reklama

Nové parkovacie miesta budú na Clementisovej či Nerudovej, celkovo má vzniknúť v tomto roku takmer stovka

V roku 2018 by malo podľa plánov trnavskej radnice pribudnúť v Trnave 98 nových parkovacích miest.

Mesto počíta v tomto roku s realizáciou nových parkovacích miest pred bytovým domom na Nerudovej 12-13 na sídlisku Linčianska.

Zámer parkoviska uvažuje s jeho situovaním pozdĺž jestvujúceho chodníka, z ktorého sa stane vnútrobloková komunikácia.

Rozšírením chodníka južným smerom do priľahlej zelene a presunutím verejného osvetlenia je možné podľa mestského úradu vytvoriť približne 19 kolmých parkovacích miest.

Podmienkou realizácie tejto investície je zmena územného plánu mesta. V rozpočte je na investíciu vyhradených 30 – tisíc eur.


Nerudova ulica

Nové miesta pre autá majú pribudnúť pred obytným domom na ulici Vl. Clementisa 21 na Družbe.

V rámci zámeru dôjde k presunutiu detského ihriska. Nové plochy budú pokračovaním jestvujúceho parkoviska pred vchodmi 19 – 20 s obojstranným kolmým radením vozidiel.

Celkový prírastok je odhadovaný na 20 kolmých parkovacích miest. Podmienkou realizácie tejto investície je rovnako zmena územného plánu mesta.

Odhadované náklady sú 40 – tisíc eur.


Pred týmto činžiakom na Clementisovej chce mesto posunúť parkovisko a pridať nové miesta

V roku 2018 plánuje mesto spracovať projekty na realizáciu parkovísk z bývalých stojísk na komunálny odpad.

Uvažuje sa tiež s úpravou a rekonštrukciu štrkového parkoviska na Starohájskej ulici oproti Okresnému dopravnému inšpektorátu.


V plánoch je aj úprava štrkovej plochy na štandardné parkovisko

Zdroj: Mesto Trnava

Ulož ako PDF
Napísal 30. januára 2018 7:54. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

49 komentárov pre “Nové parkovacie miesta budú na Clementisovej či Nerudovej, celkovo má vzniknúť v tomto roku takmer stovka”

  1. 1
    Fero says:

    super…Co s Hlinami ?!?!!

    • 1.1
      Na Hlinach? says:

      vyhradenie par stani pre Carsharingove auta zadarmo by sa nenaslo?.

    • 1.2
      Na Hlinach? says:

      pri vyjazde z tohto Slzaveho udolia zapustit do zeme kontajnery na separovany odpad a potom prerobit tie miesta s mnozstvom potkanov na dalsie parkovacie miesta.

    • 1.3
      Tim says:

      Na hlinách je večer a v noci totálny nedostatok parkovacích miest, ale v strede Družby medzi Poliklinikou a VUC ich je v tom čase veľký prebytok a sú neobsadené.

      Takže, nie celkom rozumiem logike budovania parkoviska v článku uvedenej lokalite Vl. Clementisa 21 na Družbe, nakoľko parkovisko pred VUC je odtiaľ vzdialené cca na 2-4 minúty chôdze a prakticky zdarma sa tam dá parkovať v pracovných dňoch od 17-tej do 8-mej hodiny rannej, cez víkendy celodenne, a to ešte naviac pod dohľadom kamier.

      Sídliskové parkoviská sa zapĺňajú hlavne neskoro poobede a večer, kritická je noc a po 8-mej ráno sú poloprázdne.
      .

      • 1.3.1
        dan says:

        Tim nepíšeš zle,ale tiež môžu obyvatelia Hlín zaparkovať pri Tescu.Ale beriem,že treba tam postaviť parkovací dom.

