Návrh rozpočtu na rok 2017 je na svete. Schvaľovať ho budú mestskí poslanci

Mesto Trnava počíta v roku 2017 s vyrovaným rozpočtom. V porovnaní s tohtoročným rozpočtom nie sú v návrhu, o ktorom budú hlasovať poslanci na decembrovej schôdzi, žiadne výrazné zmeny.

Radnica navrhuje vyrovnaný rozpočet na strane celkových príjmov aj výdavkov v celkovej výške 55,77 milióna eur.

Bežné príjmy mesta Trnava majú v roku 2017 dosiahnuť 47 miliónov 763-tisíc eur, čo je o 1,7 milióna viac ako je predpoklad v tomto roku.

Bežné výdavky nastavili tvorcovia rozpočtu na 44 miliónov 83-tisíc eur.

Kapitálový rozpočet počíta s príjmami vo výške 1,8 milióna a výdavkami 9,7 milióna eur

Saldo príjmovej a výdavkovej časti navrhovaného rozpočtu v predpokladanej výške 4,2 milióna eur bude vyrovnané prevodom z rezervného fondu a prijatím úveru 900-tisíc eur.

trnava-radnica-zima

Ilustračné foto

V jednotlivých programových položkách výdavkového rozpočtu nie sú až na výnimky žiadne razantné posuny v porovnaní s rozpočtom na tento rok.

Na program Doprava vynaloží v roku 2017 mesto Trnava 5,8 mil. eur (v tomto roku 6 mil.), program Životné prostredie počíta s výdavkami 2,5 mil. eur (v tomto roku 3,6), na Verejné osvetlenie pôjde 1 milión eur tak ako v tomto roku, na program Uličný mobilár plánuje použiť mesto 180-tisíc eur (v tomto roku 200-tis.), položka Mládež a šport počíta rovnako ako teraz so sumou 2,1 mil. eur, program Kultúra má dostať 1,3 milióna (v tomto roku 994-tis.), program Ľudské zdroje má narásť z tohtoročných 3,97 mil. eur na 4,36 milióna, Mestská polícia má dostať približne rovnakú sumu ako v tomto roku, teda 1,7 milióna eur.

„Rozpočet na rok 2017 je navrhnutý ako zdrojovo vyrovnaný s tým, že bežný rozpočet je prebytkový a kapitálový rozpočet schodkový, pričom schodok kapitálového rozpočtu je vyrovnaný z prebytku bežného rozpočtu, z rezervného fondu, z fondu združených prostriedkov, z rezervy na rekultiváciu skládky KO a použitím bankového úveru na financovanie 5. etapy Skládky komunálneho odpadu Trnava Zavarská cesta,“ konštatujú zostavovatelia materiálu.

Výška dlhu mesta Trnavy ku koncu roka 2016 dosiahne 19,81% a po prijatí úveru na 5. etapu skládky bude predpokladaná výška dlhu v budúcom roku 17,26% zo skutočných bežných príjmov predchádzajúceho roka.

V zmysle zákona o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy nesmie výška dlhu prekročiť 60% skutočných bežných príjmov predchádzajúceho roka.

Jednotlivé položky rozpočtu si predstavíme podrobnejšie po definitívnom schválení návrhu rozpočtu na decembrovej schôdzi mestského zastupiteľstva.

Ulož ako PDF
Napísal 30. novembra 2016 8:40. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

90 komentárov pre “Návrh rozpočtu na rok 2017 je na svete. Schvaľovať ho budú mestskí poslanci”

  1. 1
    Jan says:

    Mestská polícia 1,7 milióna eur,dosť peňazí.Samostatná organizácia, ktorú nik nekontroluje.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 22 Thumb down 12

  2. 2
    Palo says:

    To navysenie ludskych zdrojov sedi – 25 novych zamestnancov – z nich kazdy 1300 eur mesacne – hmmmm

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 10 Thumb down 13

  3. 3
    Palo says:

    Samozrejme v hrubom…

    Thumb up 5 Thumb down 10

    • 3.1
      bafkan says:

      nic som sice necital ale ak sa tvori rozpocet na mzdy tak aj s odvodmi zamestnavatela nie? tzn 1300 je superhruba mzda, polovica z toho byva cista 650 , hruba je 900-1000 ?

      Thumb up 6 Thumb down 3

  4. 4
    ivka says:

    Ozaj nie je tam už teraz veľa zamestnancov, no comment

    Thumb up 9 Thumb down 10

  5. 5
    Jozo says:

    Palo prosím Ťa a kde si zobral,že mesto ide zvyšovať plat tým 25 zamestnancom?Mne tu vychádza iba jedno,že mesto zvyšuje svojim zamestnancom platy o 4 percentá.

    Thumb up 8 Thumb down 6

    • 5.1
      Palo says:

      Necitas poriadne. Nabrali novych zamestancov, tak rozpocet nestacil a aby mali na vyplaty tych novych, navysili ho. Inak by nemohli tolko novych prijat.

      Thumb up 10 Thumb down 8

      • 5.1.1
        Juraj Fuzak says:

        Co necita poriadne?

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 19

        • 5.1.1.1
          jano says:

          Na odbore komunikácie, primátora,i tam určite, p. Fuzak dajte čísla a máte po starosti, zverejnite tabulku počtu zamestnancov a hotovo.Kancelária primátora ich má dosť.

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 6

      • 5.1.2
        jozo says:

        Brate si mimo.Ešte raz a naposledy,napíš mi,kde navýšili nových zamestnancov?Konkrétne aké funkcie.Ďakujem.

