reklama

Železnice začnú v máji s rekonštrukciou trate medzi Bolerázom a Smolenicami. Vlaky na polroka nahradia autobusy

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začnú 16. mája 2022 komplexnú rekonštrukciu takmer päť kilometrov dlhého úseku trate medzi obcami Boleráz a Smolenice v hodnote 11,9 milióna eur s DPH.

Stavebné práce majú trvať do 6 mesiacov a vyžiadajú si úplnú výluku železničnej dopravy v úseku Boleráz – Smolenice. Vlaky nahradí autobusová doprava v úseku Smolenice – Trnava. ŽSR predpokladajú, že výluka potrvá do druhej polovice novembra 2022.

Zámerom železníc je komplexná rekonštrukcia všetkých prvkov železničnej infraštruktúry v úseku trate Boleráz – Smolenice s dĺžkou 4947 metrov, vrátane mostných objektov, s cieľom dosiahnutia zvýšenia súčasnej traťovej rýchlosti, priestorovej priechodnosti, únosnosti železničného spodku, bezpečnosti prevádzky a cestujúcich a tiež zvýšenia kultúry, komfortu a plynulosti cestovania.

„Súčasný stav jednokoľajovej trate je podmienený jej vekom a materiálmi železničného zvršku z roku 1966. Posledná väčšia obnova trate sa uskutočnila v období rokov 1980 až 1990. Trakčné vedenie bolo vybudované v roku 1982, je po dobe životnosti a už nespĺňa aktuálne platné predpisy a normy,“ zdôvodňujú nutnosť modernizácie Železnice Slovenskej republiky.


Železničná trať medzi Bolerázom a Smolenicami

FOTO: Železnice SR

Rekonštrukciou technickej infraštruktúry sa znížia náklady na údržbu definičného úseku a obmedzia sa nepredpokladané poruchy a z nich vyplývajúce obmedzenia prevádzky. Súčasne sa dosiahne zníženie negatívnych dopadov železničnej prevádzky na obyvateľstvo a zlepšenie a skvalitnenie lokálneho životného prostredia.

Na dotknutom úseku trate je v súčasnosti prevádzková rýchlosť 80 km/h, po rekonštrukcii sa rýchlosť zvýši na 90 km/h.

Súčasťou modernizácie úseku je obnova koľajového zvršku a spodku, na trase budú zabudované nové koľajnice s pružným bezpokladnicovým upevnením na betónových podvaloch zvarené do bezstykovej koľaje. Na celom úseku bude vybudované odvodnenie železničného telesa.

Vybudujú tiež nové trakčné vedenie vrátane nových základov a trakčných stožiarov.

Zámerom jej aj rekonštrukcia troch železničných mostov, štyroch priespustov a dvoch priecestí. Priecestia zostanú v pôvodnej polohe, dostanú nové celogumové resp. betónové povrchy.

Investičný zámer počíta aj s rekonštrukciou nástupiska na zastávke v Bíňovciach.

Pôvodnú výpravnú budovu zbúrajú, odstránia aj súčasné nástupisko a vybudujú nové s dĺžkou 160 metrov, pribudne aj LED osvetlenie a nový prístrešok pre cestujúcich s lavicami na sedenie.

Počas modernizácie bude trasa medzi Bolerázom a Smolenicami uzavretá, funkčné zostanú úseky Trnava – Boleráz a Smolenice – Jablonica.


Súčasťou projektu je aj odstránenie už nevyužívanej budovy na zastávke v Bíňovciach

FOTO: Železnice SR

Ulož ako PDF
Napísal 12. mája 2022 7:26. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.