      • 1.3.2
        lsstt says:

        Tim, ono totiž na družbe parkujeme nie len v noci, ale aj cez deň. Je tu prehustenosť inštitúcii. takže, nie celkom rozumiem tvojej logike…

      • 1.3.3
        erik says:

        odporucam navstivit pocas dna parkoviska od vl. Clementisa 16-24 su plne pocas celého dna nakolko tam parkuju zamestnaci VUC,Polikliniky a pod a tiez navstevnici VUC, polikliniky ,dan. uradu a soc.poistovne.

      • 1.3.4
        družba says:

        Okolie VUC, polikliniky, sociálnej poisťovne, daňového úradu je autami zaplnené nonstop. Cez deň aj v noci. Absolútny nedostatok parkovacích miest.
        Ráno o šiestej už zamestnanci polikliniky krúžia po sídlisku a hľadajú voľné miesta. Popoludní túto tortúru absolvujú domáci. Večer až majú smolu.

        • 1.3.4.1
          Zdravie says:

          Na Starohajskej máš parkovisko v noci prázdne. Tak o noci sa radšej nebavme.Treba používať nohy.

          • 1.3.4.1.1
            Abcd says:

            Sorry, so svojimi radami mi pripadáš mešuge.
            Neviem kde bývaš.
            Preto ak prídeš do Trnavy, odparkuj svoje auto pred vozovkou na Koniarekovej. Odtiaľ používaj nohy a pomocou nich sa doprav napríklad na polikliniku. Taký ako ty si to zaslúžia.

            • 1.3.4.1.1.1
              Zdravie says:

              Takže mesuge si Ty.Keď nevieš chápať a hlavne čítať,tak máš v hlavičke asi niečo pokazené. Tu som reagoval na Družbu, ktorý písal, že okolie polikliniky či VUC býva plné. Aj v noci.Bavím sa o noci,ok??Neviem kto nastevuje polikliniku v noci,ale dobre.Každý občan sídliska Družba má možnosť večer zaparkovať na veľkom poloprazdnom parkovisku na Starohajskej. A zadarmo!!A je voľne aj pri ceste.Jeden to môže mať 5 min.a druhý 10 minút. Ale nemusí krúžiť a prípadne dostať pokutu od MP.Ver či never ja aj cez deň zaparkujem v pohode.Bývam na V.Clementisa.Nedostal som ani raz pokutu.Takže treba len používať nohy a nechovat sa jak majster sveta,ktorý musí parkovať vždy pred svojím domom.Lebo tak či tak keď budú stavať parkovacie domy,tak nebudú hneď pri dome.Čau

              • 1.3.4.1.1.1.1
                Abcd says:

                Myslím, že si so svojimi taľafatkami mimo.
                Aj od Tesca je na ulice na Družbe 10 minút, kľudne odporúčaj obyvateľom Družby parkovanie pred Tescom.
                PS: skôr ako že bývaš na Clementisovej, to vyzerá tak, že si z Kopánky. Obyvateľ z Družby by takúto kravinu zo seba nevypustil.

                • 1.3.4.1.1.1.1.1
                  Štefan Hufnagel says:

                  … z Kopánky…,
                  žeby toten šickem znamy miništer zemeguľe…?

                  Ci pana.

                  • 1.3.4.1.1.1.1.1.1
                    Kuk says:

                    Nech si za Abcd dá ešte F nech vieme kto za koho kope.Len F opatrne o jednej podobnej diagnoze si už tvrdil že si prekonal.

    • 1.4
      Na Hlinach? says:

      urobit z ulice bezemisnu zonu. Pri vjazdoch do udolia osadit dopravnu znacku povolujucu sem vjazd len motorovym vozidlam s zelenou znamkou EURO 4 a elektromobilom. Ekologicka plaketa by mnohe slzy slovne vyplakavajucich osusila.

  2. 2
    parking says:

    Na Hlinách sa najprv musíte dohodnúť čo vlastne chcete. Dali ste petíciu proti parkovaciemu domu a teraz sa vám to vracia.

    • 2.1
      Krupan says:

      Keďže ste dali petíciu môžete momentálne parkovať napr. v Dolnej Krupej.
      Smola.

