Návrh prvej aktualizácie rozpočtu počíta s nenávratným príspevkom na cyklovežu

Trnavská radnica pripravila návrh prvej aktualizácie rozpočtu mesta na rok 2017. Mesto zmenami reaguje na aktuálny vývoj situácie pri niektorých projektoch. O návrhu budú hlasovať poslanci mestského zastupiteľstva 28. februára.

V príjmovej časti v programe Transfery, Granty, Príspevky navrhuje mesto zaradiť do rozpočtu čiastku 506-tisíc eur. Ide o finančné prostriedky, o ktoré sa mesto uchádza na základe výzvy Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR o nenávratný finančný príspevok na zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy, predovšetkým cyklistickej dopravy.

Mesto predložilo projekt Automatického parkovacieho domu pre bicykle pri železničnej stanici v predpokladanej hodnote približne 552-tisíc eur.

V prípade schválenia žiadosti 95 percent nákladov na výstavbu cykloveže pre bicykle získa mesto ako nenávratný finančný príspevok a päť percent, teda asi 26-tisíc eur, zaplatí z vlastného rozpočtu.

Ilustračné foto

Čiastka 26-tisíc eur je rovnako zahrnutá v návrhu tejto aktualizácie. Mesto navrhuje znížiť pôvodne navrhnutú sumu 1,305 milióna eur na rekonštrukciu Halenárskej ulice na 1 milión 278-tisíc eur.

„Zo skúseností pri verejnom obstarávaní investičných akcií je predpoklad úspory cca 15-25 % z rozpočtových nákladov, a preto je možné časť finančných prostriedkov presunúť na investičnú akciu Automatický parkovací dom pre bicykle pri ŽS Trnava,“ zdôvodňuje sa v návrhu aktualizácie.

„Systém parkoviska pre bicykle zaisťuje automatický príjem, evidenciu, skladovanie, monitorovanie a následný výdaj bicyklov. Cyklodom sa má nachádzať v blízkosti najvýznamnejšieho prestupného uzla verejnej osobnej dopravy v Trnave a má byť určený prioritne pre ľudí, ktorí cestujú za prácou vlakom a autobusom. Kapacita uskladnenia bicyklov (110-120 bicyklov) by mohla prispieť k zníženiu dopravného zaťaženia okolitých ciest a parkovacích plôch,“ približuje projekt mesto Trnava.

Predpokladaný poplatok za parkovanie jedného bicykla je 10 centov na deň.

Ďalšia navrhovaná zmena v rozpočte sa týka výstavby technického zázemia Mestského baseballového štadióna na Cukrovej ulici. Mesto odsúhlasilo na projekt 100-tisíc eur už v roku 2015, rovnako tak vlani, zámer však doteraz nezrealizovali.

V roku 2017 sa uskutočnia v areáli Majstrovstvá Európy v baseballe do 23 rokov, preto je nevyhnutné, aby mali hráči vytvorené potrebné zázemie.

Prednostne sa budú realizovať hráčske striedačky v predpokladanej hodnote 119-tisíc eur.

Objekt má byť dokončený a skolaudovaný začiatkom augusta 2017, teda pred otvorením šampionátu.

Finančné prostriedky vo výške 119-tisíc eur navrhuje mesto presunúť z investičnej akcie ZŠ s MŠ Spartakovská 5 – materská škola objekt IMPAKO.

„Investičná akcia má schválený rozpočet na rok 2017 vo výške 350-tisíc eur a na rok 2018 vo výške 150-tisíc eur. Pri tejto investícií nie je reálny predpoklad vyčerpania finančných prostriedkov v 1. polroku roku 2017,“ konštatuje sa v textovej časti návrhu aktualizácie rozpočtu.

Ulož ako PDF
Napísal 14. februára 2017 8:28. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

96 komentárov pre “Návrh prvej aktualizácie rozpočtu počíta s nenávratným príspevkom na cyklovežu”

  1. 1
    xXx says:

    V participátivnom rozpočte sa rozdeľujú doslova šušne a tu sa ide vyhadzovať vyše vyse pol miliona € ( na byvale slovenske koruny vyse 16 000 000) na takuto pixovinu. Hodnota vsetkych bicyklov parkujucich na stanici nema ani 1/100 hodnoty tejto stavby. Hold, kazdy mocipan si stavia nejake pomnicky.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 45 Thumb down 30

    • 1.1
      trnavcan says:

      Prosim ta aspon si precitaj obsah clanku a pokial vies citat precitaj si 4.odstavec

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 26 Thumb down 25

      • 1.1.1
        xXx says:

        Aha, takze tych zvysnych vyse pol miliona narastie na strome. To nebudu nikoho peniaze, ktore by sa dali inde lepsie vyuzit. Klasika, z cudzieho krv netecie a nejak firma si pride na pekne prachy.

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 32 Thumb down 25

        • 1.1.1.1
          trnavcan says:

          este raz a dufam posledny krat. Verim, ze si inteligentny a bude ti stacit precitat si opat 2.odstavec mas to tam napisane.

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 22 Thumb down 23

          • 1.1.1.1.1
            xXx says:

            552 000€ na nejaku cyklovezu v TT na stanici je jednoducho pixovina, aj keby to bolo napisane v 20 odstavcoch samotnym papezom. Ked vyjdes teraz von a prejde okolo teba za hodinu 500 cyklistov, tak potom mozes stavat cykloveze po celej Trnave. A na udrzbu veze pojdu odkial peniaze?

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 38 Thumb down 34

            • 1.1.1.1.1.1
              trnavcan says:

              Ty si dobry papez :D :D :D

              Tento komentár vás zaujal... Thumb up 19 Thumb down 22

            • 1.1.1.1.1.2
              Ihrisko says:

              Súhlas. ..aj keď sú to grantové peniaze a určené na rozvoj nemotorové dopravy…tak 0,5 milióna € na “ parkovisko“ pre bicykle je raz veľa. Tie peniaze by sa dali zužitkovať aj efektívnejšie na rozvoj cyklodopravy – napriklad na dobudovanie chýbajúcich úsekov cyklochodnikov. P. Fuzak aká je priemerná cena 1m cyklochodnika ?

              Tento komentár vás zaujal... Thumb up 12 Thumb down 11

          • 1.1.1.1.2
            macocha says:

            S tou inteligenciou opatrne síce vie písať, ale čítať evidentne nie.

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 17 Thumb down 16

  2. 2
    Namaste says:

    Ani sa nesnaź trnavcan komentar xxx mal jasny ucel :) ale tieto vsetky komentare a utoky na primatora a LT ma stale len utvrdzuju ze som volil spravne. Prajem krasny slnecny den vsetkym :) (aj tebe Gabo)

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 30 Thumb down 32

    • 2.1
      press says:

      Hnojomet je v podstate aktuálne skrachovaný projekt.
      Nepomohla ani posila – redaktor Mráz. Aspoň vieme, kto vynáša klebety z mestskej rady. Ale je dobré že sú kamoši. Nemusia byť single.

