reklama

Cyklotrasy na Bučianskej a Saleziánskej chce mesto financovať z európskych zdrojov

Zníženie hlučnosti a množstva výfukových plynov, podporovanie trvalo udržateľnej dopravy v meste a zníženie nárokov na parkovanie patrí k trvalým cieľom mestskej samosprávy. Významnou možnosťou odľahčenia preťaženej dopravnej infraštruktúry je cyklistická doprava. Ak sa mestu podarí získať nenávratný finančný príspevok z európskych zdrojov, do leta 2019 by mali v Trnave pribudnúť nové cyklotrasy na Bučianskej a Saleziánskej ulici, informuje mesto Trnava v tlačovej správe.

Plánovaná cyklotrasa na Bučianskej s dĺžkou približne 594 metrov prepojí jestvujúcu cyklotrasu na Veternej ulici so Špačinskou cestou, kde má nadviazať na ďalšiu plánovanú cyklotrasu.

Povedie po jestvujúcom chodníku, preto bude súčasťou stavby aj úprava komunikácie a vybudovanie nového jeden a pol metra širokého chodníka pre peších, ktorý bude na určitom úseku oddelený od cyklotrasy pásom zelene.

S pomocou chodníka a priechodu pre chodcov sa vytvorí aj prepojenie s Univerzitou Cyrila a Metoda. Počíta sa tiež s rekonštrukciou verejného osvetlenia a sadovými úpravami.

„Na realizáciu samotnej cyklotrasy bude potrebná suma približne 250 320 eur, mesto sa na nej bude podieľať piatimi percentami. Ďalšie aktivity projektu ako napríklad prepojenie s univerzitou, verejné osvetlenie či sadové úpravy v celkovej hodnote približne 80 580 eur budú tiež hradené z rozpočtu mesta,“ uvádza trnavská samospráva.


Bučianska ulica

Cyklotrasa na Saleziánskej ulici s celkovou dĺžkou vyše 380 metrov povedie po trase jestvujúceho chodníka od križovatky so Špačinskou cestou po okružnú križovatku s Veternou ulicou.

Preto je aj v tomto prípade súčasťou projektu vybudovanie nového chodníka pre peších. Na križovatkách budú jestvujúce priechody pre chodcov upravené tak, aby k nim mohli byť primknuté aj priechody pre cyklistov.

Rovnako ako na Bučianskej, aj tu sa počíta s novým verejným osvetlením a uskutoční sa aj rekonštrukcia autobusových zastávok v oboch smeroch.

„Predpokladá sa, že celkové výdavky na realizáciu dosiahnu 397 000 eur, mesto sa má podieľať na financovaní piatimi percentami,“ konkretizuje mestská samospráva.

Ak Trnava získa na tieto projekty nenávratný finančný príspevok z Integrovaného regionálneho operačného programu 2014 –2020, o samotnej výstavbe cyklotrás bude radnica priebežne informovať.

(TS mesta Trnava)


Vizualizácie cyklochodníka na Saleziánskej

Zdroj: Mesto Trnava

Ulož ako PDF
Napísal 14. marca 2018 7:32. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

19 komentárov pre “Cyklotrasy na Bučianskej a Saleziánskej chce mesto financovať z európskych zdrojov”

  1. 1
    Vlado says:

    Super, len dúfam že to nebude na úkor parkovacích miest

  2. 2
    Vlado says:

    Ale väčšina ľudí pracuje mimo mesta a teda auto v dnešnej dobe je nutné. Na bicykli sa môžeme vložiť po meste a tým to končí. Áno cyklotrasy sú dobrá vec ale auto je nutnosť v dnešnej dobe

    • 2.1
      tomas says:

      A ešte jedna poznámka, ktorý bežný zamestnanec má možnosť sa osprchovať, keď príde do práve spotený.

