reklama

Investor ukázal vizualizácie parkovacieho domu Na hlinách

Na trnavskej radnici sa uskutočnilo vo štvrtok 10. januára verejné prerokovanie zmeny územného plánu na síldisku Hliny.

Súhlas so spracovaním zmien územného plánu vyslovili mestskí poslanci na novembrovej schôdzi na žiadosť investora, ktorý v lokalite uvažuje s výstavbou trojpodlažného parkovacieho domu pre 262 áut.

Ešte predtým, ako zastupiteľstvo definitívne rozhodne o povolení či zamietnutí zmeny, absolvuje investor a jeho projekt celý proces v podobe vyjadrení a odborných stanovísk desiatok úradov a inštitúcií. Poslanci budú hlasovať na základe týchto stanovísk.

verejne-prerok-hliny
Verejného prerokovania sa zúčastnili zástupcovia mestského úradu, investora, stavebného úradu, ale aj niekoľkí obyvatelia sídliska Na hlinách a blízkej Saleziánskej ulice

Trnavská spoločnosť Fortezza plánuje Na hlinách postaviť kryté hromadné parkovanie s 96 garážami a 166 parkovacími státiami. Projekt v tejto fáze prezentuje ako štúdiu.

Mesto podmieňuje prípadné povolenie výstavby splnením viacerých podmienok. Okrem kladných stanovísk súvisiacich s vplyvom projektu na životné prostredie by mal investor vybudovať čiastočné zastrešenie objektu, súčasťou ktorého bude záhradná strecha využiteľná na krátkodobú rekreáciu rezidentov z okolitých bytových domov.

Investor na odporúčanie odboru územného rozvoja a koncepcií musí riešiť vjazd a výjazd vozidiel aj zo Saleziánskej ulice, aby nedochádzalo k vtiahnutiu dynamickej dopravy do vnútrobloku bytových domov Na hlinách.

Mesto tiež požaduje, aby boli zvislé konštrukcie objektu prispôsobené pre uchytenie zvislej vegetácie, ktorou sa zabezpečí súvislé celoročné ozelenenie všetkých pohľadových stien objektu.

parkdom-hliny-3
Vizualizácia parkovacieho domu

Podľa jednej z obyvateliek Hlín je táto investícia zbytočná. Ako uviedla, situácia s parkovaním na sídlisku nie je vôbec taká zlá, ako sa prezentuje.

Miesto na parkovanie sa tu dá nájsť vždy, aj o jedenástej večer,” poznamenala a pripomenula, že problémy s parkovaním by sa odstránili, keby pri domoch nestáli služobné autá.

Ing. arch. Milan Horák z územného rozvoja a koncepcií mestského úradu v reakcii pripomenul petície a žiadosti obyvateľov Hlín, ktorí už roky žiadajú mesto o riešenie parkovania.

Podľa prieskumov je Na hlinách deficit približne 800 parkovacích miest. A to podľa starej normy, ktorá hovorí o 1,1 parkovacom mieste na jeden byt. Nové normy sú ešte tvrdšie, keď požadujú v závislosti od počtu izieb výstavbu od 1,2 do 1,8 parkovacích miest. Čo sa týka parkovania služobných áut, bohužiaľ, neexistuje legislatíva, na základe ktorej by mesto s týmto problémom mnohlo bojovať zákonnými prostriedkami,” upresnil.

V ďalších príspevkoch vyslovili obyvatelia obavy zo zvýšenej hustoty dopravy v uličke pri rodinných domoch na Saleziánskej, ohrozovania detí navštevujúcich neďalekú základnú školu autami či zhoršenia kvality životného prostredia splodinami.

Obyvateľ vedľajšieho bytového domu Na hlinách vyjadril protest proti výstavbe, pretože susedný parkovací dom podľa jeho slov výrazne zníži kvalitu bývania viacerých obyvateľov, hodnotu ich bytov a prakticky zničí výhľad z okien. Obáva sa tiež vzniku neprieehľadného priestoru medzi obytným a parkovacím domom, ktorý sa môže podľa jeho slov stať ideálnym miestom pre narkomanov a podobné individuá.

Zástupcovia investora zdôraznili, že výpočty projektu robili odborníci, ktorí dodržali všetky podmienky stanovené vyhláškami a predpismi.

Parkovací dom má byť postavený v svahu na okraji sídliska. Strecha garáži bude zatrávnená a poskytne priestor pre rekreačné účely. Najvyšší bod trojpodlažného objektu presiahne súčasný svah o dva metre.

