reklama

Do Trnavy sa chystá obchod s nábytkom a bytovými doplnkami Möbelix

Spoločnosť Europrojekt Theta developersky pripravuje už od roku 2011 na pozemkoch pri Piešťanskej ceste výstavbu dvoch komerčných objektov pre obchod a služby. Investorom jedného z nich je spoločnosť RAS Immobilien SK, ktorá plánuje postaviť v Trnave obchod s nábytkom a bytovými doplnkami Möbelix. V druhom jednopodlažnom nákupnom centre sa bude nachádzať viacero obchodných prevádzok.

Projekt má vydané niekoľko rokov právoplatné stavebné rozhodnutie. Na pozemkoch už prebehli stavebné práce technického charakteru – ako sú napríklad realizácie inžinierskych sietí či verejného osvetlenia. Europrojekt Theta, spoločne so súsednými investormi Tesco a developermi obytného súboru Zátvor II. už v roku 2014 zrealizovali a odovzdali do majetku mesta aj podmienenú investíciu v podobe výstavby okružnej križovatky Bučianska – Piešťanská a 300 – metrovej prepojovacej komunikácie – Východnej ulice.

Zámer oficiálne nazvaný Občianska vybavenosť pri Piešťanskej ceste bude pozostávať z dvoch komerčných objektov. Pôvodný projekt developer čiastočne upravil a pozmenil v nadväznosti na urbanistický plán susednej zóny Zátvor II., ako aj z dôvodu prekategorizovania a zrušenia ochranného pásma komunikácie I/61 – Piešťanská cesta.

Celková plocha riešeného územia sa zmení len mierne o 120 m2 na 49 395 metrov štvorcových. Nový návrh zmeny počíta s nárastom zastavanej plochy prvého obchodného objektu z 5436 na 8128 metrov štvorcových, zastavanosť objektu Möbelix sa zvýši podľa tohto návrhu z pôvodných 5561 na 6 701 metrov štvorcových.



Zóna s obchodnou vybavenosťou bude situovaná v blízkosti Piešťanskej cesty na pozemkoch pri okružnej križovatke

Zmena spočíva aj vo výškovom rozsahu trojpodlažného objektu Möbelix z pôvodných siedmich metrov na 7,5 až 18,5 metra. Výška prvého objektu pre obchod a služby zostala na pôvodnej úrovni sedem metrov.

Pozmenený návrh zmeny počíta aj s realizovaním zelených striech, ktoré v pôvodnom projekte neboli. Plocha ekologických zelených striech na oboch objektoch dosiahne spolu viac ako 8200 metrov štvorcových.

Ďalších vyše 12-tisíc metrov štvorcových budú tvoriť plochy parkovej a izolačnej zelene. V rámci výstavby bude riešená aj výsadba stromov a úprava zelene medzi areálom vodárenského sadu a prístupovou cestou na východnej strane a takisto z južnej strany medzi okružnou komunikáciou a Piešťanskou cestou.

Developer počíta s vybudovaním 368 parkovacích miest. Obchodné centrum pri Piešťanskej ulici by malo priniesť asi 120 pracovných pozícií.

Celkové náklady na realizáciu komerčnej zóny pri Piešťanskej ceste sú odhadované na 14,3 milióna eur.

Umiestnenie objektov občianskej vybavenosti, prepojovacej komunikácie, obslužnej komunikácie, spevnených plôch, prislúchajúcich cyklochodníkov, chodníkov a zelene je v súlade s Územným plánom mesta Trnava.

Predpokladaný začiatok výstavby je plánovaný na rok 2019, realizácia má trvať približne dvanásť až trinásť mesiacov.

Zdroj: Atelier DV / Europrojekt Theta

Ulož ako PDF
Napísal 22. augusta 2018 14:38. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

42 komentárov pre “Do Trnavy sa chystá obchod s nábytkom a bytovými doplnkami Möbelix”

  1. 1
    Peter Crouch says:

    Som nadseny, ze Trnava bude mat dalsie nezmyselne krabice namiesto rozumnejsich veci. Mobelix mimochodom patri na obchvat k OBI. Ludia pochopte ze pride cas ked nebude co zrat a pit a peniaze vam budu na dve veci …

    • 1.1
      Qasimodo says:

      S tvojou poslednou vetou úplne súhlasím. Žrádlo a voda bude na prídel, na lístky.
      Vlastne lístky nebudú. Každému dajú do hlavy čip.
      V USA z týchto prázdnych areálov robia väznice, noclahárne, útulky pre bezdomovcov, kasárne. Budú z nich aj dobré koncentráky stačí oplotiť.