      • 2.1.1
        Tomas 2 says:

        a naco mysliet na to, ze si taky spoteny , ked nosis taku hnusnu bradu plnu bacilov, zvyskov jedal, napojov.
        Fuj, jeden nechutny hnus nehygienicky

  3. 3
    Vladovi says:

    Vlado, ale skus to vysvetlit najvyssiemu individuu v tomto meste, ktory pri vsetkej ucte je uplne mimo misu v niektorych praktickych veciach. Ako Bolek v tom filme …hosi guten tag. Deti co by ste chceli. kolotoooc. Super kupim Vam kolotoc a tym si vas kupim . A deti hlasuju .

    • 3.1
      DPH says:

      Dovolím si ostro protestovať on nie je mimo v niektorých praktických veciach, on je vedľa v 99.5 % praktických veciach a veciach potrebných zvládnuť pri spravovaní vecí verejných. Jemu by už nemali dovoliť ani kúriť a svietiť. Aj táto informácia o pripravovanom cyklochodníku v roku 2 je o tom čo by bolo, keby bolo. Takže nekupovať žiadny kolotoč, poslať na regeneračnú kúru do Peru, postískať stromy, požuť listy a dúfať že sa mu tak zapáči, že netrafí ani domov.

  4. 4
    VIP says:

    Lebo to povedal kto?Ujo trotl DPH?Chocholousek s Martinkom ťa čaká vo VIP na Spartaku.Smeracka mafia pomaly končí.

    • 4.1
      DPH says:

      Čo ťa to tak namíchlo, tvoj rukopis je čitateľný aj keď nevystupuješ pod jedným menom. Neponúkaj svojho ošetrujúceho lekára, ukracuješ sa o možnosť, aby sa mohol venovať tvojmu zdravotnému stavu, a tým aj možnosti plnohodnotného návratu do bežného života. A ty že by si bol zrovna VIP, to sú to iný adepti aj keď moc za nimi nezaostávaš čo sa týka hlúposti a arogancie.

  5. 5
    Vladovi says:

    a co to ze najvyssi je riaden individuum ma so Smerom ? Ja to nechapem.
    VIP, navstiv toho chocholuska a z schizofrenie ze vsetkym vidieit smer a poora Ta snad vylieci. Pekny pobyt Ti vsetci prajeme. To prejde, treba verit.

  6. 6
    Realitadneska says:

    „Významnou možnosťou odľahčenia preťaženej dopravnej infraštruktúry je cyklistická doprava.“ Papier znesie vsetko, ale realne je to utopia. Bicyklovanie je prilis zavisle na pocasi a navyse, bicykel vam ukradnu skor ako auto. Cyklochodniky velakrat ani nezvysuju bezpecnost, skor naopak. Staci si pozriet aj ten druhy obrazok vizualizacie. Chlapik ide po cyklochodniku pesi vedla bicykla a za nim si vykracuju dve slecinky. To radsej ist vedla po ceste, ako sa stale niekomu vyhybat na uzkom cyklochodniku.

  7. 7
    Voda v koši says:

    Vybudovaním cyklochodníka vraj poklesnú nároky na parkovanie. Tak toto prosím pekne je „múdrosť“ s hodnotu vody v koši.
    Ak by prišlo k zrušeniu parkovacích miest, tak to by pre dotknutých obyvateľov bolo veľmi smutné. Už teraz je to tam katastrofa.

  8. 8
    Bezdomovec says:

    Nic nebude. To by bolo už hore nohami, v Trnave aj Bratislave to by bolo veľa. Neviem či tie štatistiky to uvádzajú presne ale 4 % je uvádzaných ľudí s orientáciou, ktorá neumožňuje zachovanie rodu. Prezident musí trvať na tom, aby bola zrušená armáda s velením pod Zoborom.

  9. 9
    Bezdomovec says:

    Ja by som najskôr začal na Hlavnej 1, odtiaľ sa šíri celý rok taký zápach, ako pri poliklinike na Družbe, keď 3 týždne neprší a celý týždeň je v tieni 35°C.

  10. 10
    xXx says:

    To je jak prejav Klementa Gottwalda z 25.2. 1948

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.