reklama

Od 9. decembra sa menia cestovné poriadky mestskej autobusovej dopravy

V nedeľu 9. decembra 2018 vstúpia do platnosti upravené cestovné poriadky mestskej autobusovej dopravy v Trnave. Zmeny pripravilo mesto v spolupráci s dopravcom Arriva Trnava.

“Pri príprave bola snaha čo najviac vyhovieť potrebám cestujúcej verejnosti pri cestovaní železničnou dopravou v smere do Bratislavy, potrebám veľkých firiem zabezpečiť nástup zamestnancov na pracovné zmeny a odvoz zo zmien a samozrejme zabezpečiť žiakom dovoz na začiatok vyučovania,” konštatuje samospráva v tlačovej správe.

Cestovné poriadky autobusov vychádzajú z cestovných poriadkov železníc a z požiadaviek, ktoré boli počas celého roka adresované mestu a spoločnosti Arriva.

Ilustračné foto

“S prihliadnutím na všetky obmedzenia nie je možné vyhovieť úplne každej požiadavke a mesto je si vedomé aj toho, že vzhľadom na zvýšenú frekvenciu vlakových spojov nie je možné ku každému vlaku zabezpečiť priame spojenie prostredníctvom mestskej autobusovej dopravy. Aj na základe vyššie uvedených skutočností prosíme cestujúcu verejnosť o skoršie plánovanie svojich ciest po 9. 12. 2018, keďže veľa spojov mestskej autobusovej dopravy bolo časovo zmenených,” pripomína trnavská radnica.

Nové cestovné poriadky sú zverejnené aj na webových stránkach dopravcu a mesta.

Prípadné pripomienky k cestovnému poriadku môžete adresovať na cp@trnava.sk.

Cestovné poriadky MAD TRNAVA platné od 9.12.2018

1 Strojárenská, SACHS – Hospodárska – Kopánka, Nám. SUT/Letisko – Veľký Dvor

2 Linčianska – Gorkého – Hospodárska – Kamenný mlyn

3 Prednádražie, G. Dusíka – Družba – Saleziánska – Kopánka

4 Strojárenská, SACHS – Linčianska – Družba – Kopánka

5 Botanická, Jednota – Hospodárska – Linčianska – Strojárenská, BOGE

6 Sibírska – Hospodárska – Prednádražie, G. Dusíka

12 Linčianska – Stromová – Hlboká – Kopánka, Nám. SUT

13 TESCO – Družba – Biely Kostol

14 Modranka – Hospodárska – Zel. kríčok – Starohájska – Družba – TESCO – Viktoríniho námestie

16 Nemečanka – Botanická – Hospodárska – Vozovka – Nová, OC OBI

21 Modranka – Hospodárska – Prednádražie – Špačinská – Sibírska

22 Linčianska – Študentská – Sibírska – Družba – Vozovka

23 Sibírska – Prednádražie – Hospodárska – Vozovka

Ulož ako PDF
Napísal 30. novembra 2018 9:16. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

38 komentárov pre “Od 9. decembra sa menia cestovné poriadky mestskej autobusovej dopravy”

  1. 1
    soteking says:

    Fiha, PSA tusim nepotrebuje MHD. To je perfektne pokrytie potrieb velkych firiem. Hlavne treba zasadnym zlepsenim MHD motivovat ludi aby necestovali do centra mesta autami. Staci aby sa zaviedla jedna okruzna linka okolo hradieb v oboch smeroch a busy by zachadzali na novu zastavku v priestore za Bernolakovou branou, interval by bol v spicke 10-15 minut a islo by o mensie elektrobusy. Obsluzili by ludi z centra mesta do kazdeho smeru s moznostou prestupu na svoj bus. Ale pokial sa bude MHD prioritne riadit potrebou zvazania ludi na zeleznicnu stanicu ku vlakom do BA, tak ma mesto vychylene priority a riesi pracovnych cestovatelov na ukor potrieb svojich celodennych obyvatelov a tym pretazuje mesto automobilovou dopravou.

