Návrh rozpočtu v programe doprava počíta s pešou zónou aj úpravami križovatiek

Na investičné akcie v oblasti dopravy plánuje trnavská samospráva vynaložiť v roku 2012 viac ako milión eur. Vyplýva to z návrhu mestského rozpočtu, o ktorom budú hlasovať poslanci MZ 13. decembra.

Mesto Trnava plánuje v budúcom roku vybudovať nové bezbariérové prepojenie sídliska Na hlinách v predpokladanom investičnom náklade 100-tisíc eur.

„Obyvatelia obytného súboru Na hlinách majú neobmedzený prístup na sídlisko a zo sídliska v podstate len z južnej strany. Ak sa chcú dostať zo sídliska iným smerom, musia schodiskom prekonávať pomerne veľký výškový rozdiel. Veľmi to obmedzuje pohyb najmä mamičiek s kočíkmi, imobilných osôb, alebo ľuďom, ktorí majú z rôznych dôvodov obmedzenú schopnosť pohybu. Preto je navrhované na severnej strane obytného súboru vybudovať rampu. Rampa bude situovaná vedľa jestvujúceho schodiska, napojená na chodník pred schodiskom v dolnej časti, bude stúpať dvomi ramenami a ústiť na chodník nad schodiskom. Jej dĺžka je asi 120 metrov. Popri tejto rampe by sa mala realizovať menšia, zo štítovej strany bytového domu Na hlinách 31 o celkovej dĺžke 23 m vedľa jestvujúceho vonkajšieho schodiska, ktoré je práve na prístupovom chodníku k plánovanej rampe. Ak by sa ponechalo bez úpravy, znemožnilo by prístup a využívanie plánovanej rampy,“ približuje investíciu predbežný zámer.

Nový prepojovací chodník by mal vzniknúť na sídlisku Družba pri supermarkete Kaufland. Výstavba má rešpektovať smerovanie pohybu chodcov v línii vyšliapaných cestičiek v zeleni. Predpokladané náklady majú dosiahnuť 10-tisíc eur.


Mesto chce začať v roku 2012 s obnovou pešej zóny

Ilustračné foto

Už v roku 2012 chce mesto dokončiť 2. etapu cyklochodníka na ulici Terézie Vansovej – v úseku od svetelnej križovatky po koľajnice v smere na Kamenný mlyn v investičnom náklade približne 50-tisíc eur.

„Výstavba druhej etapy cyklochodníka nebude z úsporných finančných dôvodov realizovaná podľa vypracovanej projektovej dokumentácie. Nová trasa cyklochodníka bude v maximálnej miere využívať spevnené plochy jestvujúceho chodníka pre peších na pravej strane ulice T. Vansovej v smere do Kamenného mlyna, resp. rozšírenie jestvujúceho chodníka. Trasovanie cyklochodníka a jeho oddelenie od chodníka pre peších bude zabezpečené vodorovným a zvislým dopravným značením,“ uvádza sa v textovej časti navrhovaného rozpočtu.

Predbežný návrh rozpočtu počíta aj s investíciou vo výške 460-tisíc eur do prvej etapy z celkovo dvoch etáp rekonštrukcie pešej zóny. Druhá etapa by sa podľa toho návrhu mala uskutočniť v roku 2013.

Celkom 174-tisíc eur plánuje použiť mesto Trnava na rekonštrukcie parkovísk. Na ulici G. Dusíka má po ukončení stavebných prác vzniknúť 25 čiastočne zrekonštruovaných a 24 nových parkovacích miest. Zlepšenie situácie úpravou parkovacích pomerov plánuje mesto aj na Mozartovej ulici č. 4-6. Zostávajúce prostriedky budú použité podľa aktuálnych požiadaviek a po schválení komisiou dopravy.

Po plánovanom odovzdaní severnej časti cestného obchvatu mesta bude trnavská samospráva riešiť pripojenie Chovateľskej ulice s Trstínskou pri železničnom priecestí v smere na Boleráz. Mesto chce tiež zmeniť dopravnú situáciu na križovatke ulíc Stromová – Dohnányho za železničným podjazdom v smere ku kruhovej križovatke so Zelenečskou a Tamaškovičovou.

„Plánované výdavky na zlepšenie dopravnej situácie na križovatke ulíc Stromová – Dohnányho sa uskutočnia realizáciou cestnej svetelnej signalizácie s úpravou radiacich pruhov,“ vyplýva z návrhu.

