reklama

Trnava skončila v rebríčku transparentnosti 100 slovenských miest a obcí na dvadsiatom mieste

Nezisková mimovládna organizácia Transparency International Slovensko (TIS) hodnotila transparentnosť 100 najväčších slovenských miest a obcí za rok 2016. Slovenské samosprávy hodnotila organizácia v tejto oblasti naposledy pred dvoma rokmi. Mesto Trnava sa umiestnilo na 20. mieste a za dva roky si polepšilo o dvadsaťjeden priečok.

Trnavskej samospráve udelila Transparency International Slovensko celkový výsledok 61 percent. Najlepšie hodnotený Vranov nad Topľou obdržal známku 79 percent, druhý Martin a tretia Rožňava získali 76 percent z možných sto.

Na opačnej strane sa ocitli Nová Dubnica (32%), Šurany a Veľký Meder (rovnako 27%).

Priemerné skóre otvorenosti miest sa prvýkrát za štyri roky prehuplo cez hranicu päťdesiat percent a dosiahlo 51 percent. Oproti roku 2010, kedy TIS transparentnosť miest merali prvýkrát, sa celkové skóre miest zlepšilo už o 11 percentuálnych bodov.

Transparency International Slovensko hodnotila jedenásť oblastí prístupnosti slovenských miest k verejnej kontrole.

Hodnotenie rebríčka ovplyvnili oblasti ako sú prístup k informáciám, rozpočet a zmluvy, účasť verejnosti na rozhodovaní, predaj a prenájom majetku, personálna politika, verejné obstarávanie, obecné podniky a ďalšie.

radnica

Ilustračné foto

“Meranie transparentnosti považujeme za veľmi účinný nástroj na ceste ku kvalitnejšej verejnej kontrole, ktorá môže výrazne zúžiť priestor pre korupčné a klientelistické správanie. Rebríček však nemeria samotnú korupciu, ale iba otvorenosť zverejňovania a nastavené pravidlá. V žiadnom prípade sa tak lepšie hodnotená župa nedá automaticky označiť za nekorupčnú, a naopak,” konštatuje TIS v tlačovej správe.

Z jedenástich hodnotených oblastí získala Trnava najlepšie známky za oblasť rozpočet a zmluvy (88%), vysokými známkami ohodnotili aj prístup k informáciám (79%) a kategóriu územné plánovanie a stavebný úrad (75%). Nadpriemerné hodnotenie 67 percent pridelili samospráve aj za verejné obstarávanie a zabezpečovanie služieb.

Na druhej strane našla TIS oblasti, ktoré vyhodnotila nízkymi známkami. V kategórii etika a konflikt záujmov získala Trnava len 29-percentné hodnotenie. Hodnotenie znížili napríklad absencia zverejneného etického kódexu volených predstaviteľov samosprávy (poslanci ho medzitým v októbri schválili) alebo chýbajúce majetkové priznania poslancov či primátora.

Slabé hodnotenie dostalo mesto aj v oblasti personálna politika. Nízkych 26 percent pridelila TIS okrem iného za to, že mesto nezverejňuje zápisnice z výberového konania obsahujúce mená, priezviská a titul členstva členov v komisii či sumárne hodnotenie komisie, body nezískalo mesto ani za archív zápisníc z výberových konaní za posledné dva roky.

Najslabšie hodnotenou oblasťou bola kategória byty a sociálne zariadenia, kde inkasovala Trnava len podpriemerných 20 percent.

V hodnotení chýba TIS možnosť osobnej účasti verejnosti na zasadnutí komisie, ktorá prideľuje byty, absencia využívania elektronickej evidencie žiadostí o pridelenie bytu a prevod bytov do osobného vlastníctva s možnosťou sledovania stavu žiadosti na internete, mesto nezverejňuje ani zoznamy bytov a komu boli pridelené, okrem uznesení MZ. Mesto nezískalo body ani za to, že nezverejňuje pravidlá pre prijímanie detí do jaslí a materských škôl alebo o počte voľných miest v sociálnych zariadeniach.

Za rok 2016 získala Trnava známku 61 percent, v roku 2014 to bolo 49 percent.

Najnižšie hodnotenie pred dvoma rokmi udelili Trnave za personálnu politiku (0%), etiku a konflikt záujmov (25%) a predaj a prenájom majetku (25%).

Naopak vyššie body získala Trnava v roku 2014 za územné plánovanie a stavebný úrad (83%), rozpočet (71%) alebo dotácie a granty (64%).

