Prvá etapa cyklochodníka od Cukrovej po Štrky na ulici Pri Kalvárii má stavebné povolenie
Mesto Trnava po približne päť rokov trvajúcom prípravnom procese získalo stavebné povolenie k zámeru výstavby I. etapy prepojovacieho cykochodníka od Cukrovej ulice po Národné strelecké centrum v lokalite Štrky.
Stavebné povolenie sa týka úseku s dĺžkou 650 metrov od Cukrovej ulice po areál dopravnej firmy na konci ulice Pri Kalvárii.
Súčasťou procesu bolo aj vysporiadanie niektorých parciel súkromných vlastníkov a v jednom prípade došlo k zámene pozemkov medzi vlastníkom a mestom Trnava.
Cyklochodník má v budúcnosti prepojiť Cukrovú ulicu nielen s oddychovou zónou na Štrkoch, ale zároveň má byť spojnicou k zamýšľanej cykloceste od Štrkov do Bohdanoviec.
Trasa cyklochodníka povedie po pravej strane vedľa cesty
FOTO: Mesto Trnava
Trasa cykochodníka bude začínať na križovatke ulíc Cukrová – Pri Kalvárii, situovaná bude po pravej strane ulice Pri Kalvárii.
Celá trasa bude umiestnená v plochách zelene, odsunutá od telesa komunikácie v smere k oploteniam priemyselných areálov. Šírka cyklochodníka je stanovená takmer po celej dĺžke na 2,5 metra, s výnimkou krátkeho úseku na konci, kde je navrhnutá šírka tri metre.
Súčasťou plánovaného cyklochodníka bude aj rekonštrukcia existujúceho verejného osvetlenia pozostávajúca z výmeny súčasných stožiarov za nové.
V rámci výstavby, ktorej termín v tejto chvíli nie je stanovený, sa uskutoční aj výsadba zelene.
Ulož ako PDF
Cyklochodník má byť na pravej strane ulice. Ktorá strana ulice je pravá strana? Ako sa vlastne určuje pravá a ľavá strana ulice? Napríklad obojsmernej.
Ďaľšia bomba správa: zamýšľaný cyklochodník do Bohdanoviec. To zamýšľanie je na základe nejakého záväzného materiálu? Kto sa zamýšľa nad týmto cyklochodníkom, nejaký tím alebo to na niekoho len tak zostúpilo?
Ďalšia otázka: kto po tomto cyklochodníku bude v najbližších rokoch jazdiť? Veď “ostrostrelci” sú odtiaľ prakticky vyhnaní a budú mať inú lokalitu. Napríklad taká Hospodárska ulica nie je z pohľadu potreby vybudovania a následného využitia cyklochodníka prioritnejšia?
Z tých zabudnutých Štrkov si tu niekto urobil modlu!!!
https://www.trnava-live.sk/2015/02/04/bratislavu-a-trnavu-chcu-spojit-vinohradnickou-cyklocestou-pod-malymi-karpatmi/
Už niekto rozhodol o prípadnej realizácii a trasovaní vyššie uvedenej cyklocesty? Kto a kedy?
Vinohradnícka cyklocesta by mala ísť tadiaľ, kde sú nejaké vinohrady. Možno si niekto nasadil zasa svojskú optiku a tie vinohrady smerom na Bohdanovce vidí. Asi sa nad tým aj prudko zamyslel.
Tesime sa na novy cyklochodnik. Lokalita Strky je na to ako stvorena.
Je to cesta pre nikoho a nikam.
Možno že kým sa vybuduje nové strelecké centrum, po tejto cykloceste budú miestni ostrostrelci ♐jazdiť s flintami na chrbáte.
Cestou pre nikoho a nikam bola myslim jedina cyklocesta v TT ta co viedla popri Spartakovskej. Dnes sa da presuvat v ramci Trnavy celkom obstojne po cyklocestach.
Ked som bol v Strkoch vzdy tam bolo celkom dost ludi na biku,
Jazdia na tie Štrky za prácou, alebo na relax? Všeličo sa ti pletie, keď si za cieľ dávaš obhajobu neprioritných vecí.
Zijes iba pre pracu?
Mňa by zaujímalo, ako bude teraz rekonštruovaná cyklocesta na Spartakovskej v budúcnosti pokračovať po Clementisovej.
Cyklo-dopravu používa 5 – 10% obyvatelstva aj to iba keď je vhodné počasie teda cca 6-7 mesiacov v roku.