    • 1.1
      ano says:

      Si zratal ty odbornik.

    • 1.2
      Vlado says:

      Nezrátal ale určite ma pravdu. mne nevyhovuje ani jedna linka ale ja nie som dôležitý. No ak bude bus chodiť každých 30min a vlak pride tesne po odchode autobusu tak nečakaj že niekto bude čakať pol hodinu na autobus ale pôjde radšej autom. Ak si myslíš že som pohodlný tak sa skús dnes postaviť niekde večer na zastávku a čakaj a pochopíš

    • 1.3
      Vlado says:

      No a bicykel je teraz nezmysel to snáď pochopíš

  2. 2
    Tim says:

    Pre soteking
    Bolo by vhodné podrobnejšie vysvetliť, v čom by mohol byť pre väčšinu obyvateľov mesta prínos spomínanej okružnej linky s “povinným” prestupom, nakoľko tam žiadny podstatný prínos nevidím.

    Jestvujúce zastávky MHD sú od centra mesta vzdialené na 2-6 minút chôdze. Z okrajových častí mesta trvá cesta s MHD k týmto jestvujúcim zastávkam cca 7-9 minút. Bežne sa dá dostať z konečnej v okrajovej štvrti do cieľa v centre za 12-15 minút (čas v autobuse + chôdza pešo ) pre cca 85 % obyvateľov.

    Napríklad nosný ťah Námestie SUT-Kopánka, Saleziánska-Zátvor- Hliny, Vetetrná-Hliny-Vodáreň, Clementisova-Družba-Vodáreň-Lidl-Kaufland-Poliklinika, Spartakovská-trh,City aréna, Kollárová-dotyk s centrom mesta , železničná stanica-priamo alebo podchodom z Dohnányho má väčšinu dňa interval cca 15 minút.
    Pokračovanie na Linčiansku a Prednádražie sú na tom skoro podobne.

    V špičke je z časového hladiska vhodnejšie pre cestujúceho preferovať spoje premávajúce cez Kollárovu a vyhýbať sa spojom cez Hospodársku.

    Priority mesta nepokladám za vychýlené, ale skôr za racionálne.

    Apropo, PSA obsluhuje prímestská doprava a dajaká demonštračná okružná linka zachádzajúca aj do samotného centra napr. pre ZŤP a podobne s malým mikrobusom cca raz za hodinu by sa mohla vyskúšať , prax by ukázala, či by sa to ´mohlo ujať.

    • 2.1
      RUS says:

      Ráno som bol o 9,30 v meste chodníky chemicky ošetrené H2O vo vločkách, SNPčka ošetrená chemicky, mestské cesty nebolo času , novo pribudnuté povinnosti súvisiace s chodníkmi ma radnici zrejme ešte na to nedošli , šanujú.

      • 2.1.1
        Parva Roma says:

        Načo? Ono sa to do pondelka roztopí….Občania mali povinnosť odstraňovať sneh a ľad bezodkladne a v plnej šírke chodníka. Mesto asi Mestská polícia upozorňovať nebude, ak si povinnosť nesplní.

        • 2.1.1.1
          Ano says:

          Toto bola len taká malá rozcvička, tuším že sa vracajú najväčší nepriatelia socializmu, jaro, leto, jeseň, zima . Kto by to bol povedal, ešte hlásenie z chirurgie a môže sa to uzavrieť.Občan je povinný prispôsobiť chôdzu stavu a povahe chodníka a poveternostným podmienkam.

      • 2.1.2
        Slnečné lúče sro says:

        Ty si tu nový? Veď všetkým je jasné, že sneh v Trnave upratuje firma Slnečné lúče, s.r.o.
        S touto firmou je podpísaná zmluva na upratovanie už X rokov aj kúsok.
        Firma má tú výhodu, že upratovanie začne samočinne po výjdení slnečných lúčov na oblohu.