        Thumb up 6 Thumb down 11

        • 5.1.2.1
          Palo says:

          Zo stranok mesta napr.
          Mgr. RNDr. Alžbeta Benedikovičová, PhD.
          Mgr. Mária Beňová
          Ing. Zuzana Bigasová
          Bc. Marcela Branišová
          Ing. Gabriela Danišovičová
          Ing. Valéria Durdyová
          Ing. arch. Tomáš Guniš
          Mgr. Peter Jančovič PhD.
          Andrea Kresanová
          Mgr. Eva Kretiková
          Mgr. Miroslava Kuracinová Valová
          Mgr. Veronika Majtánová
          Ing. Kristína Marošová
          Katarína Matúšková
          Ing. Jana Miklovičová
          Ing. Hana Nováková
          Mgr. Petruška Poláková
          Mgr. Lucia Pospíšilová
          Ing. Martina Repčíková
          Ing. Veronika Srdošová
          Mgr. Patrícia Stachová
          Ing. Radomila Škodná
          Ing. Matúš Škvarka
          Mgr. Ján Šturdík
          Lívia Trtúšeková
          PhDr. Dušan Vančo
          Ing. Veronika Vašková
          atď.

          Thumb up 8 Thumb down 4

        • 5.1.2.2
          koloman says:

          Dávaš otázky a úlohy ako J.F…k

          Thumb up 5 Thumb down 3

  6. 6
    jano says:

    Rad by som videl tabulku počtu zamestnancov pred volbami a teraz, toto sú všetko len dohady ,´je problém to zverejniť, podrobná analýza ankety /myslím že aj trocha zbytočná/ohľadom parku J. Krála je zverejnena,

    Thumb up 11 Thumb down 3

  7. 7
    viktor says:

    Na dopravu menej ako v tomto roku? Pritom na odkaze pre starostu na žiadosti obyvateľov o namaľovanie parkovacích čiar na sídliskách už v októbri 2016 odpovedali, že peniaze z rozpočtu sú vyčerpané…
    https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/34072/parkovacie-ciary-na-g-dusika-19-23, https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/30699/chybajuce-znacenie-parkoviska alebo https://www.odkazprestarostu.sk/trnava/podnety/33979/nakreslenie-ciar-na-parkovanie

    Thumb up 12 Thumb down 1

    • 7.1
      ison says:

      V rozpočte mesta je príjem za prenájom priestorov Mestského priemyselného a technologického parku 308 300, príjem z prenájmu ďalších budov v tomto areáli 98 000 eur. Nemôžu sa tieto peniaze dať ako výdavky na dopravu?

      Thumb up 3 Thumb down 2

    • 7.2
      Julo says:

      Prestali sa budovať parkoviská. Ľahký spôsob šetrenia.

      Thumb up 12 Thumb down 6

      • 7.2.1
        Parkovisko says:

        Stopka budovaniu nových parkovísk je nápad, ktorý treba jednoznačne pomenovať ako extrémistický. Toto môže vymyslieť len niekto s určitou úchylkou.

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 12 Thumb down 13

        • 7.2.1.1
          Občan z paneláka says:

          Pri najbližších voľbách na toto určite nezabudnem. Každodenný problém je zaparkovať auto. Ďaľšie neriešené dopravné problémy má už nebaví komusi predkladať, stejne ich upratujú pod stôl. Kompetentni najradšej mudrujú a namiesto ústretovosti a prejaveniu ochoty pomôcť, občanov úkolujú nezmyselnými požiadavkami a dôkazmi.

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 12

          • 7.2.1.1.1
            jozo says:

            Občan,len sa Ťa opýtam a kde bývaš?Na akom sídlisku?Lebo podľa mňa má len jedno sídlisko problém z parkovaním a to sú Hliny.

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 15

            • 7.2.1.1.1.1
              občan sídlištný says:

              Pýtaš sa ako známy to diskutér, ktorý diskutuje zadávaním otázok. Odfázuj sa na chvíľu z netu, vyraz do terénu mimo radnice a areálu 800 x 700 m (hradby), otvor oči, budeš vidieť. Námetov nájdeš viac ako dosť. Konkrétne sídlisko ti nebudem uvádzať, predpokladám že rozvíriš len zbytočnú debatu, zadáš ďalšie otázky a skončí to tak ako obyčajne čiže nijako. S odborníkom na všetko a na nič je debata zbytočná.

              Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 11

              • 7.2.1.1.1.1.1
                jozo says:

                Tak sa aj Ty odfázuj a začni používať nohy.ľudia ostali veľmi leniví.Každý by chcel parkovať pri svojom dome.Pritom neďaleko má voľné parkovacie miesto.

                Tento komentár vás zaujal... Thumb up 10 Thumb down 13

                • 7.2.1.1.1.1.1.1
                  Občan says:

                  Tieto argumenty sme už počuli. Si jasný, debata je zbytočná. Navyše máš kryštálovú guľu a všetko vieš.

                  Thumb up 9 Thumb down 10

                • 7.2.1.1.1.1.1.2
                  rudo says:

                  Predpokladám, že ty pred svojím bydliskom neparkuješ, ale aspoň 1 kilometer od bydliska, aby si nezlenivel. Napríklad pred ŽOS sú také fasa parkoviská. Máš to neďaleko, veď to je v Trnave a tá nie je veľká.