Z dôvodu plánovanej optimalizácie Mestskej autobusovej dopravy vznikne niekoľko nových autobusových zastávok. Vybudovanie priestorov pre odstavovanie autobusov na nových zastávkach bude stáť mestskú pokladnicu 120-tisíc eur.

Celkovo plánuje mesto použiť na rozpočtovú kapitolu doprava v budúcom roku 2,98 milióna eur. Z toho na bežné výdavky (oprava a údržba miestnych komunikácií, obnova dopravného značenia a podobne) vynaloží samospráva takmer 1,7 milióna eur, kapitálové výdavky majú dosiahnuť čiastku bezmála 1,3 milióna.

Pre porovnanie výdavky na dopravu v tomto roku majú dosiahnuť 2,75 milióna, z toho kapitálové výdavky predstavujú čiastku 1,1 milióna eur.

Ulož ako PDF
Napísal 4. decembra 2011 23:02. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

13 komentárov pre “Návrh rozpočtu v programe doprava počíta s pešou zónou aj úpravami križovatiek”

  1. 1
    Milos says:

    A ked uz sa idu robit upravy na krizovatke Stromovej a Dohnanyho. Co tak zrekonstruovat chodnik od Stromovej az po kruhovu krizovatku, po ulicu 9.maja? Chodim tade uz 16 rokov do prace a ten chodnik je ako tankodrom. Na druhej straje uz roky je novy chodnik zo zamkovej dlazby a s druhou stranou sa nic nerobi. Isto sa potesi vela ludi z tejto stvrte, co tade chodia pravidelne.

    Thumb up 2 Thumb down 0

  2. 2
    chodecpochodnikoch says:

    No a tych 100-tisic eur na nove bezbarierove prepojenie sidliska Na hlinach by mohli vybrat aj mestski castejsim nasadzovanim papuc (aj 4x denne): parkujúcim bulom na chodnikoch, v kruhovom objazde, v t-kovej krizovatke, priamo pri kontajneroch.

    Peniaze tu Na Hlinach lezia na zemi, len ich treba z tych arogantnych vodicov pravidelnou svedomitou pracou ziskat. Naucte tych tupcov, ze za svoje peniaze si nemozu robi,t zo svojimi vrakmi, co chcu. Vasa vyhovorka „papucovemu vodicovi“, ze im zase niekto nespokojny telefonoval z vas robi neschopnych mestskych alibistov.

    Thumb up 5 Thumb down 2

  3. 3
    deMayer says:

    Je úlohou mesta vytvárať podmienky pre život, dopravu svojich obyvateľov a veci s tým súvisiace a nie iba vyberať dane a vytvárať umelo situácie, v ktorých bude ešte aj trestať následky svojej neschopnosti – absenciu parkovacích miest v tak zastavaných oblastiach, ako je napr. sídlisko Na hlinách. Čiže riešenie nie je pokutovať, ale postaviť a zariadiť. (Nie, nebývam Na Hlinách a na chodníku neparkujem zo zásady. Mimochodom – máte auto a vraciate sa s ním večer pred svoj dom a v pohode zaparkujete?)

    Thumb up 10 Thumb down 4

    • 3.1
      IQ says:

      správne deMayer majú to pomýlené neschopnosť šetriť nahradzujú vydieraním, chceli zdražiť MHD, teraz parkovanie, dane atd to dokáže každý aj bez maturity alebo policajnej školy nemusíš byť ani v Smere alebo KDH,mesto nie je obchodná spoločnosť ani nemá vytvárať zisk

      Thumb up 6 Thumb down 4

      • 3.1.1
        meno says:

        Zmena VZN tykajuca sa parkovania nie je o zvyseni „parkovneho“, ale o tzv. zonacii, ktora sa robi v modernych mestach, aby sa riesil jeden z odvekych problemov tejto doby a to je stacionarna doprava v centre. Modelova situacia: dnes platite za parkovanie v „centre“ 1 eur za cely den, t.j. zamestnanec CSOB na stefanikovej pride skoro rano do prace a trvalo za jedno euro obsadi parkovaci box(a to nie je jediny) a potom vy, ked potrebujete nieco zariadit nemate, kde zaparkovat a z toho vznikaju kolizne a ine problematicke dopravne situacie. Riesenie je dlhodobe a okrem ineho pozostava aj zo zonacie, cize zavedenia parkovneho na hodiny, nie dni s vyskou urcenou podla zony. Ak uvazujete racionalne, urobili by ste to iste a nemusite byt ani v SMERe ani v KDH, proste sa tomu nevyhnete, pretoze situacia s dopravou v tomto meste je velky problem, zial toto mesto nema dostatok financnych zdrojov, aby zajtra postavilo parkovaci dom a spolu so zonaciou vytvorilo okamzite podmienky, ktore sa budu pacit kazdemu z vas.
        Zdrazenie MHD: k MHD je vypracovany projekt, ktory optimalizuje celu dopravu, ale aby bol plne uspesny musi sa okrem ineho minimalizovat podiel cestujucich, ktori si kupuju listok za tzv. cash, ktorych je podla analyzy cez 80 percent, t.j. jedna z ciest ako to docielit, je zvysit cenu cash cestovneho, ktore vybera „ujo vodic“, avsak zachovat cenu cestovneho kupovaneho cipovou kartou(alebo len korelovat tuto cenu o vysku inflacie aby sa zamedzilo strate z verejneho zaujmu, ktoru musi mesto nahradit dopravcovi – SAD) – pozor na suvislosti, ktore sa nedostali na povrch – opat ak sa spravate racionalne, urobite to iste a opat nemusite byt v SMERe, ci KDH.
        Podielove dane: damy a pani, je mi luto, ale podielove dane rastu a porastu vo vsetkych obciach na slovensku, pretoze je to nariadenie MINFI, teda pana Miklosa, ktory nuti samospravy vybrat viac na podielovych daniach – pre niektorych jeho volicov je to sklamanie, ale je to tak, v tomto su samospravy viec menej nevinne, resp. nesu vinu z toho, ze to musia schvalit vo svojich zastupitelstvach – krasa delegovania moci.
        Setrenie, alebo ak chcete uspora, nie je len o tom, ze sa skrtne nejaka kapitola, ale aj o nepopularnych krokoch, ktore sice neskor, ale predsa prinesu efekt. Niekedy to dokonca moze znamenat vyvolanu investiciu – populistov mame plny dom: Igor M., Jozef V., zial postavit rozpocet tak, aby bolo mozne postarat sa o deti v skolkach a zaroven mat aspon nejake to miesto kam odstavit auto sa neda okamzite a bez „zasahov“

        Thumb up 8 Thumb down 6

        • 3.1.1.1
          IQ says:

          Prepáč meno ale tvoj postoj je úvaha ovečky ktorá ide na porážku … lebo vrchnosť povedala že sa musí zdražovať – to počúvame 20 rokov a nie je to pravda napr. je efektívne ak mesto zabezpečí ekobusy z iných zdrojov ( EU ) a nepotrebuje šklbať obyvateľov Trnavy, keď sa nerieši doprava – iba kozmeticky, a potom je problém – napr pamätá si niekto kedy sa začal budovať obchvat Trnavy ?, je už komplet v prevádzke? ešte nevieme aký bude mať efekt v skutočnej premávke
          Podľa teba by sme mohli aj zaviesť mýto na vstupoch do TT vznikla by aj zamestnanosť – mýtnici boli v TT od 12 storočia
          Platené parkoviská nakoniec vždy skončia v rukách neznámych spoločnosti a zisk je fuč to sa v SR stalo asi 389 x ak si ale naivne myslíš že v TT to bude ináč …

          Thumb up 6 Thumb down 5

          • 3.1.1.1.1
            meno says:

            Vas nazor beriem na vedomie, az na par korekcii:

            1. nie som ovecka, ale clovek, ktory sa problematike dopravy venuje nejake to nemale „obdobicko“
            2. „ekobusy“ ako ste to pomenovali, konkretne citelisy pohanane agregatom na CNG, nezakupilo mesto, ale prepravca SAD Trnava, ktory ma zmluvny vztah na zabezpecovanie hromadnej dopravy vo verejnom zaujme pre mesto Trnava a VUC; a nie mesto, ale dopravca cerpal NFP(nenavratny fondovy prispevok) – problem, ktory ostal skryty pred verejnostou a ktory nastal tesne po zavedeni do prevadzky je fakt, ze predpokladana uspora pouzitim prave CNG agregatu sa „nekonala“ pre narast spotrebnej dane na LGP/CNG paliva, cize „strata vo verejnom zaujme“ sa nezmensila a mesto musi rovnakym podielom dotovat dopravcu, aj ked sa predpokladalo, ze dotacia sa vdaka tymto autobusom bude znizovat kvoli ich hospodarnosti – samozrejme do uvedeneho vchadza mnoho dalsich vplyvov, okrem ineho aj dopravna situacia v spicke. Narast spotrebnej dane na uvedene paliva je z dielne terajsieho ministra financii I. Miklosa. Kazdopadne tieto autobusy su velmi pozitivnym krokom.
            3. obchvat mesta Trnava stavia stat, konkretne MDPT a jeho vystavba sa zacala prichodom byvaleho ministra Vazneho, zial v tomto projekte mesto zohrava uplne minimalnu ulohu – nejake tie drobne zmeny planov, vysporiadavanie vlastnych pozemkov a pod. Jeho efekt je predpokladany na znizenie resp. takmer uplne odstranenie tranzitu. Trnazit je momentalne to, co sposobuje najvacsie problemy napr. na rybnikovej ulici, pretoze bezny obyvatel sa dostava do uzkeho hrdla spolocne s tranzitom a rovnaku trasu zdiela MHD, kedze ina neexistuje. Predpoklad je, ze ked sa tranzit odstrani zefektivni sa aj MHD a bude mozne dodrziavat optimalny plan MHD, co znamena, ze by autobus v spicke jazdil kazdych 15-20 min ako to je v modernych mestach vsade vo svete – zbernicovym systemom. Viete napriklad o tom, ze mesto trnava planuje v optimalizacii MHD vytvorit aj dalsie dve zastavky autobusu na ulici hlboka, ktore budu riesene samostatnym odstavnym „boxom“, cize nove trasovanie pocita aj s touto ulicou, ako alternativnou trasou, ktorej vyuzitie moze odburavat niektore problemy stretu tranzitu a MHD(opat treba zopakovat, ze to nejde spravit zajtra a ani pozajtra).
            4. Ja som optimista a preto ked to moze fungovat v inych krajinach, ci mestach verim, ze mozu platene parkoviska fungovat aj u nas, ich cielom vsak nie je vyrobit zisk mestu, ale odburat zaberanie parkovacich miest vozidlami, ktore su v nich odstavene cely den a tak sposobuju problemy. V D.C. to riesia napriklad tak, ze v uzkom centre mozete v jednom parkovacom boxe stat maximalne 2 hodiny, ktore si samozrejme musite zplatit(nie nejako extra draho), ale po uplynuti tychto dvoch hodin musite auto preparkovat, hoci aj do hned vedlajsieho boxu inak vam ho odtiahnu(maju tam specialnu hliadku metropolice, ktora nerobi nic ine, len kontroluje parkovanie v centre). Nie, nerobia to preto, aby sikanovali obcanov, ale preto, aby mali vsetci moznost efektivne zaparkovat a aby im neviseli auta bez celodennych parkovacich kariet v boxoch a nevytvarali tak dopravne problemy. Toto zial v nasej legislative asi mozne nie je, preto sa to riesi alternativne.

            Thumb up 5 Thumb down 3

  4. 4
    Ujo Palo says:

    deMayer má pravdu, úlohou mesta nie je len pokutovať, zakazovať, vyberať…, ale aj vytvárať podmienky.

    Thumb up 7 Thumb down 0

  5. 5
    kednec says:

    je pravda vsetkym sa nezavdacis, ale preco vsetci automobilovy burani Trnavy maju byty prave na hlinach?

    Thumb up 1 Thumb down 1

    • 5.1
      tictac says:

      Nebývam na Hlinách a ani by som tam bývať nikdy nechcel, zaparkovať tam je čisté zúfalstvo. Neviem kde majú parkovať majitelia áut, ale tá nová rampa má asi pomôcť, aby parkovali pri Tescu a odtiaľ chodili peši po rampe.

      Thumb up 2 Thumb down 1

  6. 6
    rampa says:

    Rampa má slúžiť hlavne pre ľudí s deťmi (s kočíkmi), bude prispôsobená pre invalidov na vozíčku, starších ľudí, ľudí dočasne obmedzených v pohybe … keďže schodisko vedúce k Veternej ulici kopíruje veľmi prudký svah a stupne sú privysoké.

    Thumb up 1 Thumb down 0

  7. 7
    memnos says:

    Zaujímavéé

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.