reklama

Aj na Hollého bude jednosmerka. Zámer kompletnej obnovy ulice je v stavebnom konaní

Jednou z najväčších investičných akcií tohto roka v Trnave má byť rekonštrukcia Hollého ulice. Komunikácia je dlhodobo v zlom technickom stave. Po dokončení bude ulica pre dopravu fungovať v jednosmernom režime v smere od Halenárskej ulice ku katedrále.

Mesto si v roku 2017 nechalo vypracovať projektovú dokumentáciu, zámer je aktuálne na začiatku stavebného konania.

Po ukončení tohto procesu bude vyhlásená verejná súťaž na dodávateľa stavebných prác.

Rozpočet mesta Trnava počíta s investíciou vo výške 700 – tisíc eur z vlastných zdrojov. Celková dĺžka opravovaného úseku je 300 metrov.

Okrem samotnej cesty sa obnova v úseku od Halenárskej ulice po Univerzitné námestie pri Katedrále sv. Jána Krstiteľa dotkne aj chodníkov, zelene či verejného osvetlenia.


Hollého ulica

Ilustračné foto

V rámci projektu rekonštrukcie Hollého ulice k odstráneniu jestvujúcich spevnených plôch komunikácie, chodníkov pre peších po oboch stranách, presunutiu časti oplotenia pred budovou synagógy a obnove oplotenia susedného mestského pozemku výhľadovo určeného pre budúcu barokovú záhradu.

Odstránené bude aj jestvujúce staré verejné osvetlenie vrátane svietidiel na budovách, demontované budú vzdušné vedenia k týmto svietidlám a staré betónové a oceľové stožiare.

Ako vyplýva z údajov predložených na stavebné konanie, vybudovaná bude jednosmerná komunikácia so šírkou 6,5 metra, smer jazdy bude plynulým pokračovaním predchádzajúcej etapy – rekonštrukcie Ulice Halenárska, teda smerom k „univerzitnému kostolu“.

Povrch komunikácie bude tvoriť prírodná čadičová dlažba ukladaná do vejárov, pôjde teda o rovnaké prevedenie ako na Halenárskej ulici.


Komunikácia sa zmení na jednosmerku

Povrch chodníka po ľavej strane komunikácie bude z kamennej žulovej dlažby, chodníky na pravej strane budú kombináciou novej kamennej žulovej dlažby a pôvodnej žulovo – čadičovej dlažby, ktorá bola objavená pod jestvujúcimi vrstvami asfaltu chodníka.

Cez komunikáciu budú riešené štyri bezbariérové priechody pre chodcov – dva pri križovatke s Ulicou Hviezdoslavova a M. Schneidera-Trnavského, jeden pred odbočením na parkovisko pri objekte Leonardo a jeden pri parku pred objektom univerzity. Všetky štyri priechody existujú aj v súčasnosti.

Zrušená bude pôvodná zeleň, tú nahradí kompletne vysadená nová zeleň, vrátane nových stromov.

Zámer obnovy Hollého ulice počíta aj s umiestnením nových stĺpov verejného osvetlenia – pôjde o rovnaké historické lucerny, aké sú na Halenárskej ulici.

Pribudne tiež nový mobiliár v podobe smetných nádob a cyklostojanov, inštalovaný bude aj kamerový a závlahový systém. Na stĺpoch verejného osvetlenia budú osadené závesné nádoby so sezónnymi rastlinami.

Ulož ako PDF
Napísal 12. februára 2018 8:27. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

116 komentárov pre “Aj na Hollého bude jednosmerka. Zámer kompletnej obnovy ulice je v stavebnom konaní”

  1. 1
    erik says:

    a coze sa mesto takto rozhodlo? tiez tam vychadzaju stavebne mechnizmy ako to prezentovali na Halenarskej? Paulinska a Dolnopotocna su pripravene absorbovat zvyseny pohyb? dakujem za odpoved.

    • 1.1
      tweety says:

      vies ako, chlapci sadli na kavicku a kolacik, podebatovali popri tukani do smartfonikov v style co teda, dobre to bude? dobre, dobre to bude. spravime to takto? jasne, dobre to bude, dobre. a analyza bola hotova, brocka zavolal veducemu na urad ze bude jednosmerka lebo odborna analyza prave dopadla jednoznacne. nejako takto. hrdo, odborne, slusne.

    • 1.2
      Jan says:

      Erik a kto ti tu odpovie?Nechápem.Buď sa spýtaj cez poslancov alebo napíš to na odkaz pre starostu.Mne osobne je to jedno či to bude jednosmerka.Treba sa len prispôsobiť.Na to sú tu snáď dopravní inžinieri alebo ODI.

    • 1.3
      Terka says:

      Halenárska musí ostať jedmosnerka v opačnom prípade nastane pri obojsmernom pohybe zvýšený pohyb motorových vozidiel a cesta sa rozpadne ako domček z karát. Týmto opatrením je väčší predpoklad že vydrží do volieb. To je pointa jedosmerky. Na príspevok reagoval aj príslušník PZ poprosil by som ho o vyjadrenie k výjazdu aut na Hlbokú z budovanej reštavrácie nazvem ju Bašta pri hradbách. Vyjadroval sa k tomu niekto ,kto to projektoval, Ďakujem.

      • 1.3.1
        kohút says:

        Terka cesta sa určite nerozpadne snažíš sa, ale nešír demagógiu.
        Potom si musíme myslieť že si hlúpa.
        Ale aj sliepočky sú užitočné, znášajú vajíčka.

      • 1.3.2
        tono says:

        To si robíš srandu s tým príslušníkom PZ?To naozaj berieš ako oficiálnu správu?Keď sa podpíšem ako prezident republiky,tak aj budem?Ján mu tu jasne napísal,treba oficiálnu správu od ODI.Keďže mesto podľa niektorých klame…Smeráci si určite zgustnú…

  2. 2
    maco says:

    Ako vravi rado prochazka. Vám musí jbť chalaňi, vám musí jbť.

  3. 3
    Buco says:

    To je totálna sprostosť…. Deťúrence drahé, vám z toľkej moci to už poriadne prepína

  4. 4
    Lenka says:

    Rada by som Váženým prispievateľom do tejto „diskusie“ odkázala – je to vidieť. Že ide o falošné názory neexistujúcich identít. Je to tak vidieť, tak strašne zúfalo sa snažíte súčasné vedenie mesta akokoľvek pošpiniť…je to zúfalé a vyplýva z toho, že verejný záujem je pre vás cuzdí, jediná motivácia je naspäť moc moc moc…

    • 4.1
      erik says:

      pocuvaj „neexistujuca identita“ ked sa niekto na zaklade ,dopravnej situacie rozhod docasne spravit jednosmerku a potom sa zrazu stane jednosmerka stale , tak je niekde chyba ,tak isto ak ma byt Holleho obojsmerka a zrazu sa nej stane jednosmerka tak tu chyba nejaka koncepcia… ci ?

    • 4.2
      Terka says:

      Lenka máme striebornú medailu.Získala ju Anastázia Kuzminová ,takže sú aj pre mňa dôležitejšie veci.To maše akože vedenie mesta je horšia a mestu škodlivejšie, ako si dokážeš predstaviť,ale o tom potom.

