reklama

Mesto avizuje skúšobnú prevádzku zdieľaných cargo bicyklov

Čo sú to cargo bicykle? Ide o špeciálne dvojkolesové dopravné prostriedky, ktoré sú svojou konštrukciou prispôsobené na prevoz väčšieho nákladu alebo osôb. Mesto Trnava ponúka svojim občanom tri takéto nevšedné vozidlá. V prednej časti majú priestor na sedenie pre dve až tri deti, pokiaľ celková hmotnosť vodiča spolu s pasažiermi i prípadnou batožinou neprekročí 150 kg. Slúžiť majú na rodinné výlety, pričom im pri šliapaní do pedálov pomáha elektromotor. Jazda Trnavou je tak pohodlná a zábavná pre vodiča i jeho pasažierov.

Projekt Trnavská rodina na kolesách práve štartuje svoju skúšobnú prevádzku. Samospráva hľadá päťdesiat záujemcov, ktorí chcú tento rok testovať výpožičky cargo bicyklov a pomôcť tak nastaviť systém do ostrej prevádzky v ďalšej sezóne, informuje hovorkyňa mesta a vedúca úseku komunikácie a marketingu Veronika Majtánová.

Účastníci skúšobnej prevádzky musia spĺňať štyri podmienky: mať trvalé bydlisko v Trnave a vek minimálne 18 rokov a zároveň byť zaregistrovaným používateľom v Trnavskom bikesharingu.

Mestské cargo bicykle sú určené pre rodiny s deťmi, preto je štvrtou podmienkou, že si ich môžu vypožičať iba rodičia pre svoje deti, ktoré sú staršie ako jeden rok, prípadne v nich môžu dospelé osoby povoziť svojich súrodencov starších než tri roky. Horná hranica pre prepravované osoby je vek 15 rokov a výška 140 cm.

FOTO: Mesto Trnava

„Zdieľané mestské cargo bicykle ponúkame trnavským rodinám s deťmi ako benefit. Tento typ dopravného prostriedku je v zahraničí, najmä v Dánsku či Holandsku veľmi populárny a veríme, že osloví aj Trnavčanov,“ hovorí primátor Trnavy Peter Bročka.

Záujemcovia o testovanie sa môžu prihlásiť online, stačí vyplniť krátky dotazník. Vybraných účastníkov skúšobnej prevádzky bude samospráva kontaktovať v najbližších dňoch a ešte pred spustením výpožičiek pre nich pripraví skúšobné jazdy.

„Predtým, ako ľudí pustíme priamo do terénu, im chceme dať možnosť vyskúšať si cargo bicykle mimo premávky. Jazda na nich je príjemná a vďaka elektromotoru prakticky bez námahy, je však dobré si na ich väčšiu hmotnosť a rozmery najprv zvyknúť,“ doplnil primátor.

Ako zábezpeka pri prípadnom poškodení bicykla či porušení Všeobecných obchodných podmienok bude slúžiť čiastka 50 eur, ktorú bude treba zaplatiť pred prvou výpožičkou.

Platba je možná tromi spôsobmi ako pri Trnavskom bikesharingu – na webe bikesharing.trnava.sk (sekcia Cenník), cez mobilnú aplikáciu Freebike alebo osobne na mestskom úrade na Trhovej 3.

V prípade bezproblémového priebehu celej sezóny bude používateľom táto suma na konci roka v plnej výške vrátená.

(TS)

Ulož ako PDF
Napísal 14. júla 2020 8:23. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

17 komentárov pre “Mesto avizuje skúšobnú prevádzku zdieľaných cargo bicyklov”

  1. 1
    Nevec Gdo says:

    Nepisali tu pod nejakym clankom milovnici Brocku, ze si to s kamosmi kupili pre seba, alebo nieco v tom duchu?

    Vyzera to zaujimavo, ale pre mna to nie je. Mam rad svoj bickac.

    • 1.1
      maxim says:

      Lepší Trnavčania a milovníci Bročku Cargo bicykle už niekoľko mesiacov testujú. Pravdepodobne aj bez 50€ zálohy.
      Ak by som mal týmto vozítkom ísť na rodinný výlet, tak ho najprv musím odniekiaľ (z radnice?) priviezť domov a následne po výlete vrátiť. Možno by bol dobrý systém objednávania alebo rezervácie, ale bude spravodlivý?

      • 1.1.1
        Jan says:

        Keď sa človek pozrie na ten úžasný bicykel tak pripadá ako truhla s kolesom v predu a v zadu . Ja sam ho videl , taká lepšia Trnavčanka sa vozila po našej ulici. Vytiahla ho zo súkromného domu. Tie pneomatiky zodpovedali jej váhe.

