reklama

Radnica chce rozvíjať kultúru, umenie a kreatívny priemysel na území Trnavy. Pomôcť môže aj verejnosť

Trnava by sa mohla stať prvým mestom na Slovensku so stratégiou pre rozvoj kultúry a kreatívneho priemyslu. Jej dokončenie je plánované na jar 2016. O rozvoji kultúrneho a kreatívneho priemyslu sa v Európskej Únií aktívne hovorí posledných 10 rokov. Dnes sa tento sektor hospodárstva podieľa 5% na HDP únie a zamestnáva spolu viac ako 8 miliónov ľudí. Slovensko v tejto téme zaostáva, ale práve Trnava má pre rozvoj kreatívneho priemyslu veľmi dobré podmienky.

„Aktuálne sa práca na stratégii nachádza vo fáze dokončovania analýzy súčasného stavu a zároveň prebiehajú osobné rozhovory s hlavnými aktérmi kultúry, umenia i kreatívnych odvetví na území mesta. Aj na základe týchto stretnutí sa zadefinujú hlavné problémy, príležitosti a ciele stratégie do roku 2021. Hlavnú časť stratégie budú tvoriť návrhy opatrení a projektov, ktoré umožnia stanovené ciele naplniť,“ informuje trnavská samospráva v tlačovej správe.

K otázkam kultúrneho života v Trnave sa môže do konca roka 2015 vyjadriť pomocou krátkeho a jednoduchého dotazníka aj verejnosť. Obyvatelia mesta majú možnosť posielať svoje názory a odpovede na otázky V akých oblastiach kultúry a umenia Trnavy vidíte najväčší potenciál?, Čo vám v kultúre a umení v Trnave najviac chýba?, Ako hodnotíte aktuálnu situáciu kultúry a umenia v Trnave?

brana

ILUSTRAČNÉ FOTO

Trnavčania si môžu vybrať aj jednu zo štyroch ponúknutých možností, v ktorej oblasti by malo mesto v rámci rozvoja kultúry a umenia urobiť viac.

Dotazník nájdete na tejto stránke.

V záverečnej fáze prípravy stratégie prebehne jej verejná prezentácia, ktorá opätovne poskytne odbornej i širokej verejnosti možnosť vyjadriť sa k jej jednotlivým bodom.

„V ekonomickej rovine môže orientácia na kultúru a kreatívny priemysel priniesť Trnave stovky nových pracovných miest. Pomôže tu udržať talentovaných ľudí, ktorým poskytne lepšie podmienky na ich rozvoj. Pre širokú verejnosť to bude znamenať bohatšiu a kvalitnejšiu ponuku kultúrneho vyžitia a voľnočasových aktivít,“ konštatuje trnavská samospráva.

Mesto Trnava získa Stratégiu rozvoja kultúry a kreatívneho priemyslu bezplatne a to vďaka občianskemu združeniu Publikum.sk. Na jej vypracovaní pracujú členovia združenia v úzkej spolupráci so zamestnancami mesta a prizvanými odborníkmi na kultúru, umenie, kreatívny priemysel, ale i ďalších príbuzných oblastí ako napr. cestovný ruch a inovácie.

Ulož ako PDF
Napísal 2. decembra 2015 23:34. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Spoločnosť, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.