Kruhovú križovatku na Ružindolskej chce kraj postaviť ešte v tomto roku

Najnebezpečnejšiu križovatku v meste plánuje Trnavský samosprávny kraj (TTSK) zrekonštruovať v druhej polovici tohto roka.

Úsek Ružindolská – Suchovská – Moyzesova hnevá vodičov dlhé roky a zažil už hromadu dopravných nehôd. Zároveň sa tu v čase dopravnej špičky vytvárajú kolóny a vzniká množstvo kolíznych situácií.

V súčasnosti je spracovaná projektová dokumentácia, ktorá rieši rekonštrukciu predmetnej križovatky na malú okružnú križovatku. Okružná križovatka bola navrhnutá na základe možností daných tvarom a okrajom jestvujúcich ciest, ktoré ústia do križovatky, okolitej zástavby a pozemkov vo vlastníctve mesta Trnavy, ako aj jestvujúcich inžinierskych sietí. Trnavský samosprávny kraj požiadal Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Trnave o vydanie stavebného povolenia. Zároveň prebieha majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov, ktoré budú dotknuté rekonštrukciou križovatky,“ predostrel aktuálne informácie o pripravovanej prestavbe úseku pri Zápaslovenskej energetike hovorca TTSK Patrik Velšic.


Križovatka pri elektrárňach bude strašiť vodičov pravdepodobne už len niekoľko mesiacov

Kraj pôvodne plánoval prestavbu križovatky už v roku 2011, prostriedky na investíciu boli zaradené aj v minuloročnom rozpočte. Z realizácie zišlo pre pripravovanú rekonštrukciu plynovodu v blízkosti križovatky.

Vzhľadom k tomu, že spoločnosť SPP – distribúcia, a.s., pripravuje v jarných mesiacoch 2012 rekonštrukciu plynovodu práve v tejto lokalite, bola realizácia pozastavená. Termín realizácie rekonštrukcie križovatky sa predpokladá v druhom polroku 2012, v závislosti od realizácie stavby rekonštrukcie plynovodu, aby nedošlo k vzájomnej kolízii obidvoch pripravovaných stavieb,“ ozrejmil Velšic.

Samosprávny kraj vyčlenil na výstavbu kruhovej križovatky v tohtoročnom rozpočte 320-tisíc eur.

Samotná výstavba, ktorá zahŕňa aj prekládky inžinierskych sietí, potrvá v závislosti od poveternostných podmienok približne dva mesiace.

Ulož ako PDF
Napísal 29. februára 2012 9:11. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

16 komentárov pre “Kruhovú križovatku na Ružindolskej chce kraj postaviť ešte v tomto roku”

  1. 1
    vlaDyka says:

    Keďže premena/prestavba Trnavy na „kruhovo-križovatkovú“ Mekku je priam nezastaviteľná, len dopĺňam do všeobecného povedomia technickú informáciu – „POSÚDENIE KAPACITY OKRUŽNÝCH KRIŽOVATIEK PODĽA TECHNICKÝCH PODMIENOK SR“ : http://www.ssc.sk/files/documents/technicke-predpisy/rozborove_ulohy/kapacitne_prepocty_ok_konecna_verzia.pdf
    V (nielen tomto) meste, kde sa už notoricky kombinuje ignorácia znalosti základných dopravných predpisov, kde stupeň ohľaduplnosti vodiča k okoliu sa blíži k nule, spolu s nezmyselným striedaním križovatiek kruhových a riadených semafórmi a priam ukážkovým ne-prístupom k riešeniam pre cyklistov, je skutočne dobré pokračovať v tomto pred pár rokmi začatom trende (premeny križovatiek).
    Už ani neviem, ktorá „nová“ križovatka v meste neskončila ako kruhová. Aha, už viem – tie na obchvate.

    Thumb up 12 Thumb down 5

    • 1.1
      TA says:

      Tiez si myslim ze do mesta patria krizovatky svetelne a nie kruhove.

      Thumb up 6 Thumb down 8

    • 1.2
      ala says:

      vlaDyka

      nevyznam sa v tom ale prosim ta co ti vadi na kruhovych krizovatkach ?
      ja mam pocit, ze to je bezpecnejsie, nie?

      a co chcete v trnave prechadzat plynule ked ma uz pomaly kazda rodina 2 auta? Ved sa pozrite kolko sa v tych autach vozi ludi! Skoro kazdy je v aute sam. Trnava na to nikdy nebola stavana a podla mna zazrak sa teraz nestane. Proste to mesto nenafuknete. Bohuzial. Tak je to vsade.

