reklama

Železnice začnú v máji s rekonštrukciou trate medzi Bolerázom a Smolenicami. Vlaky na polroka nahradia autobusy

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začnú 16. mája 2022 komplexnú rekonštrukciu takmer päť kilometrov dlhého úseku trate medzi obcami Boleráz a Smolenice v hodnote 11,9 milióna eur s DPH.

Stavebné práce majú trvať do 6 mesiacov a vyžiadajú si úplnú výluku železničnej dopravy v úseku Boleráz – Smolenice. Vlaky nahradí autobusová doprava v úseku Smolenice – Trnava. ŽSR predpokladajú, že výluka potrvá do druhej polovice novembra 2022.

Zámerom železníc je komplexná rekonštrukcia všetkých prvkov železničnej infraštruktúry v úseku trate Boleráz – Smolenice s dĺžkou 4947 metrov, vrátane mostných objektov, s cieľom dosiahnutia zvýšenia súčasnej traťovej rýchlosti, priestorovej priechodnosti, únosnosti železničného spodku, bezpečnosti prevádzky a cestujúcich a tiež zvýšenia kultúry, komfortu a plynulosti cestovania.

„Súčasný stav jednokoľajovej trate je podmienený jej vekom a materiálmi železničného zvršku z roku 1966. Posledná väčšia obnova trate sa uskutočnila v období rokov 1980 až 1990. Trakčné vedenie bolo vybudované v roku 1982, je po dobe životnosti a už nespĺňa aktuálne platné predpisy a normy,“ zdôvodňujú nutnosť modernizácie Železnice Slovenskej republiky.


Železničná trať medzi Bolerázom a Smolenicami

FOTO: Železnice SR

Rekonštrukciou technickej infraštruktúry sa znížia náklady na údržbu definičného úseku a obmedzia sa nepredpokladané poruchy a z nich vyplývajúce obmedzenia prevádzky. Súčasne sa dosiahne zníženie negatívnych dopadov železničnej prevádzky na obyvateľstvo a zlepšenie a skvalitnenie lokálneho životného prostredia.

Na dotknutom úseku trate je v súčasnosti prevádzková rýchlosť 80 km/h, po rekonštrukcii sa rýchlosť zvýši na 90 km/h.

Súčasťou modernizácie úseku je obnova koľajového zvršku a spodku, na trase budú zabudované nové koľajnice s pružným bezpokladnicovým upevnením na betónových podvaloch zvarené do bezstykovej koľaje. Na celom úseku bude vybudované odvodnenie železničného telesa.

Vybudujú tiež nové trakčné vedenie vrátane nových základov a trakčných stožiarov.

Zámerom jej aj rekonštrukcia troch železničných mostov, štyroch priespustov a dvoch priecestí. Priecestia zostanú v pôvodnej polohe, dostanú nové celogumové resp. betónové povrchy.

Investičný zámer počíta aj s rekonštrukciou nástupiska na zastávke v Bíňovciach.

Pôvodnú výpravnú budovu zbúrajú, odstránia aj súčasné nástupisko a vybudujú nové s dĺžkou 160 metrov, pribudne aj LED osvetlenie a nový prístrešok pre cestujúcich s lavicami na sedenie.

Počas modernizácie bude trasa medzi Bolerázom a Smolenicami uzavretá, funkčné zostanú úseky Trnava – Boleráz a Smolenice – Jablonica.


Súčasťou projektu je aj odstránenie už nevyužívanej budovy na zastávke v Bíňovciach

FOTO: Železnice SR

Ulož ako PDF
Napísal 12. mája 2022 7:26. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.