      U nás na schránkach je ale 50 kusov už 2 týždne a nikto si to neberie ani ako baliaci papier. Pošle sa to správcovi smetí ( vydavateľovi ) naspäť – bude rád aspoň je robota.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 26 Thumb down 12

  3. 3
    micro says:

    A načo ste hlasovali za rozpočet, keď už vo februári hobtreba meniť a aktualizovať…

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 21 Thumb down 19

  4. 4
    Čo? says:

    To aký exot je autorom myšlienky presunu 119000.-€? Škola je nič?
    Baseball a striedačky? To je zas čo? A ešte kdesi v prdeli psovej a dokonca majstrovstvá európy.
    Niekto tu z obyvateľov robí dementnú masu.
    Kto si tu vlastne chce vyleštiť EGO? Aký športový trpák? Mám podozrenie na jedného.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 18 Thumb down 22

    • 4.1
      nechápavý says:

      prvý raz je zverejnená informácia ohľadne majstrovstiev európy v baseballe. nič proti tomuto športu. tie majstrovstvá však vyzerajú ako dobrá kamufláž na prevekslovanie peňazí pre určitú marginálnu skupinku basebalistov.
      je to trápny spôsob obrania školy o peniaze.
      odporúčam basebalistom a ich tútorom s vplyvom na smerovanie mestských peňazí prehľadnejší a systematickejší spôsob zháňania peňazí.
      podľa mňa je tento spôsob získavania peňazí chrapúnsky.
      takto sa nám tu z ničoho nič môžu objaviť aj majstrovstvá sveta vo vačkovom gulečníku a potom čo??

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 19 Thumb down 18

      • 4.1.1
        športový agent says:

        ak budú majstrovstvá sveta vo vačkovom gulečníku, bude treba pre prehadzovačov guliek vo vačkoch vytvoriť potrebné zázemie:
        takých … približne … asi … dajme tomu … žeby 119000.-?

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 17

      • 4.1.2
        Mato says:

        pred par rokmi zabrali basebalisti aj väčšiu časť arealu ZŠ Bottova…na tréningové ihrisko, že aby to mali bližšie k ihrisku čo mali v areáli MTF ( teraz zrušené) … :o). Je smutné že sa tento šport rozvíja v TT na úkor škôl.

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 8 Thumb down 14

  5. 5
    dobre chápavý says:

    Veď je to tam dobre vysvetlené.Keď je predpoklad,že nestihnú minúť časť peňazí do MŠ a ZŠ,tak je normálne,že ich treba presunúť tam,kde sa zas stihnú efektívne použiť.To ja osobne nemám nič spoločné s nejakým baseballom. Ešte mi chodí aj syn do ZŠ Spartakovská.Bude treba pozorne sledovať najbližšie zastupiteľstvo,tam sa to všetko dozvieme.Hlavne to bude všetko na poslancov či to schvália.A hlavne treba podporovať všetky športy,nielen Spartak.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 18 Thumb down 8

    • 5.1
      Juraj Fuzak says:

      Vsetky sporty sa aj podporuju :)

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 16 Thumb down 14

    • 5.2
      Ihrisko says:

      Efektívne sa dajú použiť aj na zs spartakovska – obnoviť napr. Staré asfaltové ihriska, tie už sú ozaj na hanbu. A využije ich viacej detí, športovcov ako striedačky na baseballe…o obnove ihrísk na sídliskách ani nehovoriac. ale lobing je lobing.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 11

      • 5.2.1
        Juraj Fuzak says:

        Ty si dobry lobing… Minuly rok Bottova, tento rok Atomova komplet nove ihriska cize vsetko postupne.

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 17

        • 5.2.1.1
          Ihrisko says:

          A prečo tie peniaze určené pre zs spartakovska nepouzijete na obnovu zs spartakovska , kde tie ihriska využite viacej obyvateľov ?
          Plan mesta je každý rok jedna škola obnova ihrísk, koľko ich mesto má 8-9?, a čo škôlky ihriská? Tak do 15-20 rokov obnovime všetko ? To už tam budú deti našich detí :o)

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 20 Thumb down 9

    • 5.3
      chápavejší says:

      Máš kryštáľovú guľu, keď vieš, že to v škole nestihnú minúť?

      Máš kryštáľovú guľu, keď vieš, že baseballisti to stihnú minúť?

      Sprostá kamufláž, dúfam že to zmetú zo stola!!!

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 10

  6. 6
    Ihrisko says:

    P. Fuzak na koľko rokov je plánovaná obnova ihrísk v areáloch škôl, škôlok ? Na koľkých školách už sú kompletne obnovené asfaltove ihriská? na koľko rokov je plánovaná obnova ihrísk na sídliskách?

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 17 Thumb down 8

    • 6.1
      rbwtt says:

      Ešte by som p. Fuzák poprosil k otázke nado mnou údaj okrem ihrísk aj školské telocvične. Zaujímavé by bolo info o tom, aký je pomer novovybudovaných a obnovovaných ihrísk na školách či škôlkach. A ešte by ma potešila informácia o ihrisku na rohu Šípovej a Jasnej ( pri Vinárskych závodoch ), ako to tam vyzerá s rekonštrukciou resp. vlastníckymi právami. Ihrisko je dlhodobo v katastrofálnom stave, deti v tejto časti nič iné nemajú.
      Ďakujem vopred

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 6

    • 6.2
      dotazník says:

      Na tvoj inteligentný dotazník odpovedáme :
      – plán je 1000 rokov, Slovenský národ je tu už 1000 rokov a vydržal aj bez ihrísk
      – asfalt je škodlivý, smrdí a je čierny
      – plán je 1000 rokov, Slovenský národ je tu už 1000 rokov a vydržal aj bez sídlisk pôvodne žil v jaskyniach, lesoch, na holiach, v kolibách, v rannom neolite sa presťahoval do Petržalky

      Thumb up 9 Thumb down 10

  7. 7
    Lukas says:

    To teraz mesto nepodporí žiadny športový klub, lebo nie sú opravené všetky ihriská pre deti?To máte pekné zmýšľanie. Také Slovenské. Sa zaradujete medzi ľudí, ktorí by chceli mať opravené všetky cesty.Potom aspoň na päť rokov by mesto dávalo len peniaze do ciest…Žiadne školy a pod….

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 13

    • 7.1
      Ihrisko says:

      Ja som nepísal “ nepodporiť žiadny športový klub, dokiaľ nebudú obnovené ihriská“….otázka bola, aký má mesto dlhodobý koncept ich obnovy, pokiaľ má. Koľko ihrísk je treba vybudovať, koľko opraviť, koľko je dobrých, aký je časový rámec , koľko treba peňazí a možno priority podľa ktorých sa určuje poradie na realizáciu.
      Zs spartakovska mala vyčlenené peniaze pre tento rok…a pokiaľ by sa nepoužili na materskú škôlku, tak sa dajú zmysluplne použiť na obnovu asfaltových ihrísk v škole, ktoré sú v dezolátnom stave.
      Pokiaľ chce mesto podporiť baseballistov, môže použiť peniaze určené na podporu športu, rezervný fond…teraz to sú peniaze určené na rozvoj škôl.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 12 Thumb down 8

    • 7.2
      Občan says:

      Naplánujte si peniaze vopred. Presaďte si to pri tvorbe rozpočtu ako samostatnú položku a nie dodatočne kohosi obrať s tým, že nestihne minúť peniaze. Rok ešte len začal a už vedia že to nestihne.
      Úbohé.
      Ešte som zvedavý, kto v takom vyhnalove ide organizovať majstrovstvá európy. A kto je ochotný tomu aj veriť. Ja nie.