      • 4.2.1
        tictac says:

        všetko je lepšie ako predošlá mafia. Aj keby tam sedela skupina bezdomovcov. Tie ******************************************* **************************

        • 4.2.1.1
          Labakan says:

          Pokiaľ k tej predošlej mafii pripojíš aj súčasné vedenie plný súhlas. Súčasné vedenie sa chová ako skutočná mafia, predošlé vedenie sa snažilo navodiť zdanie čestnej a zodpovednej práce pre občanov vo verejnom záujme,

    • 4.3
      Stary says:

      Súčasné vedenie mesta sa už viac pošpinit nedá. Čo má blbá jednosmerka s verejným záujmom? Nikde som sa nedozvedel, že je to verejný záujem.

    • 4.4
      ANO says:

      Iba krátko, nikto tu neohovára súčasné vedenie mesta,iba stroho popisuje a komentuje nezmysli čo ktorého tvorcu komunálnej práce volených zástupcov napadne a následne sa snaží realizovať.Sumu na predvolebnú kampaň vyčerpali realizáciou Adventných trhov. Čo je zlé zaplatili sme to všetci a znovu chcú aj zaplatiť dane z nehnuteľností. Radujme sa veselme sa.

      • 4.4.1
        NIE says:

        ANO prepáč,že mesto Trnava si dovolilo kúpiť nové stánky a výzdobu na Vianoce.Vážne sa ti ospravedlňujeme.Mali tam radšej ostať plachty a staré hnilé stánky…Ešte raz prepáč.Inak máš veľkú smolu,nová výzdoba či nové stánky zožali úspech,lebo vieš každý rozumný človek,že keď chceš mať niečo pekné,tak musíš aj investovať.Príklad nový futbalový štadión.

        • 4.4.1.1
          ANO says:

          Mne je jedno či sa ti mám ospravedlniť alebo nie .Dohodnutá strata ku ktorej sa zaviazal Pekarčík na MZ bola 50 000 eur. To je pre mňa záväzné ostatné reči okolo mňa nezaujímajú. To bolo dohodnuté. V opačnom prípade nemusí zasadať MZ nemusí byť 31 poslancov.Zvolíme si jedného miesto držiteľa a koľko peňazí bude ušetrených. Určite sa bude správať zodpovedne a keď spraví chybu bude sa vedieť kto je za to zodpovedný. Môže byť ?

  5. 5
    Palino says:

    Modelová situácia – niekto ide napr. doktorovi na Hollého (leonardo) od Trstínskej. Odbočí pri športovej hale doprava na Hornopotočnú, potom doľava a doprava a je na mieste. Ak tam nie je voľné miesto, vyloží príbuzného a ide zaparkovať za OD Jednota.
    ——
    Pri jednosmerke ide rovno po Rybníkovej, po Hlbokej okolo CA a po celej Halenárskej až na Hollého a je na mieste. Takto prejde cez niektoré dosť plné svetelné križovatky. Ak nebude voľné miesto vyloží príbuzného a kolečko si zopakuje, aby zaparkoval za OD Jednota.

    Kto pozná prechod popri hoteli, tak v prvom kroku ide tadiaľ (takže v podstate takmer bez zmeny ako teraz), ale ak tam nenájde miesto tak ide už spomenuté kolečko za OD Jednota.
    ——-
    Viem, že takýchto prípadov veľa nebude, ale podobných modelových situácii je viac, ktoré ukážu kde sa premávka tou zmenou na jednosmerku zhustí. Tj. tí čo idú od severu (od Merkúru) na parkovisko OD Jednota, tak musia prejsť po celej Rybníkovej, Hlbokej a celej Halenárskej. Ak je vo výhľade parkovací dom za OD Jednota tak to bude trochu zvláštne riešenie.
    ——-
    Ak je cieľom eliminovať dopravu v centre tak je to v poriadku. To žiaľ obyvatelia mesta presne nevedia aké sú nastavené ciele vedenia mesta v doprave v TT. :-( Teda aspoň ja som si to nikde nevšimol a rád uvítam odkazy na dokumenty..

    • 5.1
      mešťan says:

      Jednosmerka je správna. Ak sa nevyznáš v Trnave a nevieš kade máš chodiť vráť sa na tvoj vidiek alebo na východ. Tam máte iba horný konec a dolný konec v tom ste sa vyznali aj vy sedláci.

      • 5.1.1
        Palino says:

        mešťan, vysvetlite teda prosím neznalým mesta Trnava kadiaľ majú ísť do budovy Leonardo alebo na parkovisko OD Jednota od Merkúru ak bude Hollého jednosmerka a či to neovplyvní dopravu na iných miestach.
        Ďakujem za konštruktívny príspevok, ktorý pomôže aj ostatným. :)

        • 5.1.1.1
          mešťan says:

          A do Promenády sa ako dostanem na afte, a zo Štefánikovej na Hviezdoslavovú cez Trojičné a z Radlinského pred Jednotu sa též nemóže.
          Čo sčúl budeme robiť to je konec sveta !
          Vypli baterky v navigácii, jak sa ja chmulo teraz z teho vymotám ?

          • 5.1.1.1.1
            Palino says:

            Ďakujem za konštruktívny príspevok.

            • 5.1.1.1.1.1
              mešťan says:

              Príspevok je taký konštruktívny ako tvoja konštruktívna otázka.
              Já teda chcem vedieť ako sa dostanem z Vozovky cez cukrovar na Tulipán. Odpovedaj – ale konštruktívne, vozovkári s tým majú vážny problém už založili aj petičný výbor.

              • 5.1.1.1.1.1.1
                Palino says:

                mešťan, Vy ste si nevšimli, že všade píšem aj to, či sa ovplyvni doprava na inom mieste?

                Parkovisko pri Jednote má asi okolo 100 miest, možno aj viac. Jednosmerka na Hollého spôsobí, že prístup na to parkovisko bude len jedinou cestou po opravenej Halenárskej. Na Hlbokej pri CA na semafóre sú kolóny už teraz a keď tam pribudnú aj autá, ktoré mohli mať dávno zaparkované pri Jednote, tak dopravu v meste veľmi nezlepšíme.

                Toto spôsobí nával viac ako 100 vozidiel jediným vstupom na parkovisko v centre mesta. Predtým prišli z dvoch smerov.
                Zbytočne budeme dýchať viac výfukových plynov lebo tie autá pôjdu na cieľové miesto dlhšie, veď to všetko spolu súvisí.

                Inak po centre mesta chodím peši, takže mne by nevadilo ak by CMZ bola úplne bez áut, ale to by sa muselo koncepčne vyriešiť parkovanie v celom meste, lebo áut menej nebude a už dlho nepotrvá kedy doprava v TT skolabuje.

          • 5.1.1.1.2
            Matko says:

            Vecne: z Radlinskeho pred jednotu (parkovisko) mas teraz 2 moznosti. Ak bude iba jedna tak prehustis dopravu v jednom smere ktora je uz teraz v spicke dost zla.

        • 5.1.1.2
          bubo says:

          Nerozumiem prečo by od Merkúru mala byť štvorprúdovka do Leonardo.
          Jáj už viem, lebo ty chceš.

          • 5.1.1.2.1
            Palino says:

            o štvorprúdovke reč nie je, len sa pýtam ako tam ísť a či to neovplyvní premávku na iných miestach v meste ak Hollého bude jednosmerka. Myslím tým aj príjazd k parkovisku OD jednota ak je tam vy výhľade parkovací dom.

          • 5.1.1.2.2
            lolo says:

            bubo, nemiešaj hrušky s jablkami, nikto tu nechce štvorprúdovku do Leonarda. Štvorprúdovku treba inde, ale o tom potom, nieje to téma v článku hore.

