reklama

Úzky most v Jablonici na frekventovanej ceste I. triedy medzi Trnavou a Senicou zbúrajú, na jeho mieste postavia nový

Úzky most v obci Jablonica ponad riečku Myjava na frekventovanej ceste I. triedy medzi Trnavou a Senicou zbúrajú a na jeho mieste postavia nový most. Slovenská správa ciest (SSC) vyhlásila verejnú súťaž na zhotoviteľa projektovej dokumentácie aj samotnej výstavby nového mosta.

Nevyhovujúci most je podľa odbornej analýzy v zlom technickom stave a v súčasnosti už nespĺňa pomery medzinárodnej cesty I. triedy.

Most postavený v roku 1957 preklenuje riečku Myjava v obci Jablonica. Z dôvodu obmedzenej šírky vozovky môže mostom prechádzať vždy len jedno vozidlo, čo spôsobuje nielen zdržania, ale aj kolízne a nebezpečné situácie.

Pred časom SSC pre zlý technický stav a na základe diagnostického posudku znížila maximálnu povolenú hmotnosť prechádzajúcich vozidiel.


Most v obci Jablonica, pohľad v smere z Trnavy do Senice

FOTO: trnava-live.sk

„Vzhľadom na komplexnú diagnostiku mostného objektu, odporúčania pre riešenie technického stavu s odhadom nákladov, rizík a protihodnoty a spolu s údajmi statického prepočtu s určením zaťažiteľnosti cestnou dopravou, je potrebné zabezpečenie bezpečnosti premávky a zamedzenie vzniku škody na majetku, zdraví a životoch účastníkov cestnej premávky. Je preto potrebné vykonať opatrenie, a to vybudovanie nového mosta cez rieku Myjavu, ktorý bude vyhovovať požiadavkám šírkového usporiadania cesty I. triedy a zvýši sa zaťažiteľnosť mosta, ktorá sa degradáciou a vplyvom času znižuje,“ konštatuje Slovenská správa ciest.

Predpokladané náklady na výstavbu nového mosta, vrátane vypracovania kompletnej projektovej dokumentácie a všetkých posudkov, vyjadrení orgánov či povolení, odhaduje SSC na 2 milióny eur bez DPH.

Cestári požadujú, aby stavba mosta trvala maximálne 7 mesiacov, projektová dokumentácia má byť hotová do šiestich mesiacov od podpisu zmluvy s úspešným uchádzačom.

Lehota na predkladanie ponúk záujemcov o účasť v súťaži trvá do 24. apríla 2025.

Nový most má dostať názov Porta Regni a podľa záväzných podmienok investora má dosahovať šírku obojsmernej vozovky minimálne 7 metrov.

Súčasťou stavby bude aj chodník pre peších chránený bariérou, ako aj moderné bezpečnostné prvky. Stavba musí byť dimenzovaná na maximálne zaťaženie 60 ton a umožňovať nadrozmernú prepravu.

Investor požaduje od zhotoviteľa aj prispôsobenie dizajnu mosta susediacemu historickému objektu kaštieľa, počíta sa tiež s inštaláciou nasvietenia.

Pohľad na most v opačnom smere zo Senice na Trnavu

Ulož ako PDF
Napísal 28. marca 2025 10:31. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava, Z regiónu. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.