Ulož ako PDF
Napísal 25. novembra 2016 12:09. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

49 komentárov pre “Trnava skončila v rebríčku transparentnosti 100 slovenských miest a obcí na dvadsiatom mieste”

  1. 1
    Kamil Schultz says:

    No nič moc. Po tom ako sa hipster z radnice kasá, že on je najtransparentnejší, tak docela prieser :) Za to určite môže Poor, Stanko, Butko a iní ilumináti.

    • 1.1
      Juraj Fuzak says:

      No minimalne sa Trnava po tom ako sa hisper vykasal posunula o 21 miest vyssie, co je naozaj docela prieser ako hovoris. A ten posun neposral ani Butko, ani Iluminati ani zidojastery ale Brocka. Totalny neschopa…

      • 1.1.1
        Fanfáry a Tympany says:

        Ušetriť sa dá aj ničnerobením, alebo aj neschopnosťou čosi dotiahnuť do úspešného konca.

        PS: bacha na Olympijskej, môžete prísť o nápravu, sú tam neskutočné diery.

        • 1.1.1.1
          Juraj Fuzak says:

          Ano presne tak, mas obrovsky prehlad. Setrenie a transparentnost maju vela spolocneho. Dobru noc ;)

          • 1.1.1.1.1
            Fanfáry a Tympany says:

            Jasné, že šetrenie a transparentnosť nemajú až tak veľa spoločného.
            Lenže znovu si začal s hlásnymi, trubačskými a fanfárovými službami a preto Ti pripomínam Olympijskú ulicu, ku ktorej si tiež robil bubenícko-hlásnické “tanečky”. Aj na trnava-live. A skutek utek. Diery na vozovke na druhú.
            Odporúčam namiesto mudrovania na nete viac akčnosti v reálnom živote. Napríklad :):) poslanecký prieskum na VUC, či sa venujú aj tejto problematike, alebo len piešťanskému letisku :).
            Nóó, ale pozor pri poslaneckom prieskume, aby “gazda” práve vtedy mal ordinačno úradné hodiny.

            • 1.1.1.1.1.1
              Juraj Fuzak says:

              Zasa si ako obykle paradne trapny. Ja som nic nezacal ale som ironicky reagoval na prvy ironicky prispevok. Jediny rozdiel je v tom ze ja som dotycnemu medzi ironiu zaplietol aj fakty zatial co on ako obvykle len prazdne plky s vypovednou hodnotou prdu vo vetre.

              Poprosim ta bud konkretny a daj mi sem kde som ja alebo niekto iny niekam inam pisal chvalospevy na Olympijsku ulicu. Naozaj prosim konkretne, pretoze o to iste som ta ziadal ked si sa strapnoval pod clankom o Srobarovej, povedal si ze to dohladas ale zrejme si nasiel kulove pretoze som sa odpovede nedockal. Dufam ze tentokrat budes dosledny a vsetko dohladas, pretoze budes znovu vypadat ako total dilino. Pan s tebou ;)

              • 1.1.1.1.1.1.1
                Pozorovateľ says:

                Pán Fuzak, váš príspevok je na úrovni štvrtej cenovej, kde sa borovička nalieva od 05:00 hod ráno. Plamenných príspevkov k opravám ciest (aj Olympijskej aj Šrobarovej) ste tu mali niekoľko. Pokiaľ ich administrátor z diskusného fóra nezmazal, čo nie je vylúčené, tak sa nájdu. Len to chce voľný čas a ochotu sa v tom “rýpať”, pretože vy ste sa vyjadrovali úplne k všetkému v stovkách príspevkov. Zvláštne je, že neviete, čo ste kde popisali. V roli významného diskusného prispievateľa to nie je dobré vysvedčenie.

                • 1.1.1.1.1.1.1.1
                  Juraj Fuzak says:

                  No vidis, pre mna je prispevok z piatej cenovej taky kde neni jediny fakt a prazdne reci typu urcite, pocul som, hovori sa. Tvoj je presne taky isty. Zacinas tym ze “urcite” by sa nasli moje prispevky a tak ako som vyzval kecalka predo mnou tak vyzivam aj teba aby si tie “urcite” plamenne prispevky nasiel a skopiroval ich sem pretoze ja si nastastie pamatam co som kde napisal alebo povedal. Takze do toho a dokaz “vyznamnemu” diskuterovi ze mas pravdu ;)

                  • 1.1.1.1.1.1.1.1.1
                    Pozorovateľ says:

                    Prosím uviesť príklad piatej cenovej skupiny. Trvám na tom. Štvrtá bola v TT bežná, ale o piatej neviem nič.
                    Ber to ako prispevok v tvojom štýle. Vzhľadom k tomu že všetko vieš, všade si bol, dúfam že budeš konkrétny a nepoužiješ slová: počul som, vraj bolo, kedysi, niekedy. Buď konkrétny a vecný.