      • 5.1.2
        vidlák says:

        Dzedzinári keď prídu do mesta tak z neho robia dzedzinu. Nechcú žiť ako v meste ani to nevedia. Do mesta sa ale tlačia mestské veci sa im páčia

      • 5.1.3
        Matko says:

        Ked sa tak velmi vyznas tak poprosim nejaku trasu od krizovatky pri merkure k parkovisku pri jednote. Chodievam pravidelne kvoli deckam. Jenosmerka pri Halenarskej je OK kedze je vytvoreny „okruh“ v centre Halenarska – Dolnopotocna – Paulinska – Dolne basty.

      • 5.1.4
        Matko says:

        Na zaklade coho je jednosmerka spravna? Na obhajobu by mesto mohlo zverejnit dopravnu studiu (ktora ak bola realizovana je platena z nasich penazi) hlavne by ma zaujimal dopad jednosmerky na zhustenie premavky a priepustnost krizovatiek na vjazd/vyjazd z Hlbokej a Kollarovej.

    • 5.2
      Jan says:

      Palino,ale veď na to sú tu dopravní inžinieri a hlavne ODI,ktorý sa pod to aj podpíšu.

      • 5.2.1
        Hentototo says:

        Skorohovorca Jan, hovoríš len časť pravdy. Tú ktorá ti vyhovuje. Chceš preniesť zodpovednosť na niekoho iného.
        Takto z teba plnohodnotný hovorca nebude.

  6. 6
    firhang says:

    Pokial viem, tak mesto malo zamer a projekt na Halenarskej na obojsmernu komunukiaciu. Dopravaci to vsak stopli a nadiktovali jednosmerku. Neviem o tom, ze by vedenie mesta malo nejake moznosti ovplyvnit taketo rozhodnutie… Holleho zjavne dopadla tak isto…

    Tak prosim vas nezavádzajte a chodte sa rozculovat na futbal do CA :D

  7. 7
    Vlado says:

    Ja zase nechápem načo tam potom stávajú 6,3m širokú cestu keď bude jednosmerná? Veď to je min 2,3 m šírky po celej dĺžke navyše. Po Halenárskej môžem chodiť aj bokom😀. Radšej tam mohla byť zeleň a parkovacie miesta na preskačku.
    Načo robievame projekty ak sa to vždy pri konci zmení… Veď tam projekt stál veľké peniaze, kua..

    • 7.1
      xXx says:

      Asi odokryli cestu a zistili, že v stredoveku tade išla 6.3m široká prírodná čadičová dlažba ukladaná do vejárov.

      • 7.1.1
        Vlado says:

        Ale nebola jednosmerná!. Mne nevadí jednosmerka ale iba ďalší nevyužitý priestor kde môžete zaparkovať + zelený pás

  8. 8
    Tomáš says:

    Tak ako konštatuje Palino vnímam jednosmerku ako snahu znížiť dopravu v centre. Podobny systém zjednosmernenia je i v zahraničí. Napätie či problém, ktorý sa objavuje v diskusiách je neujasnenost koncepcie dopravy. Parkovanie nevynímajúc. Zjednosmernenie dopravy a jej útlm, predpokladá mať ujasnene cieľové parkovanie. Tak v dotyku s centrom ako aj v ňom. Opakovane sa potvrdzuje, že odkladanie riešenia pripomínam podzemného a maximálne jedno či dvojpodlazneho parkingu so zeleňou a priehladmi na ploche pri Jednote je dôležitejšie, ako iné projekt. Mesto by malo ponúknuť koncovy bod pre zaparkovanie tak, aby ostatne funkcie mohol riešiť peši v ramci 5 minút. Halenarska po dokončení desiatky bytov bez dostatočného parkovania zvýrazní o rok celý problém. Poucme sa z Kapitulskej, kde namiesto pocitu z historie mesta máte dojem, ze ste na centrálnom parkovisku. Takže jednosmerky ok, ale koncepčne aj s riešením parkovania.

    • 8.1
      kapitulant says:

      Na problémy s autami na Kapitulskej sa obráť na iniciátora petície Piknu, Pobieckeho a Hrušovského. Ich sen je, aby na tejto ulici boli autá a čo najviac, lebo je to krásne.

      • 8.1.1
        Petícia says:

        Kapitulská je s tými stojacimi automobilmi neskutočne sprznená. Dokreslenie parkovacích miest v tesnej blízkosti námestia sv. Mikuláša bol vrchol spupnej samoľúbej arogancie a nezakryje to žiadna petícia. Patrilo by sa pomenovať všetkých aktérov tohoto svinstva, vrátane počtu podpisov na petícii.

        Táto petícia nám ostatným ukazuje, že keď budeme čosi kdesi chcieť (lebo nám to vyhovuje), spravíme petíciu a basta. Bude nám vyhovené, ako bolo vyhovené nejakej skupinke na Kapitulskej pri námestí. Alebo nie každej skupinke bude vyhovené?

    • 8.2
      parking says:

      Tomáš prvá časť komentára ok. Pokiaľ ale bude v CA priebežne voľných 500 miest je budovanie iného parkovacieho domu neefektívna blbosť, možno za 5 rokov.

  9. 9
    Jan says:

    Tomáš väčšinou s tebou súhlasím,ale nie s vetou,že na Halenárskej kde postavia nové byty,treba parkovacie miesta.V komplexe čo stavajú byty by mali mať aj dostatok parkovacích miest,ktoré dúfam postaví investor..Tak ako majú viacerí vlastníci na Halenárskej.

  10. 10
    Tomáš says:

    Po prvé. Investori na Halenarskej maju výnimky a nepostavia podľa mojich info ani na každý byt parkovacie miesto. Rád by som sa mýlil, ale stačí sa pozrieť do dvora vedla Cajky, kde nie sú dodržané ani svetelné parametre, nie to ešte počet parkovacich miest. Naviac developeri tam chcu prevádzky, na ktoré nestačí jedno parkovacie miesto.
    Za druhé dovolavat sa CA a volnych miest znamená rezignovat na centrum, na navrat zivota doň. Parkovanie v CA nie je pre tych, co chcú ist do centra. Pozrite si Paulinsku a spolu s Kapitulskou máte dve podlazia parkovania plné. Ak sa mesto vzdá aj poslednej regulacnej možností v parkovaní stratí aj dosah na dynamicku dopravu. Ak chce pomocou jednosmeriek správne regulovať potom sa pri parkovani nemôže spoliehať na CA. Davam bokom a súdiť sa s ním. Mesto chce oživiť aj Stefanikovu, ma v centre 4 historické opustené budovy, ktoré bez zázemia v parkovacom dome strácajú hodotu. Dovolavat sa parkovania v CA je ako potvrdiť, že centrum je tam. Treba mysliet prave 5 rokov dopredu. Aby za 5 rokov naše deti nepovedali, že ste nič nespravili. Mesto nema ani projekt, to je pri sucasnom tempe rok, výstavba je minimalne ďalší. Čím neskôr sa začne tym horšie a Paulinsku nemožno bez parkovania vobec rekonštruovať.

    • 10.1
      Matko says:

      Ak pribudnuprevadzky a byty stale sa jednosmerkou iba odlahci Rybnikova a zahusti Kollarova a Hlboka. Tie auta musia niekadial vojst / odist z centra.

