reklama

Divadlo Jána Palárika dostane ďalšie investície

Viac ako 400-tisíc eur plánuje Trnavský samosprávny kraj vynaložiť v tomto roku štyri investičné akcie v historickej budove Divadla Jána Palárika.

V rámci pokračujúcej obnovy objektu postaveného v roku 1831 plánuje trnavská župa niekoľko projektov.

V rozpočte TTSK sú na rok 2020 vyčlenené prostriedky na odvlhčenie objektov divadla za 90-tisíc eur, rekonštrukciu Zrkadlovej sály za 100-tisíc eur, rekonštrukciu kamenného obkladu na fasáde za viac ako 97-tisíc eur a na modernizáciu šatní a sociálnych zariadení vo výške 135-tisíc eur.

Vyhradené prostriedky pochádzajú z vlastného rozpočtu Trnavského samosprávneho kraja.

FOTO: TTSK

Divadlo Jána Palárika prešlo v nedávnej minulosti po technickej a modernizačnej stránke viacerými dôležitými investičnými akciami.

Tou najviac viditeľnou bola obnova čelnej fasády v roku 2018 za takmer 200-tisíc eur, spojená s výmenou okien.

V predchádzajúcich dvoch až troch rokoch v divadle prebehol reštaurátorský výskum, uskutočnila sa výmena javiskovej podlahy, modernizácia pohonu javiskového ťahu, pohonu točne vo veľkej sále a prebehla aj rekonštrukcia sociálnych zariadení.

Budovu divadla postavilo v roku 1831 mesto Trnava podľa projektov architekta B. Grunna. Slávnostne otvorenie divadla sa uskutočnilo 26. decembra 1831.

Úvodné predstavenie i predstavenia v ďalších rokoch sa hrali po nemecky, neskôr pribudla maďarčina.

Slovenčina zaznela z javiska trnavského divadla po prvý krát až 11. januára 1869, kedy tu slovenskí ochotníci zahrali Kotzebueho drámu Gróf Beňovský.

Ulož ako PDF
Napísal 10. januára 2020 6:28. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

8 komentárov pre “Divadlo Jána Palárika dostane ďalšie investície”

  1. 1
    N Hlavatá says:

    Plesy a žúrky + nežná revolúcia zabrali,ale žeby pani riaditeľka okrem honosných zábaviek vytvárala aj kvalitnejší program to som napochybách. Divadlo sa zatiaľ profiluje ako strednoprúdový- tolkshou kurinec s barom .

    • 1.1
      Michal Klembara says:

      Minimálne predstavenia Temperamenty a Kopanec hovoria o opaku.

      • 1.1.1
        šašo says:

        Úžasné až jedna hra za 5 rokov mala úspech.
        Povedz aj o tých štyroch čo sa sťahujú z repertoáru pre totálny nezáujem a poloprázdnych hľadiskách.
        Produkujú veľký trt.
        Darmožráči.

        • 1.1.1.1
          bezdomovec says:

          A ty šašo čo to splietaš , pani riaditeľka ako osobnosť bola na plese v Ópere v Bratislave. Ono to môžu byť aj pohrobkovia Čankajška, keď že Viskupič je veľký podporovateľ Taiwanu, tam potom asi bude emigrovať po splnení poslania veľkej kultúrnej revolúcie.

  2. 2
    Divák says:

    Kopanec určite – posledná hra v Trnavskom divadle režiséra Viktora Kollára, získal aj Dosky 2019 za mimoriadny počin a ako prvý dostal Kopanec od novej riaditeľky po jej nástupe / od roku 2004 pôsobil ako interný režisér /, takže to svedčí o tom, že má nová riaditeľka “jasno” v tom kto je dobrý režisér. Ale tak treba zamestnať svojich asi aj preto vyhadzuje posledných štyroch výborných hercov, ktorí narozdiel od novej riaditeľky pre Trnavské divadlo, diváka za cca 46 rokov niečo vytvorili a patrí im za to VEĽKÉ ďakujeme.
    Ale načo sú nám kvalitní umelci šak Večer s Havranom to je supeer to patrí do divadla. Len prečo nemajú Večer s Havranom v Astorke, v Nitre , v Martine ?

  3. 3
    kulturgrc says:

    Divadelné scény vo väčších mestách našej krajiny bývali chrámom umenia. Na predstavenia chodilo obecenstvo vyobliekané sviatočnejšie ako do kostola – ženy v elegantných róbach, mužská časť v oblekoch. V súčasnosti sa tak obliekať netreba. Pokojne si na seba navlečte to, čo sa nosí do maštale alebo na brigádu. Lebo výrazy a dianie, ktoré divák na doskách sleduje, je v prípade viacerých predstavení vhodné ozaj pre ošípané. Módne spracovanie klasikov prešpikované vulgarizmami až po nahých účinkujúcich má byť pre divadlo cestou ako prilákať diváka. Tzv. umelcom to nevadí neprotestujú.
    Ak by ste našich divadlách hľadali umenie, nepomôže ani lupa. Niet ho tam. Umenie totiž človeka kultivuje, robí ho citlivejším, vnímavejším a múdrejším. A taký je pre spoločnosť nepoužiteľný.
    Do nastraženej pasce plnej nekultúrneho hnoja padá hlavne mladý divák, jemu sugerujú, že všetko, celý život je úžasná šou, netreba nič robiť, len sledovať to, čo vysielajú, hrajú a obdivovať vyšinuté „osobnosti“, pojašane sa baviť, zapájať do súťaží, telefonovať.
    Samozvaní umelci ktorí nič o umení nevedia a nedokážu ho produkovať vám ale určite vysvetlia čo je umenie a hlavne, že na to potrebujú vaše peniaze.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.