      Thumb up 12 Thumb down 1

  8. 8
    juraj says:

    To tak stojíš pri treske a rozmýšľaš, čo s načatým dňom. Spravme cyklovežu aj hen v Hornej Dolnej ju majú, dobre dohodnuté. Aj v Amsterdame ju majú ? Nie, čosi, v Amsterdame majú toľko bicyklov, že by tam muselo stáť desať veží. A u nás ? U nás? Na tých pár, čo jazdia po meste na nich dôchodcovia stačí aj jedna . No počkaj a čo keď nám to neprejde ? Jak neprejde ? Veď je to tu naše a ak by náhodou predsa… nejako to vymyslíme, veď sme lepší, ako hentam tí.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 19 Thumb down 16

    • 8.1
      Juraj Fuzák says:

      Minule si tak stojim na treske a zistil som z miestnej tlace ze mesto ma zaujem uchadzat sa o europske peniaze na vystavbu „cykloveze“. Ma zaujem uchadzat sa o europske peniaze z programu podpory nemotorovej dopravy. Hovorim si no dobre ale aj tak by sa z toho dalo spravit hocico ine. A az potom ako som dotlacil mi doplo ze vlastne tie peniaze mozu byt vyuzite iba na podporu nemotorovej dopravy. Kontrolujem si to v jednom mediu, v druhom, potom to dam do googlu, vsetko pocas toho ako tak stojim na treske. Utvrdil som sa v tom ze aj keby som chcel nemozem tie peniaze vyuzit inde ako na podporu nemotorovej dopravy.

      Dojedam tresku a napada ma myslienka, ze vlastne chodis kazdy den vlakom do prace na biku tak by si mohol zacat odhadom ratat kolko bikov kazdy den parkuje na stanici. Tak si davam tu namahu, uz mam tresku dojedenu, a pocas teplejsich dni naratam rano cca 60 bikov pod existujucim pristreskom a cca 20 kazde rano odparkovanych pri zabradli na parkovisku pred stanicou.

      Cize dava mi to v priemere pocas teplejsich mesiacov zhruba 80 bikov pred stanicou, vacsinou starsie kusy pretoze tam byva problem s kradnutim. To je ale divne lebo lebo pocet aut odparkovanych pred stanicou je skoro taky isty ako pocet odparkovanych bikov. To nemoze byt predsa pravda hovorim si, ved my sme neni neadrtalci predsa aby sme chodili niekam na bikoch.

      Minule som nemal na ranajky tresku ale pocas nich som mal stale cas si nieco precitat o podobnych projektoch v zahranici. Zdalo sa mi to strasne podozrive ze vsade kde to je to ludia vyuzivaju lebo tu u nas to urcite nikto vyuzivat nebude, ved my sme predsa uplne inde, sme vyspelejsi. Oni su sice trosku rychlejsie na tej stanici, aj to parkovne 10 centov je pre nich menej ako platit za auto ale oni tomu urcite nemozu rozumet, opice.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 22 Thumb down 19

      • 8.1.1
        Ihrisko says:

        P. Fuzak a ako sme na tom s budovaním cyklochodnikov? Koľko km nám chýba aby bola dokončená hlavná sieť? Koľko stojí priemerne m cyklochodnika pri šírke 3m?

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 8

        • 8.1.1.1
          dotazník 2 says:

          Na tvoj inteligentný dotazník 2 odpovedáme:
          – sme na tom dobre, máme málo bicyklov
          – chýba nám veľa kilometrov ale hlavne metrov, lebo jeden km má 1000 metrov a s tým máme problém
          – 1 meter meria 100 centimetrov a 3 metre 300 centimetrov, ale je to len priemerne

          Thumb up 7 Thumb down 11

          • 8.1.1.1.1
            Ihrisko says:

            dotazník :) máme aj bežný meter…napr. cyklochodníka
            a odpovedi sa dajú najsť aj na webe:

            – orientačná cena bm (bežného metra) cyklochodníka šírky 2,5m (ako podklad cyklochodník na rybníkovej) je cca 165€/bm

            v akom stave su cyklochodníky_
            http://www.trnava.sk/userfiles/download/attachment/ourak_KRC_Trnava_11-2015.pdf
            -materiál je z roku 2015, nie je aktuálny, pre orientaciu a hrubý prehľad je dostačujúci:

            – existujúce cyklochodníky : 13,76km
            – cyklochodník so spracovanou projektovou dokumentáciou:7,59km
            – navrhovaný cyklochodník: 32,26km

            ….za cenu plánovanú na výstavbu cykloveže 552.000€ by sa dalo vybudovať orientačne 3345bm cyklochodníka čo je cca 3,35km ….
            to je vzhľadom na pôdorys mesta vzdialenosť z jednej strany mesta na druhu… alebo 1/4 dlžky cyklochodníkov zrealizovaných do r.2015.

            …osobne by som najskôr budoval hlavné trasy cez mesto, ktoré využije každý deň viacej obyvatelov ako cyklovežu pre odparkovanie 120 bicyklov. A pre zabezpečenie dostatočného a bezpečného parkovania u stanice nájsť lacnejšiu variantu.

            Thumb up 10 Thumb down 3

      • 8.1.2
        juraj says:

        Počul som niekde z rozprávky, že existuje „tabačik chytráčik“, ale že aj taká treska, to som netušil.
        Obaja trochu ironizujeme, ale aj tak by sme sa nemali odkloniť od pravdy.
        Preto sa pýtam, ešte raz a žiadam jasnú a stručnú odpoveď. Akým spôsobom má byť realizované financovanie cykloveže, lebo sa tu splietajú nejaké eurofondy, nenávratný vládny príspevok, participácia mesta a pod. tak nech je v tom jasno. Bol už vypracovaný projekt na cyklovežu ?

        Thumb up 11 Thumb down 7

        • 8.1.2.1
          Juraj Fuzák says:

          Treba citat cele clanky, z nadpisu sa moc nedozvies…

          Keby si si precital clanok dozvedel by si sa nasledovne…

          Mesto predložilo projekt Automatického parkovacieho domu pre bicykle pri železničnej stanici v predpokladanej hodnote približne 552-tisíc eur.

          V prípade schválenia žiadosti 95 percent nákladov na výstavbu cykloveže pre bicykle získa mesto ako nenávratný finančný príspevok a päť percent, teda asi 26-tisíc eur, zaplatí z vlastného rozpočtu.