    • 10.2
      mešťan says:

      Ak CA nie je podľa teba centrum, tak nie je o čom ďalej komunikovať.
      „Parkovanie v CA nie je pre tych, co chcú ist do centra“ :):) a kam chcú ísť do Tesca ?
      Paulínska = parkovanie Relax, cukrovar, Lidl, u Ľudovíta podzemné ( tiež voľné ), ale to by si musel použiť nohy a zodral by si si lodičky.

      • 10.2.1
        Matko says:

        Podla tvojho konentaru sa moze vylucit doprava hned na vstupe pri hradbach. Ale zabudas ze je v centre vela miest ktore potrebuju blizsiu obsluznost. Ci uz z detmi na rozne kruzky alebo aktivity alebo zasobovanie alebo byvanie. Parkovanie v CA ma tiez obmedzenu kapacitu a to je vidno nielen ked je zapas ze je beznadejne plne ale aj pred sviatkami. Vtedy byva upchate aj centrum a plne aj zachytne parkoviska. Tak to este zahustime na Sportovej (pripadne Razusova, Dolne basty) a pri amfiku. Hlavne ze na 300m Holleho bude menej aut.

  11. 11
    Tomáš says:

    Mestan zbytočne vyradujete inych z komunikacie. Ak ma platiť iba jeden názor tak potom sme tam kde sme boli. Centrum vnimam z pohľadu to miesto, kde chceme dostať ľudí. Do historického centra. Tam by prirodzene nemali svietiť autá, ako na kapitulskej, ale mal by som všetkým, ktorí pojednosmerke prídu ponúknuť parkovanie. Aj prevadzkam aj ich návštevníkom. Parkovanie Relax je tiež v stave nula. Cukrovar ziadna sláva. Nebranim sa tomu, aby boli zachytne parkoviska v dotyku s centrom, ale pre intenzívnejší život v centre, ak je na to možnosť, je dobré mať parkovanie. Možno má mesto koncepciu a ja sa zbytočne nad situaciou zamýšľam, ale ja som ju zatiaľ nikde nevidel a rekonštrukcie bez nej su tak trochu rozpačité. Jedno totiz nadväzuje na druhé. Ak sa chce mesto spoliehať na súkromne parkovacie miesta, viď. CA, Cukrovar mal by s nimi asi komunikovať aj o svojich plánoch zjednosmernovania a koncepcie parkovania. S panom Sebom z Cukrovaru som rozprával naposledy minulý mesiac a žiaľ nik s nim podla jeho slov nekomunikoval ani o statickej ani o dynamickej doprave. Predpokladá m,že to iste plati i o CA. Takže ťažko poukazovať na možností parkovania mimo pozemkov mesta, ak sa s ostatnými nekomunikuje. Aj preto píšem o tom čo reálne mesto môže, nie o tom, čo robia podnikatelia.

    • 11.1
      Parkovacia politika says:

      V TT žiadnu parkovaciu politiku nevidieť, ani necítiť.
      Na túto tému vôbec nič. Pri stanici, tam kde prebieha ten nekonečný príbeh s budovaním parkoviska, bolo ideálne miesto na parkovací dom.
      Odignorované. Vraj nie sú peniaze.
      Na nejaké drahé stojacie elektrické autá sú peniaze, na fantasmagorické mólo v kamenáči sú peniaze, na nejaké bicykle boli peniaze, na skladovanie drevených stánkov sú peniaze,… atď.
      Na čo chcú, peniaze dajú.
      Na čo nechcú, peniaze nedajú.

      • 11.1.1
        Vlado says:

        Ja som tu o parkovacom dome písal min. od roku 2008 a toto parkovisko by vyriešilo celé okolie. Áno bolo by to drahé ale peniaze sa dajú vždy nájsť. A za Jednotu tiež raz bude treba parkovací dom to je jasné.

      • 11.1.2
        firhang says:

        zsr chceli pozemok pred stanicou predat v sutazi. mesto chcelo pozemok kupit, ale malo problem, lebo peniaze na kupu by si muselo odhlasovat v zastupitelstve a tym padom by bola ich ponuka verejna a sutaz by nebola ferova. takze zsr sutaz zrusili a chceli to predat rovno mestu. no kym sa spamatali, zistili, ze maju novu koncepciu participacie a pozemok predavat nebudu, ale budu spolu s mestom hladat „vhodne riesenie“ :D
        tak prosim ta nezavadzaj…

        • 11.1.2.1
          železničár says:

          firhang presne – ide o to že ŽSR sú štátne teda patria Smeru nie štátu.
          Keďže ONI z toho nič nebudú mať, tak to budú stále blokovať a vymýšľať koncepcie – pre SEBA.
          Treba aby mesto stále rokovalo a vyvíjalo potrebný tlak na riešenie.

          • 11.1.2.1.1
            Vlado says:

            Až na to že ja vravím o pozemku za ŽSR a nie pred! Za patri mestu a buduje tam súčasnosti (malé) parkovisko.A vôbec nic sa nevyrieši ved auta z nemocnice, ŽSR, AS a Okresného úradu budu zase stat až po MAX ako aj doteraz.

      • 11.1.3
        asad says:

        Z určitých náznakov si myslím, že sa bude spoplatňovať aj parkovanie na sídliská a i.

        Tu je ta politika.

        • 11.1.3.1
          Sídlisko says:

          Predpokladám, že to spoplatnia čím skôr. Zmiznú nerezidenti a firemné autá.
          Vzhľadom k tomu, že som realista, uvedomujem si, že to len tak ľahko nebude. Tí, čo to majú v kompetencii, by si skomplikovali život a to si predsa neurobia. No prečo by mal kápo z rodinného domčeka platiť za parkovanie na sídlisku?

          • 11.1.3.1.1
            Noro says:

            Kápo z rodinného domčeka (napríklad jeden z Kopánky) bude preto intenzívne vysvetľovať, prečo je rezidentské parkovanie veľmi komplikované.

        • 11.1.3.2
          Tim says:

          Je vhodné sústavne objavovať teplú vodu?

          Dokument „Koncepcia rozvoja statickej dopravy v meste Trnava“ je na stránke mesta voľne dostupný a obsahuje aj navrhované postupy a riešenia.

          Taktiež už bol verejne odprezentovaný „hlavný zádrheľ“ pri zavádzaní rezidentského parkovania na Slovensku, teda aj v Trnave.

    • 11.2
      cuker says:

      Ak si komunikoval so Šebom tak si jasný kto si. Si sa prezradil.
      Nedávno bolo rokovanie o cukrovare na meste a Šebo tam poslal vrátnikov a skladníkov ON neprišiel. Práve stáčal to kyslé víno, čo vyrobil a nikto ho nechce kúpiť. Celý kšeft má zaúverovaný vrátane cukrovaru. Smola.

      • 11.2.1
        maco says:

        a koho ineho tam mal poslat. aspon mali ti na radnici seberovnych partnerov. uz sa vsade vie ze v trnave na radnici nie je s kym sa bavit na urovni.