                  Thumb up 7 Thumb down 11

            • 7.2.1.1.1.2
              juraj says:

              No teda Jozo, to snáď nemyslíš vážne, že s parkovaním sú problémy len na Hlinách. A čo celá Clementisova, Hlboká ,Tehelná atď. Žiješ ty vôbec v Trnave? Skúsi prísť domov medzi 20.00 a 21.00 a môžeš si auto zaparkovať akurát doma v obývačke. A to nehovorím o tom, čo prináša obyvateľom ulíc v okolí Polikliniky, Soc. poisťovne a Daňového úradu umiestnenie týchto inštitúcií. Jedno centrálne parkovisko pri VÚC je nedostačujúce a tak návštevníci parkujú po sídliskách, kde nájdu každé voľné miestečko a potom napr. mamičky s deťmi a nákupmi krúžia po sídlisku, aby našli na druhom konci nejaké miesto. Myslím, že problém parkovania návštevníkov vyššie uvedených inštitúcií po sídliskách je témou na osobitnú debatu. Argumentovať, že STOP parkoviskám je choré. Veď kompetentní nemôžu byť predsa slepí a hluchí voči problémom, ktoré prináša doba. Najmä, ak na jednej strane vehementne presadzujú väčšinu výdobytkov doby a na druhej strane ignorujú problémy, ktoré tiež súvisia s dobou. Veď aj tie elektroautá bude treba niekde parkovať…

              Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 12

              • 7.2.1.1.1.2.1
                Juraj Fuzák says:

                Nikto, nikde a nikdy nepovdal ze sa nebudu budovat parkoviska alebo riesit problemy s parkovanim. Bolo vsak povedane ze sa uz nebudu budovat parkoviska „ad hoc“ bez toho aby bola nastavena parkovacia politika a nebude cele mesto zmonitorovane aby sa presne vedelo kolko je oficialnych miest, kolko „neoficialnych“, kolko je rezervovanych, ake su moznosti napriklad pri budovani zachytnych parkovisk, parkovacich domov a podobne.

                Na zastupitelstve a aj predstavitelom VMC bol predstaveny dokument „Koncepcia rozvoja statickej dopravy v meste Trnava“ (spracovateľ spoločnosť AUREX, spol. s r. o.), ktory bude predmetom dalsej debaty. Kazdy dobre vie ze problem s parkovanim tu je a aj bude a nevznikol vcera a ani pred 10 rokmi. Nieje vsak riesenim to ze sa budu „hasit“ lokalne problemy ked riesenie moze byt aj ine to ale nebudeme vediet bez kompletnych podkladov.

                Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 11

                • 7.2.1.1.1.2.1.1
                  juraj says:

                  Každému je jasné, že predvolebná rétorika je postavená na sľuboch ohľadne vecí, ktoré ľudí najviac trápia. Bystro sľuboval dopravu zadarmo, iní vsadili na iné priority, ale každý sa striktne pridŕža zásady:“ Nikto Vám nemôže toľko dať, koľko Vám ja môžem sľúbiť.“

                  Thumb up 4 Thumb down 7

                • 7.2.1.1.1.2.1.2
                  Trnavcan says:

                  Kým sa niekam pohnete, bude po ďaľších voľbách. Parkovacia politika, oboznamovanie sa s ňou, kývanie múdrymi hlavami, škrabkanie sa za uchom, facebooky kde to budete zvestovať. Furt nyšt. S touto akcieschopnosťou môžete ísť tak do Mongolska, a aj tam vás po mesiaci prestanú brať vážne.

                  Thumb up 7 Thumb down 6

                • 7.2.1.1.1.2.1.3
                  TTY says:

                  Ak niekto nevie konať, má možnosť podať demisiu (po trnafsky: ícit do r.ci). Kvôli koncepcii sa nič nedeje!!! Toto už nie je ani sci-fi. To je choré.

                  Thumb up 7 Thumb down 5

              • 7.2.1.1.1.2.2
                Jozo says:

                No brate,to snad nemyslis vazne.Ja zijem na Clementisovej a ked vecer nenajdem miesto pred domom,tak idem na parkovisko na Starohojsku.A poznam vela ludi co ziju aj na Tehelnej,Hlbokej a nemaju problem sa prejst povedzme sto,dvesto metrov na velke parkovisko.Je to o chceni.Mam tri deti a tiez chodim s velkym nakupom.Vylozim to a idem si auto preparkovat,kde najdem volne miesto.Treba si uvedomit,ze na sidliskach uz nie je kde budovat parkovacie miesta.Snad nedaju prec vsetku travu,len preto,ze ludia su pohodli.Staci vytlacit hlavne firemne auta a situacia by bola urcite lepsia.Pockajme si na parkovaciu politiku,ktora sem urcite pride,tak ako v inych mestach na Slovensku.Prajem pekny den.

                Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 7

                • 7.2.1.1.1.2.2.1
                  Občan vytočený says:

                  Píšeš múdro. Len vysvetli, dokedy budeme na parkovaciu politiku my obyčajní občania čakať. Vyvolení nemusia čakať. Na základe akej parkovacej politiky namaľovali parkovacie miesta pri Námestí sv. Mikulasa, tam kde donedávna vyvolení parkovali v zákaze a mestskí policajti nič? Zlegalizovali im to a fajront. Proste vyvolení. Tam sa prečo nečakalo na parkovaciu politiku? Všelijaki „odborníci“ tu mudrujú a sľubujú svetlé zajtrajšky. Môj návrh: keď nebude parkovacie miesto, treba zaparkovať príslušnému pánovi poslancovi na ulicu kde býva. Nech si to užije. Z Veternej aj Olympijskej to tiež môže byť „kdesi“ bližšie ako pred Tesco.
                  Dovtedy budú krákať, kým si to nevyskúšajú na vlastnej koži.

