reklama

Štefan Bošnák a Vladimír Butko sa rozlúčili po dlhoročnom pôsobení na radnici a v mestskom zastupiteľstve

S pôsobením v trnavskej samospráve sa v utorok 6. novembra 2018 rozlúčili dve osobnosti, ktoré od začiatku 90. rokov minulého storočia výrazným spôsobom ovplyvňovali život v meste. Bývalí primátori a dnes poslanci Štefan Bošnák a Vladimír Butko absolvovali svoje posledné rokovanie mestského zastupiteľstva (MZ). V jeho závere využili možnosť poďakovať sa dlhoročným spolupracovníkom a kolegom za roky strávené na trnavskej radnici.

Štefan Bošnák bol zvolený do MZ v novembri 1990 a od roku 1991 pôsobil ako viceprimátor Imricha Borbélyho. Nepretržite v období rokov 1994 – 2010 zastával funkciu primátora Trnavy, vo voľbách v roku 2010 už na primátorskú stoličku nekandidoval. Až do novembra 2018 pôsobil ako poslanec mestského zastupiteľstva. V roku 2011 sa stal čestným občanom mesta Trnava.

„Prežil som tu za 28 rokov sedem volebných období. Tie roky neboli jednoduché. Spočiatku dokonca veľmi zložité a náročné. Bolo potrebné vybudovať mestský úrad, začať riešiť otázku mestskej polície. Po roku 1989 sa obnovila samospráva a nastali podstatné zmeny v zákonoch. Zažívali sme obdobie, kedy sme museli doslova prosiť poslancov národnej rady, nech nám dajú nejaké peniaze na to, aby sme vôbec mohli existovať. Boli to tvrdé boje s ministrami financií všetkých vlád, aby sa riešilo stabilné financovanie miest a obcí, bolo potrebné urobiť množstvo nevyhnutných krokov,“ spomínal na prvé roky fungovania trnavskej samosprávy dnes 71-ročný Štefan Bošnák.


Štefan Bošnák počas svojho rozlúčkového vystúpenia na pôde mestského zastupiteľstva 6. novembra 2018

Reprofoto: trnava.videostream.sk

Exprimátor v rozlúčkovom príhovore spomenul aj ťažké obdobie, kedy z bývalej TAZ-ky prepustili 5000 zamestnancov. „Vtedy nás nezaujímali cesty, cyklochodníky. Museli sme si vyhrnúť rukávy a pripraviť všetko pre to, aby sme dotiahli podnikateľov a investorov, ktorí by zabezpečili ľuďom prácu. Dnes sme okres s takmer najmenšou nezamestnanosťou. A je mi trošku ľúto, že mnohí ľudia už na tieto skutočnosti zabudli a často sa konštatuje, že sme tu nič neurobili, že sme rozkrádali a všetko možné. Toto ma mrzí a bolí. Nečakáme nejakú odmenu za to, že sa niečo urobilo. A po tých 28 rokoch si uvedomujem, že to stálo za to. Aj keď človek prišiel o zdravie lebo nepoznal dňa či hodiny a robotu som si často nosil domov,“ skonštatoval Bošnák.

Za pozitívnu označil skutočnosť, že po rokoch bojov samospráv so štátom našli mestá a obce postupne pochopenie u najvyšších predstaviteľov štátu. „Aj keď s niektorými bola ťažká reč, Či to bolo s Ficom, Mečiarom, Čarnogurským, to je jedno. Ale vždy sme si išli za tým, aby sme si vydobyli pre obyvateľov našich miest a obcí lepšie postavenie, získali finančné zdroje, ktoré boli nevyhnutné na riešenie havarijných situácií v sociálnych otázkach, školstve, atď.,“ priblížil časy, kedy sa okrem primátorskej stoličky aktívne venoval aj povinnostiam v Klube primátorov miest SR, Združení miest a obcí či Únii miest Slovenska.

Osobitne poukázal na stav škôl a školských zariadení pred rokom 2002, kedy ich štát daroval mestám a obciam po tom, ako do nich najmenej dve desiatky rokov nikto neinvestoval. „Vtedy sme si povedali, že každý rok musíme dať do škôl aspoň 50 miliónov korún ročne. Za osem rokom išlo v Trnave do škôl pol miliardy na strechy, zateplenie, sociálne zariadenia, a mohlo by sa spomínať aj ďalej. Dnes sa to akoby stratilo, ale to nič. Boli sme tu na to, aby sme tieto veci urobili,“ skonštatoval.