        • 2.1.2.1
          Ano says:

          To je ale dobrý biznis , v rozpočte vyčlenené finančné prostriedky nie sú zanedbateľné a navyše aj vyčerpané , to platíme už aj za svietenie slnka.Doteraz keď to bola povinnosť majiteľov nehnuteľností, tak bolo ošetrených 80% chodníkov, Mesto nezabezpečilo žiadne ošetrenie chodníkov a občania 5% . To je reálny stav. Tá mrznúca hmla k tomu pridáva ďalšie nebezpečenstvo úrazov, môže byť že primátor nemá dobrý vzťah k starším občanom , ktorý viac ohrozený , môže však byť pravdou aj to, že to organizačne nezvláda.

        • 2.1.2.2
          ľadová revue says:

          Natierači plotov a lavičiek už su vymenovaní.
          Teraz hurá do práce soliť.
          Celé mesto katastrofa, všade samý ľad ani náznak nejakej činnosti.
          Toto je realná činnosť nie klamstvá na fecebooku.

          • 2.1.2.2.1
            DR says:

            Nebodaj by si chcel aby bol opustený teplý fejkbuk a išlo sa do tej zimy. Brrrŕŕŕrrr.

            • 2.1.2.2.1.1
              Terasky says:

              Teplí fecebooku opustený, prvá lastovička posýpajúca chodník na Bottovej 16,31 je predzvesť lepších zajtrajškou. Takže budíček oneskorený o 24 hodín, ale poteší aj to že sa na nás voličov, platiteľov posýpania nezabudlo. Posielame vrelé srdečné zdravice na radnicu.

        • 2.1.2.3
          Heureka says:

          Upratovanie pomocou slnečných lúčov je perfektné. Netreba posypovú soľ, do prírody neunikaju toxické látky, ani pesticídy. Ani výfukové plyny z dymiacich automobilov sa nešíria do životného prostredia. Veď toto je metóda ochrany životného prostredia. Príroda si sama poradí. Konečne sme prišli na to, ako likvidovať sneh a ľad. Úplne vzorové riešenie.

          • 2.1.2.3.1
            Parva Roma says:

            Dokonca ani niektoré cyklochodníky dnes neboli posypané a to sa niekedy prednostne čistili…

            • 2.1.2.3.1.1
              Quido says:

              Tak to už je vážne, nosná doprava v meste cielene budovaná nemala zabezpečené zodpovedajúce podmienky.

          • 2.1.2.3.2
            Ano says:

            Dnes sa pripojilo aj počasie .To preukázalo viac empatie ako volený zástupcovia ľudu. Prosím zníženie daní , alebo prechod na systém vy urobíte mi zaplatíme .Alebo v zúfalstve máme aj mi písať doctorovi Munovi a vyhrať veľkú sumu financií a organizovať si to sami a aj zaplatiť.

          • 2.1.2.3.3
            Vzor says:

            Vzorový recept na upratovanie snehu a ľadu firmou Slnečné lúče sro by sme mohli dať aj Nitre a Bratislave. Keď už sme im tým vzorom…

          • 2.1.2.3.4
            Stela says:

            slnečné lúče potešia v zime a ked nie sú, tak nám depku u nás na Zátvore odoženú celé doobedia svietiace pouličné osvetlenia

    • 2.2
      Necestujúci says:

      Podľa mňa by bol prínos hlavne v tom, že tie autobusy po okružnej linke by jazdili v 10 – 15 minútových intervaloch. Ľudia by to vedeli a využili by ich.
      Terajšie hodinové intervaly, napríklad v mojom prípade, majú taký vplyv, že o MHD nemám záujem.

    • 2.3
      Pointou je FREKVENCIA says:

      Okružnú linku raz za hodinu ani netreba skúšať. Raz za hodinu je o ničom. Vyskúšajte 4 až 5 krát za hodinu!!!
      Pointou nezáujmu o MHD je nízka frekvencia spojov. Keďže nie je reálna vysoká frekvencia spojov na terajších linkách, tak vyskúšajte tú okružnú linku ale so zvýšenou frekvenciou. Už raz láskavo pochopte POINTU.
      Zvýšená FREKVENCIA!!!!