Spoločnosť Fortezza so sídlom v Trnave tiež sľubuje rekonštrukciu a výstavbu nových moderných detských ihrísk, či dokonca lezeckej steny priamo na objekte garážového domu. Celá jedna strana fasády objektu bude pokrytá prírodnými materiálmi a popínavými rastlinami.

Cenu za parkovacie státie či garáž v objekte v súčasnom štádiu odhadnúť nevie, keďže zatiaľ nie sú známe vstupné náklady na realizáciu projektu.

ĎALŠIE VIZUALIZÁCIE:
parkdom-hliny-1
parkdom-hliny-2
parkdom-hliny-4
parkdom-hliny-5
parkdom-hliny-8
parkdom-hliny-7
parkdom-hliny-9

Ulož ako PDF
Napísal 11. januára 2013 9:31. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

34 komentárov pre “Investor ukázal vizualizácie parkovacieho domu Na hlinách”

  1. 1
    imro says:

    heh, najlepsie na tych vyzualizaciach je ten optimizmus. Vtaciky, deti s loptou sa hraju, psik beha… :D

    • 1.1
      jafi says:

      ano, aj ten volejbalista na svahu, kde sa sotva dá udržať rovnováha aj bez žonglovania s loptou. Úžasná práca odborníkov od stola.

  2. 2
    kulTTurnik says:

    tej pani z Hlin asi nikdy nehorel byt, pretoze potom by taka optimisticka asi nebola, keby sa pomedzi tie vselijako zaparkovane auta snazilo dostat hasicske auto. O 11 vecer sa podla mojich informacii na Hlinach hlada parkovacie miesto velmi tazko – resp. parkovacie miesto tam urcite uz ziadne volne nie je no a ostatne “plochy” su tiez dost plne. Je problem sa tam niekedy dostat pomedzi auta svojim osobnym, nehovori o hasicoch alebo sanitkach “C” ckoveho typu, ktore su o dost sirsie ako osobne auta.

    • 2.1
      vlaDyka says:

      To je pravda….ale na toto netreba niečo meniť, “len” dodržiavať zákony a vyhlášky toho, čo dávno platí ! A nielen spätná väzba od polície (lebo tá v postate neexistuje) ale aj správanie sa jednotlivcov v dave “veď to tak robia všetci”. A to je v TT priam nemožné.
      Takže podľa mňa (ohľadom parkovacieho domu – bez ohľadu na tento konkrétny návrh !) je úúúúplne jedno, či sa tu postaví alebo nie. Darmo bude časť všetko dodržiavať, tupec bude vždy len tupo parkovať….a všetko ostane po starom. Ale chcel by som sa aspoň v tomto mýliť….

      • 2.1.1
        jafi says:

        Polícia nerieši “tupé” parkovanie, kým ho niekto nenahlási. Po nahlásení prídu do polhodiny a riešia veci spravidla pokutou. A keď ani toto “tupým” nepomôže …

  3. 3
    andrea says:

    Zástupcovia investora zdôraznili, že výpočty projektu robili odborníci…kto to je?

    • 3.1
      Guliver says:

      Mas tam nazov firmy tak im zavolaj im a opytaj sa ich.

      • 3.1.1
        andrea says:

        preco by som im mala volat? clanok je neuplny ..ved napiste kto je za tym:)
        konkretny architekt atd..

        • 3.1.1.1

          Andrea, neviem z akého dôvodu by sme tu mali pátrať a zverejňovať mená projektantov, architektov, alebo akýchkoľvek ďalších dodávateľov profesií projektu, ktorí niečo kreslili alebo navrhli pre tento alebo iný súkromný projekt.

          • 3.1.1.1.1
            andrea says:

            OK,Pato :)
            investigativna novinarcina ma vzdy bavila.

            lezecka stena je mega. splhaj a inhaluj! pozdravujem investora.

    • 3.2
      jafi says:

      No to, že niekto označí výpočtárov projektu za odborníkov, ešte ani len zďaleka neznačí že bude problém ozaj dobre vyriešený. Stačí si spomenúť napr. na modernizáciu cestovných poriadkov MHD, rekonštrukciu parkoviska pred McDonald na Hlbokej. To tiež robili odborníci a výsledok sa prieči zdravému rozumu. Totálna ostuda. Na prvom mieste sú peniaze a zisky a až potom niekoho zaujíma úžitok z “diela”. Zaujímavá, že sa zatiaľ “dotknutých” obyvateľov nikto nič nespýtal, pán Butko už teraz priznal, že petície sú organizované z nepochopených resp. nesprávne podaných, resp. vôbec nekonzultovaných informácií. Odborníci na mestskom magistráte a zodpovedných úradoch, začnite sa už správať ako odborníci na svojom mieste.