  2. 2
    Tim says:

    Keď sa trochu zamyslíme:

    „Nový návrh zmeny počíta s nárastom zastavanej plochy prvého obchodného objektu z 5 436 na 8 128 metrov štvorcových, zastavanosť objektu Möbelix sa zvýši podľa tohto návrhu z pôvodných 5561 na 6 701 metrov štvorcových.“ = v prvom prípade + 50 % naviac, v druhom + 20,5 % zastavanej plochy naviac.

    „Zmena spočíva aj vo výškovom rozsahu trojpodlažného objektu Möbelix z pôvodných siedmich metrov na 7,5 až 18,5 metra. Výška prvého objektu pre obchod a služby zostala na pôvodnej úrovni sedem metrov.“ = cca 2,47 násobok,= podstatné navýšenie vnútorného objemu, = navýšenie klimatizovaného priestoru, = podstatné navýšenie produkcie tepla do okolia.

    „Pozmenený návrh zmeny počíta aj s realizovaním zelených striech, ktoré v pôvodnom projekte neboli. Plocha ekologických zelených striech na oboch objektoch dosiahne spolu viac ako 8200 metrov štvorcových.“ – chcelo by to bližšie upresnenie, či sa jedná o imitáciu v podobe množstva kvetináčov a na ďaľšej ploche „suchej dekoratívnej zelene“ , alebo o skutočný zelený zavlažovaný koberec a rastliny, ktoré odparovaním vody môžu spríjemniť okolie (= ale vysoká spotreba vody) a systém zadržovania dažďovej vody s jej následným využitím.

    V jednom megaprojekte pri štadióne nám už na streche obchodného centra sľubovali všeličo.

    „Developer počíta s vybudovaním 368 parkovacích miest.“ – koľko z toho bude v podzemí?, parkovisko na obrázku pôsobi rozsiahlo, bolo publikované, že nové stavby musia mať pri počte parkovacích miest cca nad 100, tieto riešené nie na povrchu, ale ako podzemné parkovanie.

    „Obchodné centrum pri Piešťanskej ulici by malo priniesť asi 120 pracovných pozícií.“ – ako bude riešené celodenné parkovanie zamestnancov? Rampy pri obchodných centrách sú na postupe (už asi aj Kaufland na Družbe, ale zatiaľ osadil iba limitujúcu dopravú značku) a bezplatné parkovanie sa obmedzuje na 2-3 hodiny.
    Aby tie autá zamestnancov neskončili na Zátvore I podľa istého vzoru z mesta.

    Jednopodlažné nákupné centrum s rozličnými obchodnými prevádzkami môže byť pre blízke okolie prínosom, Möbelix s nadmestským záberom k sídlisku nepatrí, bude naviac navyšovať intenzitu dopravy v obývanej lokalite.

    • 2.1
      miki says:

      K tej zastavanej ploche najpodstatnejsie je to co si nevypichol: “Celková plocha riešeného územia sa zmení len mierne o 120 m2 na 49 395 metrov štvorcových.”

  3. 3
    arboria says:

    Nebol nedávno článok o tom,že na tejto ploche ma vyrásť dalsia časť Arborie?

  4. 4
    Peter Crouch says:

    Neznali pomerov, ktori v bezprostrednej blizkosti vyvalili prachy za byty v Arborii budu asi mierne rozcarovani. Projekt Mobelix zjavne restartovali vo vhodnom case.

    • 4.1
      TT says:

      Sucasne byty arborie to nijak neovplyvni. Je to na druhej strane cesty a medzi nakupnym centrom a bytovkou arboria, ktora uz stoji vyrastie dalsia jedna bytovka arborie (zacat stavat sa zacne niekedy tentu alebo buduci rok). Akurát vyhoda pre nich, ze v oblasti vznikne dalsich cca 300 parkovacích miest. Cize sucasne bytovky ani nebudu mat priamy vyhlad na nakupne centrum (jedine tie nove, co sa stavaju a nie su skolaudovane, budu vidiet centrum tak z kraja. Tie bytovky, ktore to ovplyvni bude arboria stavat v najblizsich 10-15 rokoch (ak vôbec) a to nakupne tam bude stat uz davno, teda kazdy bude vediet do coho ide.