Štefan Bošnák vyjadril radosť z toho, že Trnava bola vždy ťahúňom v komunálnej politike na Slovensku, ťahúňom ekonomiky, okrem finančnej stránky napríklad aj v otázke návrhov samosprávnej ekonomickej legislatívy. „Bola to taká mravenčia robota, ktorá navonok príliš vidieť nebola.“

Ako zdôraznil, všetko, čo sa urobilo, by nebolo možné bez ľudí, ktorí sa na všetkej práci podieľali.

„Hlásal som vždy jednu zásadu: na radnici sa vyzliekame zo straníckych tričiek a obliekame si dres s nápisom Trnava. Bol som vnútorne presvedčený, že Trnava si zaslúži, aby sme všetci pracovali v jednom drese pre mesto,“ uzavrel s dovetkom, že Trnave a Trnavčanom želá všetko dobré a život v meste a komunálnu politiku bude sledovať aj naďalej.

Šestnásť rokov v pozícii viceprimátora Štefana Bošnáka (1994 – 2010) a štyri roky ako primátor (2010 – 2014) pôsobil na trnavskej radnici Vladimír Butko.

Aj pre neho bolo utorkové mestské zastupiteľstvo posledným, v poslaneckej lavici mesta zažil šesť volebných období. V týchto komunálnych voľbách sa už o poslanecký mandát neuchádza.

„Chcem sa poďakovať všetkým pracovníkom mestského úradu, ktorí mi veľakrát, často v neľahkej práci, pomohli. Nebudem menovať, pretože tých ľudí je veľmi veľa. Za všetkých jednu osobu menovať chcem – pani Hanu Dienerovú, bývalú vedúcu ekonomického útvaru a neskôr prednostku mestského úradu. Bola neuveriteľne výkonná, vitálna a schopná. Za spoluprácu ďakujem tiež mnohým kolegom, aj tým, ktorí veľakrát so mnou nesúhlasili, ale dokázali vo mne vzbudiť záujem o ich uhol pohľadu na vec. Často to boli veľmi ostré diskusie, najmä s ľavicovo uvažujúcimi poslacami. Ale ja som ich pochopil a snažil som sa v kultivovanej diskusii hľadať riešenia,“ povedal počas svojho vystúpenia v konferenčnej sále radnice Butko.

Konkrétne poďakovanie vyjadril Štefanovi Bošnákovi, pri ktorom, ako uviedol, sa naučil byť ešte viac pracovitým človekom, ako bol predtým. „On sa nevedel zastaviť do večera, naučil som sa to pri ňom, a ja mu za to ďakujem.“

„Z poslancov by som tiež viacerým chcel poďakovať, najmä jedno meno mi chodí po rozume. Edo vie, na koho myslím,“ uviedol V. Butko.

„Skutočne úprimne som sa chcel poďakovať vám poslancom a aj keď som tu často prišiel do kontroverzií s hocikým z vás, verte mi, že doma som sa často zamýšľal nad tým, kto a prečo povedal a často som aj nachádzal dôvody, ktorým som minimálne čiastočne porozumel a tým ste mi svojím spôsobom pomohli. Všetkým vám ďakujem,“ dodal Vladimír Butko.

VIDEO: AKO VYZERALA TRNAVA 1990

YouTube Preview Image
Ulož ako PDF
Napísal 7. novembra 2018 13:34. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

30 komentárov pre “Štefan Bošnák a Vladimír Butko sa rozlúčili po dlhoročnom pôsobení na radnici a v mestskom zastupiteľstve”

  1. 1
    Smuťo says:

    Teraz niečo také, ako povedal pán Bošnák, citujem: „na radnici si obliecť tričko s nápisom Trnava“ už nevidieť.
    Smutné.

    • 1.1
      3962 says:

      v minulých rokoch mali tričko s jediným nápisom: POOR!

      • 1.1.1
        jozef says:

        Vám už všetkým hrabe z toho Póora, ale ryba smrdí od hlavy ,

        • 1.1.1.1
          Mišo Krippel says:

          Samozrejme. Niektorí ľudia zabudli, ako vyzeralo mesto po páde komunizmu. Ruiny domov popri severných hradbách, rozpadnuté asfaltové chodníky a cesty. Ako chalani sme sa chodili hrávať do rozpadnutej synagógy, alebo budovy, kde teraz sídli železiarstvo – pri budove vojenského archívu.

          Alebo pritiahnutie investorov a zrevitalizovanie hnedých zón. Oprava chodníkov v centre a osadenie historických lámp. Rekonštrukcia Slávie.