    • 2.4
      MHD says:

      Pán Tim, odporúčam vám ísť pozrieť dopravu vo veľkých mestách. Smer západ, Bratislava však nie je vzorom.
      Majú rozvinutú sieť mestskej dopravy, ktorá spoľahlivo funguje. Takisto si všimnite tú “dopravnú špičku” o ktorej hovoríte. Budete prekvapený, že žiadnu špičku neobjavíte. Zistíte že v Trnave máme väčšiu špičku ako vo veľkých mestách.
      Ľudia sedia tam v MHD!!! Pretože je funkčná.
      V Trnave je nefunkčná.

  3. 3
    natare says:

    A tie nové cestovné poriadky robili podľa čoho? Odkedy sa do práce chodí na 6,30 alebo 7,30? Vždy to bolo, je a bude hlavne vo výrobných podnikoch tak, že smeny začínajú o 6,00 a 7,00 hod. Hovorím o linke č. 5, ktorá ide cez areál bývalej TAZ až do Boge, kto tam chodí do práce nie na 7,00 ale na 6,30 alebo 7,30 hod?

    • 3.1
      natare says:

      Po zážitku z dnešného rána sa chcem opýtať kompetentných, prečo nie sú odhrnuté alebo aspoň posypané chodníky na autobusových zastávkach. Dnes jedna pani pri vystupovaní z autobusu na Hospodárskej ulici pri stanici pri vystupovaní z autobusu spadla, lebo chodník bol ako zrkadlo. Ako chcete dosiahnuť, aby ľudia viac používali MHD a nevozili sa po jednom v aute, keď MHD v Trnave nedokáže človeka pracujúceho od 7:00 hod. odviesť do práce a ešte sa aj počas zimy nestaráte o autobusové zastávky?

  4. 4
    mozog says:

    Jery neblázni Facebook je kolektívny mozog niečo ako politbyro.
    Keď ho znefunkčnia čo si budú mať títo bradatí ultraľavičiari a maoisti myslieť ?
    Ako sa používa vlastné IQ to z nich ešte nikto nedal.
    Načo potom tá selfisiáda ?

    • 4.1
      Timur says:

      Čo tu vyplakávate už je potom a to neboli ani slnečné lúče nasadené v boji proti H2O vo vločkovej podobe. Fakultná nemocnica nech pošle náklady za ošetrenie prípadných úrazov Facebooku a radnici za skvele a ukážkovo nezvládnutý boj proti H2O vo vločkovej podobe. Náklady zosobniť a vymáhať od kompetentných.

    • 4.2
      Timur says:

      Čo tu vyplakávate už je potom a to neboli ani slnečné lúče nasadené v boji proti H2O vo vločkovej podobe. Fakultná nemocnica nech pošle náklady za ošetrenie prípadných úrazov Facebooku a radnici za skvele a ukážkovo nezvládnutý boj proti H2O vo vločkovej podobe. Náklady zosobniť a vymáhať od kompetentných.

  5. 5
    Timurovi says:

    Timur, čo ťa do toho ! Vyhrali sme voľby a môžme si robiť čo chceme !
    A zodpovednosť ? Myslíš, že JA ? Ja budem platiť zo svojho za nejaký pehratý sud, alebo nebodaj za iné škody ?
    Teraz, keď mám väčšinu ? Zaplatíte to všetky moje ovečky pekne vy a zo svojho. A bude toho viac !
    Zima iba začína a súdy budú aj iné .
    Tak držte huby a beeee

    • 5.1
      Timur says:

      Ďakujem pekne za poučenie pán veľkomožný. Iba by som chcel poprosiť o vyhrabanie lístia z parkov v meste, veď ich nie je moc , aj trávnaté plochy môžete vyhrabať. Nech môžeme s pocitom dobre vykonanej práce ísť na roráty.