  4. 4
    taktopisemja says:

    ak Ing. arch. Milan Horák z územného rozvoja a koncepcií mestského úradu tvrdí, “že neexistuje legislatíva, na ktorej základe by mesto zákonnými prostriedkami vyriešilo parkovanie vozidiel živnostníkov a firiem po skončení pracovnej doby v meste Trnava”, tak by mal asi vrátiť svoje vysokoškolské diplomy, alebo ide len o lenivého zle zaplateného mestského úradníka idúceho na ruku za províziu investorovi. Schválený územný plán je preň len zdrap papiera?

    Za humnami tohoto mesta je bežné nariadenie, že firmy musia parkovať svoje vozidlá po pracovnej dobe v svojom areáli, alebo len na to vyhradenej ploche (určenej aj pre viac ako jedno vozidlo živnostníkovi). Dohľad nad takýmito zle zaparkujúcimi vozidlami na verejných parkoviskách pokutuje ich mestská polícia.

    Mesto by malo vytvárať spoľahlivé parkovacie služby všetkým miestnym, a nie stále parazitovať na súčasnej anarchii!

    Naši miestny úradníci, poslanci a iní v prípade parkovania firemných a živnostenských vozidiel po pracovnej dobe “strkajú hlavu do piesku”. Správe majetku mesta či mestským policajtom stále “viditeľne” nevadí poškodzovanie majetku mesta zle zaparkovanými vozidlami. Ich impotenciu a kolaboráciu s každým majetnejším neokrôchancom vídam aj ja denne. Sú tak stále zlí správcovia našich podieľových daní v tejto oblasti.

    • 4.1
      wild says:

      Vysvetli prosim co ma spolocne uzemny plan a parkovanie firemnych aut. Tiez ma zaujima (a pouc aj primatorov v inych mestach), na zaklade akeho zakona mozes zakazat parkovanie firemnych aut na sidliskach.
      Zakon hovori len o vozidlach nad 3.5 tony.
      Ked by chcelo mesto urobit nejake VZN, ktore je nad ramec zakona, tak to napadne prokurator a VZN neprejde. Takze ten Horak ma pravdu, mesta nemaju na vytlacenie sluzobnych (osobnych) aut z ulic a sidlisk ziadnu oporu v zakone.

      • 4.1.1
        4poschodia says:

        cudoval by som sa ak by sem niekto napisal zadarmo tie rady pre uradnikov a politikov, ved uz to neurobil ani kotolnik v Martine ci casnik v Trnave. Ked im my malo platime aby obhajovali nas zaujem ci tak asi budu obhajovat?

    • 4.2
      kulTTurnik says:

      zaujimalo by ma, odkial mate taku informaciu a velmi by ma zaujimalo v ktorom meste na Slovensku takyto system funguje. Mozno v Rakusku, ale na Slovensku urcite nie. Zoberme si priklad ze by som nemal sukromne, ale iba sluzobne auto. To by mi ho niekto zakazoval parkovat pred cinziakom?

  5. 5
    fred says:

    hasit poziar v takych garazach s jedinym V/V v blizkosti E vchodu domu no to zazitok.

  6. 6
    vodotec says:

    staticke zabezpecenie celeho 8 poschodoveho domu na Salezianskej aby “sa neprepadol” zvysuje cenu parkovacieho miesta v tomto parkovacom dome. A tu sa zacina jeho realita.

    • 6.1
      sabatier says:

      super…takze ak sa niekto sekne alebo bude setrit na projekte a vystavbe, ako v pripade bratislavskych Trinity, alebo nedavneho kolapsu dialnicneho mosta – tak sa mozeme tesit na to, ze cely osemposchodovy dom na salezianskej sa ocitne na mieste planovanych garazi…skvela vyhliadka pre majitelov bytov.

