reklama

ŽOS Trnava získali ďalšie zaujímavé kontrakty, vytvorili aj nové výrobné priestory

Koncom novembra v trnavskej ŽOS-ke odovzdali do prevádzky nové priestory divízie nákladných vozňov. Zároveň sa im podarilo podpísať kontrakty na dodávku vozňov pre nemeckú spoločnosť RDC Asset GmbH a dodávku 100 kusov rámov pre hybridné lokomotívy pre Toshiba Railway Europe GmbH.

Na základe neustálej potreby zvyšovania efektivity a kapacít výroby rozhodlo vedenie spoločnosti ŽOS Trnava o investíciách do zefektívnenia skladového hospodárstva a vytvorenia nového výrobného priestoru s vysokou pridanou hodnotou.

„Koncom novembra sme slávnostne odovzdali do prevádzky nové priestory divízie nákladných vozňov ako I. etapu investičnej akcie. Získali sme dve produktívne koľaje a šesť boxových stanovísk s celkovou výmerou 1500 m² produkčnej plochy, ktorá je obhospodarovaná dvomi žeriavmi s nosnosťou 8 000 kg,“ vymenúva Miloš Kyselica, podpredseda predstavenstva a generálny riaditeľ ŽOS Trnava.

V druhej etape investičného plánu pribudnú k šiestim novovzniknutým boxovým stanovištiam ďalšie dve. „To, že sme sa pri investičnom rozhodovaní nemýlili, dokazuje fakt, že už dnes je na novovytvorenej výrobnej ploche umiestnený projekt rekonštrukcie vozňov Laers pre Deutsche Bahn. Zástupcovia nemeckej spoločnosti to veľmi pozitívne ocenili ako prozákaznícky krok z našej strany,“ hovorí Zdenko Lančarič, výkonný riaditeľ ŽOS Trnava.


Spací vozeň

Stabilný export na Západ

Po úspešných rokovaniach uzatvorila v novembri ŽOS Trnava kontrakty, v rámci ktorých sa budú vykonávať modernizácie siedmich vozňov pre nemeckú spoločnosť RDC Asset GmbH a vyrábať 100 rámov pre hybridné lokomotívy Toshiba Railway Europe GmbH.

„Sme pripravení pri úspešnom napredovaní projektov poskytnúť ďalšie dodatočné kapacity pre prípadné opcie rámov, ako i kapacity pre výrobu ďalších zváraných konštrukcii a celkov. Aj tieto projekty prispejú k posilneniu trhovej pozície ŽOS-ky v oblasti strojárskej výroby pre železničný sektor a posilneniu exportu pre privátnych zahraničných partnerov,“ uzatvára pozitívne Z. Lančarič.

Pre ŽOS Trnava je táto objednávka otvorením dverí do nového segmentu v oblasti strojárskej výroby.

„Kontrakt na výrobu rámov je rozdelený na 4 roky, pričom v roku 2022 vyrobíme 8 kusov rámov pre lokomotívu novej generácie spĺňajúcej prísne emisné kritéria,“ vysvetľuje M. Kyselica a dodáva: „Sme radi, že môžeme byť súčasťou projektu s takým vážnym partnerom, akým je Toshiba Railway Europe GmbH, pre nášho stabilného koncového zákazníka a partnera Deutsche Bahn.“

Spacie vozne WLABmz pre RDC Asset GmbH sú určené najmä pre osobnú dopravu v rámci Európy. Projekt je v súlade so dlhodobou stratégiou ŽOS Trnava v segmente modernizácií osobných vozňov a rozšírenia jej pôsobenia na trhu pre zahraničných zákazníkov.

Tento rok sa ŽOS Trnava darí. Začiatkom roka 2021 tiež ŽOS Trnava vyhrala súťaž za takmer 14 milónov eur na vývoj, konštrukciu a dodávku 90 kusov nákladných samovýsypných 4-nápravových vozňov radu Faccns pre rakúske ÖBB a uzavrela aj kontrakt s Waggonbau Niesky na 130 nemeckých autovozňov týkajúci sa dodávok hlavných konštrukčných skupín autovozňov.

V júli uzatvorili „žoskári“ kontrakt, v rámci ktorého sa budú vykonávať revízie ležadlových vozňov pre vyššie zmienenú RDC Asset GmbH v garantovanom rozsahu 10 vozňov ročne.

Ulož ako PDF
Napísal 9. decembra 2021 6:54. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.