      • 1.1.2
        Nevec Gdo says:

        Cim to je , ze na netoch sa velka cast ludi snazi dostat vraj povesti Slovakov, ze vsetko len ofrflu a stale vzdychaju?

  2. 2
    Starý says:

    A ešte s tým jazdiť po chodníkoch a bude
    to v pohode. Chodci utekajte, už idú!!!

  3. 3
    palo says:

    Mne sa to páči a určite bude aj malému synovi keď sa v tom povozíme.
    Super.
    Cena je aká je.

    • 3.1
      hejter says:

      Myslíte teraz sumu 50 eur, alebo sumu 18757,20 eur, ktorú tie tri bicykle dokopy stáli?
      (suma 18757,20 eur znamená 6252 eur na bicykel, pričom ceny začínajú okolo 2000 eur)

      • 3.1.1
        Juraj says:

        To naozaj dalo mesto za tri bicykle takuto sumu? Za to mohlo mat elektroauto, napriklad pre mestsku policiu. Ak mi este raz niekto z uradu povie, ze na nieco nie su peniaze, ze treba zvysit dane a poplatky, tak si nieco vypocuje, co sa mu nebude pacit.

        • 3.1.1.1
          hejter says:

          No mesto ako mesto… Aby to tak nekľalo oči, tak ich dostalo do daru – od 100% mestskej firmy TT-IT…

  4. 4
    Tip says:

    Čo keby sa Vocca venoval aj mestskému obchvatu. Stačilo by 1 % energie z toho čo venuje cykloproblematike.

  5. 5
  6. 6
    Zásadná otázka says:

    Vzhľadom na rýchlosť, veľkosť a hmotnosť naloženého cargo bicykla, sú ich používatelia dajako poistení na zodpovednosť za škodu spôsobenú inému?

    V prípade „nehody, resp.škodovej udalosti alebo ublíženia na zdraví“ , nedajbože s trvalými následkami by to mohlo byť veľmi drahé.

    • 6.1
      Nevec Gdo says:

      Fakt zasadna otazka! ?!

      Myslim ze pre istotu zostan cely zivot doma, aby sa ti nic netstalo, i ked ani to nie je zaruka. Istotu mas v tom ze nikto to tu neprezije. Vsetci budeme chciet za jeden obolos previezt Charonom na druhu stranu.

      • 6.1.1
        Občan says:

        Je to dosť zásadná otázka, kto bude znášať finančné náklady v prípade ujmy na zdraví. Môže prísť k určitým nepredvídaným udalostiam a byť spôsobená tzv. dopravná kolízia resp. nehoda, ktorá si vyžiada nejakú zdravotnú ujmu daných zúčastnených osôb alebo aj samotné poškodenie veci.
        Veď henten byciklofúrik je účastníkom cestnej premávky, pretože cyklochodníky nie sú po celom meste a okolí mesta.

        • 6.1.1.1
          Nevec Gdo says:

          Ked som bol maly pamatam si rozpravku, kde tetka plakala, ked nasla zaseknutu sekeru na schodoch na povalu. Co ked sa mladym narodi mladym decko a to nahodne pojde okolo a padne mu na hlavu.
          Vidim v tom presne tento problem. Ked nenajdes tento nabuduce bude ina vyznamna prekazka.

          Ja som si vsimol ze cyklochodniky vyrazne pribudli a taktiez, ze jazdi x-y ludi s privesmi za bicyklom a tie su tiez trochu tazsie a tiez pribuda e-bikov. Zatial tu nemame nehody, ale casom mozno pribudnu mozno nie, je to o ohladuplnosti , pripadne nasledne pridu restrikcie. napr na pesej zone sa uz vyzaduje dodrziavanie zakazu bicyklovania.

  7. 7
    Vocca says:

    hlavne ze voccovi kamosi si tuto hracku poziciavaju medzi sebou.. vid poslanci horvathova a krajco

  8. 8
    Maratón says:

    Taký bicykel, hentaký bicykel, onaký bicykel, zásadná štúdia, hashtag, tri kaviarne v parku, …
    Všetko len a len dôležité veci, ktoré si skutočne zaslúžia riadne finančné injekcie.
    Ešteže sa zvýšili dane, lebo inak by s financovaním takýchto prevelice dôležitých vecičik mohol byť problém, a to by veru nebolo dobré.
    No a takýto zdieľaný cargo bicykel môže byť vhodný na plnenie všelijakých dôležitých úloh. Napríklad na prepravu selfie tyčky k foteniu pri hashtagu po celodennom náročnom maratóne na FB.

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.