  12. 12
    Jano TT says:

    Chcelo by to ďalšiu cyklocestu. Napríklad od hrubého kostola až po skládku odpadu ASA. Veď Trnava je už ako Amsterdam. Trnávka plná lodí, mesto plné cyklistov a autá nikde. Alebo by bolo lepšie postaviť viacposchodové – podzemné parkovisko na vstávajúcom parkovisku – Halenárska, Dolnopotočná. Alebo na čo. Veď úradníci majú kde parkovať. Tak do centra nadrbte ďalšie úrady nech nám pečiatková parking turistika rastie, keď nedokážete ani budovať parkoviská či vypratať úrady na nejaké spoločné miesto. Najlepšie niekde mimo centra mesta, kde by človek mohol na dlhšiu dobu zaparkovať a vybaviť na úradoch čo potrebuje. Na cukrovar kde to všetko mohlo byť všetci poslanci serú, tak treba asi úrady presťahovať na voľný pľac niekde kúsok od obchvatu. Ja viem, bolo by to drahé, úver je hlúposť… atď. Tak nechajme Trnavu nech sa pekne vyľudní a dosiahne štatút strediskovej obce. Čo dokážu iné mestá na to asi Trnava nikdy nebude mať.

    • 12.1
      . says:

      zabudol si na cyklovežu pri židovskom cintoríne, tam by vošla a v korunách stromov pozorovateľňu mestských holubov.

    • 12.2
      benetton says:

      parkovisko bolo pred amfikom, ale tak sa mi mari ze empaticki exposlanci to priklepli nejakemu poorovi?, za brutalne euro. inak tt hradby maju rozmer cca 800 x 700 m, aj keby sa uzavrelo pre auta cele centrum(co uznavam ze je extrem) tak to mas tazkych 400 m z lubovolneho parkoviska na okraji na trojicne.

      • 12.2.1
        Matko says:

        Sice to je tazkych 400m, ale povedz mi z ktoreho parkoviska ked pri danovom je stale plne tak ako aj vsetky ostatne a teraz k nim pridaj dalsich mozno 300 (neviem aka je kapaciat) aut z parkoviska a vsetky ostatne ktore parkuju na ulici v centre. CA nepocitaj velmi to je dost plne aj ked nieje ziadna akcia. Ak idu sviatky tak je problem vsade a ludia sa stazuju aj v prilahlych sidliskach a MP dava znacky zakaz vjazdu.

        • 12.2.1.1
          benetton says:

          Ano, uznavam cez sviatky je to tak. Ukazuju sa nesporne vyhody odpredaja pozemkov pod CA, dalsia vec je parkovanie zamestnancov v tomto novom chrame, ktori obsadzuju parking po okoli. Parkovisko skriza vub co neviem preco drzi stale CA ani nespominam, aj ked to je relativne male. TT je plochou male mesto, neda sa nafuknut, to je ale celkovo o ludoch, ked pre nas budu do nekonecna dolezitejsie auta tak to takto bude „furt“.

          • 12.2.1.1.1
            Matko says:

            Ja niesom ani proti uzavretiu centra ale najprv treba vyriesit parkovanie a dostupnost. Do centra nechodia len z blizkeho okolia centra ale aj sirokeho okolia dedin a pod. Je tam vela uradov a institucii kam ludia chodia aj s detmi pravidelne a nie len za pekneho pocasia. A tito vsetci kde zaparkuju ked ani tesne pred hradbami nieje nic volne? Nebavme sa o tom preco predali a co mohlo byt ale co mame k dispozicii a k tomu hladat najlepsie riesenia. Myslim ze aj otocit jednosmerku pri Partizanoch by pomohlo odlahcit Hospodarsku a Kollarovu.

        • 12.2.1.2
          parking says:

          Matko neklam o CA tam je nonstop voľné min 450 miest.

          • 12.2.1.2.1
            Matko says:

            Vazne nonstop? Aj ked je futbal? Akcia v kine hviezda? Pred sviatkami? Citaj na stranke mesta (aj ked neviem ci to nieje stare 5 rokov ale situacia sa nezlepsila) : Na potreby statickej dopravy chýba v CMZ cca 1 368 stojísk. V CMZ je cca 1000. Takze na okraji centra by si potreboval dalsich cca 2400 miest. Tak sa pytam kde? Bavme sa vecne nad faktami.

    • 12.3
      Terka says:

      Predĺžiť cyklocestu po skládku odpadu je veľmi dôležité.Občania mesta by potom ľachko dokázali identifikovať zápach šíriaci sa v Trnave pri juhozápadnom prúdení vzduchu.Mnohý sa len čudujú čo to zapácha a zápach nedokážu identifikovať.

      • 12.3.1
        vesmír says:

        Super nápad Terka a od skládky, ktorú riadi skrachovaný kandidát Smeru na primátora sa presunieme na 4ku, kde je budúcnosť vesmíru a schovaný titul.
        AJ Oskar s Ivanom to už odsúhlasili. Trnava má naviac.
        Máš pravdu odtiaľ sa šíri ten smrad.

        • 12.3.1.1
          Terka says:

          To nebol môj nápad vesmír, ja len o tom smrade aby sa vedelo odkiaľ sa šíri.V ŽOS nemá čo smrdieť,ja myslím smrad zápach s choroboplodnými bakrériam, vírusmi,ale aj keby ju neriadil najšikovnejší učeň zo Šmeralky aj tak by ten zápach sa šíril mestom.Myslím že ďaleko nebezpečnejší.To čo spomínaš s Oskarom a Ivanom keď sa stane budem o tvojej teórii rozmýšľať.

    • 12.4
      cuker says:

      Jano TT ty si prišiel z vesmíru, si Rusín z východu alebo z Kamčatky, keď ničomu nerozumieš ? Na cukrovar serú Široký s poskokom Šebom. Čo s tým majú poslanci ? Zorientuj sa synak.

  13. 13
    Mišurko says:

    Na Hollého dôjde k presunutiu časti oplotenia pred budovou synagógy?

    Neviem, kto písal ten článok, ale synagóga sa nachádza ešte na Halenárskej ulici. Ulica Hollého začína až od križovatky Halenárska – Trnavského – Hviezdoslavova…

    • 13.1
      Zdraroz says:

      Áno, synagóga je ešte na Halenárskej. Asi to bolo myslené tak, že ten zvyšný kúsok Halenárskej bude rekonštruovaný súčasne s nadväzujúcou Hollého ulicou.

  14. 14
    Juzny obchvat :) says:

    https://mytrnava.sme.sk/c/20759579/juzny-obchvat-sa-nezacne-stavat-skor-ako-o-tri-roky.html?ref=trz

    Takze juzny obchvat zasa odsunuty:)
    Typicka Trnava :)
    Vsade nas beru , ako dedinu.
    Iba to skusme vysvetli uliciam na Tulipane a Lincianskej, ze domy na ulici 9 maja sa im budu praskat aj nadalej od kamionov :(
    No coment.
    To zas bude komentov na smer:(
    My nic, to oni.
    Ostatne krajske mesta na zapadnom slovensku maju aj nove mosty cez vah- trencin, nitra je uz komplet, zilina- mozme iba snivat a tt furt jak dzedzina.

  15. 15
    Jano TT says:

    Očúvaj ma cuker. Je úplne jedno komu patrí cukrovar. Podstatné je, že sa majiteľ nestará o zachovanie tejto technickej pamiatky. Majiteľ mohol dostať už toľko vysokých pokút od zodpovedných úradov, že by radšej ten cukroval odpredal mestu za symbolické euro. Parkovanie v Trnave – v jeho historickom centre má jednoduché riešenie. Vysťahovať na okraj Trnavy – najlepšie na jedno ucelené miesto, všetky úrady. V meste by mala ostať iba radnica s primátorom a zastupiteľstvom. To isté treba urobiť s krajským úradom, ktorý zaberá miesta na parkovanie pacientom polikliniky. Zdravotná či sociálna poisťovňa, daňový úrad – všetko von z mesta. Bol by si prekvapený koľko miest blokujú samotní úradníci a koľko miest blokuje denná pečiatková turistika. Mesto má žiť, kultúrou, obchodom, športom a zábavou.

