reklama

Do súťaže na prevádzkovanie MAD v Trnave za 24 miliónov sa nikto neprihlásil. Mesto bude priamo rokovať s dopravcami

Mesto Trnava informuje, že do verejnej súťaže na prevádzkovanie Mestskej autobusovej dopravy v Trnave od 1. januára 2020 do 31. decembra 2029 v predpokladanej hodnote 24 miliónov eur sa neprihlásil žiaden uchádzač. Dopravné spoločnosti mohli svoje ponuky predkladať do 7. októbra 2019, mesto však neobržalo ani jednu ponuku. Súťaž vyhlásili začiatkom apríla tohto roka.

V Trnave aktuálne funguje trinásť liniek mestskej autobusovej dopravy, ktoré pre mesto zabezpečuje súkromný dopravca.

“Do 31. decembra 2019 je ním spoločnosť Arriva Trnava, samospráva však v predstihu podnikla kroky, aby mohla byť služba MAD poskytovaná kontinuálne aj po Novom roku. V súlade s pravidlami verejného obstarávania vyhlásilo Mesto Trnava 8. apríla 2019 súťaž na nového dopravcu. Zmluva mala platiť od 1. januára 2020 do 31. decembra 2029, pričom výška platieb by bola dopravcovi kalkulovaná na základe odjazdených tzv. vozidlových kilometrov. Predpokladaná hodnota zákazky pre Trnavu bola 24,062 milióna eur,” priblížila hovorkyňa mesta Trnava Veronika Majtánová.

Ilustračné foto

V priebehu vyhláseného verejného obstarávania spoločnosť Arriva Trnava napadla súťaž revíznymi postupmi, konkrétne žiadosťou o nápravu a následnými námietkami. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) vydal predbežné opatrenie a 4. júna 2019 verejné obstarávanie zastavil.

“V ďalšom kroku ÚVO 19. júla 2019 rozhodol o zamietnutí šiestich podaných námietok a zároveň schválil žiadosť o odstránenie zmluvnej povinnosti dopravcu uhradiť náklady na audit v prípade zistenia porušenia zmluvy z jeho strany. Po nadobudnutí právoplatnosti pokračovala súťaž od 2. augusta 2019,” konkretizuje Majtánová.

Do 7. októbra 2019, dokedy bolo možné predložiť ponuku, sa však do súťaže neprihlásil žiaden uchádzač.

„Stav, keď sa v oblasti poskytovania služieb v autobusovej doprave na Slovensku nesúťaží, a jednotliví dopravcovia nejavia ani elementárny záujem o zákazky verejného obstarávateľa, je pre nás zarážajúci,“ hovorí primátor Trnavy Peter Bročka.

„Mesto musí pre občanov zabezpečiť ďalšie fungovanie MAD, preto budeme v najbližších dňoch rokovať s rôznymi dopravcami. Je však otázne, kde je hranica cien, ku ktorej nás dopravca chce dotlačiť,” uvažuje Bročka.

Ako uvádza trnavská radnica v tlačovej správe, podľa analýz, ktoré samospráva pri príprave verejného obstarávania vykonala, sú ceny aktuálneho trnavského dopravcu za prepravný výkon v porovnaní s inými mestami vysoké.

Mesto tvrdí, že požiadavky na cenu služby sa pritom neustále zvyšujú, a to nielen v Trnave, ale v rámci celého Slovenska. Dopravné spoločnosti argumentujú výdavkami na techniku, potrebou zvyšovania miezd pre zamestnancov a podobne.

Mestu Trnava v tejto situácii zostáva jediná možnosť, ako zabezpečiť danú službu – priame rokovacie konanie. Ide o zákonný postup v prípade, že obstarávateľ nedostane počas súťaže žiadnu ponuku.