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 11

          • 8.1.2.1.1
            juraj says:

            JF, pre vysvetlenie, čítam celé články a niekedy aj to medzi riadkami, lebo len tak si urobíš vlastný názor. V žiadnom prípade nie som odporca podstaty cykloveže a podobných prvkov cyklodopravy. 3/4 roka sa pohybujem po meste na bicykli zvyšok pešo, ale ani raz som nemal potrebu zaparkovať bicykel pri stanici. Čo ty, jazdíš do práce na bicykli ?
            Výhrady mám však voči plytvaniu peňazí na veci, ktoré v danom čase nie sú potrebné. Možno za pár rokov, keď sa Trnava zmení na cyklistický raj, bude potrebná aj cykloveža. Zatiaľ je pre mňa aj 26.000 eur vyhodených zbytočne. Obhajoba plánu asi nebude ľahká, no uvidíme.

            http://www.mpsr.sk/index.php
            start&navID=1124&navID2=1124&sID=67&id=10954

            Thumb up 10 Thumb down 9

            • 8.1.2.1.1.1
              Juraj Fuzak says:

              To ze si ty nemal potrebu zaparkovat na stanici je dovod tvrdit ze je to nezmysel? Pripada ti tvoje uvazovanie normalne?

              Tento komentár vás zaujal... Thumb up 8 Thumb down 16

              • 8.1.2.1.1.1.1
                juraj says:

                JF, tu nejde vôbec len o mňa, to si dúfam pochopil. Tu ide o to, či je to rozumná investícia z hľadiska počtu cyklistov, ktorí by ju využívali. Nič v zlom, ale choď sa pobicyklovať do Rakúska a tam uvidíš, ako má cykloinfraštruktúra vyzerať a čo sú pre nich priority. Prečo za 700 tis. eur nedobudovať radšej komplexnú sieť s napojením na satelity ako Modranka, Špačince, Zeleneč a pod. Myslíš, že cykloveža je potrebnejšia? Vybudovanie bezpečných nábehov z mesta na okolité cyklotrasy je nanajvýš potrebné.

                Ja som s mojim uvažovaním spokojný a ty s tvojim?

                Tento komentár vás zaujal... Thumb up 17 Thumb down 7

                • 8.1.2.1.1.1.1.1
                  Juraj Fuzák says:

                  Hlavnym cielom mesta musi byt v prvom rade vytvorit ucelenu siet cyklotras na svojom uzemi a k tomu nalezitu infrastrukturu.

                  Ja som bol aj v Rakusku aj v Cechach aj inde a viem ako tam vypada infrastruktura, takze mame co dohanat. Je jeden velmi nestastny rozdiel medzi nami a napriklad Ceskom alebo krajinami dalej na zapad a to je usporiadavanie pozemkov. Len na vykupenie pozemku pod chodnik medzi Vajslovou dolinou a Modrankou je treba dohoda s niekolko desiatok majitelov smiesnych niekolkometrovych pozemockov, kde o mnohych ti majitelia ani nevedia a nie su z TT. Ak sa bavime o spajani dedin su to stovky majitelov. Toto su uz veci, ktore musi kryt stat, ten nas zatial kryje jedine zlodejov.

                  Treba si uvedomit jednu vec a to ze cim viac cyklochodnikov tym menej cyklistov na cestach a chodnikoch, kedze cesty a chodniky uz tu mame.

                  Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 13

                  • 8.1.2.1.1.1.1.1.1
                    juraj says:

                    JF, súhlasím s Tebou ohľadne pozemkov, to je jeden veľký problém, s ktorým sa potýkajú taktiež prevádzkovatelia lyžiarskych stredísk. Mnohokrát kvôli kúsku nevysporiadaného pozemku na lúke zatvoria celé stredisko.
                    Ja rozlišujem dva pojmy v oblasti používania bicykla. Jedným je cyklodoprava, znamená to pre mňa to, že namiesto na aute idem za povinnosťami v meste na bicykli. Aby som sa v rámci mesta dostal bezpečne na bicykli kam potrebujem je vecou mesta a teda cyklotrás v meste.
                    Druhým pojmom pre mňa je cykloturistika, to znamená, že vo voľnom čase po práci podnikám výlety na bicykli do okolia. To okolie síce už nie je vecou mesta, ale aby som sa na cyklovýpadovku dostal bezpečne zabezpečí mesto vybudovaním nadväzujúcich trás.
                    Tu by mesto malo užšie spolupracovať s VÚC, do ktorého kompetencií okolie patrí. Hlavné je však dostať ľudí z aut na bicykle, resp. chodník, lebo nemôžem si pomôcť, ale na bicykli stretám ráno len samých seniorov na starých eskách.
                    Poobede v špičkových dresoch idú na bicykle aj mladšie ročníky, ale to nie je zmyslom budovania cyklotrás v meste.

                    Thumb up 10 Thumb down 4

                    • 8.1.2.1.1.1.1.1.1.1
                      Juraj Fuzák says:

                      ja zas kazde rano ked idem na biku na vlak do roboty (neparkujem na stanici, berem ho do BA) tak vidim plny pristresok bikov a dalsie odlozene pri zabradli vedla parkoviska.

                      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 7 Thumb down 13

                  • 8.1.2.1.1.1.1.1.2
                    pozemková reforma says:

                    …v čechách majú už takmer všade urobenú pozemkovú reformu…preto stavajú cyklochodníky ako po masle. využiť sa dajú na cyklochodníky aj obnovené asfaltové polné cesty.
                    – treba urobiť pozemkovu reformu aj v trnave a pôjde to….aj peniaze na obnovu infraštruktúry sa najdu lahšie :)

                    Thumb up 3 Thumb down 4

              • 8.1.2.1.1.1.2
                flego 2 says:

                duch svätý, alias juraj fuzak, už prestaň, zhovädzuješ sa!!!

                Thumb up 7 Thumb down 7

      • 8.1.3
        flego 2 says:

        …pán duch svätý, mali ste dnes pilulku?!

        Thumb up 5 Thumb down 8

  9. 9
    juraj says:

    Ale teraz Vážne, chlapci. Každá takáto investícia, či už financovaná z mestskej, alebo štátnej kasy musí byť predsa podrobne zdôvodnená, aby nebolo pochýb o potrebe a opodstatnenosti investície. V tlačovej správe, ktorá sa vzťahuje k cykloveži nie je ani zmienka o tom, čím chcete niekoho presvedčiť, že cykloveža je potrebná a že finančné prostriedky budú použité efektívne a účelne. Keď sa vybuduje kruhový objazd, odôvodňuje sa to tým, že doprava bude plynulá a bezpečná a nie tým, že keď stoja vodiči na semafóre na červenej, pozerajú ženám po nohách a tým je to nepríjemné. Argumentovať pri výstavbe cykloveže, že sa budú menej kradnúť bicykle je také naivné ako to s tými nohami. Mám pocit, že iný argument nemáte a to je slabé aj na štátny príspevok. Podložte argumenty údajmi o hustote cyklistov v meste, údaje o tom, koľko ľudí dochádza na stanicu z okolitých dedín na bicykloch a tieto si nemajú kam uschovať, koľko turistov na bicykloch príde do Trnavy a nemajú si kde uschovať bicykel atď. Pán JF , prosím argumenty, lebo to je Vaša silná stránka. Presvedčte ľudí o tom, že cca 700 tis. eur bude dobre investovaných, že nie sú nikde inde v meste potrebné. Lebo ak nie tak si svoj sen splnte z vlastného vrecka, v rámci podnikateľských aktivít a vyberajte parkovné na vežu. To asi nie, lebo by ste museli žiť sto rokov, aby ste začali na tom zarábať.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 29 Thumb down 12

    • 9.1
      Kapacita says:

      Aká je plánovaná kapacita parkovacej věže? do 120 miest ako majú v Čechách, čo je cca 4.500€/miesto ? Ako vychádza návratnosť investície a prevádzka?