                    • 1.1.1.1.1.1.1.1.1.1
                      Juraj Fuzak says:

                      Prepac, mea obrovska culpa uz sa to nestane. Beriem spat, nie piatej ale stvrtej. A teraz ked to mame vysvetlene, tak ta poprosim o tie moje plamenne prispevky, najlepsie tie “stovky” ako si spominal, najma k Srobarovej a Olympijskej. Cokolvek ine ako konkretne fakty alebo priznanie si ze trepes bude len dalsi zarez na pazbe tvojej trapnosti. Peknu nedelu este.

                    • 1.1.1.1.1.1.1.1.1.2
                      forrest gump says:

                      keď si taký múdry, tak daj ktorá krčma je otvorená o 05.00 hod.? si zabudol, že sme 27 rokov ďalej.

                    • 1.1.1.1.1.1.1.1.1.3
                      Pozorovateľ says:

                      Štvrté cenové skončili pred tými 27 rokmi, to vieme. Takže aj prirovnanie zo štvrtej cenovej a zapľuvanej je viazané na ich obdobie a existenciu. Teraz pod takýmto označením neexistujú, tak je zvláštne, prečo sa pýtaš na príklad, kde o 05:00 nalievajú. Zobuď sa, 27 rokov uplynulo.
                      Ale IV. CS existovali, na rozdiel od piatych cenových, ktoré si niekto domýšľa.
                      Takže milý Forrest, skôr ako niečo vypotíš, mysli.

                    • 1.1.1.1.1.1.1.1.1.4
                      ?? says:

                      Forrest otázka:
                      Prečo dávaš príspevky vtedy, keď dáva príspevky známy diskutér JF.
                      Keď JF príspevky nepíše, ani Ty sa tu neprezentuješ.
                      Ste nejaká zviazaná dvojka?

              • 1.1.1.1.1.1.2
                juraj says:

                Pán Fuzák, mám len jednu zásadnú otázku: Vysvetlite prosím, ako človek spoluzodpovedný za “pekné” 20-te miesto, prečo 20-te a nie prvé. Zase niekto poškodil Vaše nezištne čisté činy ? Vy sa počúvate, čo tu vlastne obhajujete? Dúfam, že sa budete zase oháňať neznalosťou, neinformovanosťou, nekonkrétnosťou a nekompetentnosťou diskutujúcich, ako v každom doterajšom Vašom príspevku. Veď Vám niekto vystavil vysvedčenie a vy ste prepadol v službe ľudu. Vyvodíte z toho voči sebe nejaké závery, alebo radšej počkáte, až to urobia druhí ?!
                Veď stále hovoríte o Vašej 100% transparentnosti, takže kde sa stala chyba, asi sa jedná len o štatistickú chybu, lebo inak ste so sebou spokojný.

                • 1.1.1.1.1.1.2.1
                  Juraj Fuzák says:

                  Clovek nemoze byt nikdy so sebou spokojny, ak by sa tak stalo tak sa niekde stala chyba. Myslim ze vyvodzovat zavery by bolo namieste ak by nastal prepad v rebricku a nie posun. Samozrejme prve miesto by bolo idealne ale v idealnom svete zatial nezijeme, co vsak mozem zarucit je to ze sa vedenie mesta bude na 100% zaoberat a tymi “hluchymi” miestami v hodnoteni.

                  A ano, budem sa aj nadalej ohanat neznalostou, neinformovanostou a nekonkretnostou pokial to bude treba. Pretoze plati jedno pravidlo a to ze faktom su tvoje pocity ukradnute.

            • 1.1.1.1.1.2
              jozo says:

              No kámo,ten poslanecký prieskum tam bol.Náš Vladko Poor zase super investoval aj s Judr Sopkom….Zase sa ide niekto nabaliť a ošklbať Slovákov.Mikuš hanbi sa!To už jeho lokaj Kopúnek nenapíše!