                  Thumb up 6 Thumb down 5

              • 7.2.1.1.1.2.3
                Tak tak says:

                Juraj, mas predat auto a chodit peso, alebo bicykli.
                Uz to pochop. Naloz v tejto zime deti na bicykel a odvez ich do skoly, zo skoly, na kruzky:)

                Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 8

                • 7.2.1.1.1.2.3.1
                  juraj says:

                  Jasné, máš pravdu, všetci na bicykle !!! Len či sa pomestíme s tými dvomi cyklistami, ktorých stretnem na preplnenom cyklochodníku. Ak náhodou nie, tak radšej zaparkujem svoj bike v cykloveži a pôjdem zo stanice domov pešo, aby som si ráno mohol zase vyzdvihnúť svoj bike na stanici a ísť do práce.
                  Takto by to malo fungovať ?

                  Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 10

                  • 7.2.1.1.1.2.3.1.1
                    veža says:

                    Zdá sa, že z cykloveže vám straší vo veži …

                    Thumb up 7 Thumb down 9

                    • 7.2.1.1.1.2.3.1.1.1
                      juraj says:

                      Tak počúvaj ty VEŽA, vieš z čoho mi straší, alebo čo ma straší ? Straší ma to, že sa vytiahne s mestskej kasy 350.000 eur na nezmysel, zatiaľ čo máme deravé cesty, chodníky, niektoré verejné priestory v kritickom stave a to preto, lebo nie je dostatok financií. Keby si dal niekto tú prácu a oprel tento nápad o fakty, ktoré by nasvedčovali tomu, že táto investícia je potrebná a opodstatnená, ale takto ?! Absolútne absentuje faktická argumentácia, alebo sa mýlim?

                      Thumb up 10 Thumb down 9

              • 7.2.1.1.1.2.4
                wiki_cabadaj says:

                Akoze uz sa fakt vsetci uvedomte a prestante riesit parkoviska…vyzera to tak, ze vas vsetkych trapia len tie vase plechovice, akoby sme nemali ine problemy. Uz si treba uvedomit, ze auto je napriek jeho nizkej cene luxus a treba zanho platit. Furt chcete parkovat div nie priamo vo vchode a vsetok volny priestor je zaplneny autami, vratane chodnikov a inych verejnych priestranstiev a stale tu niekto pyta viac a viac miesta…ako k tomu pridu ti, co auto nemaju alebo chcu vyuzivat verejny priestor inak, ako na stavbu parkovisk? Keby sa na hlinach alebo niekde inde postavili parkovacie domy, tak som zvedavy, kolko by tam ostalo volnych miest…lebo by sa za ne muselo platit. Mesto je vraj plne a nie je kde parkovat…to nie je pravda. Podzemne garaze v city arene su volne, holiday inn ma podzemnu garaz, aj kusok dalej je dalsia, ale to uz vam nevoni platit za svojho krasavca. Takze problem je v myslenii. Treba si uvedomit, ze situacia s parkovanim sa zmeni, jedine, ked to nebude parkovanie zadarmo, lebo nikde v ustave nema nikto zakotvene pravo na parkovanie pod oknami. Napokon, ani vam na sidlisku niekto neberie pravo spojit sa, vyzbierat si peniaze, kupit pozemok a vybudovat parkovaci dom, kde mozete mat kazdy aj po tri miesta. Mozno to znie nahnevane, ale skutocne ma hneva neustale ponosovanie na to, ze vam niekto iny nezabezpecuje miesto pre vase auto. Je to vase auto a vasou problemom je hladat prenho miesto. Nikto cudzi to robit nebude. Ako k tomu pridu ti ludia, ktori si musia parkovanie budovat alebo platit v cene bytu? Preco by sme to na sidliskach mali mat zadarmo a este si to vynucovat?

                Tento komentár vás zaujal... Thumb up 21 Thumb down 4

                • 7.2.1.1.1.2.4.1
                  parking says:

                  Wiki cabadaj keby som mohol dám ti 500 laikov, konečne tu má niekto zdravý rozum

                  Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 6

                • 7.2.1.1.1.2.4.2
                  Simon says:

                  wiki zobral si to riadne od podlahy. 20% svetovej ekonomiky sa točí vo výrobe a oprave áut. V podstate súhlasím, že parkovanie áut pri bytových domoch je problém. Keď sa tie domy stavali, bola iná situácia v množstve áut na jednu rodinu ako je v súčasnosti. Tak by som navrhoval nasledovné riešenie, za poplatok 100 € umožniť parkovať ľuďom, ktorí v tom bytovom dome bývajú. A všetky služobné a referentské vozidlá nech teda parkujú v City Aréne, v Holiday Inn, príp.pri Tescu a na iných veľkokapacitných parkoviskách. A tieto spoločnosti nech si vyberajú poplatky, aké uznajú za vhodné. Netvrdím, že sa tým vyriešia všetky problémy s parkovaním pri BD, ale časť sa určite vyrieši a hlavne získajú sa finančné prostriedky na budovanie nových parkovacích miest.

                  Thumb up 12 Thumb down 3

                  • 7.2.1.1.1.2.4.2.1
                    Jozo says:

                    Juraj zbytocne sa rozčuľuješ, cykloveza ma byť financovaná z eurofondov.Simonov návrh je podľa dobrý. Treba len počkať na prvotnú diskusiu o parkovani na sídliskách.

                    Thumb up 4 Thumb down 4

                    • 7.2.1.1.1.2.4.2.1.1
                      juraj says:

                      Jozo, v tlačovej správe nie je ani zmienka o spôsobe financovania tak ja, ako radový občan sa pýtam, kto to zaplatí, ako sa na výstavbe bude finančne podieľať mesto, lebo ani fondy nie sú dar.