  5. 5
    nič nieje zadarmo says:

    Kto si myslí, že arboria iba tak darovala mestu projekt za 100.000 € resp. za to že tam bude logo arboria, tak sa môže objednať u Dr. Chocholouška.
    Ale na meste máme manažéra, Mgr. Pekarčíka, úspešného to podnikateľa a ten vie ako za peniaze ohnúť územný plán. Ako tvrdil ex-primátor Butko, územný plán je Biblia, ale nikdy nebola a asi ani nebude v Trnave !!!

  6. 6
    Lopata says:

    Bývať vedľa takéhoto čudesa asi nebude to pravé orechové.
    Kamióny s nábytkom od rána do večera to nie je to, po čom majitelia bytov túžia.
    Tak pekne sa to tam javilo. A teraz to takto idú sprzniť.
    Najistejšie je kúpiť byt v zabývanej lokalite, tam si je človek istejší, že mu takto neznehodnotia celoživotnú investíciu.
    Otázka znie, kto toto vlastne povoľuje.
    Ten dom s nábytkom tam nemá čo robiť. Patrí do priemyselnej lokality, resp. k retailu.
    Tých čo toto povolili, tých treba okamžite rozpustiť a od pečiatky ich poslať k lopate!!! Čím skôr, tým menej škôd spáchajú.

    • 6.1
      Odpoved lopata says:

      Obrať sa na MsU , Guniš

      • 6.1.1
        Bezdomovec says:

        Na jednom Meskom zastupiteľstve je schválených za Guniša po prekonzultovaní s krstným tatom, toľko zmien v územnom pláne, koľko za Horáka po prekonzultovaní s Bošnákom za celé štvorročné volebné obdobie. A to jeden z dôvodou chýb ktorý sa vyčítali Horákovi , boli časté zásahy do územného plánu. Amen.

        • 6.1.1.1
          Charakter says:

          Milan Horak Top osobnost, ľudia ho poznajú celé roky

          • 6.1.1.1.1
            Vavrinec z Hornej Marikovej says:

            Charakter, tak tak. Ja som ho tu tiez pomenoval pred cca hodinkou, ale zjavne to bolo klamstvo, ked sa to vymazalo.

          • 6.1.1.1.2
            Hermina says:

            Tá vybavenosť tam bola plánovaná a povolená už za Búrka a Horáka

            • 6.1.1.1.2.1
              Herminka says:

              Hermina ,keď to bolo take zlé, prečo ste to nenapravili ? Bolo by dobre porovnať vtedy schválenú vybavenosť a dnešný projekt a neutoč na Milana !

              • 6.1.1.1.2.1.1
                Hermo says:

                Keď zmeníš územný plán, nie iná možnosť.Každý rozumný človek vie,že zmeniť také niečo by stálo mesto Trnava milióny eur.Tu pár trotlov bude útočit na Brocku a pritom to este Butko zmenil. Mňa trafí asi…A Hermina nespomínala Horaka. .Dobrú noc

                • 6.1.1.1.2.1.1.1
                  Hermo odpoved says:

                  Hermo prosím Tá , dávaj pozor aby Ta netrafilo! Apropo pointa je v rozsahu vybavenosti a akej v dotyku na obytné zóny a nie v územnom pláne .

        • 6.1.1.2
          Obchod says:

          Bezdomovec o čom? Neschválili zmenu územného plánu všetci poslanci?Ten projekt sa pripravuje od roku 2011.Akurát tam pozmenili výšku. Žiť v meste neznamená ticho.Ten kto chce ticho nech ide na dedinu.Aj pri Kauflande či pri Tescu nonstop chodia kamióny. A žijú tam hneď vedľa tiež ľudia.

          • 6.1.1.2.1
            Haha says:

            Obchod, ty si ******** .
            Čo za dementné heslá to tu hlásaš. Prečo by v meste musel byť hluk. Sorry, ale si mimo. Choď do sveta, medzi civilizovaných ľudí. Zistíš že toto nie je normálne.
            Robia sa tu nezvratné veci, ktoré znehodnocujú podmienky na život. Toto sa v civilizovanom svete nerobí. Len v guberniách.

            • 6.1.1.2.1.1
              Stano says:

              Haha – keď chceš ticho v meste tak vyhlás stanné právo a zákaz vychádzania po 20.00 hod. To je jediné riešenie.
              Ty si sa teraz zobudil, nevieš že sme gubernia posledných 100 rokov a nič sa na tom ani najbližších 100 rokov nezmení ?
              Museli by sme najprv zaviesť zákon, že sprostí a povaľači nesmú ísť voliť ani kandidovať. Potom by bola šanca na zmenu.