„Samospráva tento postup nevíta, avšak prax ukázala, že dopravcovia nie sú ochotní zapojiť sa do otvoreného a transparentného procesu zadávania zákazky. Mesto je teda nútené pristúpiť k rokovaniam, pri ktorých je tou slabšou stranou, pretože v rámci Slovenskej republiky sa ceny za služby v tejto oblasti nedajú objektívne porovnávať a konkurencia medzi ich poskytovateľmi prakticky neexistuje,“ poznamenal Peter Kubovič, vedúci útvaru verejného obstarávania Mestského úradu v Trnave.

Ulož ako PDF
Napísal 10. októbra 2019 9:36. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

55 komentárov pre “Do súťaže na prevádzkovanie MAD v Trnave za 24 miliónov sa nikto neprihlásil. Mesto bude priamo rokovať s dopravcami”

  1. 1
    Parva Roma says:

    Víťaz priameho rokovacieho konania je jasný…

    • 1.1
      O.K. says:

      Liftago ponuka otvorený logistický systém umožňujúci zdielať kapacity prepravcov v meste. Systém je prístupný každej firme, ktorá chce v Trnave udržateľne a zodpovedne rásť.

  2. 2
    melonomas says:

    do mestskej prepravy zapojiť taxislužby a miestnych živnostníkov majiteľov autobusov.

  3. 3
    Roman says:

    Presne tak, nedať sa vydierať od spoločnosti Arriva TT, keď doteraz bola schopná v Trnave realizovať MHD za priamu dotáciu z mestkého rozpočtu cca 1 500 000EUR/rok, tak prečo chcú teraz za vyše 2 500 000 EUR/rok…veď je to jednoduché vydieranie monopolným dodávateľom.

    Kvalita MHD v Trnave je navyše doteraz dosť mizerná…to má naozaj zmysel radšej dotovať miestne taxislužby a miestnych živnostníkov majiteľov autobusov.
    Alebo 2 500 000 EUR/ročne radšej investovať do ciest(opravy, rozširovanie), parkovacie miesta(podzemné) a chodníkov(peších, cyklo)
    By ma zaujímalo, či existuje nejaká analýza, čo by sa stalo keby MHD v TT nefungovala vôbec. Na svete existujú podobne veľké mestá, ktoré fungujú aj bez MHD. Koľko cestujúcich vlastne MHD v TT odvezie…koľko aut v ktorých časoch by pribudlo?

    • 3.1
      xXx says:

      Ktore su to tie podobne mesta, kde nemaju MHD, napis aspon 5.

    • 3.2
      Starý says:

      Totálna hovadina. Nie si cyklista? Daj príklad ktoré krajské alebo okresné mesto je bez MHD.

      • 3.2.1
        Parva Roma says:

        …okresných miest bez MHD sa nájde dosť – Revúca, Sabinov, Veľký Krtíš, Námestovo, Trstená, Tvrdošín…

        • 3.2.1.1
          xXx says:

          A ktore z nich ma 65 000 obyvatelov? Vsetky dokopy?

          • 3.2.1.1.1
            Roman says:

            Nepýtajme sa, ktoré krajské mesto má-nemá MHD ale pýtajme sa, v ktorom krajskom meste sú s MHD ako spokoní a koľko ich to stojí

            • 3.2.1.1.1.1
              maxim says:

              Taká Banská Bystrica dáva na MHD (autobusy + trolejbusy) 5 miliónov ročne.

              • 3.2.1.1.1.1.1
                Roman says:

                Zdravím Maxim,
                v záverečnom účte Banskej Bystrice za rok 2018 som našiel dotáciu na MHD:
                Autobusy: 2 275 000 EUR
                Trolejbusy: 1 727 758 EUR
                SPOLU: 4 002 725 EUR

                Ale bolo by potrebné aj doplniť:
                – aký terén má Banská Bystrica(kopce a údolia) oproti Trnave
                – koľko občanov s trvalým pobytom má Banská Bystrica(76 438) oproti Trnave(63 924)
                – a najdôležitejšie koľko cestujúcich za rok odvezie autobusová MHD v Banskej Bystrici(v roku 2018 to bolo 7 003 000 cestujúcich) oproti Tnavskej MHD(presné číslo roku 2018 neviem ale v roku 2014 to bolo 2 904 000 cestujúcich)