    • 2.2
      trnavcan says:

      Treba ale podotknut, ze parkovaci dom by staval sukromnik a nie mesto. V takom pripade, by si ludia za tie miesta platili.

      • 2.2.1
        parking says:

        trnavcan nebuď amatér. Keby to stavalo mesto tak to platíme všetci aj ty na úkor ničoho iného, dôležitejšieho.
        Keby to staval súkromník, tak platia tí čo tam parkujú.
        Pochopil ??

        • 2.2.1.1
          trnavcan says:

          Jasne este mi povedz, ze sukromnik to bude robit pre pekne oci ludi, co nemaju kde zaparkovat a ze to bude lacnejsie, ako ked by to robilo mesto. A to tvoje tvrdenie, ze nech si to platia ti co tam byvaju… Neviem v akej casti byvas, ale pokial by si nemal kam zaparkovat a jedina moznost by bola parkovaci dom, neviem ci by si uprednostnil sukromnika, ktoremu by si platil kazdy rok alebo mesto. Samozrejme, ze si to zaplatime vsetci, ale urcite nie v takej miere, ze by ta to existencne ohrozilo. A este jedna vec, kazdi obcan mesta plati rocne dan, tak nevidim dovod preco by to mesto nemohlo financovat. Nezabudaj, ze aj z tvojich dani sa robi rozpocet mesta, ktory sa pouziva na chod a rozvoj mesta.

          • 2.2.1.1.1
            parking says:

            trnavcan ty si taký vychcálek aj chceš aj nechceš, aj si za aj si proti.
            Je to tvoja voľba, že bývaš na Hlinách, ja som ti nekázal.
            Vy ste si na Hlinách spísali petíciu proti, my ostatní nie.
            Mohli ste mať aspoň niečo.
            Všetci chcú parkovací dom „zadarmo“ – za peniaze ostatných.
            Nezabúdam – ale rozvoj mesta je pre mňa niečo iné ako tvoje zaparkované auto.

            • 2.2.1.1.1.1
              trnavcan says:

              nebyvam na Hlinach, ale na Druzbe. Este posledna uvaha, co by robil investor s parkovacim domom, pokial by nesplnil ocakavania a navratnost investicie? Prosim ta, ale o objektivnu odpoved.

              • 2.2.1.1.1.1.1
                TT says:

                Ja na hlinach uz nebyvam, ale v tom case ked sa to tam riesilo som byval. A je hlupost co pises. Vacsina ludi z hlin(okrem jednej bytovky), pretoze ludi na hlinach by sa parkovaci dom ani nedotkol.
                Parkovaci dom mal byt situovany v kopci na rozhrani hlin (dotknuta jedna jedina bytovka na hlinach) a Salezianskej a prave obyvatelia Salezianskej na kopci spisovali peticiu.
                90 % obyvatelov hlin by bola za. Druha vec je kto, ako, zaco to mal stavat a cele od zaciatku to vyzerale postavene „na vode“.

                • 2.2.1.1.1.1.1.1
                  Gregor says:

                  Petíciu proti výstavbe parkovacieho domu Na hlinách spísal obyvateľ Saleziánskej ulice, pán Kollár, ktorý kandidoval vo volbách do mestského zastupiteľstva za hádajte koho::: Áno za LTT. Tajtrlík počmáraný.Petíciu podpísali ludia zo Saleziánskej a z bytovky na Hlinách č. 31, vedľa ktorej mal parkovací dom stáť. Vraj by ráno počuli štartovanie vozidiel a ich byty by stratili na cene :) Bol som na rokovaní výboru mestskej časti, keď to tam za petičný výbor Kollár grcal.
                  Inak, ale v roku 2009 prebehla Na hlinách masívna podpisová akcia za výstavbu parkovacieho domu.