                      Thumb up 4 Thumb down 3

                  • 7.2.1.1.1.2.4.2.2
                    pesimista says:

                    Simon, tých 100e ako ročný poplatok za auto by pomohol, ale museli by ho platiť úplne všetci, ktorí majú v Trnave auto /niečo na spôsob dane za psa/. Ak by ho platili iba obyvatelia bytových domov, nastane patová situácia a navzájom sa iba rozhádajú, nakoľko parkovacích miest je bežne podstatne menej ako je počet bytov. Okrem toho verejný-mestský priestor na území mesta pri presunoch a vybavovačkách na parkovanie využívajú aj tí, ktorí majú svoje súkromné parkovacie miesto pri dome alebo byte na súkromnom pozemku /garáž, dvor, podzemné parkovanie pod bytovkou/.

                    Hrubý odhad: mesto má cca 65 000 obyvateľov, 1 auto pripadá cca na 2,5 až 3 ľudí, t.j. cca 24 000 áut, ročne by sa mohlo vyzbierať 2,4 milióna, ročne by bolo cca na 2 parkovacie domy. Ale nové parkovacie miesta pritiahnu ďaľšie autá a už teraz sa hovorí o deficite rádovo okolo 10 000 parkovacích miest.

                    Reálne zlepšenie situácie je asi naozaj možné iba cez reguláciu, spoplatnenie, vytlačenie netrnavských a podnikateľských áut a cez rozmach MHD a dopravy na bicykloch.

                    Thumb up 8 Thumb down 2

                    • 7.2.1.1.1.2.4.2.2.1
                      Občan vytočen says:

                      Aj ty múdro píšeš. Lenze najvyšši čas čosi začať robiť a nie donekonečna čakať na neschopných úradníkov, ktorí z parkovania dokázali len objednať nejakú parkovaciu politiku. Tá bude asi tak platná, ako nedávna úprava MHD po „bohovskej“ analýze. Ruky os…ť a k vode nepustiť.

                      Thumb up 4 Thumb down 6

                • 7.2.1.1.1.2.4.3
                  Občann says:

                  Wiki tvoje riesenie je na úrovni zakomplexovaneho nešoféra. Autá tu sú, treba to riešiť a nie sa tváriť, že neotravujte. Choď bývať na lesnú čistenku, tam ťa to nebude trápiť.

                  Thumb up 3 Thumb down 12

                  • 7.2.1.1.1.2.4.3.1
                  • 7.2.1.1.1.2.4.3.2
                    wiki_cabadaj says:

                    To sa mylis. Som dlhorocny sofer a dlhe roky som byval na hlinach, co je asi jedno z najhorsich sidlisk, co sa parkovania tyka. Ale nevyplakaval som kade tade, aby niekto riesil moju situaciu. Vedel som, ze je to problem a riesil som si ho po svojom. Tiez som vecer bludil po sidlisku a hladal miesto, nie raz som parkoval az pri tescu, ked som nenasiel a casto som si rozmyslel, ci pouzijem auto, ked naozaj nemusim. Casom som si uvedomil, ze lepsie bude najst si nove byvanie. Nevrdim, ze sa maju vsetci vystahovat, ale casto je to o tom, ze novopristahovani obyvatelia si kupia byt v bytovke a potom nadavaju, ze nemaju miesto na parkovanie. Tak nech si kupia taky byt, kde maju miesto alebo garaz, aj ked je drahsie. Ked chcem trebars terasu, tiez si nekupim lacnejsi byt a potom placem, ze nech mi niekto tu terasu da.
                    Ja chápem, ze problem to je, priniesla ho doba, len poukazujem na to, ze vela mozeme zmenit my nasim myslenim a nie cakanim na to, ze to niekto poriesi za nas.
                    Perlicka: Napriklad v Tokiu ci inych mestach vam auto nepredaju skor, ako nedolozite potvrdenie, ze ho mate kde parkovat :-)

                    Thumb up 13 Thumb down 0

                    • 7.2.1.1.1.2.4.3.2.1
                      parking says:

                      wiki presne, máme tu diskutérov ktorí navrhujú niekoľko lokalít v TT kde by mal byť parkovací dom. To je ok, ale nepíšu kto to bude financovať. Myslia že mesto, dobre ale nech navrhnú komu zobrať z rozpočtu, z ktorej položky – to je ten hlavný problém !!!
                      V Česku ak niekto ide stavať a nemá dostatok pozemkov na parkovanie vloží na účet mesta adekvátnu sumu a mesto parkovacie miesta postaví alebo parkovací dom, síce v inej lokalite, ale počty parkovacích miest sa nestrácajú, približujú potrebe.
                      To by tiež mohlo byť riešenie a mesto by malo zdroje od investorov, vlastníkov nových bytov ale aj obchodov, výroby a pod.

                      Thumb up 4 Thumb down 2

                    • 7.2.1.1.1.2.4.3.2.2
                      juraj says:

                      Myslím, že určité riešenie by sa črtalo cestou tzv. rezidenčného parkovania. Veď s týmto spôsobom parkovania sú bohaté skúsenosti a vhodným nastavením podmienok by to mohlo pomôcť. Jeden byt=jedno auto, lebo je fakt že na exponovaných miestach parkujú vo veľkom množstve rôzne firemné autá a najmä počas dňa návštevníci Trnavy, aby nemuseli platiť parkovné v meste. Viem, že napr. aj v Lídli zaviedli rampy na parkovisku, lebo im ho zapĺňali mimotrnavskí vodiči, dochádzajúci do mesta za prácou a pod. a blokovali parkovacie miesta celý deň.