              • 6.1.1.2.1.1.1
                Timur says:

                Vybav to že sprostí a povaľači nesmú kandidovať a nemáme čo riešiť. Obe požiadavky spĺňa bezo zvyšku.

                • 6.1.1.2.1.1.1.1
                  Haha. says:

                  Minulý rok chceli naši do Bratislavy pritiahnuť z Londýna liekovú agentúru.
                  Zamestnanci liekovej agentúry spísali petíciu, že do takej diery nepôjdu. Mali pravdu. Všetko to tu je jedna veľká diera. Zadubenci tu dokonca zhoršujú stav.
                  Vo veľkýc mestách sú parky, zeleň, a je tam tichšie ako v našej malej Trnave. Doprava je pod zemou, s komfortnými prestupmi. Pri staniciach na periféri sú parkovacie domy doslova za pár eur mesačne. Žiadne sci-fi, ale skutočnosť.
                  Zeleň je zelená živá, upravená, trávniky pokosené. Aké trávniky sú napríklad v Trnave – neupravené a suché. Večer keď sa zotmie, z mŕtvych trávnikov nejde svieži chlad, plochy sú horúce aj v noci.
                  V obytných zónach nestavajú obchodné domy s nábytkom, tie sú v retailových parkoch.
                  Našim zadubencom je zbytočné niečo vysvetľovať. Treba sa zbaliť a ísť odtiaľto čo najďalej a hlavne čo najrýchlejšie. Mladí a šikovní to pochopili a niekoľko stotisíc chytrých slovákov sa už domov nevráti. Nemienia bojovať so zaostalým myslením.
                  Ak tu niekto hlása že v meste má byť hluk, tak mi ho je úprimne ľúto.
                  Takisto by bolo vhodné, ak pán redaktor bude mazať nejaké slovo, aby to na konci nevyzeralo tak, že pod hviezdičkami bol vulgarizmus. Slovo Truľo sa nachádza aj v pravidlách slovenského pravopisu a znamená “hlúpy”.

                  • 6.1.1.2.1.1.1.1.1
                    Električka says:

                    K hluku v mestách:
                    Moderné električky takmer nepočuť. Odhlučnené konštrukcie električiek aj koľajiska. Nie ako v Bratislave – keď ide električka, cudzinci majú pocit že je vyhlásený chemický poplach.

    • 6.2
      Obcan says:

      Prosím Vás nezveličuje
      Ani Tesco billu kaufland či lidl nezasobuju kamióny od rana do večera !!!!
      Sak to by museli mat že jaky obrat?

  7. 7
    Obchod says:

    A ty si čo? Sa vyjadruj na úrovni človeka a nie zvierata. Ano v meste je hluk a aj bude.A ako hovoríš,choď sa pozrieť do sveta ako to tam žije. Keď tak píš k veci a nie dementné pripomienky. Schválili zmenu územného plánu všetci poslanci? Je projekt pripravovaný od roku 2011?Zrušte vsetky obhody,centrá a aj City Arénu. Caute

    • 7.1
      Howgh says:

      Za schválenie takéhoto územného plánu treba dotyčným udeliť doživotný zákaz výkonu činnosti. Aj predkladateľom, aj schvaľovateľom, aj lobistom v pozadí.

    • 7.2
      Realita says:

      Pre Obchod:
      V súlade s platným územným plánom tam kľudne môže byť predajňa stavebnín. Môže sa tam potom predávať cement, tehly, kvádre, betónová dlažba,. … atď.
      To by bolo v poriadku? Podľa teba asi áno, lebo je to v UP. Takýto UP aj s jeho autormi a obhajovateľmi je dobrý akurát tak na dve veci.

      • 7.2.1
        ? says:

        Čo tak porovnať zmenu územného plánu pre túto lokalitu a zmenu/nezmenu územného plánu pre lokalitu medzi cestami na Ružindol a Suchú nad Parnou. Boli zachované vždy rovnaké pravidlá?

  8. 8
    Tim says:

    Tu uverejnená filozofia sa nesie v duchu populizmu a obsahuje aj prvky naivity.
    Niečo ako vyhlásenia rôznych missiek typu „Chceme svetový mier“.