                  • 2.2.1.1.1.1.1.1.1
                    5ulo says:

                    ked sa spomina A, treba spomenut aj B.. obyvatelia odmietli nie len parkovaci dom pod Salezianskou, ale odmietli aj lahky montovany parkovaci dom v stvorci medzi domami

                  • 2.2.1.1.1.1.1.1.2
                    Tim says:

                    Na hlinách okolo roku 2009 naozaj prebehla masívna podpisová akcia za riešenie situácie s parkovaním.
                    Následne, po vtedajšej prezentácii vizualizácií možného riešenia a umiestnenia parkovacích domov, sa rétorika obyvateľov Hlín zmenila na „Chceme parkovací dom, ale nie pri našom bytovom dome“.

                    Prakticky rovnako to dopadlo aj pri nových návrhoch rok-dva dozadu.

              • 2.2.1.1.1.1.2
                Mišurko says:

                Verte mi, že investor by do toho išiel… keď nie sám, tak v spolupráci s mestom, lebo je tam po parkovaní dopyt. A kde je dopyt, tam je aj návratnosť. Keby prestrelil cenu, musel by ísť nižšie, inak by tam nikto neparkoval. A jemu nepôjde o cenu, ale o výnosy z rozsahu.

                Alebo si myslíte, že by sa investor po roku rozhodol prebudovať parkovací dom na kasíno, respektíve obchodný dom? Keby sa s ním mesto dohodlo, uzavrela by sa nejaká obojstranne výhodná zmluva s možnými sankciami, bolo by to ok. Takto to funguje napríklad v Británií a všimol som si to aj v Rakúsku.

                • 2.2.1.1.1.1.2.1
                  ABC says:

                  V priestore úžasnej právnej istoty ,ked jeden čihy druhý hota ,zástupcovia investorov stoja v rade, kde sa medzi sebou bijú kto dá lepšiu ponuku. Všetci potrebujú pri tak malom zisku mať garantovanú návratnosť investície. Nikto okrem mesta nemôže bezhlavo narábať s financiami. Kto si okrem Peťa dovolí spraviť predkolo predvolebnej kampane za 400 000 eur v podobe Adventných trhov.

                  • 2.2.1.1.1.1.2.1.1
                    Mišurko says:

                    Garantované dnes nie je nič, už ani dostavba obchvatu v riadnom termíne. Vždy je tam riziko. Ale riešením by mohli byť montované nadzemné garážem viď Viedeň hlavná stanica.

                    Inak za posledné dve vety palec hore ;)

  3. 3
    Tomáš says:

    Jediné dlhodobé a koncepčné riešenie je vystavba parkovacích domov a nie záber aj poslednej akej takej zelene. Prirodzene ako všade vo svete sa za parkovanie platí. Žiaľ na koncepčné riešenie nema guráž za posledne roky ani ty predtým ani ty teraz. Napriek zdravému rozumu i sľubom. Mesto ma z parkovania milión ročne za 4 roky 4 a nebolo schopné za desať rokov začať ani v centre mesta s výstavbou parkovacieho domu. Developeri sa púšťajú aj na Halenarsku, ale nik v uzemnom pláne nepodmienil výstavbu vybudovanim aj parkovacieho domu. Mesto ny malo ísť príkladom. Nie stavať a rozširovať na úkor zelene. A to je jedno ci politici alebo aktivisti na čele mesta. Chce to koncepciu územia a nie podliehať tlaku investorov.

  4. 4
    obcan says:

    a prero uz davno mala byt v TT podmienena vystavba novych bytovych domov podzemnymi parkoviskami.

  5. 5
    Karol says:

    Nebol to náhodou vševed Fuzák, ktorý tvrdil, že takto nekoncepčne nebude mesto pod ich vedením plátať parkovanie? Keď mu niekto napísal, že v 2008 to za Bošnáka mesto spravilo Na hlinách. Čaro nechceného Fuzák :)

    • 5.1
      Mišurko says:

      Lepšia Trnava a jej ľudia musia kritizovať Bošnáka a predošlé vedenie mesta, lebo sa pomaly ale iste blížia voľby. Preto píšu, koľko oni urobili a že predošlé vedenie neurobilo nič. Obnovili časť Halenárskej a píšu, ako sa buduje, pričom zabudli, že M.Sch.Trnavského, Kapitulská, Františkánska, Kollárova, SNP-čka, Rybníková, Jeruzalemská atď. sa urobili za minulých vedení mesta, práve prevažne pod Bošnákom.