                      Thumb up 5 Thumb down 1

                • 7.2.1.1.1.2.4.4
                  pesimista says:

                  Až by si niekto nevšimol, informácia o Koncepcii rozvoja statickej dopravy je na mestske stránke http://www.trnava.sk/sk/aktualita/koncepcia-rozvoja-statickej-dopravy-v-meste-trnave ,

                  samotná prezentácia návrhu koncepcie z MZ : http://www.trnava.sk/userfiles/file/OfficialDocument/TT%20-%20parkovanie%20MZ%202016_06_28.pdf

                  Thumb up 5 Thumb down 3

                  • 7.2.1.1.1.2.4.4.1
                    viktor says:

                    Hej, to bolo v júni a odvtedy je zase ticho, už takmer pol roka…
                    A ak sa nemýlim, tak niekedy v lete mala byť vykonaná aj, už raz odložená, analýza statickej dopravy na sídlisku Podjavorinskej…

                    Thumb up 5 Thumb down 1

  8. 8
    Hela says:

    Vyberám z dotazníka Transparency International na MsÚ :
    Personálna politika
    Počet výberových konaní na miesto referenta od 1. januára 2015:
    počet: 18
    Počet obsadených miest referentov od 1. januára 2015:
    počet: 37
    Aký bol pomer výberových konaní na miesta referentov od 1. januára 2015 vzhľadom k celkovému počtu novoprijatých? (kontrolná otázka)
    Prípadný rozpor s odpoveďami k otázkam 15. a 16. prosím vysvetlite v komentári.
    pomer: 18:37
    Ostatné pracovné miesta referentov boli obsadené na základe osobného pohovoru so žiadostí evidovaných v databáze Mesta Trnava.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 5

  9. 9
    lucia says:

    P.poslanec Fuzak ako poslanec by ste mal vediet navysenie ci znizenie stavu,

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 19 Thumb down 8

  10. 10
    Kamil Schultz says:

    Nuž, vyzerá to tak, ako keby primátor robil to, čo hejtoval ako aktivista a aj v svojej kampani. Umiestňuje „svojich“ ľudí :)

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 20 Thumb down 13

  11. 11
    kvetinka says:

    Prispevky priaznivcov v tejto otazke viaznu, p. Fuzak tak ako to je,na doprave novy veduci, stary tam ostal na nizsej funkcii, takze byvala jedna funkcia, teraz dve, a malovanie parkovisk totalne viazne, aj prechody, viz podnety na odkaze pre starostu.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 7

    • 11.1
      rozkopaný trávnik says:

      Aj rozkopávok je nejako veľa. Robí sa pomaly a nad tými, ktoré už zahádzali zeminou zostáva rozum stáť. Niekde zostali kopce hliny, ktorú nevrátili na miesto výkopu. Som zvedavý, ako to bude vyzerať na jar, keď zemina usadne, aké jarky tam zostanú a kedy dorastie tráva. Kto tieto práce povoľuje? Kto ich koordinuje? Kto počas realizácie kontroluje? Kto po ukončení preberá pracoviská?
      Zodpovední – keď budete pozerať, nájdete to, o čom píšem. Máte prácu, za ktorú beriete mzdu. Pohyb v teréne vám neuškodí.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 8

    • 11.2
      Palo says:

      Ktory stary veduci zostal na doprave na nizsej funkcii??????

      Thumb up 2 Thumb down 11

  12. 12
    ivka says:

    Viete travicka, ono je jednoduchsie kupit kvety posadit, posiat travu, posadit stromy na to netreba tolko technickeho myslenia, projekt urobi externy dodavatel, vypise sa sutaz,uradnici na meste vyhodnoti a je fajront, odovzda sa uradnikovi hotova vec, ale tie ostatne technicke veci ako rozkopavky,udrzba komunikacii, dopravne znacenie aj, to robia uradnici na meste a ty maju casu a casu.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 13 Thumb down 11

  13. 13
    Kamil Schultz says:

    Tak ako som čakal. Fuzák poslanec za Kopánku miesto toho aby bil do vyriešenia problému parkovania na Hlinách, diskutuje o všetkom možnom inom. A k problematike parkovania stiahne chvost jak potulný kastrát… Čert nám bol dlžný na Kopánke takého neschopného poslanca.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 22 Thumb down 21

    • 13.1
      občan says:

      Jemu sa dobre parkuje, na ulici je zopár domov, miesta majú dosť na parkovanie.
      Vodu kázať a víno piť. Tieto typy sú známe. My občania však budeme mať hlasovacie lístky a takéto typy pošleme tam, odkiaľ prišli.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 19

    • 13.2
      vlado5 says:

      Na Hlinách už dávno mohol byť parkovací dom, ale obyvatelia proti tomu spísali petíciu a bojovali. Investor to vzdal. Nevšimol som si, že by nespokojní vodiči spísali nejakú petíciu na podporu toho parkovacieho domu. Tak teraz nech sú ticho.

      Thumb up 7 Thumb down 8

      • 13.2.1
        Kamil Schultz says:

        Tu peticiu nespisali obyvatelia Hlin ale obyvatelia Salezianskej ulice. Inicioval ju isty pan Kollar zo Salezianskej, ktory potom kandidoval za, div sa svete, LTT.
        Obyvatelia Hlin spisali peticiu este v roku 2008 ci 2009 za vystavbu parkovacieho domu.