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 9

    • 9.2
      Lukas says:

      Ty o com splietas?Tie peniaze ti da EU len a len na tie bicykle,konkretne na ten parking pre bajky.Uz to pochop.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 17 Thumb down 18

    • 9.3
      sagan says:

      Už v článku je informácia že 95 % bude hradené z fondov t.j. pre matematických neandrtálcov 524.000 € z plánovaných 552.000 €.
      Tieto fondy, tento program je možné použiť iba na podporu nemotorovej dopravy teda nie na asfaltovanie ihrísk alebo niečo iné.
      Ak to mesto nevyužije táto možnosť prepadne, alebo peniaze vyčerpajú Michalovce a Trnava bude mať trt.
      Si autista, že to nechápeš alebo notoricky ignorant ?
      Samozrejme že to nemá návratnosť, ale vieš vypočítať návratnosť v čistote ovzdušia, ekológii, zdravom životnom štýle, zníženú potrebu pre parkovanie krásnych osobných aut, zníženie financií na budovanie parkovísk, parkovacích domov … daj čísla ty dopravno-finančný špecialista.
      Chápem že Amsterdam je pre teba problém, lebo sedliaci musia byť schovaní za pecou a nič nemeniť, to by sa potom museli chovať ako mešťania v modernom meste a to je tak ťažké …

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 20 Thumb down 20

      • 9.3.1
        juraj says:

        Bravoo, génius, napíš ešte voľačo, nech je sranda.

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 12 Thumb down 18

        • 9.3.1.1
          Juraj Fuzak says:

          sranda su tvoje prispevky zalozene na tvojich dojmoch zalozenych na nadpisoch clankov

          Tento komentár vás zaujal... Thumb up 19 Thumb down 22

          • 9.3.1.1.1
            asdfg says:

            Fuzak dostal si normalnu slusnu otazku. cislo 9 v diskusii. kedze vy ste partia ludi co ma rada lajky tak tato otazka ich ma 20 nelajkov ma 7. neodpovedal si. namiesto toho zas arogantne riesis svoje pocity. ono vies, niektori ludia maju pocit ze ziju v nejakom state a nie len v meste. a dokonca niektori z nich maju pocit, ze minut 500 000 na cykovezu je vyhadzovanie penazi. a je im jedno ze 95 percent z tych penazi je z EU. stale su to verejne peniaze ktore sa daju vyuzit rozumnejsie. a stale sa im 26 000 z mestskych penazi zda vela

            Tento komentár vás zaujal... Thumb up 21 Thumb down 11

            • 9.3.1.1.1.1
              Kamil Schultz says:

              Fuzak,ta arogantna kreaturka poslanca, neodpoveda na neprijemne otazky.

              Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 15

              • 9.3.1.1.1.1.1
                Juraj Fuzák says:

                lomcuju s tebou zbytocne emocie

                Tento komentár vás zaujal... Thumb up 9 Thumb down 12

                • 9.3.1.1.1.1.1.1
                  juraj says:

                  JF, takto to naozaj nevyriešiš, alebo myslíš, že nie je čo riešiť?
                  Karty sú rozdané…
                  A jedna rada, vieš ako sa zbavíš najlepšie svojho nepriateľa ?
                  Urobíš z neho svojho spojenca. Ale to Tebe asi nič nehovorí, postupným naberaním životných skúseností prídeš na mnohé veci.

                  Thumb up 10 Thumb down 5

                  • 9.3.1.1.1.1.1.1.1
                    Juraj Fuzák says:

                    Ja sa nikoho nepotrebujem zbavovat :) tebe som odpovedal v inom vlakne na tvoju otazku, zacali sme ironiou a skoncili myslim pri normalnom vysvetleni, ci sa mylim?

                    Thumb up 6 Thumb down 9

                    • 9.3.1.1.1.1.1.1.1.1
                      juraj says:

                      JF, pre vysvetlenie, v tomto kontexte nepriateľ neznamená človek na ktorého mieriš zbraň, ale človek, ktorý má iný názor ako Ty. Zbaviť sa ho neznamená poraziť ho, ale nájsť s ním spoločnú reč a tým odstrániť názorový rozpor, prípadne získať jeho podporu.
                      Stačí takto ?

                      Thumb up 9 Thumb down 4

              • 9.3.1.1.1.1.2
                kreatúra says:

                Kamilko voľajaký si vzrušený pošlem ti cez donáškovú službu diazepan, aby si nám tu neskolaboval.
                Hmm dochádzajú argumenty …

                Thumb up 4 Thumb down 8

            • 9.3.1.1.1.2
              sagan says:

              Na tvoju otázku č. 9 nie je potrebné odpovedať lebo nemá zmysel.
              Vychádzaš totiž z predpokladu, že ty tu velíš a čo ty chceš je sväté
              a všetci musia padnúť na zadok, lebo ty si si niečo vymyslel.
              To že ja a niektorí ďalší cyklovežu chcú a podporujú ťa nezaujíma.
              Kto z nás je teda väčší chlap dáme si férovku o vežu ?
              V demokracii sa rozhoduje vo voľbách, hlasovaním …
              Kľudne poď kandidovať, keďže si strašne inteligentný občania ťa zvolia a cykloveže zatrhneš – je to jednoduché.