Mantra a modla cyklochodníkov a ich oslavovanie a velebenie je už iba veľká nuda a otrava. Unavujete s tým. Je to investícia ktorú vyriešia aj malé deti.
Reálna doprava sa nerieši lebo borec na to nemá.
Ohúriť sa snažia ešte smeťami ich občasným zbieraním alebo hrabaním sa vo vakoch.
Keď je zle a dôjde propaganda a invencia tak dajú natieranie lavičiek.
To je asi tak všetko za 6 rokov propagandy a nesplnených snov.
Ešte si zabudol harašitag.
Už je tam len ART. Keby vyrobil ešte jedno T mohlo by tam byť TRT.
Vraj na kultúre záleží.
A kde sú predavačky, čašníci, zvárači, kuchári, živnostníci, zdravotné sestry, hotelieri, tréneri, športovci …………….. ???
Je to také populistické, svazácke, trápne
Keby mestu Trnava na kultúre záležalo, neuložilo by kultúrnym ustanovizniam dane, ktoré prevyšujú ich ročné príjmy zo vstupného…
hashtag ART (UMENIE) je skvele gesto, autormi hashtagu su tiez umelci, a autorom myslienky pracovnik kultury, tak preco nie … je to velmi symbolicke a krasne
Aj ty si jeden z tých čo dostali za to zaplatené?
“ Každé písmeno hashtagu vždy maľuje iný umelec, upozornil na rozdielnosť ľudí, ktorých spája jedno mesto. ”
Tak ich spája teda Trnava?Stači si prečítať odkiaľ pochádzajú ti čo to maľovali.Prečo nedostali možnosť realizácie IBA umelci z Trnavy?Kto ich vyberal? Pre nich to bola taká veľká česť že si za to museli nechať zaplatiť! Ešte aj to propagačne video stalo podľa článku tuším cez 1200 €.Určite by sa v TT našlo veľa nadšencov ktorí sú z TT, majú k mestu vzťah a spravili by to aj zadarmo.
Nie, nie som bohuzial jeden z tych vytvarnikov/vytvarniciek. Autormi su vzdy aj umelci z Trnavy, dokonca predosle rocniky to bola aj vytvarna skola
Pablo taktiez z Trnavy. Vysledok je vzdy super a rovnako ako Mocny opasok posluzil aj hasthag ako skvely marketingovy nastroj. Pre vela slovenskych miest je Trnava inspiraciou.
Prečo mám pocit že sa nám potrebuješ pochváliť na čom si pracoval a sám seba vychváliť?Pýtal som sa kto a za akých podmienok vyberá ľudí ktorí maľujú?Prečo nie sú autormi IBA umelci z TT,keď už túto srandu platia Trnavčania zo svojich daní?Vlastne prečo sa za to platí honorár niekomu kto sa chce zviditeľniť.Nabudúce stačí osloviť graffity umelcov a verím tomu že sa veľmi radi prezentujú aj bez nároku na honorár.
A preco ja mam pocit, ze chces za kazdu cenu na vsetkom najst nieco zle ? Mas uplne nepodstatne otazky. Kulturny referat mesta Trnava vymyslel tento koncept a kedze ma kompetentnych veducich pracovnikov, tak ti zvolili kluc na zaklade, ktoreho oslovuju vytvarnikov, ktori sa na dany projekt hodia. Nemam informaciu o tom kolko a ci im bolo zaplatene a ani ma to netrapi. Lebo aj keby im zaplatili, tolko kolko tvrdite, tak si myslim, ze tie peniaze dostali za hodnotne odvedenu pracu. Kazdy hashtag ma krasne prevedenie.
Nefrcim na tych hash srandach, ale inak mam podobny nazor ako pises vyssie.
Pravidelne sa tu odbavuju na diskusii nejaki hladaci chyb.
Tou inšpiráciou sme zase pre BA a NR?
cyklotrasy vyuziva velke mnozstvo trnavcanov, vratane mojho 65 rocneho otca a inych dochodcov, ktori sa tymto sposobom bezpecne prepravuju a maju pohyb na cerstvom vzduchu, je super, ze Trnava je take moderne a progresivne mesto
To že sa budujú cyklocesty je OK. Cyklocesta by však mala ísť odniekiaľ niekam. Súčasne by mala byť cyklocesta vybudovaná tam, kde sa zmysluplne využije. Cyklocesta po ktorej denne prejde 500 bicyklov je zmysluplnejšia ako cyklocesta pre 5 bicyklov denne. V Trnave sú aj podstatne prioritnejšie lokality pre cyklocestu. Štrky sú ukážkovým prípadom ako si niekto buduje svoje ego.