    Chceme, chceme, ….. áno, aj ja chcem, všetci chceme. V praxi ale existujú rôzne obmedzenia a aj protichodné požiadavky,

    Terajší primátor okrem toho, že chcel, aj reálne posunul v mnohých oblastiach dlhodobé prešľapovanie dopredu a v našom meste Trnave je to prakticky vidieť na každom kroku.
    Zbytočne konfrontačne, až v duchu rozdeľovania a hľadania nepriateľa za každú cenu pôsobí záver vyhlásenia:
    „Nezávislí kandidáti Priateľskej Trnavy sa zhodli na tom, že Trnava musí byť mesto, ktoré slúži všetkým občanom bez ohľadu na ich vekovú alebo sociálnu skupinu či príslušnosť. Občania nemôžu mať pocit, že mesto patrí len cyklistom alebo mladým ľuďom.“

    V nie až tak dávnej minulosti boli aj obdobia, o ktorých sa dá povedať, že Trnava patrila hlavne cyklistom. Postarší si budú pamätať na „bicyklové stánky“ v Kovosmalte, neskôr TAZ-ke a v iných veľkých podnikoch. Na futbal sa chodilo tiež masovo na bicykloch, na starých fotografiách vidieť charakteristickú „hromadu“ pri štadióne.
    Bolo to o stovkách bicyklov. Prakticky boli všade. Na stanici, v nemocnici, pri kinách, obchodoch, šenkoch, kostoloch, pošte, úradoch, obytných domoch, starej poliklinike … .

    Áut bolo vtedy málo, zápchy neexistovali, takže tá spústa cyklistov mohla bezproblémovo jazdiť po väčšine ciest.

    Následne sa zmenila doba, autá zaberajúce oveľa väčší priestor vytlačili cyklistov, jazda na bicykli po ceste sa stávala nebezpečnou, mesto to neriešilo dostatočne. Cyklochodník na Zelenečskej je názorná ukážka toho, ako sa to robiť nemá. „Motorizácia“ prekročila únosnú mieru.

    Návrat k bicyklom pre tých, ktorým to vyhovuje je prospešný, vítaný a zlepší aj situáciu áut na cestách.

    Konečne terajší primátor rozbehol masívnejše budovanie bezpečnej infraštruktúry pre cyklistov.

    Skupinka, kandidáti, ktorí sa zhodli na tom, a ešte to verejne prezentujú, že občania majú pocit , že mesto patrí teraz len cyklistom mi pripadá vo vnímaní sveta okolo seba mierne divná a tiež nie príliš priateľská.

    Kiež by sme už mali celú Trnavu pokrytú bezpečnými cyklochodníkmi. To bude skutočná výhra pre všetkých Trnavčanov.

    Bez rozdielu.

    • 8.1
      Tim says:

      Príspevok s číslom 8 k článku O obchode s nábytkom som tu umiestnil omylom, patrí k článku „Kandidatúru na primátora ohlásil poslanec Marián Galbavý, vznikla platforma Priateľská Trnava”

    • 8.2
      asdfg says:

      a predtym sa chodilo na konoch a vozoch. ja som za to aby sa po trnave jazdilo zasadne na kococh. urcite budeme zit v zdravsom prostredi a aj z hladiska exhalatov ak porovnas benzinovy motor s konskymi prdmi tak vitaz je jednoznacny. navyse kvalitny konsky hnoj sa mozepredat polnohospodarom a kone jazdia vylucne na obnovitelne zdroje (mrkva, seno, ovos) cim by prislo aj k oziveniu polnohospodarstva. dalej by sa zvysila zamestnanost lebo mesto by zamestnalo partiu hovnopucerov ktori by chodili po meste a zbierali konske exkrementy. na koce treba ropnych produktov. aj to zvecsa len kolomaze ktoru by sme urcite dokazali vyrobit aj zo zivocisnych produktov. som za to aby sa v trnave vyclenili jazdne pruhy pre kone!!!
      Nerozmyslal si nad tym, ze vlakedy ludia chodili do roboty na bicykli preto, ze auta neboli tak dostupne? Ludia si ich nemohli dovolit tak im stacili bicykle. Okrem toho z fotiek si pametam pred stadionom plno motoriek a nie bicyklov.