  16. 16
    Povinnosť says:

    Podľa čoho vieš, že sa majiteľ cukrovaru nestará o svoj majetok?To skutočne majiteľ mohol dostať veľa pokút? Prosím ťa všetci sú neschopní a ty si super pán. Choď dnes na políciu a podaj trestné oznámenie na všetkých úradníkov, že si neplnia svoju povinnosť. Budeš veľmi slávny.

  17. 17
    Tomáš says:

    Jano, taký plan bol v úvahách zhruba pred 15. rokmi, keď ešte TTSK nemala budovu. Dnes žiaľ iba tie úrady držia život v centre. Ich vysťahovanie dnes by iste padlo vhod majiteľovi danych pozemkov, no centrum by úplne skapalo životom, pretože do budov co su v centre je drahé vrátiť pôvodnú obyvatelnost. Najviac už existujúce sidla úradov su viazané nielen majetkovo ale i dispozicne. Treba zatraktivnit centrum nielen podujatiami, ale i zázemím, dostupnym parkovanim, pravidelnou dostupnou mhd, napejenim cyklotrasami i dostatočnym tienenim, pretože v lete je pešia zóna ako vyprahnuta púšť. Čo sa tyka majiteľa pamiatok, žiaľ ani v centre sa o oveľa hodnotnejšie pamiatky príliš majitelia nedokážu starať. Mesto musi najprv vyriešiť čo so zelenym domom, pracharnou, a ďalšími pamiatkami, ktoré má nevyužité

  18. 18
    Jano TT says:

    K celej diskusii len toľko. Zabudol som na to najdôležitejšie, že slovenská mentalita uvažuje spôsobom prečo sa to nedá a nie ako sa to dá. Preto aj Slováci ako národ patria k tým zaostalejším v Európe. Slovenské vlády, parlamenty, úradníci len odrážajú už spomínanú kvalitu tohto národa. Je veľkou škodou pre Trnavu, že ju postupne ovládlo slovenské obyvateľstvo a že početná skupina príslušníkov vyspelého nemeckého národa postupne z Trnavy vymizla. Takáto tragédia postihla viaceré v minulosti významné mestá na Slovensku: Bratislavu, Kežmarok, Bystricu, Kremnicu, Štiavnicu. Jednoducho kde odišiel Nemec a prišiel Slovák nastal úpadok. Je teda naozaj zbytočné ohľadom Trnavy o hocičom diskutovať. Asi to bude tak, že aj „kočovní Maďari“ boli pre Trnavu prospešnejší ako slovenské obyvateľstvo.

    • 18.1
      Matko says:

      Zaujimava uvaha, hlavne z tvojej strany vysoko komstruktivny pristup ktory nam tymto objasnil vyhody a nevyhody jednosmerky aj s dopadom na dopravnu situciu v sirsom centre s naslednymi realne v dohladnom case realizovatelnymi upravami vzhadom na zjednosmernenie ulice Holleho. Od uzasu tlieskam ze tento kamen urazu nikoho nenapadol predtym a mozeme napredovat ku krajsim zajtrajskom.

  19. 19
    Zdraroz says:

    Konečne sa v tomto meste opravujú alebo sa začínajú opravovať vo väčšej miere ulice v centrálnej zóne alebo v jej tesnej blízkosti (Šrobárova, Halenárska, pripravuje sa Hollého, Zelený kríček). Čo je posun oproti minulosti, keď sa za jedno volebné obdobie opravila horko-ťažko jedna ulica (Pešia zóna). Konečne sa začali riešiť oddychové zóny, výsadby nových stromov v stovkách či tisíckach kusov a nie v desiatkach ako to bývalo zvykom v minulosti. Konečne sa tu začali riešiť cyklotrasy, ktoré sa v minulosti realizovali viac-menej len sporadicky, pričom vyspelé európske mestá ich už majú dávno vybudované. Keď sa v meste rozbieha realizácia viacerých rôznych aktivít, vždy sa tu okamžite vyroja komentáre ľudí, ktorí musia všetko hneď znegativizovať a znevážiť, lebo ich rozmýšľanie dosahuje len do vzdialenosti osobného prospechu a všetko, čo je za touto hranicou, čiže, čo môže byť prospešné aj pre iné skupiny ľudí, je zbytočné, nanič a nezaujímavé, veď čo z toho oni budú mať. Nepotrebujú mať ulice zrekonštruované v súlade s historickým kontextom, ktorí dokáže v ľuďoch prebudiť záujem a hrdosť na naozaj bohatú a významnú históriu nášho mesta. Nepotrebujú mať oddychové zóny, či parky plné stromov, kde sa budú cítiť príjemne všetky skupiny obyvateľov mesta, či z jeho okolia. Potrebujú mať vyasfaltované cesty, na ktorých nezavadzajú chodci a cyklisti, potrebujú mať všade miesta, kde sa dá dostať autom a zaparkovať. Takisto aj ja som vodič a jednosmerka na Hollého ma určitým spôsobom obmedzí. No nepovažujem to za až taký veľký problém, ak sa tým obmedzí počet áut v užšom centre mesta. Čo sa týka parkovacích domov, situácia už viackrát bola zo strany predstaviteľov mesta vysvetlovaná, a tiež je jasné, že riešenie dopravného problému v meste, ktorý tu je už mimochodom desiatky rokov, sa nevyrieši zo dňa na deň. Takže tí ľudia, ktorý vedia na všetko reagovať len negatívne, by mohli začať rozmýšľať aj v širších súvislostiach a nepozerali sa na veci len zo svojho zjednodušeného pohľadu orientovaného na svoj vlastný prospech. Alebo sa začína zvolebnievať a je potreba sem nasadzovať trollov, aby sa v záujme niektorých osôb pohli veci tým „správnym smerom“?

    • 19.1
      Matko says:

      Dalsie konstruktivne vyjadrenie nazoru na jednosmerku. Osobne som nikdy neznevazoval pracu kohokolvek. Ani toho co navrhol jednosmerku. Len davam moj nazor na nu a davam do pozornosti aj sirsie suvisloti nie len CMZ. Kto tu pisal ze nepotrebuje mat zrekonstruovane ulice s historickym kontextom? Len nechapem co ma ta historia s jednosmerkou. Nepocul som este o tom ze by tadial na vozoch chodili iba jednym smerom. Ano mozno sa tym obmedzi pocet aut na 300m useku ale pretazia sa krizovatky a ulice na juhu od CMZ. S jednosmerkou nema nic ziadny parkovacibdom v centre. Ak som prehliadol nejake vecne pripomienky k jednosmerke tak sa ospravedlnujem.

      • 19.1.1
        Zdraroz says:

        Spoločné má toľko, že zväčša ak sa to dá, sú historické centrá miest riešené buď ako pešie zóny, alebo ako miesta s obmedzením dopravy.
        Čo sa týka parkovacích domov, reagoval som na vyššie uvedenú diskusiu, kde sa spomínala, doprava, parkovanie, parkovací dom, čiže navzájom súvisiace veci.