  7. 7
    Zdravý rozum says:

    Keby aj v iných častiach tak chceli postaviť parkovací dom. Hliny môžu byť šťastné, že sa na takého niečo niekto dal. A otázky typu zadarmo ? to nemyslíte vážne :-D V meste sú tiež parkovacie státia, ktorých výstavba bola platená “z vašich daní” a samozrejme, že sa to musí platiť hodinovo. Každý by chcel všetko zadarmo.
    Keď tu na Starohájskej postavili parkovací dom všetky babky a klobásy tvrdili, že si tam nikto neprenajme, a dnešná realita ? Ani jedno voľné miesto.
    Toľko peňazí čo natlačilo mesto do sídliska Hliny na riešenia parkovacieho problému, toľko nenatlačilo do žiadneho iného a stále by si to vyžadovalo.
    A ja by som poprosil začať s vyberaním pokút, pretože keď idem autom od kruhového objazdu na saleziánskej smerom na kopánku, tie autá tam nemajú čo stáť.
    Cesta je pre autá chodník pre chodcov a parkujte si láskavo pri Tescu keď tak prudko protestujete.
    Zákony sú pre každého a nie že ja som z Hlín a Saleziánskej a môžem parkovať na chodníku, v križovatke, na tráve. Spravte to niekde na družbe a hneď máte pokutu.

    A keby ste si tam skorej nepustili ten barák na konci a namiesto toho tak postavili parkovací dom. Ten činžiak tam nemal čo robiť, už len poloha v jame je úžasná.
    Ale vy radšej všade bytovky vid ADAM.

    • 7.1
      gal says:

      Parkovací dom na Starohájskej nie je plný, a ani parkovisko za nim + za VUC nie je plne, ale bežný smrteľník nemá nárok na prístup.
      To bolo okolo neho reči, ako to pomôže návštevníkom polikliniky, že budú mat kde parkovať a teraz vás tam ani nepustia!

      PS: myslím parkovací dom, nie podzemne garáže pod činžiakom

  8. 8
    Obyvateľ sídliska hliny says:

    Ja s tým parkovacím domom plne súhlasím. Je to super projekt, v ktorý myslím v meste tt a tobôž na sídlisku hliny ani nikto nedufal. V takej situácii, ktorá je na tomto sídlisku sa riesenie hľadá len veľmi ťažko, a táto vízia ukazuje, že kde je vola je aj cesta a východisko z tohto patoveho parkovacieho problému. To, že je parkovací dom riešený so snahou zabratia čo najmenšej vyuzitelnej plochy a získania zelených plôch na streche a tiez na bocnych stenach je super, držím tomuto projektu palce a klobúk dolu, pokial sa podari, tak ako je prezentovaný.

  9. 9
    TROCHU ÚDAJOV says:

    PARKOVANIE RIEŠIŤ TREBA, ALE PARKOVACÍ DOM DO ODDYCHOVEJ ZÓNY a PARKU NEPATRÍ.

    Cast 1 –úvod –

    V súčanosti JEDINÉ územie definovane ako plochy parkov vyššej úrovne v oblasti Hlín a okolia je práve plocha, na ktorej chce súkromný investor postaviť Parkovaci dom a žiada zmeniť mestskú PLOCHU PARKOV na STAVEBNÝ POZEMOK. Pritom sú minimálne 3 ďaľšie lokality v danej oblasti , ktoré sú predurčené v platnom územnom pláne na výstavbu parkovacích domov.
    Existuje platné stavebné povolenie na skrášlenie a revitalizáciu tohto prostredia v parkovom štýle. A tu ho máš. Namiesto toho tu má byť 262 garaží. Bez akéhokoľvek prieskumu u dotknutých obyvateľov alebo prejednania na verejnom diskusnom zhromaždeni o zámere. Celý pozemok je majetkom mesta, takže do spôsobu využitia pozemku nemá čo hovoriť žiadny súkromný investor.

    Trochu inak:

    Predmetné pozemky sú podľa platného Územného plánu mesta Trnava (aktualizované znenie 2009) v znení neskorších zmien riešené ako plochy verejných parkov a malé parkové plochy so stanoveným kódom funkčného využitia územia Z 02. Definícia Funkčného využitia Z 02 : ucelený útvar plošnej sadovnícky upravenej zelene s ekostabilizačnou, mikroklimatickou, oddychovo-rekreačnou a estetickou funkciou .
    Územie pozemkov, ktoré je medzi dotknutými bytovými domami je vytypované ako CENNÉ, predovšetkým z hľadiska zachovania pohody bývania, možnosti rozvoja krátkodobej oddychovo-rekreačnej funkcie pre rezidentov, ako aj ekologicko-environmentálneho.
    V súčasnosti sa v záujmovom území nachádza spádové ihrisko a VEĽKÁ ODDYCHOVO-REKREAČNÁ PLOCHA, pre ktorú má mesto Trnava spracovanú projektovú dokumentáciu aj s platným stavebným povolením na revitalizáciu v rámci humanizácie obytného súboru Na hlinách/Saleziánska.