                Z týchto informácii podľa mňa nevychádza prevádzka MHD v TT ako veľmi efektívna

                • 3.2.1.1.1.1.1.1
                  xXx says:

                  Clovece, to si sa taky kkt narodil, ale k tomu si sa prepracoval? Pozri si kolko liniek maju v BB a kolko v TT. A navyse, ako zle su u nas tie linky navrnute a po kazdej zmene je to len horsie, tak co ti ides obhajovat taxikarov, ked vdaka zlej MHD sa maju dobre.

              • 3.2.1.1.1.1.2
                bystričan says:

                V Banskej Bystrici vlastní trolejbusy mesto, ktoré ich prevádzkuje pod mestskou spoločnosťou Dopravný podnik mesta. Autobusové linky prevádzkuje na základe zmluvy s mestom SAD Zvolen.

                Ak Arrive sa máli, možno by stálo za zváženie, či by autobusová doprava nevyšla lacnejšie vo vlastnej réžii v podobe mestkej firmy, ako je to v BB.

                • 3.2.1.1.1.1.2.1
                  ondrejjjj says:

                  Možno by stálo za zváženie osloviť Bratislavské dopravné spoločnosti (DPB, Slovak lines), prípadne Dunajskú Stredu.

                • 3.2.1.1.1.1.2.2
                  sprava says:

                  MHD vo vlastnej réžii je navýšenie nákladov na dopravu o 200%, bez zlepšenia . Toho sú si páni z Arivy vedomí a keď vidia tých kto má vyrokovať výhodnejšie podmienky pre mesto , tak sú si vedomí svojej výhody. Včera som zachytil informáciu že primátor Bratislavy má najväčší plat zo šéfov Europskych metropol – niečo cez 6000 €, ten náš má o niečo menej. Takže robiť si starosti, nie je namieste, zdvihnú sa dane a občan to zaplatí, hlavné že máme Mlaďochv primátorov, jeden dokonca z branže. Ono to dáko dopadne , pri králikárňach postavíme menšie klárikárne a budeme kosiť zelené trávnaté plochy a chovať zajačikov. Benefity budú, zdravé mäsko, upravené plochy zelene, ušetrené peniaze za zeleň. A platy sa môžu navyšovať .

                  • 3.2.1.1.1.1.2.2.1
                    sprava says:

                    Tak že náš Mlaďoch je predsa len najlepší, v upresnení sa dodáva v že v prepočte na počet obyvateľov. To mne a verím že aj vám odľahlo.

                    • 3.2.1.1.1.1.2.2.1.1
                      DPH says:

                      Vážený nikto vám nemôže dať toľko čo ja vám môžem sľúbiť, predvolebný slogan nášho Nera – Mlaďocha a novo nastupujúcej politickej reprezentácie. To sme chceli, to sme chceli ……. Máme holé zadky. Nevadí keď sme prežili komančov , Mečiara Dzurindu, Fica až na niektorých, zatiaľ sme prežili. Slovenský národ nie je bez charakteru, to len niektorý naši spoluobčania. Keď nebudú financie tak navýšime dane á jeto.

  4. 4
    Tim says:

    Roman, v ranných a poobedňajších špičkách sú autobusy MHD plné, naviac min. linky 3 a 4 aj počas doobedńajšieho a obedńajšieho sedla. Ak by tí cestujúúci šli namiesto autobusom autom alebo taxíkom, tak by doprava skolabovala. Kolóny by neboli o zdržaní 5-10 minút iba v špičke, ale okolo 20-25 minút. Nehovoriac o tom, kde by všetky tie autá v okolí stanice, podnikov, škôl, polikliniky atď parkovali ?