Je to len vas nazor. Ja naopak vnimam koncepcnost v budovani cyklotras. Lokalita Strky bol super napad a ma bezpochyb potencial.
Zásadný rozdiel je v tom, že predpokladáte že opustené Štrky budú mať potenciál, pričom už dávno tu máme lokality kde ten potenciál je už roky a stále nič.
Cyklocesta na Štrky nie je prioritná. Ktosi kto nie je ochotný akceptovať iný názor sa rozhodol, lebo jeho rozhodnutia sú najsprávnejšie.
Lokalita Štrky je čistá predvádzačka.
Na zrevitalizovanych Strkoch sme boli uz niekolko krat, na prechadzke so psom, zabehat si, ci bicyklom a VZDY tam bolo kopec Trnavcanov, mladych, starych, s detmi, so psami …. mne z toho vyplyva, ze vela z nas tento projekt ocenuje a vyuziva. Mozno vam sa nepaci, ale vela ludi v tom vidi zmysel.
Chápem, chceš obhájiť rozhodnutia centrálneho rozumu.
Myslim ze nechapes lebo nechces chapat. Proste sa mu ten napad paci, co tazko moze chapat niekto kto ma problem s centralnym mozgom.
Mne sa ten napad tiez paci tiez sa ideme aj s deckami tam obcas previezt a a sa tam dostat cez celu Trnavu , kedze sa tu tie cyklocesty stavaju. Inak by to bol des, kedze je xy ludi co sa aj na 200 m metrov musia presuvat v svojej plechovej nadhere a ohrozovat vsetko zive a nezive okolo seba. Moja mama sa kvoli takym boji jazdit na bicykli. Ja mam tiez bohate skusenosti na buranov na autach, aj ked ich je mensina len skoda ze nezanedbatelna.
Myslím že principiálne by centrálny mozog mal byť nad vecou a nie dupkať nohou a kričať ja chcem, ja chcem, ako malý Jožko pri poličke s lízatkami.
Ano, toto je prispevok, ktory je nad vecou.
Štrky v blízkosti frekventovaného severného obchvatu majú potenciál ako výskumné centrum v posudzovaní vplyvu znečisteného životného prostredia na ľudský organizmus. V náučnom slovníku je to popísané ako genocída. Ktorí pracovník je pod týmto zámerom, podpísaný. V čase keď sa uvažovalo so Štrkmi ako rekreačnou zónou, tak o severnom obchvate nebolo ani chýru ani slychu a poľovnícka strelnica budovaná v akcii ,, Z ,, mala mať ťažisko v dvoch hodových sobotných pretekov.
Keď že cyklo trasy sa budujú ako alternatívna doprava pozdĺž frekventovaných komunikácií využívať cyklo trasy a tvrdiť niečo o pohybe na čerstvom vzduchu nemá nič spoločné so zdravým životným štýlom. Mne to všetko pripadá ako jedno teátro a nadhánanie práce pre jednu miestnu firmu. 12 miliónov eur je rozpočet na rozšírenie ciest v meste na vybudovanie ciest len pre autobusy na zrýchlenie MHD. Včera v hlavných správach na RTVS odznela informácia že radný v Paríži uvažujú od nového roka zaviesť na území mesta povinnú rýchlosť 30 km za hodinu. Možno by si potom mohol napísať niečo o modernom a progresívnom meste. Lebo systém čo zaviedol Nero so svojimi spolupracovníkmi je len rozhadzovanie peňazí daňových poplatníkov svojim kamošom.
Že čerstvom :-D A čo každoročné výstrahy pred vysokým obsahom pevných častíc v ovzduší? ;-)
Úplne pravidelne sa dopravná situácia v Trnave zhoršuje pri nepriaznivom počasí (zimné obdobie, keď prší, keď je nepríjemne a sychravo). Cyklochodníky sú vtedy takmer opustené a na cestách sú kolóny.
Budovanie cyklochodníkov je veľmi pekné. Nemala by sa však z toho robiť dogma vyvolávajúca pocit riešenia dopravných problémov. Súčasne by sa nemali odsúvať na vedľajšiu koľaj problémy nosnej dopravnej koncepcie a to sú cesty a parkovacie plochy vrátane záchytných parkovísk.
Samospráva je tu od toho, aby v prvom rade riešila najvypuklejšie problémy a nie od toho, aby ako na bežiacom páse produkovala nápady a pozorovala či ju za to iné mestá obdivujú.