      Thumb up 6 Thumb down 2

      • 1.2.1
        vlaDyka says:

        Noooo….napríklad to, že :
        – namiesto pôvodnej 1 križovatky vniknú vlastne 4 (+ pripájania za nimi),
        – to minimalizovanie ich polomeru je v Trnave priam bezprecedentné,
        – tento ich rozmer umožňuje len to, že kto prv príde, ten skôr ide (a ostatné „pripájače“ musia čakať na doslova prvú medzeru),
        – a tým pádom s ohľaduplnosťou nepochodíš, aj keby si dodržiaval pravidlá premávky,
        – a preto sa potom v drvivej väčšine nedodržujú,
        – ani nechci vedieť, koľko krát som priam tŕpol, či do mňa niekto nevletí kým som bol v kruhu – aj na Dohnányho, aj na Trstínskej, Špačinskej, Bučianskej,….všade,
        – a nakoniec – stavebne vyznievajú ako definitíva – bez možnosti ich doplnenia či úpravy, pretože už sú šite na absolútne maximum čo priestorov zaberú. A vlastne s tým ani nikto už neráta….

        Suma-sumárum, čo sa nepostaví v ňom od jeho vytvorenia, už nebude – ani priestor, ani cyklochodník, ….ale ani dávanie smerovky iba pri výjazde, či vedomie toho, že pri pripojovacom pruhu má prednosť ten sprava.
        Nejde tu o bezpečnosť (tá závisí od úplne iných vecí) a tobôž nie jednej konkrétnej kruhovej križovatky, ale o ten celý systém a princíp, v ktorom to celé je a bohužiaľ aj bude ďalej. ;( A nech si nikto nemyslí, že nejaké otvorenie časti obchvatu túto situáciu zmení….
        Je to málo ?

        Je každému jasné, že sa počet osobných a aj nákladných áut z X-násobil. Veď je tu viac úplne všetkého a všetkých. Ale prirovnal by som to asi k tomu, ako keď v chodbe v budove, kde bývali jedny lietačky, si po pridaní kancelárií niekto/správca povedal, že ich zmení na turniket, prípadne tie turnikety dá do každých tých dvier.
        A to ja osobne nevidím ako riešenie…..

        Thumb up 7 Thumb down 5

    • 1.3
      ... says:

      No Vladyka ! Ja uz som videl taky maly usmudlany kruhacik na severnom obchvate videl !!! Pacienti ! Ale uz to zasa zmenili. A zmeny platime, platime. Vela zdaru odbornici na dopravu v tt )))))

      Thumb up 3 Thumb down 1

      • 1.3.1
        Chose says:

        Ten kruhac na obchvate mali nakresleny na krizovatke so zavarskou ulicou za autosalonom citroen.

        Thumb up 1 Thumb down 0

  2. 2
    marián says:

    vlaDyka

    Ja som šťastný že v TT máme kruhové križovatky. Cez Trnavu si ani nepamätám kedy som prešiel naposledy plynule. Trnava totiž nemá zelenú vlnu ale červenú vlnu. Mám dokonca zopár obľúbených na ktorých zastanete vždy.

    Thumb up 14 Thumb down 3

    • 2.1
      kakadu says:

      Presne a v kruhovych nie su take caste nehody a hlavne nasledky ako pri klasickych krizovatkach a clovek prejde v pohode

      Thumb up 8 Thumb down 2

    • 2.2
      vlaDyka says:

      marián,
      presne ! ani ja si to nepamätám ! Akonáhle sa (regulovane) pohnem, zastavím sa v dosť dlhom rade čakajúcom na vjazd do kruhovej križovatky. Nech som v ktorejkoľvek časti mesta…
      A opakujem – bez ohľadu na to, že ako cyklista nemám šancu.
      A 2.-krát presne – nemá zelenú vlnu (a ani nijakú inú). A presne o tom to je – namiesto regulácie a min. úprav, zefektívnenia či doplnenia toho, čo už existuje, sa rovno prestavia a zmení celý dopravný uzol, ….aj vrátane inž. sieti (keď sa už búra, však áno). A celé sa to ponechá na (rádo-by pravidlá dodržiavaní) prístupe jednotlivca/vodiča !
      Veď mesto nemá peniaze na obyčajné „ukazovače rýchlosti“, ako sa nie tak dávno vyjadrovalo k tomu jedinému na Hlbokej…., či k vymaľovaniu vodorovného značenia – parkovacích státí na sídliskách.
      …ibaže by to bolo celé úplne inak. ;)

      Thumb up 6 Thumb down 4

  3. 3
    ... says:

    Vladyka ma v tomto pravdu. Ale preco cakate od mesta koncepcnost ? Ludia co su tam su na urade lebo by v praxi neobstali a tak cusia na uradoch. Si cezmite koncepcnost. Roky nas presviedcali o idealnom obchvate a postavila sa cyklotrasa s oklamanymi az nebezpecnymi a neprehladnymi krizovatkami. Uzka cesticka v poli. Z nasich dani dali takto vyprojektovat ak juzny obchvat. Viete co sa teraz deje ? Zasa menia projekt juzneho obchvatu ( co zasa zaplatime my ) a konecne sa navrhuje juzny obchvat ako 4 prudova komunikacia. Ale tym sa priznalo to , ze 4 prudovy mal byt aj severny. Zial, lebo trnava. Tunajsi zodpovedny radni, v parlamente. Vuc pre tt vybojovali barani lobogos v porovnani z inymi krajskymi mestami.
    Viete ako skoncia tt dedinske kruhaciky ? Ked ich moda skonci tak sa budu zasa bez rozmyslu a logiky veci zasa za brutalne peniaze menit na iny typ, ktory bude inn.
    A takto funguje cely tento stat.
    Chaoooooooooooooooooooos

    Thumb up 5 Thumb down 7

  4. 4
    teo says:

    Treba si v prvom rade uvedomit, ze taku krizovatku, ktora by zvladla dopravnu spicku (rano a poobede) este nikto nevymyslel. V Trnave sa dopravna situacia zacala zle riesit resp. planovat uz v casoch ked prisli na cesty prve auta a od vtedy sa to cele vlecie. Podla mojej skusenosti je kruhac pomerne efektivny (netvrdim ze najviac so vsetkych) ale urcite je najbezpecnejsi. Nepamatam, ze by bola na kruhaci zrazka, ktora by mala fatalne nasledky. Ze na takej krizovatke uz nie je priestor na pruh pre cyklistov ? Ked je taky cyklista, ktory by to nezvladal je tu este moznost zosadnut a prejst krizovatku peso po prechode ako chodec :-)

    Thumb up 11 Thumb down 1

  5. 5
    lolo says:

    veru, ten mikrokruhacik na konci Spacinskej to je iná prča, klasika – made in Trnava. Ked vidim sposob napojenia severneho obchvatu na Trstinsku chce sa mi vracat. Auto ktore bude chciet ist z trstinskej na obchvat bude musieť prejsť cez pruh vozidiel prichadzajucich zo Senice, ked si to spojim s velmi kratkymi odbocovacimi pruhmi posobi to nebezpecne tragikomicky. Som zvedavy ci tam daju aspon lampy.

    Thumb up 8 Thumb down 2

  6. 6
    Ivan says:

    KruhováK

    Thumb up 0 Thumb down 0

  7. 7
    Ivan says:

    Kruhová križovatka ako riešenie dopravy sa mi páči – v Anglicku je veľmi používaná a super to funguje – už aj s ohľadom na prednosť vozidiel prichádzajúcich sprava má v Anglicku automaticky prednosť vozidlo na krhovom objazde. Bežná je aj kombinácia kruhovej križovatky so svetelnou signalizáciou Súhlasím však s Vladykom a super link, ktorý tam dal. Je tam totiž jasné, že kapacita križovatky výrazne klesá s intenzitou dopravy. Kruhová križovatka nie je všeliek. Musí mať primeranú kapacitu. Pripájanie výrazne menej frekventovanej ulice – ako napr. Ružindolskej a novo otvorenej Cukrovej dramaticky spomalilo prejazd hlavným ťahom po Trstínskej ceste. Hlavným problémom v Trnave je celkovo zlá organizácia dopravy … Je otázne či zopdovední sú naozaj tak neschopní alebo je za tým niečo iné. Súhlasím, že situácia v doprave v Trnave je otrasná.

    Thumb up 4 Thumb down 1

  8. 8
    Dudikoff says:

    Nepoznám kruhovú križovatku, ktorá by v Trnave doprave uškodila. To že sa plnia hlavné ťahy – vjazdy do miest je už skoršie spomínaná vec značná frekventovanosť vozidiel kedy sa za posledných 15 rokov počet vozidiel 3-násobil. No a to sa musí niekde prejaviť. Neviem si predstaviť aké dlhé by boli ranné kolóny pri vjazde do Trnavy od napr. Trstína resp. Bučian keby tam neboli kruhové križovatky, ale terabárs svetelné ako tu niekto presadzoval. Skrátka kruhové križovatky sú plynulé a hlavne bezpečné. Na záver ako príklad by so uviedol kruhovú križovatku od Tesca na ul. Veternú. Dobre si pamätám ako tam predtým bola obyčajná križovatka a človek keď mal pred sebou 10 vozidiel, tak tam trčal 3 minúty, lebo ho nikto nepustil. Teraz keď tam mám pred sebou 10 vozidiel, tak už to ani neberiem ako zdržanie, lebo viem, že som max do minúty vonku. A ešte na úplný záver : Ten kto tvrdí, že je nebezpečné jazdiť po kruhových križovatkách, lebo tŕpne, či do neho niekto nevrazí by mal radšej auto nechať doma a chodiť pešo, lebo takýto vodič je pre ostatných účastníkov cestnej premávky nebezpečnejší ako akákoľvek križovatka sveta. Hawk :)

    Thumb up 3 Thumb down 1

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.