      • 8.2.1
        qwx says:

        asdfg dobrý príspevok len v závere sa mýliš. asi si mladý.
        Ľudia si autá mohli dovoliť. Kupovali sa za hotové a boli poradovníky. Teda nestačila výroba, ale ľudia mali svoje reálne peniaze. Aj robotníci.
        Teraz je to na leasing, pôžičky, dlžoby, úžernícke úroky.
        Trnava bola a je malé mesto nepotrebuješ ani bicykel do centra za 20 min v pohode. Nepokakajte sa z cyklochodníkov :)

        • 8.2.1.1
          starý trnavčan says:

          qwx, čítaj. Ty si podľa všetkého starý, ale nepamätáš si nič. Autá boli na poradovník, ale ľudia si ich nemohli dovoliť. Predalo sa zopár áut, a to boli lekári, primári, komunistickí pohlavári, predseda emenvé a tak. Ale ani tí nie všetci za hotové, ale na pôžičku.Takže ľudia peniaze nemali, preto si autá ani nekupovali. Nanajvýš tak motorky, ale lacnejšie pioniere alebo mopedy, ale aj to bolo pre väčšinu drahé, tak jazdili na bicykloch. Na strašných ukrajinách väčšinou. A veľa nás bolo, čo sme chodili pešo, čo sme si ani tie bicykle nemohli dovoliť.Aby sme ušetrili, lebo aj 30 halierov za bus nám bolo veľa.
          Ľudia mali svoje reálne peniaze? koľko? Píšeš nezmysly. Bola chudoba. Keď sme si chceli kúpiť nábytok, alebo sa na zimu obliecť a obuť, alebo televízor, všetko sme brali na pôžičky. S vysokánskym úrokom,V hotovosti sme si nemohli dovoliť nič kúpiť. Sedláci z dzedzín áno. Mali slepice, svine, morky, kačice husi, humno a záhradu, tak nasadili mrkvu, kapustu patržel a krumple. A žilo sa im dobre, lebo krmivo pre zver si doniesli z JRD. Nekupovali. Aj domy si tak postavili, chlapi robili vo fabrikách v Trnave a všetko doniesli odtiaľ zadarmo. A pre všetkých susedov. Jeden drevo z Vozovky, druhý všeličo z coburgu, tak to išlo. káble, elektrické, nástroje, cement, tehly, všetko. Veď sa to aj u nás hovorilo, že keby mali všetko títo stavitelia vrátiť, čo si “požičali” z fabrík a z JRD, tak by tu bolo veľké zemetrasenie a nič by im z domov nezostalo. A to ešte dostali na stavbu domu 150-tisíc nenávratnú pôžičku. To bola kardinálna drzosť od našich komunistických lídrov, lebo tí, čo bývali v meste v činžiakoch, nedostali nič..Potrebovali tých jednoduchých, aby ich chválili!!! Tak keď chcete niečo napísať, dobre nad tým porozmýšľajte a nemúťte hlavy. Ozaj, stále sa niečo nepáči niekomu, samé petície, ale to sú hlavne tí, čo došli z dzdedzín bývať do Trnavy, alebo ešte ich rodičia,. vráťte sa domov a budete mať kľud. A dajte nám tu pokoj.

          • 8.2.1.1.1
            brmbolec says:

            Starý trnavčan ty si nič nepamätáš. Poradovník bol preto lebo nevedeli keruvat. Nekeri sa nevedzeli ani bicykluvat. Načo by im bolo auto a kam by na nem išli ? Báli sa íst do autoškoly, lebo s čítana mali štvorky a počty nevedzeli.
            Penáze nemali tí čo všetko preslopali, teda väčšina. Ani penáze nepotrebovali. Šecko bolo zadarmo alebo za korunu.
            Ked si scel íst dochtorovi, že ti nejdú vetry nič si neplacil. Neskaj za predbehnucí musíš dat 10 euro, teda 300 Sk. Potom ci dajú v apatéke pilule za 7 euro teda 210 Sk. Vetry spolu stojá 510 SK. Volakedy 1 Kčs
            Nečuduj sa že má každý hypotéku.
            Ked si išól do školy 1.9. jak ščúl, dali deťom knihy, perá, pravítka, ceruze a tintu zadarmo. Terazky šecko placit a kupovat v hypermarkete kedy bude akcia. Školy by mohli aj tak zavret. Aký sprostí tam prídu takí aj odídú. Škoda času.
            Aj tak len kukajú do mobilu, z hlavy im trčá káble, učiteľov majú v paži.
            V montovni im ukážu keré majú stláčat gombíky a hotovo.
            Petície sú preto, lebo v meste nemóžu chovat tí svine čo spomínaš. To im chýba s tými si rozumeli.