              Thumb up 9 Thumb down 8

              • 9.3.1.1.1.2.1
                asdfg says:

                nie, ja vychadzam z toho, ze fuzak je voleny clen mestskeho zastupitelstva. nikto ho nenutil kandidovat. nikto ho nenutil ani prist sem na toto forum a bavit sa ti s ludmi. len si myslim, ze ekd uz sem pride a diskutuje tak by to mal robit konzekventne a slusne. vecsina jeho prispevkov je arogantna a pomerne casto osobna. ale dobre teda toto vynechajme. fuzak je teda clen mestskeho zastupitelstva a spravuje mestske peniaze. kedze mesto ako take nie je podnikatel a vecsina jeho penazi pochadza od ludi z dani kazdy obcan ktory tu zije a plati dane sa ma pravo opytat na cokolvek. tak isto ako sa ma pravo pytat zastanca cykloveze preco este nie je postavena a preco sa nepostavia tri tak tak isto sa ma pravo pytat aj ten podla ktoreho je cykoveza vyhadzovanie penazi. otzaka bola polozena slusne. to, ze ma fuzak problem s jurajom a nedokaze vecne komunikovat je jeho problem. ked teda chce byt taky novy a otvoreny ako cele LT tak nech je vzdy a aj k tym ktori s nim neushlasia

                Thumb up 12 Thumb down 5

                • 9.3.1.1.1.2.1.1
                  Juraj Fuzak says:

                  Ja budem otvoreny vzdy ale ked svoju otazku zacnes s nejakymi floskulami o lajkoch a podobnych nezmysloch tak cakaj aj odpoved v podobnom tone. Myslim ze to je fer 😉

                  Thumb up 6 Thumb down 12

                  • 9.3.1.1.1.2.1.1.1
                    asdfg says:

                    Aha. Takze takto. No dobre teda. Z fuzaka sa nam stal politik.- Dobre v poroiadku. Z milovnika argumentov a noveho vetra v komunalnej politike tu mame lokalneho politika co sa chova podla svojich celoslovenskych vzorov. Len aby som ozrejmil o co mi ide uvediem podobne priklady bez toho aby som si narokoval presne citaty. Fesi Kalinak: Nebudem odpovedat na otazky Gabora Grendela (gabor grendel v tej chvili pravdepodobe nebol ani na rovnakej ulici); pan premier 1, Nebudem odpovedat na otazky dennika sme 2, Nebudem odpovedat na otazky dennika N; 3, Schodza na odvolavanie premmiera je nemoralna lebo Matovic pouzil fotku mrtvej babky z moravy (a to, ze tisicky ludi dostali nasobne zvysene ceny za elektriku je nepodstatne) pan Fuzak: Ja budem otvoreny vzdy ale ked svoju otazku zacnes s nejakymi floskulami o lajkoch a podobnych nezmysloch tak cakaj aj odpoved v podobnom tone.

                    Myslim, ze to nie je fer. Nie si nejaky Duro na klzisku alebo pieskovisku alebo v senku. Si verejne cinna osoba tak sa podla toho chovaj. Trosku ostrejsiu diskusiu by si mal v pohode znasat nakolko ani ty si nie prave diplomat.

                    Thumb up 12 Thumb down 5

                    • 9.3.1.1.1.2.1.1.1.1
                      Juraj Fuzak says:

                      Asi sme sa nepochopili :) Odpovedam hocikomu, vzdy vsak rovnakym stylom ako bola polozena otazka.

                      @ ihrisko, plan obnovy ihrisk na skolach je momentalne jedno rocne. Konkretny harmonogram, ktore kedy nieje, pretoze okolnosti sa menia. Minuly rok to bola Bottova, tento rok ide Atomova a v pripade ze uspejeme a pride k tomu ze SZLH postavi v nasom meste treningovu halu tak ta bude na A. Kubinu a spolu s halou prejde aj cely priestor rekonstrukciou

                      Thumb up 3 Thumb down 7

                  • 9.3.1.1.1.2.1.1.2
                    Ihrisko says:

                    Ja som vám otázku položil slušne niekoľkokrát …aj tak zostala bez odpovedi :)….možná ste si nevšimol…

                    Thumb up 4 Thumb down 3

    • 9.4
      Jarmok says:

      Ja by som sa nad nejakou cyklovežou nevzrušoval. Ešte zopár jarmokov uplynie, kým sa rozhýbu.

      Thumb up 11 Thumb down 8

  10. 10
    Grant says:

    Si pozri na čo a dajú použiť
    https://www.grantexpert.sk/vyzvy/irop-zvysenie-atraktivity-prepravnej-kapacity-nemotorovej-dopravy-na-celkovom-pocte

    Oprávnené aktivity:

    -obnova a rekonštrukcia už existujúcich cyklistických komunikácií, budovanie nových cyklistických komunikácií, cyklokoridorov na existujúcich miestnych komunikáciách a komunikáciách medzi sídlami
    -doplnková cyklistická infraštruktúra – chránené parkoviská pre bicykle, cyklostojany, nabíjacie stanice pre elektrobicykle, systémy automatickej požičovne bicyklov, hygienické zariadenia apod.
    -budovanie prvkov upokojovania dopravy – pešie zóny, „shared space“, vylúčenie dopravy z ulíc okrem mestskej hromadnej dopravy a cyklistov apod.
    -zvyšovanie bezpečnosti zraniteľných účastníkov cestnej premávky – odstraňovanie úzkych miest v pešej doprave, odstraňovanie bariér pri prestupovaní, apod.
    propagácia a zvyšovanie atraktivity cyklistickej dopravy – webové portály, mobilné aplikácie a pod.(táto aktivita nemôže byť realizovaná samostatne)

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 20 Thumb down 4

    • 10.1
      Lukas says:

      Pozri Grant,nebudme ako malé deti.Ten chce to a ten to.Ako tu predtým písal Juraj Fuzák pri stanici je cca 80 bicyklov.Už tam bolo dosť krádeží bajkov. Je dosť ľudí čo ich práve krádeže bajkov odradilo od uzamykania ich pri stanici.Pri stanici je aj okresný úrad.Tam chodí tiež dosť ľudí.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 8 Thumb down 13

    • 10.2
      juraj says:

      Grant, veď o tom to celé je. Dobudujme najprv za darované peniaze+vlastné cyklotrasy a môžeme sa voziť do aleluja. Vždy je potrebné si stanoviť priority, toto nie je boj proti cykloveži, toto je spor o účelné využitie peňazí. Mám však čím ďalej silnejší pocit, že si tu naozaj chce niekto niečo dokazovať a stavať pomníky. Veď to nie je normálne, že si len tak niekto povie, chcem cyklovežu a budem ju mať. Ja hovorím, tak ju postav, zožeň peniaze, rozbi prasiatko, ale neplytvaj verejnými financiami.

      Thumb up 8 Thumb down 4

  11. 11
    kandidát says:

    Grant, vidíš, vidíš. V Trnave o tom asi nevedia. V Nitre majú na tento rok v rozpočte milión € na cyklotrasy z európskych peňazí. My v Trnave na to míňame mestské peniaze, lebo je to pohodlnejšie, jednoduchšie. Pri navyšovaní zamestnancov mesta, keď už v minulosti niektorí hovorili, že je tam 30 zamestnancov navyše, s novým vedením prišlo ďalšich 16. Keď takto hospodárime, potom nemáme peniaze na hrabanie lístia, udržiavanie poriadku, čistoty. Prejde po ulici autobus a zdvihne sa kúdoľ prachu, ktorý musíme dýchať. Ide píliť stromy na Hlbokej v záujme zviditelnenia hradieb, ktoré budú snáď hotové o 30 rokov. Organizácia práce skrátka super. Dúfam, že je prebalený po tom, ako od strachu zastavil pílenie na Hlbokej.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 28 Thumb down 12

    • 11.1
      občan says:

      A to že vláda schválila od 1.1.2017 zvýšenie všetkým zamestnancom štátnej a verejnej správy o 4% a následne o 6% pre učiteľov plus nepedagogický zamestnanci , to prečo neriešite? Veď to sa samozrejme prejaví aj na navýšení príjmov pre ľudské zdroje v rozpočte mesta.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 19 Thumb down 5

    • 11.2
      eurofond says:

      kandidát ty si naivne myslíš, že eurofondy dostane ten kto o ne požiada resp. má nárok? Po celom Slovensku sa starostovia/primátori sťažujú, že kto nie je v Smere + SNS + Híd nedostane nič. Fico a spol majú jeho voličov v TT v paži a z pomsty neprideľujú. Pritom to, že v TT prehrali ( világoš) je neschopnosť jeho členov Smeru a ich štábu a nie nezávislých kandidátov.
      Ale my sme sa radi, že sme sa ich zbavili a poradíme si aj bez nich.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 23 Thumb down 9

  12. 12
    občan says:

    Nedali by sa zverejniť majetkové priznania primátorov a viceprimátorov od roku 1994 a následne ich porovnať s ich oficiálnymi príjmami ?

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 24 Thumb down 9

    • 12.1
      flego 2 says:

      primátor bročka, za 5 rokov 7 zamestnávateľov, potrebuješ viac ….?

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 13 Thumb down 14

      • 12.1.1
        viktor says:

        A medzi ľuďmi sa už hovorí o tom, že znova kandidovať nebude, takže si zas bude musieť hľadať novú robotu…

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 12

    • 12.2
      flego 1 says:

      primátor bročka, za 5 rokov 7 zamestnávateľov, potrebuješ viac ….?

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 13

    • 12.3
      flego 1 says:

      primátor bro.ka, za 5 rokov 7 zamestnávateľov, potrebuješ viac ….?

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 11 Thumb down 12

      • 12.3.1
        Patricia says:

        a furt lepsie jak jeho protikandidat z KDH 30 rokov zakvaseny v atomke, zo SMERu krvava paprca alebo jeho predchodcovia radi sa chodiaci radit na stvorku ale sak nechaj tak, daj si pivko

        Tento komentár vás zaujal... Thumb up 13 Thumb down 12

  13. 13
    nový účastník says:

    V zdôvodnení pána primátora, prečo treba opraviť a dobudovať hradby je, že trnavské hradby nikdy neboli dobyté. Tento výrok by som navrhol na vtip desaťročia. Je pravda, že hradby nikdy neboli prelomené, ale pravda je aj, že Trnavu vyplienili Husiti, ktorí sa do mesta dostali lsťou. Pobrali veci, ktoré potom mešťania museli od nich za drahé peniaze kúpiť späť. Náš ctiteľ histórie však vo svojom budovateľskom úsilí pokračuje ďalej. Zavolá Taliana, ktorý na predložený návrh južnej brány vysloví nápad, že by mala byť postavená celá v pôvodnej podobe. Predtým som ale zachytil úvahy o zlom statickom stave Pomníka Osloboditeľov, o spájaní zelene, tak prosím mestských poslancov, dávajte na historika – vizionára pozor, lebo jeho pokusy sú síce veľmi inšpirujúce, ale myslím, že aj pre pána Trnku by to bolo veľké sústo.

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 14 Thumb down 11

    • 13.1
      historik says:

      Súhlasím s tvojim príspevkom, ale máš tam preklep – miesto „Husiti“ má byť „Smer a KDH“.

      Tento komentár vás zaujal... Thumb up 12 Thumb down 11

    • 13.2
      Juraj Fuzák says:

      O dobiti respektive nedobiti hradieb povedal vo svojom vyjadreni iba na okraj cize zavadzas…

      Tu mas vyjadrenie:

      Dôvodom na výrub bola podľa primátora Petra Bročku okrem nevhodného druhového zloženia stromov a ich zdravotného stavu aj pripravovaná rekonštrukcia a následné zviditeľnenie hradieb.

      ,,Jednou z najväčších dominánt Trnavy je jednoznačne náš hradobný systém zo 14. storočia. To, že je postavený z tehál, a nie z kameňa, nás odlišuje od akýchkoľvek iných fortifikačných systémov minimálne v strednej Európe,“ povedal Bročka.

      O dobiti hradieb hovoril v poslednej vete iba na okraj a to presne toto:

      „Mesto nikdy vo svojej histórii nebolo dobyté prelomením hradieb a keď si stáročia obrany Trnavy nezaslúžia náš rešpekt, tak neviem, čo si ho potom zaslúži…“

      Ked hovoris o budovatelskom usili a volani si „Taliana“ tak si prosim pozri o akom „Talianovi“ hovoris a co ma ten clovek za sebou. Jeho meno je Roberto Raccanello a jeho kolegyna Katharina von Stietencron.

      Tu si mozes pozriet co tito ludia dokazali http://www.studio-raccanello.it/index.php/de/

      Pokial si nebudeme vazit vlastnu historiu tak potom uz neviem co.

      Thumb up 7 Thumb down 12

      • 13.2.1
        micro says:

        Mesto si ale v 19. storočí zbúralo veže a hradby samo – ako vec nepotrebnú a prekážajúcu.
        150 rokov slúžili alo lacný zdroj stavebného materiálu (výstavba cukrovaru a príhradobných domov a domčekov…).
        Prečo sa ide teraz stavať to, čo už neexistuje z materiálu, ktorý určite nebude pôvodný?
        Nie je lepšia prezentácia a zakonzervovanie toho, čo archeológovia objavili?

        Thumb up 11 Thumb down 5

  14. 14
    nový účastník says:

    Historik, niežeby mi vadil Tvoj príspevok, ale myslím si, že tak rýchlo nežiješ, aby si si nevšimol, že to bolo pred 585 rokmi. A v mestskej pokladni zostalo po KHD a Smere 8 miliónov €, pre ľahšie pochopenie 241 miliónov SK. Ako hovorí pán minister.. v dobe cash-u (kešu) môže to byť aj tak. Ja by som prispel tiež jednou inšpirujúcou myšlienkou: Prosím Vás, tie polorozpadnuté budovy, za správu ktorých ešte aj platíme STEFE, predajte p.Trnkovi za 0,02 € s podmienkou, že ich zrekonštruuje a vymyslí tam zmysluplný program, aby mohli slúžiť mestu, jeho obyvateľom a aby aj návštevníci zo Slovenska alebo ďalekej cudziny vedeli, aký významný rodák pochádza z tohto mesta.

