reklama

Súťaž za 35 miliónov eur na prevádzkovateľa Mestskej autobusovej dopravy mesto zopakuje, radnica vyhlásila nový tender

Mesto Trnava 23. novembra 2020 zrušilo verejnú súťaž na prevádzkovateľa Mestskej autobusovej dopravy (MAD) vyhlásenú v júli tohto roka. Vzápätí, 24. novembra, vyhlásila radnica nový tender s prakticky rovnakými podmienkami.

Trnavská radnica hľadá prostredníctvom verejnej súťaže dopravcu, ktorý bude prevádzkovať Mestskú autobusovú dopravu na území mesta počas desiatich rokov.

Predpokladaná hodnota zákazky je 34,8 milióna eur s DPH (29 mil. eur bez DPH). Mesto Trnava plánuje uzatvoriť zmluvu s vybraným uchádzačom na obdobie od 1. apríla 2021 do 31. marca 2031.

Podľa vyjadrenia hovorkyne mesta a vedúcej úseku komunikácie a marketingu Veroniky Majtánovej pre portál trnava-live.sk dôvodom, prečo nebol v prvej súťaži vybraný žiadny z uchádzačov bolo, že neboli predložené viac ako dve ponuky.

“Do súťaže boli predložené dve ponuky. Je vyhlásená nová súťaž, informácie k nej sú verejne dostupné. Pokiaľ nebude súťaž ukončená a nepríde k výberu nového prevádzkovateľa, na základe platnej zmluvy bude MAD v Trnave zabezpečovať spoločnosť Arriva,” uviedla Majtánová.

Ilustračné foto

Súťaž na poskytovateľa MAD na desať rokov vyhlásila trnavská radnica už na jar v roku 2019, no tender napokon nebol ukončený a víťaza nevyhlásili. Rovnako ako v prípade verejnej súťaže vyhlásenej v lete 2020.

“Predmetom služby je zabezpečiť verejnosti bezpečné, efektívne a kvalitné dopravné služby na území Mesta Trnava formou mestskej autobusovej dopravy za určené základné cestovné podľa potrieb dopravnej obslužnosti predmetného územia a pri zohľadnení sociálnych a environmentálnych faktorov,” opisuje stručne predmet zákazky Mesto Trnava.

Predpokladaný počet “vozokilometrov” v jednom kalendárnom roku je viac ako 1 milón, počas desiatich rokov mesto odhaduje, že dopravca vykoná 10,5 milióna vozokilometrov.

Od zmluvného prevádzkovateľa mesto vyžaduje zabezpečenie služieb MAD prostredníctvom minimálne 34 kusov autobusov, a zároveň musí dopravca zabezpečiť 7 – percentný podiel záložných vozidiel z minimálneho počtu vozidiel.

Medzi stanovenými požiadavkami mesta Trnava je aj povinosť dopravcu zabezpečovať Mestskú autobusovú dopravu autobusmi, ktorých celkový priemerný vek nesmie presiahnuť 10 rokov, maximálny vek jednotlivých autobusov nesmie presiahnuť 16 rokov.

Výšku cestovného v Mestskej autobusovej doprave určuje Mesto Trnava.

Ponuky sa vyhodnocujú na základe najnižšej ceny, kritériom na vyhodnotenie ponúk v rámci tohto postupu verejného obstarávania je nákladová cena za predmet zákazky za roky 2021 až 2031.

Lehota na predkladanie ponúk uchádzačov v novej súťaži uplynie 23. decembra 2020, kedy sa uskutoční aj otváranie ponúk.

Ulož ako PDF
Napísal 25. novembra 2020 1:01. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

11 komentárov pre “Súťaž za 35 miliónov eur na prevádzkovateľa Mestskej autobusovej dopravy mesto zopakuje, radnica vyhlásila nový tender”

  1. 1
    handra says:

    Iba klamstvá :
    Podľa vyjadrenia hovorkyne mesta a vedúcej úseku komunikácie a marketingu Veroniky Majtánovej pre portál trnava-live.sk dôvodom, prečo nebol v prvej súťaži vybraný žiadny z uchádzačov bolo, že neboli predložené viac ako dve ponuky.

    Dôvodom je dohnusená súťaž v rozpore so zákonom o verejnom obstarávaní
    Sťažnosť jedného zo súťažiacich atd

    Mesto klame, že iba dve ponuky. Teraz ich bude viac ? Už je akože dohoda ?
    Už sa asi našiel tretí do partie. Čo to zase hráte ?

    Nero vie že si môže robiť čo chce lebo tých 25 handier v MZ bude hrdinsky mlčať. Nič nevidia a nič nepočujú. Iba zbabelci a pokrytci.

    • 1.1
      hejter says:

      Na poslednom zastupiteľstve sa jeden poslanec opýtal, prečo mesto menilo podmienky pár hodín pred ukončením súťaže, keď zákon to umožňuje najneskôr 6 dní pred ukončením súťaže. Vec šla na kontrolu na Úrad verejného obstarávania a zrazu mesto zruší súťaž. Prečo asi? Lebo ÚVO by predsa súťaž zrušil pre porušenie zákona, a takto je mesto za tých pekných…

  2. 2
    xXx says:

    “Medzi stanovenými požiadavkami mesta Trnava je aj povinosť dopravcu zabezpečovať Mestskú autobusovú dopravu autobusmi, ktorých celkový priemerný vek nesmie presiahnuť 10 rokov, maximálny vek jednotlivých autobusov nesmie presiahnuť 16 rokov.” To aky kovosrot tu ma jazdit?