          Inak už za jeho éry dostávala Trnava pravidelne Áčkový rating:
          http://www.trnava.sk/sk/clanok/rating

          Vďaka, pán Bošnák! A vďaka aj Butkovi, samozrejme!

          • 1.1.1.1.1
            jozef says:

            Tento príspevok by sa mal poslať na facebúk primátora pre tých čo píšu ,že sa nič neurobilo, lebo niektorý občania sú zaslepení

          • 1.1.1.1.2
            Informácia says:

            Informácia pre mimozemšťanov, ktorí pricestovali do Trnavy v roku 2014:
            Na Zelenom kríčku z okna jedného domu na okoloidúcich cestujúcich pozeral kôň. Dobre čítate, skutočný živý kôň. Takto to vyzeralo tesne po roku 1989.
            Terajšia Štefánikova ulica bola až na malé výnimky v podstate sústavou chlievov, vo dvoroch špina a odór moču.
            Našťastie sa zazvonilo kľúčami. Vzápätí začala aj postupná rekonštrukcia meštianskych domov v smere od terajšieho Trojičného námestia. Tieto domy by boli pravdepodobne zbúrané, ich stav bol katastrofálny. Atď.
            To boli skutočné začiatky. Nie rok 2014.

            • 1.1.1.1.2.1
              frantisek says:

              informácia… Terax si zaspievajme o rozkradnutých, zdevastovaných a zničených fabrikách po revolúcii. O tom ako sihore v divadle predstavitelia VPN delili sféry vplivu, fabriky a majetok mesta v tej dobe keď my sme štrngali na námestí pred divadlom.

              • 1.1.1.1.2.1.1
                Paťo, ... says:

                Prosím ťa, tak nám povedz, ktorý zástupca trnavskej samosprávy sa toho zúčastnil a delil si majetky a ktorú trnavskú fabriku osobne zničil.
                Povedz, nech vieme.

  2. 2
    jano says:

    Z týchto by si mali budúci predstavitelia mesta zobrať príklad, bez arogancie, ľudsky,veru boli to ťažké časy po 89 , všetko nové ,

  3. 3
    ada says:

    A teraz je vidiet ten priepastny rozdiel medzi clovekom a clovekom. Ako si niekto vie vazit pracu inych a vie za to podakovat. Takyto pristup vyvolava respekt a uctu. Je to presny opak toho co tam mame dnes. Mozu sa mladi ucit.Dakujeme ze Trnava nevyzera ako v tych zaberovh na videu.

    • 3.1
      Clovek says:

      Velky rozdiel je aj v tom ze niekto sa vozil roky v limuzine za 60 tisic za nase peniaze a teraz sa niekto vozi na svojom bycikli.

      • 3.1.1
        ada says:

        ..to auto tam teraz stoji a chatra a šofer beha po meste a hlada odstavene elektribajky a vymiena im baterky😂 ale hlavne ze mame predrazene elektromobily ktore stali jak nejaka limuzina. To uz len sa vyplatilo.

      • 3.1.2
        jozef says:

        To je len úchvatné prirovnanie no comment

      • 3.1.3
        Filip says:

        Pezoot 607 neni rozhodne nijaka luxury limuzina, navyse ju mesto dostalo vtedy za velmi vyhodnu cenu kedze kooperovali v tych casoch pri vzniku PSA. Primator co podla vas chodi na bicykli sa vyvaza mimo Trnavu na velkej a rozhodne nie lacnej kare VW Transporter so spotrebou okolo 9-10 litrov, akurat ze to si nefoti.
        A je pravda ze viac chodi na bicykli, ja zas viem ze Bosnak chodieval do prace peso z Druzby aj z Spiglsalu ale skoda ze si pritom nerobil selfie, takto to nikto nevie len my co sme ho roky stretavali kazde rano na lavke pri poliklinike s aktovkou v ruke.

        • 3.1.3.1
          Potvrdzujem says:

          Ano. Potvrdzujem. Aj ja som ho stretaval. A rovnako aj p. Butka, ale potom som uz siel pracovat inde tak neviem ako to Butko robil neskor.

        • 3.1.3.2
          Trnava says:

          To je pravda, že pán Bošnák si počas cesty (chôdze) do práce nerobil selfíčka.
          Pozeral na Trnavu a na vlastné oči videl, čo treba urobiť.