    Podrobnejšie k vymedzeniu územia:

    Celé územie mesta Trnava je rozdelené na 48 urbanistických obvodov. Urbanistický obvod UO č. 20 s administratívnym názvom Vodáreň je plocha územia Trnavy ohraničená ulicami Špačinská –Saleziánska-Veterná-Bučianska-Špačinská a patria sem teda aj celé Hliny, sídlisko Vodáreň, 8 posh. bytovky na Saleziánskej atď.
    V platnou Územnom pláne mesta Trnava je v celom tomto urbanistickom obvode definované JEDINÉ vyššie územie parkov s kódom Z 02 a to: územie od schodov pri vchode Na hlinách č.32/Salezianska č.22, cez vnútroblok 8-posch. obytných domov Saleziánska 22 až 52, plot firmy Slovria, schody ku gymnáziu, plot gymnázia, vnútroblok dodatočne dostavanej 3 posch. bytovky Na hlinách 31/ A-E až opäť po schody pri vchode Na hlinách č.32. Celé toto územie by mohlo byť prevedením zelene zmenšenou obdobou parčíka za Daňovým úradom.

    Predmetné výkresy viď. : http://www.trnava.sk – MESTO TRNAVA-ZÁKLADNÉ DOKUMENTY MESTA-ÚZEMNÝ PLÁN- Výkres C02 –výkres regulatívov a zväčšiť aspoň na 80% ,
    alebo vid linka: http://www.trnava.sk/userfiles/download/attachment/ourak_UPN_2009_C02_v_2010.pdf

    Na výkrese sú kódy funkčného využitia jednotlivých oblasti (A 06 – viacpodlažná zástavba bytové domy, Z 02 – plochy parkov , ďaľšie kódy viz Územný plán – A. TEXTOVÁ ČASŤ ) a čísla jednotlivých urbanistických obvodov mesta Trnava.

    JE VHODNÉ NIČIŤ NA DESAŤROČIA ZELENÉ ZÁTIŠIA, KTORÉ
    EŠTE ZOSTALI a NASILU TAM NATLÁČAŤ PARKOVACÍ DOM, ak sú
    preddefinované aj INÉ MIESTA ?

  10. 10
    Marek says:

    Mohol si si usetrit more casu a namiesto tej demagogie prezentovat tie “ine” vhodne miesta, kde by asi tak ten parkovaci dom na Hlinach mohol stat.
    Okrem toho tam nie je ziaden park, ani stromy, ani poriadne ihriska. Tie chce postavit investor, mesto tam drzi mrtvy skaredy priestor, ktory je parkom len na papieri.

    • 10.1
      Obyvateľ says:

      Uplna pravda, neviem o akom parku sa to tu vlastne bavíte, ved je to úplne smiešne. Ten bordel, spina a pár krikov to má byt to cenné územie?? Myslím , že keby sa realizoval ten parkovací dom aspoň by sa to tu konečne skulturnilo a vzniklo aj viac zelene ako je teraz. Ale vo väčšine prípadov v tt ľudia najviac bojujú tam kde to vôbec nie je potrebné a naopak, kde by sa mali zapojiť kašlú na to. Tak ako boli hore spomenute tie výstavby dalších bytoviek. A vtedy ste odborníci boli kde?

  11. 11
    firhang says:

    najprv si vymysleli, ze nebudu mesto rozsirovat, ale sa bude stavat na volnych plochach v zastavanom uzemi. bytovky v zadu na hlinach, bytovka vedla merkuru, vyplnene rohy na druzbe a prednadrazi atd…
    no a potom zrazu zistuju, ze ludia nemaju kde parkovat :)) nemam slov…
    inak by ma strasne zaujimalo, preco mesto neponukne investorovi tie rozostavane ruiny obchodov na zaciatku hlin smerom od spacinskej cesty. to rumovisko tam uz by bolo treba nejak zuzitkovat…

  12. 12
  13. 13
    Fredy says:

    Aká bude cena parkovania ?
    “Spoločnosť Fortezza so sídlom v Trnave : Cenu za parkovacie státie či garáž v objekte v súčasnom štádiu odhadnúť nevie, keďže zatiaľ nie sú známe vstupné náklady na realizáciu projektu.”

    Orientačným vodítkom by snáď mohli byť podobné stavby na Slovensku, napríklad
    http://www.sellslovakia.sk/garaze-kezmarok.php

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.