    • 2.1
      pán transparentný says:

      Ak imhd.sk má dobré údaje, tak Arriva má v Trnave
      – 14 dlhých a 5 krátkych Citelisov všetky z roku 2011
      – 14 SOR BN 12 & SOR CN 12 z rokov 2×2006, 7×2007, 4×2008
      – 1 SOR BNG 12 z roku 2008.

      Mne z toho vychádza, že najstarší autobus má 14 rokov a priemerný vek vozidiel je +- 10,6 roka (počítam iba rok, nie mesiac výroby).
      Aká náhoda, že to sedí akurát na Arrivu, iba že by dokonca mala starý vozový park a súťaže sa nemohla zúčastniť.
      Takže ten kovošrot tú máme už teraz (9 rokov nepribudol nový autobus), preto bude zaujímavé, či sa pri novej súťaži predĺži aj požiadavka na priemerný vek autobusov…

  3. 3
    Jano says:

    Autobusová doprava po Trnave by sa mala čo najskôr zrušiť!!!
    Teraz Nemecká firma s Ukrajinskými šoférmi autobusov preváža po Trnave väčšinou teplý vzduch. Nič sa nestane keď bude pár mesiacov Trnava bez takejto služby.
    Trnavčania vždy najlepšie vedia ako sa čo najskôr dostať z A do B. Keď na magistráte starostlivo sledujú prepravné potreby mešťanov zistia všetky potreby takto odkázaných. Nevnucujte nám to čo k životu v Trnave nepotrebujeme, ale to čo už dávno používame.

    • 3.1
      Zrušiť says:

      Dobre píšeš.
      Cestovný poriadok a trasy sú nastavené tak, že autobusy jazdia takmer prázdne. Taká služba je nanič. Kľudne to môžu zrušiť.
      Aj dôchodcovia idú na nákupy veľmi často radšej taxíkom.
      Navyše nie je vidieť žiaden záujem ani zo strany dopravcu ani zo strany mesta dostať ľudí do autobusov. Dopravca preváža vzduch a mesto si rieši cyklochodníky.
      Pritom v podobných mestách ako Trnava je táto problematika dávno zvládnutá.

  4. 4
    Starý says:

    Jano a zrušiť ste premudreli alebo už totálne zblbli! Cestujem
    MHD pravidelne a také blbosti písať, že dôchodci idú taxikmi.
    Áno, ale napr. vtedy a hlavne na polikliniku. Nemôže každý jazdiť na bicykli a hlavne v tomto počasí. Súhlasím ale,
    že spoje jazdia neefektívne ale porovnávať vyťaženosť v terajsej
    dobe s minulým rokom, je tiež rozdiel. Koľko mesiacov
    študenti navštevovali SŠ a VŠ? Bolo a aj sú rôzne obmedzenia.
    Tak neblnite. Neznášam primátora, ale toto nie, že zrušiť MHD

  5. 5
    sprava says:

    Bistro Stanko uvažoval o vybudovaní MHD ako mestskú firmu v réžii mesta. Bročka ml. mal a má potrebu budovať mestské firmy, kde po prevzatí pod mesto vytvára stratu, ktorá presahuje predchodcov. Napríklad údržba zelene, kosenie trávnatých pôch, zimný štadión, kúpalisko Kamenný Mlyn to mu dokonca Úrad verejného zdravotníctva nedovolil ani prevádzkovať pre neschopnosť zabezpečiť dezinfekciu bazénovej vody. Takže nechápem, kde sa stratila guráž Bročku ml. v zabezpečovaní krajších zajtrajškov pre občanov mesta. To sa nenájde v meste odborník, ktorí dokáže zoptimalizovať náklady na MHD. Keď záujemcovia vidia tú neodbornosť a bezmocnosť vedenia mesta, niet sa ani čo čudovať.

  6. 6
    Vzduch says:

    MHD nie je vôbec nastavená užívateľsky. Linky jazdia po všelijakých zákutiach v nepotrebnom čase a slimačím tempom. V MHD sa okrem toho že sa podstatne znížila hustota mestskej hromadnej dopravy od socializmu nič zásadné nezmenilo. Rýchlosť autobusov je naviac taká, že na cestách zavadzajú automobilom jazdiacim povolenou rýchlosťou.
    Pešobus z miesta A do miesta B je aktuálne veľakrát rýchlejší ako autobus MHD. Pokiaľ sa toto nezmení, tak sa bude naďalej v autobusoch voziť ospalý vzduch.

  7. 7
    Libor says:

    Hlavne technický stav tých autobusov to je naozaj zážitok. To prakticky nemá tlmiče a po tých cestách hlavne po ulici Bulharská to je fakt masaker do toho šofér kaskadér ,bez citu a je vymaľované.Teplota v autobuse v zime je tiež pecka hlavne ,keď stojí na zastávke a má čas tak prečo by nenechal rozšklebené všetky troje dvere.Úroveň cestovania je katastrofa.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.