  9. 9
    kováčová says:

    To asi nikoho nezaujíma, či deti majú si kde hrať, nikoho nazaujíme, že okolo TRNAVY je jedna z najúrodnejšich pôd,

  10. 10
    starý trnavčan says:

    Dobrý deň!Nechcel som už písať, mám kopu inej práce, ale musím reagovať na brmbolca. Nepíšeš dobre, máš veľké medzery. Už len ten brmbolec je zle, lebo po trnafsky sa poví gongolec. Tak v skratke. Tí, čo všetko preslopali, tí boli z Execíra. Tí si chodili pre žebračenky, aby mohli ženy kúpit chleba a múku, lebo muži všetko preslopali. Takí nemali auto, ani motorku, ale bicyglo, aj z neho padali ožratí, ale nič sa im nestalo. No, toto nie je podstatné.všeťko bolo zadarmo? Zadarmo nebolo nikdy nič.A za korunu? No, možno sirky škatuľka alebo vajco, aj to stálo pred Veľkou nocou a Vianocami 3-4 koruny. Doktorovi ten, čo sa chcel uzdravit, musel zaplatiť veľké peniaze do vačku , ináč sa s ním nikto nebavil, ludé umírali na banálne choroby. aj ženy, ktoré išli rodiť,. 2.tisíc za pôrod do vačku pôrodníkovi. Všetci o tom vedeli, ale tak to fungovalo.Nikto s tým nerobil poriadok. A keď si išli zmerať baby len tlak, tak sestričke kávu, čukoládu, aj pani dochtor. Takže zadarmo…? A okrem rentgena neboli prístroje a lieky len acylpirín, penicilín a dinyl, ešte oxymikoín a tetracyklín, čo pokazili zuby všetkým deťom. Do školy ked sa išlo, dostávalo sa naozaj zadarmo, všetka česť – 3 písanky, dlhé pravítko, guma, červená a obyčajná tuška a možno 5 výkresov. Ďakujeme. Rodičia museli kúpiť teplákovú súpravu, cvičky, trenky, dričko, perá, farbičky obyčajné, voskovky, vodové, uhlomer, kružidlo, obaly na knihy, kreslenky, perá, inkúst a ostatné. A tá sprostota, no, ktoré deti ako, kto chce vedieť, musí si nájsť doučovateľa a zaplatiť, lebo ozaj dnešní učitelia nevedia učiť, nemajú vedomosti, nebaví ich to, len platy ich zaujímajú. ale že naše deti v celoeurópskych testoch sú na poslednom mieste stále, to ich netrápi. to máme také blbé deti? Páni učitelia, čo urobíme s vami?!?!?! Tá posledná veta je fajn!!!!! Dalo by sa aj dva dni o tem šeckém, možno nékedy sa stretneme ve Fusekle alebo v Čukotke a povíme si to šecko. Ozaj, píšte petíciu!!! Mesto ide zbúrat kino Sloboda, teda kino Rádio.Alebo majiteľ? Tak to teda né, tam sme chodzili do kina. Skúsili by. Vlastným telom budeme bránit. nech ho mesto odkúpi za korunu, jak ho predalo. Až je to ináč, napravte nás, mestskí páni a vysvetlite nám to, aby zme boli múdrejší. Ale pekne po porádku, né jak Fuzák, nadávky a urážky. ozaj, aj nám vysvetlite, kerí dvaja poslanci robili nesnádky v Polsku na fodbale a že ich tam polícia vypočúvala. kerí to boli? aj to sceme vedzet, napíšte nám to, Fuzák. dakujeme!!!!!
    Príjemnú a požehnanú nedeľu prajem všetkým.

    • 10.1
      brmbolec says:

      Čo je zaseky s tým kinom ? Ten richtár furt o ničem neví. Nič ho nezajíma, len sa futr focit alebo sa chodzí pocit.

  11. 11
    Byt says:

    Myslím, že byty tam už na cene rásť nebudú, skôr naopak. Kto je zvedavý na pípajúce cúvajuce kamióny, dymenie a rev naftových motorov, …

    • 11.1
      Zátišie s cúvacím senzorom says:

      … z jednej strany od Tesca, z druhej strany od tohto obchodu. Normálne zátišie s cúvajúcimi pípajúcimi kamiónmi.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.