    • 19.2
      erik says:

      Hlavna ulica,Kollarova ulica, Hospodarska, autobusova stanica , cast hradieb atd, skus pozret kto ich robil,namestie pri univerzitnom kostole, parcik za danovym uradom a pod… to len tak na osviezenie pamate, kazdy robi nieco a spolocne ideme k pozitivnemu obrazu Trnavy takze netreba sa tu hadat lebo to skonci ako z dilanicou do Kosic …

      • 19.2.1
        Matko says:

        Halooooo. Nikto tu nespochybnuje prinos rekonstrukcie. Ani ze sa robi malo. Clanok a debata je o jednosmerke. Nejake pozitivum jednosmerky by som poprosil okrem menej aut na 300m useku alebo vyvratenie teorie ze budu juzne vjazdy do centra zatazenejsie co na Kollarovej je uz dost problem aj bez tohto.

      • 19.2.2
        Zdraroz says:

        Mal som na mysli komplexnú rekonštrukciu ulíc, čiže okrem opráv ciest, aj nové riešenia úprav chodníkov, osvetlenia, sadbových úprav, atď. Toto sa na Hospodárskej a Kollárovej v takejto miere neuskutočnilo. Hlavnú ulicu, čiže pešiu zónu som vo svojom predchádzajúcom príspevku spomenul. Rekonštrukcia hradieb prebieha s malými prestávkami nepretržite už asi dvadsať rokov, čiže skoro za všetkých ponovembrových predstaviteľoch mesta. Rekonštrukcie odľahlejších častí mesta, či už za súčasných alebo predchádzajúcich predstaviteľov mesta som nespomínal, lebo som sa zameral len na jeho centrálne časti. Samozrejme netvrdím a ani nikdy nebudem tvrdiť, že predchádzajúci mestskí zástupcovia nič nerobili pre mesto.

    • 19.3
      Všeličo a Bársčo says:

      Rozpísal si sa o všeličom a bársčom
      To že sa niečo v meste opravuje a prerába treba oceniť.
      Volení zástupcovia občanov majú povinnosť slúžiť občanom. Majú volebný program a ich psou povinnosťou je tento program dodržiavať, nie robiť si čo sa im aktuálne zachce. Volebný program pre týchto zástupcov by mal byť ich bibliou!
      Volení zástupcovia si musia zvyknúť aj na kritický prístup voličov. Obdobie zvelebovania vodcov je už chvalabohu za nami.
      Na voličov veľmi negatívne pôsobí jednostranné vychvaľovanie sa a prezentovanie snov volených zástupcov takmer ako hotových vecí. O tom, prečo sa konkrétne veci nepodarilo urobiť je ticho, s tým sa nechvália. Potom sa netreba čudovať, že ďalšie sny a vízie „vodcov“ sú nedôveryhodné.
      Možno stačí menej samochvály a viac sebareflexie. Niekedy si proste priznať svoju chybu a bude to vyzerať ľudskejšie.

    • 19.4
      Tomáš says:

      Chce to dať bokom emócie a preferencie obľúbených, takých či onakych. Ide o mesto a ako v ňom budeme žiť. Potom pri zdravom rozume neplatí, že doteraz nebolo nič a odteraz to je geniálne. Tak ako neplatí, ze doteraz to bolo ideálne a teraz to je nanič. Žiaľ pri rozhodovaniach často podliehajú poslanci developerom a peknym vizualizaciam, ktoré vsak nerešpektujú nadväznosti dopravné, sociálne ci ekonomické. Najhoršie pri týchto diskusiách je, že sa staviate bud na jednu stranu alebo na druhu, proti inému. Trnava bude lepsia ak budeme spolupracovať, nepopierat spoločnú minulosť, ani realitu a nebudeme volat hosana na tam, kde by sme sa mali zamyslieť.

      • 19.4.1
        Terka says:

        Viskupič s Bročkom sa Dostali na úroveň členov normalizačnej komisie zo začiatku 70 rokov. Odtiaľ treba začať.

      • 19.4.2
        Zdraroz says:

        S týmto sa dá naozaj súhlasiť. Ale niekedy z tejto, ale aj z predchádzajúcich diskusiu k iným článkom hlavne na tomto poltári mám dojem, že akonáhle sa tu objaví informácia o chystaných aktivitách mesta, okamžite sa tu objavia ľudia, ktorí to musia znegovať alebo skritizovať už len z princípu, bez zamyslenia sa nad tým, či to bude alebo nebude prínosom.

        • 19.4.2.1
          Zdraroz says:

          Reagoval som tým, samozrejme na Tomášov príspevok.

        • 19.4.2.2
          Matko says:

          Prinos rekontrukcie jednosznacne. Historicky moze byt, uvitam to. Neberiem nikomu snahu a podiel na tom ze sa to robi a v TT sa robi vela. Ale aby sme za vsetko boli iba ticho a nekritizovali lebo sa konecne nieco robi mi pride scestne. Kritizoval som jednosmerku. Lebo podla mna neriesi menej aut v centre. Kto potrebuje ist do centra tak pojde. Opakujem. Menej aut bude na 300m useku a presubi sa na Halenarska Paulinska. K tomu pribudnu dalsie co sa tam budu motat ked sa dokonci zamer cca 50 bytov a prevadzok v komplexe Hviedoslavova-Hornopotocna. To co mohlo prebehnut po 100m Holleho hore dole tak pojde cez centrum. Osobne toto beriem za konstruktivnu kritiku.

          • 19.4.2.2.1
            Stano says:

            Súhlasím, jednosmerka len znemožní vodičom opustiť centrum čo najkratšou cestou. Miesto 100m budú stovky aút denne jazdiť 1-2km naviac, čistá ekológia.
            Tých bytových domov sa stavia oveľa viac v centre, len na Halenárskej 3, Venti, Paulínska…
            Súhalsím aj s tým, že konečne mesto niečo robí, lebo očakávam negatívne názory, ale väčšinou od ľudí, čo bývajú v satelitoch a po sídliskách, obyvateľov dodknutej časti mesta sa nikto nepýtal, ani tých čo tam pracujú, čo tam majú obchody a prevádzky

  20. 20
    jozo says:

    No radsej Brocka s Viskupicom ako tandem Mikus so Stankom ci Butkom.Alebo mi vie niekto vysvetlit preco si niektori clenovia skrachovaneho letiska v Piestanoch davali statisicove odmeny?Dokonca si aj narokuju aj uroky?Vie niekto vysvetlit preco pozicali letisku Piestany Sopko a Poor peniaze?

    • 20.1
      ANO says:

      Aj to je názor.Ja som myslel že už by sa malo konečne pracovať vo verejnom záujme v prospech spoločnosti a v prospech občanov. Aby ich nespláchla tá 8 na konci dátumu. Nič si o tom nepočul ?

    • 20.2
      Preco ? says:

      A preco niekto kritizoval predaj podielu mestskeho podniku rakusanom a ked sa dostal ku korytu predal zvysok tt komfortu ? Preco ?
      Preto iste z mojho pohladu ! Lebo :)

      • 20.2.1
        Lebo says:

        Lebo mesto nepredávalo žiadny podiel z TT Komfortu.Predávali ho Rakúšania.Súhlasili s tým všetci poslanci.Alebo si chcel minúť celý rezervný fond?