              • 1.1.1.1.1.2.1
                Voliči says:

                Veď v tom príspevku sa na to poukazuje, len “gazda” – vieme o kom sa hovorí – nebol na úrade a prieskum odignoroval.
                Voľby sa blížia. Filozofia do druhého kola postaviť maďarského protikandidáta fungovala v minulosti.

        • 1.1.1.2
          Skeptik says:

          Tak to bolo aj v pripade Martina, ako ssi zaplatili audit u Transparenci, uz buduci rok sa posunuli na priecke hore, asi preco? A co sa zlepsilo? Zeby pripjimanie zamestnancov, zverejnovanie.. podla ,na nic

    • 1.2
      Michal Klembara says:

      To o koľko miest v rebríčku sa Trnava posunula nie je až tak podstatné (lebo niektoré mestá sa mohli zhoršiť), ale posun v hodnotení o 12% je určite významný.

      Tu si môžete pozrieť podrobnosti hodnotenia – za čo mesto dostalo každý jeden bod a aj vidieť históriu hodnotení od roku 2010:

      http://samosprava.transparency.sk/profile/M090/2016

      Ak sa podarí aj o dva roky stúpnuť o 12%, tak Trnava bude v tom desiatke.

  2. 2
    Simon says:

    Pokial su informacie v prispevku Michala Klembaru pravdive tak ,hodnotiaca zlozka uzemne planovanie a stavebny urad su za hodnotene obdobie 2010-2016 najtransparentnejsie v hodnoteni mesta Trnava. oboch veducich odborov p.Horaka ako aj p.Miterkovu p. primator Brocka chcel odvolat ako prvych.Jeden to vzdal druha sa vzoprela a ostala.Uzasna koncepcna praca trantarentneho primatora, urcite vojde do historie mesta.

    • 2.1
      Juraj Fuzak says:

      Kde Brocka povedal ze chce odvolat p. Horaka a p. Miterkovu? Datum, cas, miesto pripadne link na nejaky clanok alebo rozhovor. Diky

      • 2.1.1
        Viliam says:

        Chlape, otvor si oči a nestrapnuj sa. Koho ty ideš ukolovat a ukladať mu nejaké úlohy. Uvádzaj fakty. Diskutujes formou zadávania otázok a úloh. Otravuješ! A tajtrlikuješ. Viac sleduj skutočný život ako virtuálny a nebudeš sa nahlúpo pýtať na to, čo je väčšine jasné.

        • 2.1.1.1
          Juraj Fuzak says:

          To je dobre ze ta otravujem, to ma tesi. Jediny kto tu “tajtrlikuje” si ty. Ja nikoho neukolujem, ja si pytam fakty, viem ze sa to moc nenosi ale tak smolka. Ja uvadzam fakty, zadavanie otazok a uloh je sucast diskusie, mozno nie v tvojom svete ale v mojom ano.

          • 2.1.1.1.1
            ergo sum says:

            Pán Fuzák, vy úkolujete v každej diskusii každého. Od všetkých chcete dôkazy a podklady. Pritom vy ako človek blízky vedeniu mesta máte možnosti dôkazy si zabezpečiť i sám.
            Ktokoľvek má iný názor ako názor vedenia mesta, kto vysloví argument z volebnej kampane primátora žiadate dôkazy a neviem ešte čo.
            Ale Vaše tvrdenia sú rovnako len forme tvrdení… A robíte vo všetkých diskusiách k článkom, nech už sa týkajú hocičoho….
            Ale som pochopil, že Vašou úlohou je vlastne znechutiť ľudí diskutovať, aby nevznikol “front”, ktorý bude nesúhlasiť s činnosťou súčasného vedenia.
            Pre info p.Horák síce skončil ako vedúci hlav.architekta, avšak je odborný poradca primátora, sediaci priamo na radnici. P.Miterková je skvelý odborník a jej odchod by bola veľká škoda pre mesto. Bol som svedkom jej odhodlania na verejnom sedení v Modranke – presne takto by mal vystupovať odborný pracovník mesta /ale to bolo už dávnejšie/.

            • 2.1.1.1.1.1
              Juraj Fuzák says:

              Zasa sme pri tom ze sa niekto citi dotknuty ze ho niekto iny ukoluje. Nikto nikoho neukoluje. Je to forma mojej odpovede na poulicne hoaxy a zvatlaniny neurciteho charakteru, casu a miesta.

