodnejšie agrotechnické obdobie na výsadbu stromov ešte len príde, preto ten počet nízky počet sedem vysadených stromov v tomto roku. “Počas novembra sa uskutoční historicky najväčšia a koncepčne najlepšie pripravená výsadba stromov v Trnave. Pôjde o minimálne 1000 stromov, budú do nej zapojení aj dobrovoľníci a obyvatelia okolitých domov, čím si možno vypestujú k týmto stromov bližší vzťah,” poznamenal.

Na tému vyradenia preferenčného pásu pre autobusy MHD na Hospodárskej ulici z tohtoročného rozpočtu Lančarič povedal: “Nevyradili sme projekt z dôvodu, že by sme s preferenčným pásom nesúhlasili. Je to iste rozumná vec. Je však potrebné povedať, že projekt z roku 2010 riešil pás len v úseku od zastávok na Hospodárskej I. pri stanici po križovatku so Študentskou. Aj to taký spôsobom, že súčasné dva jazdné pruhy na Hospodárskej mali byť nahradené len jedným pruhom pre autá, čo by podľa nás značne skomplikovalo situáciu napríklad pri odbočovaní na Sládkovičovu alebo Študentskú a vytvárali by sa nové zápchy. Preto sme sa rozhodli, že projekt sa bude riešiť veľkorysejšie,” oznámil zámery radnice s týmto projektom.

Ako ďalej Lančarič priblížil, súčasné dva jazdné pruhy na Hospodárskej zostanú zachované a navyše k nim pribudne tretí preferenčný pás pre autobusy.

Otázkou do budúcnosti zostáva úsek Hospodárskej od križovatky so Študentskou ulicou po Zelený kríčok. Pôvodný projekt riešil pás na strane popri Trnávke v úseku od zastávky pri Bille po Zelený kríček, nový projekt má byť komplexnejší s pokrytím samostatného pruhu v úseku od križovatky pri Bernolákovej bráne po autobusový pás na Zelenom kríčku.

Zároveň chce mesto podľa Lančariča vyskúšať aj možnosť realizácie preferenčného pruhu aj na opačnej strane Hospodárskej v smere od kríčka po Študentskú ulicu.

“Vrátim sa ešte k cyklochodníku na Kamennej ceste. Ten sme vyradili z rozpočtu aj preto, že projekt nepočítal s chodcami, ktorí sa pohybujú z dvoch autobusových zastávok, ktoré sú v jeho dotyku. Je nutné tu vybudovať spoločný chodník pre peších aj cyklistov so šírkou najmenej tri metre, ako ukladá norma. Súčasná šírka asi 2,2 metra je nepostačujúca. Navyše, ak by sme riešili len samostatný cyklochodník, chodcov by sme museli presunúť do lesoparku, kde nie je verejné osvetlenie,” uzavrel Matej Lančarič.

Ulož ako PDF
Napísal 6. októbra 2015 20:05. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

pre “Exprimátor Butko vytkol vedeniu mesta rušenie naplánovaných projektov”

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.