      • 5.1.1
        Jery says:

        Timur, aj ja som si myslel že po reportáži v televízii, aké je dôležité vyhrabávať lístie v súvislosti so škodcom čo ničí stromy gaštanov. Ten kladie vajíčka na listy a keď ich necháme nepohrabané, tak má blízko k svojmu zdroju potravy. Reportáž bola v súvislosti s prihláseniu sa mesta ktoré sa zaviazalo nepoužívať pesticídy pri ošetrovaní zelene. Druhá nutnosť hrabania je zamedziť hnitiu lístia v parkoch a na trávnatých plochách aby sme predchádzali okrem iného aj vzniku plesní a tie sú ďaleko nebezpečnejšie ako ploskáčik pagaštanovitý. Pani učiteľky vysvetlite vášmu vodcovi aké sú nebezpečné plesne na ľudský organizmus. Zamedzte vy genocíde svojich rodín a spoluobčanov.

        • 5.1.1.1
          Strom says:

          Ked pojdem do lesa kde sa nehrabu vobec listy,hrozi mi nieco?

          • 5.1.1.1.1
            Jery says:

            Všetko je to o koncentrácii ľudí, takže skús uvažovať týmto smerom. Doteraz bolo zvykom , jesenné a jarné čistenie spojené hrabaním lístia norma, ktorá zabezpečovala zdravšie životné prostredie. Vysvetlenie odborníčky ohľadom vysychania pagaštana konského v súvislosti s výskytom ploskáčikom pagaštanovitým je dôkazom meniacej sa klímy. Trnava má spracovaný scenár ako postupovať v zmierňovaní dôsledkov, lenže ako a čo sa spravilo v posledných štyroch rokoch vie niekto sem napísať.Tuším sme odpálili aj Kamenáč, čo sa mal celý získať do vlastníctva mesta.

          • 5.1.1.1.2
            Trávnik says:

            Milý strom – jahoda nie je malina, a les nie je verejný priestor- napr. na sídlisku. Tam vstupujú do hry aj ďalšie aspekty. A netýka sa to len stromov ale aj trávnikov. Tam sa doporučuje používať sekacky s mulcovacom, aby biomasa zostala na mieste a dopĺňali sa živiny. No na obyvateľmi intenzívne využívaných trávnikoch na sídlisku je účelnejsie vzhľadom na hygienické hľadisko zbierať pokosenu trávu nakoľko sa s tým vyzbierajú z travnikov aj drobné odpadky ako napr. nedopalky cigariet. A čo sa týka totálneho zákazu pesticidov a umelých hnojív v meste, na to ti každý odborník na zeleň povie že to tiež nie je výhra a bude to mať za následok zvýšenie ceny , zhoršenie stavu zelene v meste a z hľadiska dopadu na ekológiu a zdravie obyvateľ minimálny dopad, keď sa racionálne zamyslís nad tým čo všetko, v akych množstvách a ako často sa aplikuje v poľnohospodárstve a že pesticidy používané ve verejnej zeleni predstavujú iba stopové množstvo používané iba v akútnych prípadoch. Ale to je tak keď o odborných veciach rozhodujú laici bez znalostí a skúsenosti.

            • 5.1.1.1.2.1
              Rumburak says:

              Náš Peťo, boj s ploskáčikom pagaštanovitým nekončí pohrabaním lístia v polovičke promenády ,ako si to zabezpečil ty ,aby mohla zadokumentovať STV tvoj statočný boj proti pesticídom. Musíš dať pohrabať obe promenády, Staničák, Kapitulskú, Anfik atď. Skrátka všade kde je napadnutý pagaštan konský tým motílikom. Lístie takto pohrabané odborníci doporučujú vysypať do jamy, postupne posýpať nehaseným vápnom a nakoniec zasypať 10 cm vrstvou zeminy. Takže trávnik by mohol pokračovať v tvojom vzdelávaní, aby si nedopadol ako sedláci u Chlumca

          • 5.1.1.1.3
            Lúka says:

            Vážený “Strom”. So svojim myslením určite patríš do lesa.

  6. 6
    Lolo says:

    Aké typické, aj Mikuš sa vyhováral na facebook, keď sa minulý rok nestal županom. V minulom storočí by za to mohla televízia, rádio, a keby ste žili v stredoveku, vadili by vám knihy. Choďte už dakam.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.