              Nie mojou ulohou nieje nikoho znechutit, pre mna za mna nech je kazdy znechuteny ako chce. Bohuzial pre niekoho nemam rad prazdne debaty. Ak chcem o niekom tvrdit ze kradne, alebo nieco spravil zle, alebo nieco nespravil, nezabezpecil, nesplnil, urobil alebo neurobil, tak to nemozem tvrdit na zaklade toho ci ma boli brucho alebo ci som sa zle vyspal alebo ci sa to hovori na ulici.

              Argument z volebnej kampane primatora nieje tvrdenie ze “hlavne ze Brocka ociernoval firmy” alebo “hlavne ze vsade Brocka hovoril” alebo hlavne ze toto a tamto. Moja odpoved na to prirodzene bude “kde a kedy niekto ociernoval firmy”, “kde vsade nieco hovoril” a podobne kedze viem co sme kde hovorili a o kom.

              Chapeme sa? Uz som to tu pisal x krat, nesuhlas, diskusia, kritika to vsetko je v poriadku a iba obmedzeny jedinec neprijima kritiku, pretoze pokial je vecna a konstruktivna tak zakonite posuva dopredu. Pokial su to prazdne prdy, tak nikoho nezaujima.

    • 2.2
      TTfakty says:

      Hodnotiaca zložka územne plánovanie a stavebný úrad

      Rok 2016 – Územné plánovanie a stavebný úrad – 75 % z 3 bodov
      X.1.
      Má MsÚ vytvorenú elektronickú podateľňu žiadostí v stavebnom konaní? (0,5 b.)
      0 b.
      niedáta nenájdené (kontrola  7.10.)
      X.2.
      Má MsÚ vytvorený elektronický register/elektronickú evidenciu žiadostí v stavebnom konaní s možnosťou sledovania stavu žiadosti zverejnenou na internetovej stránke? (0,5 b.)
      0,25 b.
      čiastočne viď link
      X.3.
      Je na stránke mesta zverejnený územný plán? (2 b.)
      2 b.
      áno viď link
      Rok 2014 – Územné plánovanie a stavebný úrad – 83 % z 3 bodov
      X.1.
      Má MsÚ vytvorenú elektronickú podateľňu žiadostí v stavebnom konaní? (0,5 b.)
      0,5 b.
      ánopodatelna@trnava.sk 
      X.2.
      Má MsÚ vytvorený elektronický register/elektronickú evidenciu žiadostí v stavebnom konaní s možnosťou sledovania stavu žiadosti zverejnenou na internetovej stránke? (0,5 b.)
      0 b.
      nie
      X.3.
      Je na stránke mesta zverejnený územný plán? (2 b.)
      2 b.
      áno viď link
      Rok 2012 – Územné plánovanie a stavebný úrad – 90 %
      X.1.
      Má MsÚ vytvorenú elektronickú podateľňu žiadostí v stavebnom konaní?

      áno
      X.2.
      Má MsÚ vytvorený elektronický register/elektronickú evidenciu žiadostí v stavebnom konaní s možnosťou sledovania stavu žiadosti zverejnenou na internetovej stránke?

      nie
      X.3.
      Sú informácie o všetkých pripravovaných zmenách a doplnkoch územného plánu medializované aj prostredníctvom médií samosprávy a v lokálnej/regionálnej tlači?

      áno
      X.4.
      Je na webstránke samosprávy zverejnený územný plán?

      áno
      X.5.
      Má samospráva spracovaný územný plán?

      áno
      X.6.
      Má samospráva spracovaný územný plán digitálne?

      áno
      X.7.
      Zverejňuje samospráva územný plán v úplnej podobe?

      1www.tvrdosin.sk 
      Rok 2010 – Územné plánovanie a stavebný úrad – 80 %
      X.1.
      Má MsÚ vytvorenú elektronickú podateľňu žiadostí v stavebnom konaní?

      nieVšetky žiadosti sa evidujú v informačnom systéme samosprávy. 
      X.2.
      Má MsÚ vytvorený elektronický register žiadostí v stavebnom konaní?

      nie
      X.3.
      Sú informácie o všetkých pripravovaných zmenách a doplnkoch územného plánu medializované aj prostredníctvom médií samosprávy a v lokálnej/regionálnej tlači?

      áno
      X.4.
      Je na stránke mesta zverejnený územný plán?