      Čo sa týka konceptu, Trnava nie je na tom až tak zle v porovnaní s inými mestami… V BA sa parkovať nedá, v BB zas mesto dalo možnosť prenajímať si parkovacie miesta a cedulí s rezerváciami je teraz na sídliskách pomaly viac, ako stromov.

      Ale mohli by sa osádzať zákazové značky s výnimkov pre rezidentov na uliciach v širšom centre mesta, a zaviesť nejaké rezidenčné karty, kľudne aj spoplatnené nejakou prijateľnou cenou, aby mimomestský neparkovali pod oknami rezidentov. Je smutné, že musím zaparkovať 300m od domu a ťahať nákup a dieťa na rukách…

  6. 6
    parkovanie says:

    Mne sa zda sa terajsi radni slubovali, ze uz sa nebudu realizovat parkovania na ukor verejnej zelene. A cuduj sa svete po troch rokoch utlmu vystavby takehoto parkovania sa znova ide v slapajach kritizovanych predchodcov. Pocul som aj o parkovacej politike na uzemi mesta, ale nic sme dotarez nevideli.
    Stare sa kritizovalo a nove nie je vidiet nic nove a koncepcne s parkovanim. tak zachranujeme zelen , alebo nie. Som zmeteny.

  7. 7
    zlatica says:

    Ozaj rozhadzuje sa , výsadba letničiek po meste sa minula účinkom ,vyhodené prachy, teraz sú tam tuším cibuľoviny , aj na kruháči pred City parkom, Hospodárska,to je podľa mňa opäť nie moc rozumné, kruháč sa dá aj iným spôsobom vysadiť či kombinovať kameňom a nebol by za chvíľu plný zeliny, ako to bolo s letničkami .

  8. 8
    Tim says:

    Parkovací dom, resp. riešenie parkovania Na hlinách by malo financovať mesto a parkovanie by tam malo byť buď zdarma alebo iba za symbolický poplatok, nakoľko situácia, ktorá tam je, vznikla z dôvodu nesprávnych strategických rozhodnutí mesta v minulosti.

    Najväčším prešlapom bolo, že mesto Trnava sa vzdalo rozostavaného areálu Základnej školy Na hlinách a aj s veľkým pozemkom (=strategický priestor využiteľný hlavne pre potreby tamojších obyvateľov stiesneného sídliska), to previedla na VÚC, pre Gymnázium J.Hollého s nadmestskou pôsobnosťou.

    A o niekoľko rokov mesto zlučuje Základné školy a cca 4 zostávajú voľné – gymnázium mohlo ísť do niektorej z nich. Rozostavaná, už nepotrebná Základná škola Na hlinách sa mohla napr. čiastočne, alebo úplne asanovať podobne ako vybývané bytovky na Coburgovej a na uvoľnenom, rozľahlom teréne sa mohlo pomerne lacno poriešiť parkovanie a ďaľšia občianska vybavenosť.

  9. 9
    dan says:

    Zadarmo určite nie.Sú ľudia,ktorí majú aj štyri autá.Môj názor je,že kto mu určite dôjde.A je jedno či tam bude Bročka alebo hocikto iný.

    • 9.1
      Tim says:

      Najhoršia situácia s parkovaním v Trnave Na hlinách nie je preto, že by špeciálne iba tu mali obyvatelia neprimerane veľa áut na jeden byt v porovnaní s inými sídliskami, ale preto, že Hliny sú najviac stiesnené.

