reklama

Radnica finišuje s obstarávaním výstavby dvojkilometrového cyklochodníka od Parku Janka Kráľa po Ružindolskú ulicu

Trnavská radnica oznámila, že verejná súťaž na zhotoviteľa takmer dvojkilometrového cyklochodníka od Parku Janka Kráľa po Ružindolskú ulicu finišuje a čoskoro by mala byť ukončená.

Nová cyklocesta v predpokladanej hodnote vyše dva milióny eur povedie od parku okolo budovy úradu práce po Bottovej ulici, napojí sa na ulicu Štefana Moyeza a následne sa spojí s cyklotrasou na pri City parku na Ružindolskej ulici. Celková dĺžka cesty pri cyklistov je 1985 metrov.

„Ide o jednu z kľúčových častí vznikajúcej nosnej siete cyklotrás v meste, pretože k nej pripojí Úrad sociálnych vecí a rodiny, internát, dve základné školy a športové gymnázium, ktoré sa nachádzajú priamo na trase. Zároveň dôjde k napojeniu na centrum – v mieste budúcej okružnej križovatky J. Bottu/Študentská a prostredníctvom bezpečného cyklochodníka smerom k Bernolákovej bráne,“ konštatuje radnica.

Trasa okrem toho napojí cyklistov dochádzajúcich z Ružindola, Zvončína a Suchej na autobusovú a železničnú stanicu.


Bottova ulica

Ilustračné foto

Súčasťou realizácie projektu v odhadovanej cene 2,34 milióna eur s DPH sú okrem cyklochodníka aj nové chodníky pre peších, verejné osvetlenie a mobiliár, sadové úpravy a vytvorenie polopodzemného kontajneroviska.

Ďalej tiež úprava pozdĺžneho parkovania v celom bezmála dvojkilometrovom úseku. V závislosti na priestorových možnostiach bude pozdĺž ulíc J. Bottu a Š. Moyzesa vytvorený parkovací pruh.

„Po spustení cyklochodníka príde k spravodlivejšiemu prerozdeleniu verejného a dopravného priestoru a k výraznému zvýšeniu bezpečnosti pre všetky vekové kategórie,“ očakáva trnavský primátor Peter Bročka. „Trasa má potenciál výrazne zvýšiť podiel peších a cyklistov na celkovom objeme prepravy,“ dodáva.

Šírka cyklistickej cestičky bude 2,5 metra, teda 1,25 metra pre oba smery. Prispením k bezpečnosti bude vytvorenie tzv. dopravného tieňa v šírke 1,25 metra, ktorým sa cyklochodník oddelí od cesty. V strede dopravného tieňa budú osadené gumové deliace prvky, ktoré slúžia ako ochrana cyklistov pred motorovou dopravou.

Bezpečnosť v miestach priechodov pre chodcov a cyklistov zvýšia aj stavebné spomaľovacie retardéry. Tie pribudnú na križovatke J. Bottu na vjazde na parkovisko pred základnou školou a na križovatkách ulíc Š. Moyzesa/Koceľova, Š. Moyzesa/Sv. Cyrila a Metoda, Š. Moyzesa/Gavlovičova, Š. Moyzesa/Osvaldova a Š. Moyzesa/Slovenská.

„Navrhované úpravy na riešených miestnych komunikáciách v rámci výstavby cyklotrasy v čo najväčšej miere rešpektujú existujúcu zeleň. Výruby sú navrhnuté s ohľadom na minimalizovanie zásahov do existujúcej zelene,“ konštatuje mesto.


Trasovanie cyklochodníka

Zdroj: Mesto Trnava

Ulož ako PDF
Napísal 1. augusta 2022 9:20. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.