    Si o tom eventuálnom vydieraní naozaj presvedčený? Skús si prečítať podmnienky a sankcie, ktoré si kladie mesto, pouvažuj o situácii na pracovnom trhu vodičov, a “lukratívnosti” zakázky,

    • 4.1
      Roman says:

      Zdravím Tim,

      skúsim reagovať iba na teba, nakoľko ostatné jednoriadkové reakcie sú iba invektívy, k nim sa nebudem vyjadrovať

      Práve to čo píšeš, že MHD je plná len v ranných a poobedných špičkách (aj to len niektoré linky) hovorí samo o sebe o tom, že celodenná služba MHD je pravdepodobne pre mesto veľkosti Trnava neefektívna(autobus vozí väčšinu času vzduch a nie ľudí)
      Preto je možné sa dotazovať na efektivitu, ak má mesto dotovať v priemere x-tisíc cestujúcich denne, ktorý zároveň za MHD aj platia(zaujímala by ma celková priemerná cena za lístok spolu s dotáciou) tak sa spýtajme či nie sú nejaké alternatívy:
      a) dotovať miestne taxislužby a miestnych živnostníkov majiteľov autobusov
      b) využiť peniaze z dotácie na MHD na niečo iné

      K tej cene:
      Skús mi vysvetliť, ako je možné že taxikár v TT ktorý odvezie maximálne 4 ľudí má cenu 2EUR za osobo-jazdu a autobus, ktorý odvezie minimálne 30ľudí má cenu za osobo-jazdu s dotáciou možno aj vyše 1 EUR

      Áno čítal som podmienky tendra a sú tam podľa mňa férové a normálne požiadavky od mesta(nové autobusy, potreba zapojiť sa do integrovanej dopravy, obslužnosť minimálne na aktuálnej úrovni)

      Ako je možné, že niekto cenu za službu takmer zdvojnásobí (z 1 525 571EUR podľa záverečného účtu k rozpočtu to je ročný výdavok na dotáciu MHD za rok 2018) na sumu viac ako 2 600 000(v článku uvádzaných 24 062 000 za 9,25roka doby trvania )

      Toľko môj názor

      • 4.1.1
        anonymný says:

        Roman,

        MHD je plná v špičkách preto, že v tých časoch je na linkách aj nejaký ten interval. Jednoducho ak zo sídlisk premáva autobus raz za dve hodiny tam a späť, kto tým bude jazdiť? A ešte k tomu cez víkendy 3 autobusy raz za dve hodiny, veď to je na smiech.

        Celá sieť MHD v TT je katastrofa, aj keď od optimalizácie došlo k istému zlepšeniu. Pamätám si ako ju istý autor optimalizácie chválil na imhd.sk. Zaujímavé, že odvtedy sa časy pomenili do podôb, aké mali pred optimalizáciou. Aj na to, že do Modranky museli pridávať spoje a ranné spoje poposúvať na skoršie.

        Ďalšia vec… na MHD sú neklimatizované busy. V 21. storočí. Veď to je výsmech.

        Prečo si ARRIVA pýta toľko peňazí? Väčšina peňazí ide na opravy. Tie autobusy majú už svoj vek. A ich zazmluvnený servis (áno, všetky opravy idú povinne cez arrivácky servis) pýta nehorázne sumy za opravy.

  5. 5
    Will says:

    realizovať nadúrovňovú dráhu ? (no a čo keď to navrhol Poór)
    Základný okruh okolo CMZ a potom odbočka na 4 strany do sídlisk ?
    Za tie prachy na MAD by sa radšej mohlo zrealizovať toto…. Nemyslíte ?
    Písalo sa o tom už na:
    https://www.trnavskyhlas.sk/c/6064-investor-noveho-futbaloveho-stadiona-spartaka-riesi-prvy-problem.htm?fb_comment_id=10150868858754989_25583466

  6. 6
    tunel says:

    Z malých natieračov lavičiek nám vyrástli veľkí tunelári.
    Akí sú šikovní !