        Thumb up 5 Thumb down 6

  14. 14
    tráva says:

    Rozpočet treba celý prerobiť neviete že Vlado nemá trávu ? Všetky položky zoškrtať, dealeri nech dodajú trávu.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 23 Thumb down 7

  15. 15
    terazky says:

    Som zmätený! Vlado chce predsa trávnik a Peťo trávu, tú nech si kúpi za svoje, plat má dobrý. Takže nie je potrebné meniť celý rozpočet.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 10 Thumb down 10

  16. 16
    fifik says:

    všeobecne doprava je problém asi všade – rozdiel je ale hlavne v tom, že iné mestá sa ho snažia efektívne riešiť. pýtam sa načo boloTrnave drahé skenovanie vozoviek, keď vašou prioritou sú cyklochodníky? aká je vlastne vyťaženosť cyklochodnikov ? 5-20 cyklistov za hodinu v oboch smeroch? za tie investované peniaze mohol už stáť na Hlinách parkovací dom, ktorého pridaná hodnota pre občanov by bola omnoho väčšia. radiť niekomu aby sa radšej odsťahoval do lokality s dobrým parkovaním je fakt primitívne.
    netvrdím, že cyklochodníky nie sú potrebné, ale radšej ich budem budovať smerom von z mesta do okolia a to hlavne koncepčne. u nás v TT sa akosi všetko točí iba okolo bicyklov a to je smutné. no a nehovoriac o tom, že keď na to niekto poukáže tak ho Fuzák a spol. hneď atakujú im vlastným arogantným štýlom.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 15

    • 16.1
      Juraj Fuzák says:

      Cyklochodniky smerom von by bolo super budovat ak by smerom von boli mestske pozemky. Cyklochodniky smerom von moze budovat samospravny kraj aj to bohuzial iba v predvolebnych sluboch vzhladom na pocet vlastnikov.

      Diagnostika pokial si dobre pamatam stala 20 000 a jej vysledkom bolo naskenovanie ulic Sasinkova, Veterna, Postova, Sibirska, Hajdoczyho, Na Hlinach, Safarikova, Mozartova, Tajovskeho a A. Sladkovica.

      Na uliciach Veterna, Postova, Sasinkova, Na Hlinach, A. Sladkovica a cast Hospodarskej bol vymeneny novy povrch kedze georadar ukazal ze nieje treba kompletna rekonstrukcia kedze podlozie je v poriadku.

      Ulice Mozartova, Tajovskeho a Safarikova vzhladom na velkost sa neriesili zadanim zazmluvnenemu dodavatelovi ale bola vypisana na ne sutaz.

      Na jar zacne kompletna obnova Srobarovej ulice, Olympijskej ulice a v roku 2017 prebehne tiez rekonstrukcia Halenarskej ulice.

      Ked si porovname 6 hotovych ulic, 4 vysutazene a 1 do sutaze s novym cyklochodnikom na Rybnikovej, cyklochodnikom do Kamenaca a novym povrchom v Promenade tak by si bol rad ak by sme mohli povedat ze tvoje tvrdenia ze sa vsetko toci okolo cyklochodnikov stoja na vode, bohuzial ani do tejto kategorie sa nedaju zaradit.

      Dufam ze som ta moc arogantne neatakoval.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 19 Thumb down 18

      • 16.1.1
        fifik says:

        Šrobárova, Halenárska sú v katastrofálnom stave chváliť sa tým že ju idete opraviť ? kto to má robiť ? to má byť predsa automatické. písal som o tom čo ste nové vybudovali s toľkými rečami. dva cyklochodníky a jedno parkovisko ktoré je ale na smiech.

        smerom von ale nemusí ale znamenať vonku za mestom. že.

        aj tak si myslí, že na Halenársku (vzhľadom na vyťaženosť tejto cesty) dávať ako povrch vozovky dlažobné kocky je čistý nezmysel

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 14

        • 16.1.1.1
          Juraj Fuzák says:

          Nepisal si o tom co „ste“ nove vybudovali ale siril si miestny hoax o tom ze prioritou su len cyklochodniky a nic ine sa neriesi. Este by si mohol kvantifikovat „tolke reci“. Neviem podla coho si usudil ze sa niekto chvali, ja som ti jednoduchymi faktami potvrdil ze nemas pravdu.

          „Smerom von“ sa cyklochodniky robia, momentalne je to smer Kamenac a Veterna, aj ten na Rybnikovej je smerom von, vsetko zalezi od toho kam ides, pretoze kazda cesta je smerom von :)

          Ty si myslis ze Halenarska je cisty nezmysel a ja si zas myslim ze ten kto to projektoval to ma podlozene vypoctami.

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 18

          • 16.1.1.1.1
            TT says:

            Zasa si nič nepovedal.

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 12

            • 16.1.1.1.1.1
              Juraj Fuzak says:

              Ano mas pravdu, vymenoval som mu len ulice ktore sa skenovali, ktore uz su opravene, ktore sa budu opravovat cize v podstate skoro nic.

              Tento komentár vás zaujal... Thumb up 13 Thumb down 13

  17. 17
    pesimista says:

    Juraj, za príspevok 7.2.1.1.1.2.4.3.2.2 z 6.12. o 10:34 už sa nedá reagovať, preto píšem sem.

    Pri rezidenčnom parkovaní je zrejme umenie nastaviť tie vhodné podmienky.
    Ak v rezidenčnej zóne na klasickom sídlisku môže parkovať iba rezident, tak to má za následok, že polovicu dňa bude v takej lokalite viac ako polovica parkovacích miest prázdna = nevyužitá /napr. aj na tých spomínaných Hlinách/ a zbytočný problém majú návštevy do tamojších bytov, ktoré tam „majú čo hľadať“ .