  10. 10
    Tomáš says:

    Ešte jeden problém súvisí s ustupovanim developerov. Nielenže úplne neriešia parkovanie viď. Halenarska, Paulinska, ale aj zaberajú miesto miesto pre kompenzáciu chybajucich miest. Ďalší problém je že autá z ich dovoposyavenych bytov ustia do už preplnenych ciest a to nielen v centre. Napriklad za traťou vsetky auta ustia na kamennu cestu na prednadrazie či hospodarsku. Nik im nedal podmienku vybudovat paralelnu cestu ustiacu k obchvatu. Pekný priklad je Kaufland na mieste Milexu, kde komunikácia ústí do kruhovky a na Trstinsku, kde potom vzniknr trvalé statie. Že by to bolo to parkovanie…? Chýba koncepcia dopravy, ktorá by nemala pripustiť zahustovanie dopravy tam, kde uz ani dnes sa neda hýbať. Ked budu chcet stavat v Cukrovare tak Cukrová skolabuje. Treba rozmýšľať dopredu nie latat

  11. 11
    Tim says:

    Predkladám nasledovnú úvahu na zamyslenie.

    Či ide o bujnú fantáziu, konšpiráciu alebo možnú reálnu budúcnosť nechávam na posúdenie každého čitateľa.

    Čiste súkromný parkovací dom Na hlinách by si ľahko mohol nastaviť režim „legálneho výpaľníka“ s neprimerane vysokými cenami a ľahkým “dobrovoľným” prísunom klientov. Stačí, aby si zaplatil zopár „dobrodincov“, ktorí budú nahlasovať nie celkom v súľade s vyhláškou parkujúce autá.

    Následne pri „správnej konštelácii hviezd“ na patričných postoch je predstaviteľné, že aj pôvodne pre súkromníka ekonomicky beznádejne nerentabilný projekt sa vďaka neférovým podmienkam a následným sofistikovaným zmenám v projekte „v prospech obyvateľov“ preklopí v pre investora akceptovateľnom čase do kladných čísel a následne už iba na dlhodobý profit.

    Napr. pri zavedenom rezidenčnom parkovaní sa parkovať môže iba na riadne vyznačených parkovacích miestach, avšak aj pri plne obsadenom parkovacom dome bude chýbať niekoľko sto riadne vyznačených parkovacích miest, t.j. kasírovať môže súkromný vlastník parkovacieho domu a na ostatných, ktorým sa neujde „riadne vyznačené parkovacie miesto“ ´by mohlo cez Mestskú políciu zarábať zase mesto.

    • 11.1
      ? says:

      Treba si vyvetrať hlavu. Je to bujné.

    • 11.2
      Feri says:

      Tim dobre píšeš. Keby súkromný investor,tuším to bol Magula postavil parkovací dom na Hlinach, tak by začala čistá šikana zo strany mestskej polície. Rýchlo by vyznačili zónu s parkovacími miestami. Jednoducho by naháňali klientov na platený parking.Musí sa nastaviť v celom meste parkovacia politika.

  12. 12
    Tomáš says:

    Iste by parkovanie malo zostať v rukach mesta. Aj jeho regulácia zavedenim spoplatnenia. Na strane druhej ak by sukromnik chcel na svojom pozemku investovať ok. Či chceme alebo nie spoplatnenie záberu verejneho priestranstva autom je jediným regulačným spravodlivym prostriedkom a v zahraničí funguje. Nič nie je zadarmo, mesto ma nastaviť systému tak, aby cena nebola likvidacna a zisk išiel do parkovacich domov a parkovisk. Čím neskôr sa začne tým sa bude situacia zhorsovat. Auta pribúdajú a miesta sa zmensuju. Chyba odvaha ponúknuť dlhodobejšiu koncepciu, ochota dodržiavať ju a ponúknuť prijatelnu formu spoplatnenia. Ide však aj o dopravu vseobecne, ktora súvisí s nedostatočným dorazom na developerov stavať paralelne cesty a viac parkovisk ako je norma. Ak sa odvolavame len na zisk tak to tak aj vyzerá. Myslime desať rokov dopredu pri výstavbe a nie na rýchli biznis. Hlavne tí čo riadia mestá.

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.