  7. 7
    maxim says:

    A čo tak skúsiť DPMT, s.r.o.?
    Dopravný podnik mesta Trnava.
    A používať “Kartu Trnavčana”.

  8. 8
    rener says:

    V podmienkach mesta je ze vodici MHD maju byt k ludom slušný atd. Nemalo by dat mesto do tycht podmienok aj to ze vodic musi ovladat Slovensky jazyk???? Uz sa mi viackrat stalo ze mi vodic vobec nerozumel a raz som koly tomu musel zaplatit plne cestovne lebo mi nevedel odratat zlavu! Ak chce ARIVA stedre dotacie od mesta navrhujem pan Brocka aby musel Ariva zamestnavat iba slovakov.Nie je mozne aby neustale vydierali mesto a pytali nehorazne dotacie na dopravu a pritom zamestnavaju cudzincov..Tie dotacie na MHD idu z dani slovakov…

  9. 9
    Marcel says:

    Neviem prečo mesto nerozmýšľa vzhľadom na kompaktnosť územia a 6 mestských častí o maximálne 7 spojoch, ktoré prepoja mestské časti, železničnú stanicu, polikliniku, cintorín a budú spoje prehľadnejšie aj ekonomickej sie. Ak vedenie nemá záujem o nastavenie efektívnej mhd, pretože ho to vôbec nezaujíma nečudo že prevádzkovateľ si robí čo prináša jemu efekt. Je nezmyselné mať toľko liniek, a niektoré idú iba pár krát

    • 9.1
      rener says:

      Nieco na system METRA.Spravit nap6 liniek ktore budu kruzit dokola.Sice budes mozno prestupovat castejsie ale to musis aj teraz ale autobusy pojdu castejsie.Bolo by to urcite lepsie a prehladnejsie..

      • 9.1.1
        janete says:

        Inak, toto je dobrý nápad. Z každého konca by vyrazil bus a tie by robili okruhy stále dokola v nejakých intervaloch, a na jeden lístok by človek mohol prestúpiť niekoľkokrát. Takto by som vedela, že keď chvíľu počkám, určite niečo chytím. Ako vyhliadkové busy. Veď Trnava zas neni taká rozťahaná ako napr. Nitra a iné mestá.

      • 9.1.2
        HaHa says:

        Tento nápad, čiže tzv. “cirkulárky” sú vo svete už dávno samozrejmosťou. Trnava má na tento systém ideálne podmienky.
        Len u nás na to zodpovedné indivíduá pozerajú ako šušky z rozdriapaných gatiek!
        Čaká sa len na objav tohoto dopravného systému najkompetentnejšou osobou na fasabuku. Potom sa dá vyrobiť štúdia. A potom dlho dlho nič, lebo peniaze sú napchané vo všemožných fantasmagorických štúdiách!!!

        • 9.1.2.1
          trnava says:

          Keď je to také fasa prečo to tu není už 20 rokov?

          • 9.1.2.1.1
            HaHa says:

            “trnava”, mám taký pocit, že tiež pozeráš z rozdriapaných gatiek na svet v ich okolí
            veď ty ani nevieš čo sa pýtaš

            • 9.1.2.1.1.1
              metro says:

              Mal by si to zobrat do vlastnych ruk. Mas skvele napady, Skoda ta je tu na trnava-live.sk

              • 9.1.2.1.1.1.1
                ufo says:

                Toto vyššie vyzerá na príspevok, v ktorom cítiť komplexnú múdrosť a znalosť úplne všetkého. Dokonca by sa dalo povedať, že oveľa viac ako úplne všetkého.

          • 9.1.2.1.2
            • 9.1.2.1.2.1
              Škôlka says:

              Trafil si. Vyzerá to tak, že sa nezamýšľajú. Ak by trnavská MAD prestala fungovať, väčšina obyvateľov to vôbec nezaregistruje, čo je smutné.
              Keď sa objaví nejaký praktický návrh, vo svete overený a funkčný, tak namiesto toho, aby sa nad ním kompetentní zamysleli, radšej ho znevažujú.
              Správajú sa ako urazení škôlkari.