Mali sme zachytne parkovisko kde si Poor postavil obchodne centrum , ktore ani nahodou nechcel predat, len asi dostal ponuku co sa neodmieta.
Budoovanim cyklociest sa tiez riesi doprava, ci?
Riesenie urcite nie je viac ciest a parkovisk. ak je v domacnosti viac aut ako osob, tak to tazko takto vyriesis, je to vidiet uz aj na vidieku, ked nemaju kde parkovat a nie to este v meste. a vybudovat pre kazdeho sofera zvlast cestu ntiez nejde. Vidiet to napr na Prengu, kde ak decka chodia do skoly, tak rodicia musia vozit svojich harantov na aute az pred dvere skoly a prave vtedy su zapchy ak chce clovek odtial odist.
Prave obmedzenie aut a dostat ludi na tie biky a do mestskej dopravy je sposob , ktory moze byt lepsou alternativou.
Ešte raz. Cyklochodníky sú ako-tak využívané cca 5 mesiacov v roku, aj to len vtedy keď je pekné počasie.
Ako chceš bicyklami nahradiť cestnú dopravu, ktorá intenzívne rastie. Dať si klapky na oči a snívať o bicykloch je detinské. Bicykle budú vždy len doplnkovým druhom dopravy. Cyklistika je skôr rekreačná záležitosť, nie náhrada cestnej premávky.
Ak by sme boli lokalizovaný v subtropickom pásme, alebo na pobreží obmývanom golfským prúdom, tak potom OK.
Na záver mi vysvetli, ako cyklochodník na Štrky odľahčí cestnú premávku. Aj keď bude vybudovaný, bude slúžiť len na oddychovú funkciu. Na Štrkoch nie sú žiadne pracoviská. Odporúčam najprv premýšľať, potom písať.
Mylis sa , nie je to 5 mesiacov.
tento rok je dost uprasany, ale inak byva zvacsa uz od marca pekne az do novembra. Trnava nie je Oravska Polhora.
Rozmyslas cierno bielo. bud alebo.
Cim viac bikov tym menej aut. Mam suseda, ktory nasrtartuje auto a odvezie sa autom do centra. vzdialenost cca do 2 km. mam dost kolegov co sa sami presuvaju autom do prace, ale nadavaju na zapchy ktorer sami tvoria.
Na zaver mesto potrebuje aj odychove zony, skoda ze si toto neuvedomili trnavki radni, ked predavali pozemky v Kamenaci.
Odporucania su fajn hlavne ked ich najme aplikujes na seba.
Vyhýbaš sa nosnej téme, mudruješ, porovnávaš suseda so všetkými ostatnými. Nič hodnotné si nenapísal, v podstate samá hlušina.
Ako chceš dostať ľudí z dedín do mestskej dopravy bez záchytných parkovísk? Kde sú takéto parkoviská?
Aké kroky urobilo mesto, aby ľudí dostalo do MHD?
Rád by som sa to dozvedel. Vyzeráš že vieš viac, ako všetci ostatní dokopy.
Presne! Dobre hovoríš, múdro. Tak ako sú v subtropickom pásme Holandsko, Belgicko, Dánsko alebo Nemecko, kde je cyklodoprava v Európe využívaná najviac. A to po celý rok.
Holandsko, Belgicko, Dánsko, časť Nemecka, Británia.
Klíma ovplyvnená golfským prúdom, niekde výrazne, niekde menej.
Čítanie s porozumením je téma, ktorej sa učiteľky venujú v prvých ročníkoch základnej školy. Asi si vtedy chýbal.
Mna picne! Menované krajiny majú neporovnateľne horšie poveternostné podmienky na bicyklovanie ako Slovensko, počasie tam ovplyvňuje najmä atlantik. Znamená to omnoho viac mrakov, nepríjemných veterných a daždivých dní v porovnaní s nami. A napriek tomu je tam cyklistov v mestách podstatne podstatne viac. Aj ako v Španielsku , Francúzsku alebo Portugalsku, kde je počasie na väčšine územia prívetivejšie. Takže nie je to úplne o počasí ako pises6 v prvom príspevku pod iným nickom.
A v tom podľa teba hnusnom a neprívetivom počasí holanďania vonku pestujú tulipány na plochách kam len oko dovidí.
A ešte to porovnávaš so Španielskom. Tam kde býva 40 aj 45 stupňov celzia a pritom tam majú kvalitnú MHD o ktorej sa aj bratislavčanom môže len snívať.
Myslím že vôbec netušíš čo píšeš.
Fu, ty si vazny pripad pre odbornika. Mozno sa raz stretnete s Petom u rovnakeho specialistu.
Jeden v bielom drese druhy v ciernom, ale blazni rovnaki.
https://www.usualweather.com/holandsko-bezne-pocasie-typicke-kedy-ist-sk-3-2432#Po%C4%8Dasie—Janu%C3%A1r
https://www.usualweather.com/belgicko-bezne-pocasie-typicke-kedy-ist-sk-3-486
No kocúrik, pozrel si si priemerné ročné počasie v Holandsku? Ak áno tak ti je jasné, prečo bicyklujú. V lete žiadne 30 stupňové teploty, v zime takmer bez mrazov.
Krajina husto osídlená, dizajn takmer ako záhradka.
Ideálne pre bicykle.
Nabudúce oblbuj radšej na FB.
Najviac je cyklistov vonku počas víkendov a keď by sa dali kamery na najviac vyťažené cyklo trasy došlo by k vytriezveniu o popularite bicyklov a ich nahrádzaniu MHD. Cez víkend sú cesty prázdne takže sa môžu vyšantiť do sýta. Mne na tom zámere Štrkov naviac vadí že sa to robí pekne poza bučky, najprv bačorina, potom nákup pozemku, potom premiestnenie streleckého centra. Strelecké centrum je mestský majetok, ktorí strelecký zväz sľúbil dať do stavu vyhovujúcemu profesionálom, aby ho mohol využívať. Nero zrazu má najväčšiu starosť o strelcov, tým nech dá peniaze štát a postaví im strelnicu kde uznajú, pokiaľ chcú pozemok 50 ha, nech štát zaplatí, keď chcú mať reprezentantov. Prečo to máme platiť a prichádzať o mestský majetok a verejné financie. V prípade že by to bolo transparentné a niekto by spracoval štúdiu za 1000 eur a spočítali by sa klady a zápory lokality nikto by sa tým ani nezaoberal. Cyklo chodník do Štrkov je ako vodenie detí na železničnú stanicu pozerať sa na vláčiky v tomto prípade pozerať sa na hustú premávku severného obchvatu.
Z budovania cyklotrás som ohromne nadšený! Potom čo vylepšili ulice Kukučínovu a Saleziánsku, čo sú len miestne komunikácie, pustili sa aj do Špačinskej, ktorá však nie je miestna komunikácia, ale veľmi frekventovaná cesta regionálneho významu. Nechápem, čo robila Správa ciest a Okresný dopravný inšpektorát, keď dovolili na tejto ceste zúžiť jazdné pruhy, každý o dobrý meter. Zostáva teda už len vybaviť dopravné firmy bicyklami, aby sa zásobovanie Trnavy a doprava všetkých druhov materiálov mohla uskutočňovať aj na bicykloch. Bicykle by teda mali vyfasovať aj hasiči, záchranári, taxikári, policajti, pekári… nech sú teda tie cyklotrasy využité. Kladiem si otázku, kto a kedy týchto “odborníkov” na radnici zastaví a privedie ich k rozumu.
Smerujeme k rikšiam ako v Bangladéši. Prvá rikša už bola predstavená pani prezidentke, vraj rodinný bicykel.
Tých nezastaví nič, len defenestracia. Dúfam, že viete čo je to.
tu Špačimskú teda riadne pokaslali… tam bude veselo.. jedno auto bude chciet odbocit k byovkam a zapcha sa to krasne cele… z dobrej cesty urobili toto.. cyklotrasa je dobre, ale nie vsade ju treba strkat.. ved hned vedla..pri Slavii ma byt dalsia..
K bytovkám zo Špačinskej cesty už auto neodbočí – nie sú tam sklopené obrubníky, takže tam nebude ani vjazd. Pravdepodobne zrušia a premiestnia aj kontajnerové stojiská. Smetiarske auto by ulicu totálne upchalo. Som zvedavý, kam budú odhŕňať sneh…
myslim na druhej strane ako je elektro a vjazd na Prechodnu.. Tam ak odbocovalo auto, dalsie ho mohli po pravej strane pekne obist… to uz sa nebude dat. cize sa zablokuje cela supersiroka cesta…
Aj odbočka na Murgašovu od mesta – druhé auto sa už vedľa odbočujúceho doľava nevojde.
cele zle toto… aaaale bude krasny chodnik…