      áno

      Kto má záujem o vyjadrovanie sa k danej problematike mal by poznať fakty, vyhodnotiť si sám ich na základe porovnania daných rokov. Ani ten kto zabezpečuje tento projekt nedáva body vždy rovnako za tú istú otázku.
      Záleží to aj na spôsobe spracovania otázok, odpovedí alebo zistení TIS.
      Mesto môže mať zasa spracované kvalitne iné v danej oblasti ale záleží na tom aké otázky dá v danom roku TIS do projektu.

  3. 3
    Simon says:

    Treba sa spytat vtedajsej prednostky p. Dienerovej , alebo poradca primatora je spolocensky uznavanejsie miesto ako veduci odboru.Pan Fuzak nemusite mat obavy vsetkky preslapi p.Brockovi spocitaju. A myslim ze aj tu sa o tych odvolaniach pisalo,Avsak najlepsie to vedia zamestnanci MU , len ty maju strach.

  4. 4
    Jozo says:

    Strach na MU bol za KDH a Bystra.Tak netrep sprostosti.Tu sa môžu sťažovať len niektorí zamestnanci, čo sa im nechcelo nikdy robiť.

  5. 5
    Peter says:

    A čo takto s umiestnením špeciálnej skrinky uskutočňovať zber použitého kuchynského oleja?
    Je obdivuhodné postupovať v rebríčku, avšak ešte lepšie je nezaspať na vavrínoch.

    • 5.1
      Palo says:

      Peter, vidno ze si pravy Trnavak a co sa deje v Trnave, to ti neni jedno. Suhlasim s napadom. Zberne nadoby na olej z kuchyne by sa hodili na kazde sidlisko v Trnave. Nech to nejde do kanalu.

  6. 6
    Peter says:

    K umiestneniu gratulujem.

  7. 7
  8. 8
    Palo says:

    A mozno k vedru prida sa aj mravec.

  9. 9
    S.Horáková says:

    Simon a vsetci ostatní, ja neviem o tom , že by to mol môj manžel vzdal ….

    a touto cestou pozdravujem všetkých anonymov , ktorí na tomto plátku
    na neho celé roky kydali a nedokázali sa podpísať .Dufam , že teraz už idú veci lepšie …..

  10. 10
    S.Horáková says:

    Spresňujem vetu ja neviem o tom , že by to bol môj manžel vzdal ….

  11. 11
    Kamil Schultz says:

    Fuzak, v diskusii so mnou si pisal o Olympijskej. Ked som sa ta pytal co ste vlastne spravili pre Kopanku a ohladne vyriesenia parkovania na Hlinach. Vtedy si vytiahol Olympijsku ako protiargument. Ty nie ze len si nedospely, ty mas aj selektivnu pamat.

    • 11.1
      Juraj Fuzák says:

      Ja presne viem co som vtedy napisal. Napisal som ti ze sa pripravuje rekonstrukcia Olympijskej ulice. Je na tom snad nieco co nieje pravda?

      • 11.1.1
        Dis lek ti.? says:

        Nielen že si nepamätáš, ani nevieš, aký logický nezmysel vypotiš a napíšeš. Veď čítaj po sebe, (J.F.K).

  12. 12
    forrest gump says:

    pre ?? píše: nedá sa odpovedať pod teba.
    takže diskutujem zásadne vtedy, keď sa mi chce. keďže fuzák a klimo sú tu vždy, tak ja musím byť vždy keď je tu fuzák. fuzáka vôbec nepoznám. doporučujem prečítať si článok o city park, kde mu na jeho príspevok píšem, že hlúposť je tiež boží dar a on musel mať protekciu. naopak vo väčšine príspevkov s fuzákom súhlasím, jeho argumenty sú jasné a zreteľné na rozdiel od konšpirátorov tvojho tipu! žiadny argument a zásadne len kraviny ako tá na ktorú odpovedám.

  13. 13
    simon says:

    Ako som prešiel po všetkých tých príspevkoch, pravda je len jedna. A to tá, ktorú vyslovia páni ´, ktorí zastávajú súčasného primátora pána Bročku. A akákoľvek inštitúcia, keď už zverejní nejaké výsledky a nevyhovujú súčasnému primátorovi, resp.jeho prívržencom, je okamžite spochybňovaná.

    • 13.1
      Simonka says:

      Skoda, ze tvojmu prispevku nezodpoveda vyjadrenie primatora, ktory sa vyjadril v duchu, ze je to dobre zlepsenie a do buducna budu pracovat na dalsom zlepseni, aby Trnave este vystupala. Ale ty a tvoje pravdy :D trapas no.

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.