      • 3.1.4
        xy says:

        Vozil? Sa zobuť! To čo pán BOŠNÁK urobil pre Trnavu a koľko peňazí doniesol z ministerstiev sa ti ani nesnívalo. Vďaka nemu je tu kopec investorov, vďaka nemu je tu teraz Mestský priemyselný park, ktorý mestu ročne prináša 400 000 až 450 000 eur. Taký primátor tu už dlho nebude.

      • 3.1.5
        Peter Klimo says:

        Ale ved Brocka sa bude vozit na tom, na com ho ludia budu chciet vidiet. Ked sa zajtra verejna mienka obrati v prospech kolobeziek bude Brocka prvy kto bude na nej stat a vozit sa po meste.
        Zial toto je dnesna doba – ludom nedochadza ze na urade vladne neschopny fluktuant, dolezite je pre nich ako chodi do prace..

        • 3.1.5.1
          Core says:

          P. Klimo. Je to smutné, ale Vas prispevok je do bodky pravdivy.

        • 3.1.5.2
          Mišo Krippel says:

          Ľudia dnes rýchlo zabúdajú. Ale vlastne všeobecne rýchlo zabúdajú, nielen dnes.

          Aj pred 2000 rokmi kričali „Hosanna!“ a mávali palmami. Neprešiel ani týždeň, a kričali „Ukrižuj ho!“.

        • 3.1.5.3
          Karol says:

          Úplne súhlasím v tomto názore s pánom Klimom. Dnes ak v TT niekto nechodi na biku, nebehá vytrvalostný beh a nie je na FB a zverejňuje svoje selfie ešte aj pomaly z WC, tak asi nie je Trnavčan. A ak by niekomu napadlo ísť do centra autom (aj pokiaľ by mal na to dôvody) je čistý triedny nepriateľ…No a ak by sa snáď chcel niekto vyjadriť kriticky, tak je samozrejme „hejter“ a „Poorovec“ alebo „smerák“…atď…žalostné je to.

  4. 4
    taraj says:

    Predražené elektromobily?To si ako na to došla?Tie elektrická autá majú skoro vo všetkých mestách na Slovensku.Bratislava,Nitra,Šala,Trebišov,Prešov …

    • 4.1
      ada says:

      Mne nevadi ze nase mesto ide z dobou a mame aj elektromobily, ale sluzobne veci by sa dali vybavit aj na nacnejsom type maleho vozidla. To len na margo tej pezotackej limuziny.

      • 4.1.1
        xy says:

        Tu pežoťacku limuzinu vtedy kupilo so zľavou od Peugeotu v čase jeho príchodu do Trnavy.

      • 4.1.2
        Mat says:

        Vy tu sa bavíte o 60 000 € a vodca so rozhodnutiami rozhadzuje 100 tisíce. Zoberme len starostlivosť o zeleň. Predražil kosenie za štyri roky o 280 tisíc € a kosenie jedna katastrofa. To len preto že chcel dať prácu svojim priateľom, vyštudovaným záhradníkom , lebo panoval v jeho kruhoch názor že o zeleň sa starajú v Trnave negramotný. Teraz to vyzerá tak že tí čo vysádzajú stromy buď nevedia čo robia alebo ich riadi neodborník z Hlavnej č.1. Takže špeciálne pre neho návod na starostlivosť o novovysadené stromy. O stromy sa intenzívne staráme 3-5 rokov, polievame ich 8-12 krát za rok, pri jednej zálievke strom dostane 60-100 litrov vody. Pri počasí ktoré panuje v Trnave posledné roky, používane hornú hranicu odporúčanej hodnoty. Teraz by mohol niekto zverejniť počet stromov čo vyschli aby sa dala poslať faktúra na Hlavnú č.1. Videl niekto tento rok polievacie auto ktoré umýva cesty, alebo splachuje prach do kanalizácie. Nedávno bolo zverejnené, že na Slovensku zomiera ročne 5000 ľudí na prachom znečistené ovzdušie, Takže aj to by mohol niekto vyčísliť aby sme došli k našej cene.

    • 4.2
      Michal Krippel says:

      To, že ich majú skoro všetky mestá neznamená, že nie sú všeobecne predražené:

      https://www.topspeed.sk/aka-je-navratnost-elektromobilu-oplati-sa-/11331

      Apropo, ak skočí sused do studne, skočíte aj Vy? ;)

  5. 5
    Obcan says:

    A preco si myslite ze Brocka sa vozi na vlastnom bicykli?

  6. 6
    Baro says:

    Štefan Hrib odporúča Brokyho, tak volím Brokyho.

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.