              • 9.1.2.1.2.1.1
                corleone says:

                Škôlkár presne. Na stole je otázka prečo Tibko priklepol z večera na ráno Arrive 500.000 € a dodnes nezdôvodnil ZA ČO !!
                K tomu má byť komplexná analýza. Ak vodiči berú ako píše 8.1 stále 4,23 €/hod tak nebol žiadny dôvod na zvýšenie.
                Teraz zase pečú zmluvu na 10 rokov a hrajú tu divadlo.

              • 9.1.2.1.2.1.2
                Děkan Fakulty dopravní ČVUT says:

                Ktovie, či na MÚ niekedy počuli o tejto práci: http://cena-dekana.fd.cvut.cz/prezentace/10_rocnik/prace/sulek.pdf

                • 9.1.2.1.2.1.2.1
                  Tim says:

                  Odvolávka na tento materiál tu už bola, aj na Odkaze pre starostu.

                  Prácu má niečo do seba, oplatí sa ju prečítať, netreba ju zatracovať, ani nekriticky velebiť ako hotové spásonosné riešenie.
                  Má v sebe viaceré keby bolo keby. Ale aj tak pre autora palec hore.

                  Inak v Trnave máme osadených už dávno niekoľko nosných stĺpov pre trolejové vedenie pre trolejbusy. Plány boli, zmena režimu to všetko pochovala.

                • 9.1.2.1.2.1.2.2
                  Dubravický says:

                  Vážený Děkan Fakulty.
                  Základom pre analýzu a následenú stratégiu VOD sú informácie, potom informácie a nakoniec zase informácie.
                  Ak to tak nie je potom ide o zavádzanie domienkami a v takom prípade je holt akákoľvek cena pochybná…

      • 9.1.3
        sapper says:

        Metro už rozbehli len si si to nevšimol.
        Začali s tunelovaním.
        Bude sa volať Tunel Hustilka.

  10. 10
    metro says:

    HaHa. Ta tvoja mudrost, rozhladenost a napady ma uplne ohromili. Neviem preco svoju vynimocnost plytvas tu na taktomto priemernom portaly. Skus sa posunut a dokazat sam sebe, ze mas naviac.

    • 10.1
      3D says:

      Metro, ty všetko vieš. K tým všemožným štúdiám sa neplánujú robiť aj makety a modely, prípadne leporelá? Prípadne 3D vizualizácie? Bol by to vyšší level budovania mesta. NR a BA by sa zase mohli čosi podučiť.

  11. 11
    sandokan says:

    Nič si z toho nerobte. Bude aj horšie.
    Takto vyzeral kamoš nášho richtára Sandokan z Nitry :
    https://www.facebook.com/tiborgaspar.sk/photos/pcb.2379942372095560/2379934838762980/?type=3&theater
    Toto je naša lepšia svetlá budúcnosť

  12. 12
    Tim says:

    Posledných 6 odstavcov v článku si akosi protirečí.

    Asi by bolo vhodné, aby na strane mesta bol vyjednávací tím, ktorý by problematike (odbornej, ekonomickej) dokonale rozumel a videl dopravcovi „do taniera“.

    K doprave vo verejnom záujme jestvujú aj nejaké predpisy.

    To, že dopravca sa v tejto zvrátenej dobe bude snažiť získať maximum, sa žiaľ, dá očakávať.
    O to viac je potrebné mať na strane mesta pripravenú vyjednávaciu stratégiu.

    Alebo, že by bolo pre dopravcu výhodnejšie mať autobusy odstavené v garáži?

  13. 13
    team says:

    Tim sa preber. Aký tím by dokonale rozumel čomu ? – myslíš hipsteri, ajtíčkári, gembleri, kotlebovci, alkoholici, hlásateľky a roztlieskávačky ?
    Nič iné v ponuke nemáme
    Ale nedbám keď hovoríš …

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.