    Iná je situácia na sídliskách okolo centra mesta a v okolí niektorých objektov /napr. poliklinika, Sociálna poisťovňa, City aréna, stanica, VUJE a pod/ , kde sa už nejedná o „návštevy do bytov“ a je to o inom. Tu je vhodné umožniť nerezidentom hoci aj za poplatok parkovanie do 2-3 hodín, ale znemožniť im dlhodobé parkovanie.

    Dva – tri krát merať, potom strihať , vyhodnotiť ostré poznatky, doľadovať a následne budeme zbierať ovocie. Či bude zdravé a chutné, alebo červivé a hnilé záleží na tom, ako kompetentní zvládnu umenie nastavenia vhodných parametrov a podmienok.

    Thumb up 13 Thumb down 0

    • 17.1
      viktor says:

      … ja som zvedavý, ako sa pri rezidenčnom parkovaní popasujú s týmto:
      http://kosice.korzar.sme.sk/c/20358982/platene-parkovanie-v-kosiciach-dostalo-ranu-prokurator-podal-protest.html
      Ale zaujíma ma viacero vecí, preto sa už neviem dočkať, kedy sa konečne k tomu spustí verejná diskusia.

      Thumb up 10 Thumb down 1

    • 17.2
      juraj says:

      Ale veď rezidenčné parkovanie nie je žiadna novinka, je predsa mnoho miest u nás i v zahraničí, kde to bezproblémovo funguje. A samotné nastavenie, poučme sa z dobrého a z chýb iných a nevymýšľajme vymyslené. Aj napr. v Prahe to funguje a nikto nemá problém z tým, že na víkend keď rezidenti odídu na chalupy sú miesta prázdne. Vlastne ani nie sú, lebo ich zaplnia návštevníci mesta.
      Nedivil by som sa však, že na Slovensku si vymyslíme problém aj tam by normálne nemal byť, ako píše nižšie Viktor. Nanajvýš by to bolo opodstatnené v lokalitách okolo DÚ, Polikliniky a pod., kde mimotrnavskí vodiči v snahe ušetriť parkujú po sídliskách.

      Thumb up 8 Thumb down 2

  18. 18
    jano says:

    Bože niektorý aj p. Fuzák píšete dookola čo ste urobili čo budete robiť , tak na to ste tam všetci, nie je Vás málo, za takým množstvom zamestnancov malo by byť aj volačo vidieť, veď ste tu pre občanov, všade vypísané čo sme všetko urobili, je už to choré aj primátor na Facebooku aj všade inde.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 17

    • 18.1
      Juraj Fuzak says:

      Vies, tomu sa hovori diskusia, vymena alebo zdielanie informacii, pripadne aj hadka, kto chce si precita, kto nechce neprecita, je to docela jednoduche…

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 15

      • 18.1.1
        TT says:

        Namiesto práce a výsledkov len blaboly. A ešte sa tým aj chvália.
        Tak to je v rici.
        Do konca volebného obdobia to s takýmito indivíduami máme vydržať?
        Jedno kompletne zabité volebné obdobie.

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 14

        • 18.1.1.1
          GAK says:

          Ach jaj,Pora bolí, že na meste nema svojich ľudí. Už stone aj verejne.Sa rabovalo za Kdh,Smerackej ery.Na to si mastili aj brušká jeho lokaji.Len tu pôžičku tri milióny eur z Tavosu budeme všetci splácať. Vlado prestaň financovať Gaba Kopunika a budeš mať aj na Spartak.

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 17 Thumb down 12

          • 18.1.1.1.1
            presstitut says:

            Gaba nechaj tak má problémy s podanými trestnými a so súdmi nemá čas vypisovať o kosení hlavne teraz cez zimu, stratil nosnú tému – kosenie. Možno začne o snahu, ale ten na potvoru nepadá.

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 6

          • 18.1.1.1.2
            TT x says:

            S Pórom nemám nič spoločné, ale Ty nevyzerás ako GAK, ale ako JF.k..
            Kritizujem neschopných doradu.

            Thumb up 6 Thumb down 7

      • 18.1.2
        Ach jaj says:

        JF..k, ty si stratený prípad.

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 10 Thumb down 12

  19. 19
    Pejkovič Peter najstarší says:

    Príbeh jednej doby. Chceli sme kúpalisko v Kamenáči, postavili sme si, chceli sme zimák, agitovali sme, presviedčali, budovali. Brigádovali aj 12-15 ročné deti. Nasťahovali sme sa do činžiaku na Čajkovského ul.č.1. Chceli sme zeleň, upravili sme terén, naviezli čiernu zem, zasadili stromy, zasiali trávu. Chceli sme volejbalové ihrisko, zrovnali zem, naviezli makadam, osadili obrubníky. Mesto nám zaplatilo asfaltový povrch. Chceli sme parkovisko, svojpomocne sme si vybudovali parkovisko pre 50 – 70 áut. Dodnes sa používa. A to sme neboli ani občianski aktivisti, ale naša túžba lepšie žiť bola tým svetielkom, za ktorým sme išli. Ak je záujem, podám svedectvo aj o tejto dobe.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 22 Thumb down 11

    • 19.1
      Stano says:

      Ano Peter, lenže to sme žili v neslobode utláčaní zločinnými komunistami :-)
      Skús teraz keď je sloboda niečo brigádnicky postaviť. U nás vo Vajslovej doline je jediné ihrisko, ktoré postavila brigádnicky miestna organizácia KSČ za podpory mesta a viacerých štátnych podnikov. Dnes o takom niečom môžeme len snívať.

      Thumb up 5 Thumb down 7

  20. 20
  21. 21

Napíš komentár

reklama reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.