        • 20.2.1.1
          ANO says:

          LTT je organizovaná skupina s človekom pochybnej povesti na čele,celé je to podvod na občanoch.Ich podvody musia teraz platiť občania mesta.Lebo len jedna jednoduchá otázka čo spravil ten emigrant že to kúpil 50 % SMM za 1,3 milona eura a predal za 5 milionov. Táto otázka bude verí že jedna z tém predvolebnej kampane.Tento model sa ide realizovať aj v ďalších zariadeniach . Takže Trnavčania B U D Í Č E K !!!! V opačnom prípade sa nedoplatíme. Lebo spamätaj sa obhajuješ neobhájiteľné.

          • 20.2.1.1.1
            Nie says:

            LTT už vyšetruje NAKA…Už sa tešíme na predvolebnu kampaň. Chocholousek ťa už čaká. ..Všetci poslanci boli nepricetni pri predaji..

            • 20.2.1.1.1.1
              Labakan says:

              Chocholúšek je na roztrhanie, ty už si preliečený ? Daj pozor v tvojom prípade myslím že choroba prešla do chronického stavu. O tej NAKA je informácia veľmi zaujimavá a OĽaNO je ako na tom ?

  21. 21
    Stano says:

    Celé je to veľký podvod, hlavne na ľudí čo v centre bývajú, čo tam pracujú a denne dochádzajú, ale aj na tých, čo raz za čas budú niečo potrebovať vybaviť. Nás, čo v centre bývame sa nikto nepýtal, väčšinou to tu podporujú ľudia, čo do centra idú maximálne na pivo. Halenárska mala byť a bola projektovaná ako obojsmerná ulica čo malo ostať zachované, lebo práve to pomáha dostať autá rýchlo vo viacerým smeroch von z mesta. Miesto toho ak si niekto všimol (jazdím každý deň po Halenárskej domov) tak už pribudla k značke jednosmerka značka, že pre cyklistov je cesta obojsmerná! Ani si nepamätám, kedy som tam stretol cyklistu, zato stále sa snažia autá vybehnúť do protismeru, aby nemuseli zbytočne obchádzať celé mesto. Takto sa odľahčuje doprava. Miesto toho, aby niekto opustil mesto po 100m musí obísť celé centrum a to je viac ako 1,5km. Čistá ekológia!
    Nehovoriac o novostavbách na Halenárskej, každá po 20 bytov, v centre pribudnú autá spolu s ľudmi čo sa nasťahujú (Halenárska 3 bytovky, Paulínska, trochu mimo je Štefánikova City Residence, ale aj ich sa to bude týkať…). Chodníky na Halenárskej 4m a ľudia žiadny! Minimum tade denne prejde. Celé to vyznieva ako vopred chystaný podvod, všeobecne kvalita dlažby na Halenárskej kade autá chodia v porovnaní s cestou na Hviezdoslavovej kade autá nechodia, je úbohá a už teraz je to samá jama. Bročku som volil, uznávam väčšinu jeho práce, neviem koho nápad je toto, dúfam, že aspoň Tibor Pekarčík ako obyvateľ z centra bude mať k tomu čo povedať. Autá z centrá nevymiznú a určite nie takýmto spôsobom, že im znemožníte centrum čo najjednoduchšie opustiť. Som za to, aby bola Halenárska aj Hollého obojsmerná, je to jediný a posledný možný obojsmerný prejazd mestom.

  22. 22
    Andrej says:

    Stano ja chodím denne po Halenarskej,ale žiadne jamy tam nevidím. Ale keď máš skutočne pocit,že sú tam jamy,tak to nafoť a daj to na odkaz pre starostu.Nezabúdaj, že dlažbu určujú pamiatkari akú tam dá mesto.To isté platí aj teraz o Hollého.Počkajme si na odpoveď od polície ohľadne jednosmerky.Možno ju neschváli.

    • 22.1
      Stano says:

      V princípe sa mi hlavne jedná o riešenie tej dopravnej situácie ohľadom jednosmerky od CA až vlastne po semafor pri hasičoch. Ja tu ani nechcem kritizovať a rozoberať kvalitu cesty, len hodnotím. Dlažba na ceste na Hviezdoslavovej je oveľa kvalitnejšia, to je môj názor. Tá dlažba na Halenárskej sa akoby miestami prepadáva a nie je rovná, na tom si trvám, niektoré úseky boli už aj dodatočne opravované a ľudia čo to mali možnosť sledovať videli na akej úrovni to prebiehalo. O tom sa ale úprimne baviť nechcem.
      Veľmi veľa ľudí si ale ani neuvedomuje následky tej jednosmerky. Každé auto čo prejde kruháčom pri amfiku na Halenársku sa dostane von z mesta už len po Jerichovej (a ten semafor pri hasičoch je už teraz tragédia) alebo z Halenárskej sa ešte dá odbočiť k Jednote a prejsť cez Paulínsku, čo je tragédia na rovnakej úrovni.
      Takto budú vychádzať autá (obyvatelia, zamestnanci, návštevníci úradov, obchodov a podnikov) z Kapitulskej, celej Halenárskej, Hollého, Hornopotočnej prakticky jedným výjazdom z mesta. Naviac je tu hotel Holliday Inn, kde chodievajú často autobusy, taxikári denne vozia desiatky ľudí k pošte, ráno je výjazd desiatok áut z pošty a podobne. Doprava sa na Halenárskej nezníži, len bude jedným smerom, lebo všetci títo šoféri nebudú môcť z mesta odísť kratšou cestou okolo amfiku alebo po Športovej popri štadiónu na Kollárovú ale si budú nadchádzať 1-2km po Hlbokej cez 5 semaforov.
      Stačí napríklad ak by bola na Jerichovej menšia nehoda a je neprejazdná, ako sa dostanú autá von? Po Jeruzalemskej? Tade je prejazd tak na osobné auto a s takmer nulovou možnosťou sa dostať na Rybníkovú

      • 22.1.1
        asdfg says:

        cielom nasich konselov je presne toto. optimalne kazdy den nehoda a tak an tri hodky zablokovane cele mesto. potom ludia prestanu chodit do mesta autami. to je o co im bezi. potom vsetci naskocia na bicykel, alebo si do mesta zabehnu, alebo sa na cele mesto vykaslu a pojdu tam kde nie su nezelani

        • 22.1.1.1
          Matko says:

          Vylucit dopravu z centra, ok, ale to treba povedat otvorene a na to treba mat gule aby to vedenie povedalo otvorene. Nekritizujem vedenie ako take (to mi neprinalezi) ale vyjadrujem sa ku konkretnej veci. Rekonstrukcia urcite ano. Kvalita rekonstrukcie ide na vrub firmy a hlavne prebratie prac stavebnym dozorom a zastupcom MU vo forme technickeho dozoru investora. To ci obojsmerna alebo jednosmerna je myslim na odbornu debatu (do ktorej sa vzhladom na vzdelanie nemam problem zapojit) k tomu by som mestu pripomenul jeho snahu o participaciu obcanov takze by nebolo zle aby sa aj k tomuto nejakym sposobom vyjadrili. Dufam ze to mesto neodbije sposobom ze namietky mohli obcania predniest v stavebnom konani. Na odkazprestarostu uz nejaky podnet je tak som zvedavy na vyjadrenie. Minimalne by bolo vhodne aby cesta parametrami bola naprojektovana a zrealizovana ako obojsmerna nech sa nezabetonuje stav kedy sa za niekolko rokov (ak to bude neunosne) nemusi zase kompletne a nakladne prestavovat.

    • 22.2
      Johny77 says:

      Mam ti odfotit popraskane prechody a vytrhnutu dlazbu pri nich? Rozpravkar.

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.