    Thumb up 6 Thumb down 10

  15. 15
    5ulo says:

    Zhrniem to:
    – ze sa ide rekonstruovat 1-2 skoly za rok – ZLE je
    – ze sa doteraz nerekonstruovali skoly – to je DOBRE (kedze sa na to nik neohradil)
    – ze sa davaju peniaze na futbal – DOBRE je
    – ze sa dalo historicky najviac penazi na futbal – DOBRE je (podla mna zbytocne moc)
    – ze sa davaju peniaze na ine sporty – (asi) DOBRE je
    – ze sa daju peniaze AJ na baseball – ZLE ZLE – isto je to len kamuflaz, lebo ved vobec sa neumiestnuju na poprednych prieckach http://www.angels.sk/history.php
    – ze sa stavaju cyklochodniky – ZLE je
    – ze sa budu minat tazko ziskane eurofondy na cyklovezu, ktoru budeme mat za 5% jej ceny – ZLE je, ved preco nemozno dat peniaze na budovanie cyklochodnikov (vid o riadok vyssie) – tym vznikne perpetum mobile – slucka medzi dvomi bodmi, ktore si odporuju
    – ze niekto nema potrebu parkoval bicyglo pri stanici – DOBRY protiargument.. co tam po tom, ze denne dochadza do BA xyz ludi a cca 80 cajglov parkuje na stanici a dalsi tam koleso neopru z dovodu, ze sa boja, ze ho po navrate uz nenajdu
    – ze sa celoslovensky vo verejnej spravy navysili platy uradnikom – DOBRE je
    – ale ze sa navysili vydavky na ludske zdroje, ktore obsahuju polozku spomenutu o riadok vyssie – ZLE je

    Nasli ste sa v tom?

    Tento komentár vás zaujal... Thumb up 15 Thumb down 10

    • 15.1
      Ihrisko says:

      5ulo zhrniem aj ja :)
      – to že mesto podporuje športy vrátanie baseballu je OK. Čo mi vadí je to, že teraz sa majú peniaze pre tribúnu baseballistov presunúť z peňazí vyčlenených pre školy, pričom aj tam je množstvo vecí ktoré je potrebné opraviť, vybudovať….napr. Staré zanedbané asfaltové ihriska.
      – je dobré že mesto začalo aj s obnovou týchto ihrísk – minulý rok na bottovej, tento rok je v plánu atomová ako sa písalo. Moja otázka bola ku konceptu obnovy areálov škôl, škôlok…či vôbec existuje plán, vízia – čo všetko treba obnoviť, vybudovať , aký to má časový rámec, koľko to bude celé stáť peňazí, a podľa čoho sa určuje priorita obnovy.
      – je dobré že sa budujú cyklochodniky, aby sa zvýšil podiel nemotorovej dopravy. …ktorá je tu, vzhľadom na tvar mesta, a to ze sme na rovine nízka. …podľa koncepcie čo má mesto na webe z 2015 bolo vybudovaných cca 13km, projekcne pripravených 7km a plánovaných 32km. V tomto štádiu mi príde racionálnejsie žiadať grant na dobudovanie základnej siete cyklochodnikov – pri rovnakej výške grantu by to vyšlo na cca 3km nového cyklochodnika-čo je dosť na to aby sa dobudovala väčšia časť chýbajúcich úsekov po meste, tak aby sa dalo prejsť plynulo mestom. V princípe nemám problém ani s cyklovezou, pokiaľ by uz bola vybudovaná základná sieť. V dnešnom štádiu pomôžu rozvoji cyklodopravy viac tie chodníky- dokončiť nosnú kostru cez mesto ako veža, pretože tu využijú najmä cyklisti idúci vlakom do práce ( kapacita parkovania bude cca 120), čo bude vždy výrazne menej ľudí ako tých čo môžu jazdiť do práce, školy v rámci Trnavy. …čo znamená že peniaze dane do budovania cyklochodnikov sa využijú viac efektívnejšie ako peniaze dané do cykloveze, bez rozdielu odkiaľ tie peniaze prídu, či z grantu alebo z našich peňazí…vždy sú to peniaze, ktoré je treba maximálne efektívne využiť= aby mali čím väčší prínos, efekt.

      Thumb up 11 Thumb down 5

      • 15.1.1
        5ulo says:

        tiez by ma potesilo, keby sa povrchy porobili.. hraval som basket a viem, ako lopta lieta na pupkoch :D tie pupky su tam uz 20 rokov minimalne (napr. v Jame). Ale hovorim, ked neprsi, aspon kvapka – mozno sa ten povrch bude riesit vramci rekonstrukcie danej skoly (prekrizene prsty).
        Cykloveza a Eurofondy = byrokracia a este raz byrokracia. Ako uz niekto vyssie spominal, ziskanie eurofondov je zavisle aj od farby tricka, mnohe ziadosti su zmietnute zo stola aj kvoli trivialnym chybam v dokumentacii. Myslim, ze mozme byt radi aj za to „malo“, co nam odklepli. Verim, ze su to nie jedine eurofondy, ktore sa snazi mesto ziskat. Su to len jedine, o ktorych sa pise ako o hotovych. A ci ich pouzit prave na cyklovezu – nevidim kompletny material, nemozeme povedat presne na co boli urcene. Ak povedali „Na, tu mate penaze, postavte vezu“, tak my si mozme akurat tak bublinky zo zadku pustat a nepohneme s tym.
        Nastastie uz do BA za pracou nechodim, no ak by som chodil, tak by ma takato moznost parkovania potesila a ver ze dost.. zo skladacky ma boli prdel, mohol by byt konecne pohodlnejsi bicykel :D

        Thumb up 9 Thumb down 4

  16. 16
    juraj says:

    Bola objednaná projektová dokumentácia na cyklovežu, u koho, koľko bude stáť ?

    Thumb up 12 Thumb down 5

  17. 17
    juraj says:

    Juraj Fuzák,
    prosím vyjadri sa k mojej otázke č. 16, 16.1
    A poprosil by som ešte doplniť, ak bola objednaná, kto ju objednal a ak už bola zaplatená, kto ju zaplatil. Ďakujem

    Thumb up 7 Thumb down 5

    • 17.1
      Juraj Fuzák says:

      stala 8 300€ a platilo ju mesto

      Thumb up 4 Thumb down 5

      • 17.1.1
        juraj says:

        Juraj Fuzák,
        ďakujem za čiastkovú odpoveď, prosím ešte doplniť kedy bol projekt objednaný a akým spôsobom bolo objednanie projektu schválené.
        Našiel som toto:
        – prvá fakúra z 19.9.2016 na sumu 5.640 eur, zaplatená 12.10.2016
        – druhá faktúra z 18.1.2017 na sumu 590 eur uhradená cca 18.1.2017

        BIKEPROJECT spol. s r.o. 590 projekt pre parkovací dom pre bicykle Na Morání 1750/4, Praha 2

        Thumb up 4 Thumb down 5

  18. 18
    juraj says:

    Ešte sa vrátim k téme cykloveže, nakoľko zostala nezodpovedaná otázka ohľadne objednania projektovej dokumentácie na cyklovežu. Prosím teda touto cestou pána poslanca Juraja Fuzáka, ktorý k tejto téme odborne diskutoval, aby objasnil kto a u koho objednal vyhotovenie projektovej dokumentácie, kto toto schválil a koľko zaplatilo mesto za projekt.
    Ďakujem

    Thumb up 6 Thumb down 9

  19. 19
    juraj says:

    Ďakujem za palčeky dolu, ešte by som poprosil odpoveď !

    Thumb up 5 Thumb down 7

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané.