reklama

Plocha cintorína na Kamennej ceste narastie asi o desať percent

Mesto Trnava bude opäť rozširovať cintorín na Kamennej ceste. S priestormi pre pochovávanie má samospráva problémy už dlhší čas. Aktuálne riešená plocha navýši súčasnú rozlohu cintorína o približne 10 percent.

Rozšírenie kapacít cintorína sa dotkne voľného pozemku vo vlastníctve mesta, situovaného na jeho juhozápadnom okraji. Výmera pozemku je asi 4545 metrov štvorcových, pričom súčasná výmera pozemkov, na ktorých sú umiestnené hroby, dosahuje rozlohu približne 46 000 metrov štvorcových.

Radnica hľadá cez verejnú súťaž dodávateľa projektovej dokumentácie, ktorá bude podkladom pre územné rozhodnutie a v neskoršej fáze aj pre stavebné povolenie a realizáciu stavby.

„Zámerom mesta Trnava je na vymedzenom území zabezpečiť rozšírenie areálu existujúceho cintorína s vyčlenením nových plôch pre pochovávanie, základnej komunikačnej siete, verejného osvetlenia, vodovodu, plôch na umiestnenie veľkokapacitných kontajnerov, zelene, mobiliáru a oplotenia,“ uvádza stručný opis zákazky.


Nové hrobové miesta pribudnú na vyznačenom pozemku

ZDROJ: Mesto Trnava

Na doposiaľ nezastavanom pozemku vzniknú okrem nových hrobových miest aj chodníky a spevnené plochy, mobiliár s parkovými lavičkami, počíta sa so zeleňou v podobe výsadby nových stromov, trávnikových plôch či solitérnou aj skupinovou výsadbou trvaliek.

Projekt bude obsahovať aj riešenie prípojok vody a inžinierskych sietí určených pre inštaláciu verejného osvetlenia.

Rozšírená hranica cintorína bude oplotená, pôvodné pletivové oplotenie a vinohradnícke betónové stĺpiky budú odstránené.

Nová časť oplotenia bude výškovo, typovo a farebne prispôsobená existujúcim poplastovaným dielcom, ktoryé sa nachádzajú okolo prvého úseku pod lesoparkom.

Rozširovanie cintorína bude zrejme pokračovať aj v budúcnosti. Na území Trnavy sú k dispozícii plochy pre nové hroby už len na Kamennej ceste. Kapacity cintorínov na ulici Terézie Vansovej a na Nitrianskej sú naplnené. Pochováva sa tu už len do existujúcich hrobov.

Mesto postupne odkupuje pozemky v dotyku cintorína na Kamennj ceste od súkromných majiteľov, na liste vlastníctva má pri cintoríne približne 16-tisíc metrov štvorcových pozemkov.

Medzi už odkúpenými pozemkami a pozemkom cintorína sa však nachádzajú aj ďalšie parcely, ktoré zatiaľ vo vlastníctve mesta nie sú.

Najväčšou z nich je parcela s výmerou asi 19-tisíc metrov štvorcových, ktorá má osem vlastníkov.

Ulož ako PDF
Napísal 9. novembra 2018 6:43. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

32 komentárov pre “Plocha cintorína na Kamennej ceste narastie asi o desať percent”

  1. 1
    natare says:

    A bolo by celkom fajn, keby sa konečne opravili už jestvujúce rozpadajúce sa chodníky. Zároveň by mali byť zámkovou dlažbou dobudované chodníky v uličkách v tej časti, kde sa práve pochováva, tak ako je to na jej začiatku.

  2. 2
    kacena says:

    Treba riesit aj parkovanie, aby na trave popri cyklotrase to nevyzeralo rozorene ako po diviakoch ako prenedavnom pocas dusickoveho tyzdna

    • 2.1
      DPH says:

      Truc podnik Bročka čo chce poúčať a byť vzorom samospráv na Slovensku dobre vedel že kapacita parkoviska pri cintoríne je nedostatočná. Čo mu bránilo že pri výstavbe cyklochodníka do Kamenáča sa neosadili zatrávňovacie panely. On tvdošijne dal vysadiť zelený pás s lúčnym porastom. Zo začiatku tam posielal mestskú políciu a tá dávala papuče. Ideš z pohrebu a na aute papuča. Výchovný prostriedok a lá Bročka a LT. Represia výchovná metóda.

      • 2.1.1
        cyklorakva says:

        Aktuálne Peciar výraba cyklotruhlu.
        Bude pýchou 1. Slovenskej hipsterskej republiky.
        Keď niekoho cez deň trtne može ju zdieľať.

      • 2.1.2
        Kompenzácia says:

        Vykompenzované je to zakreslením parkovacích miest na Námestí sv. Mikuláša, tam kde nikdy neboli. Pred krčmičkou.

    • 2.2
      diváci says:

      Z tých diviakov je podľa aktuálnej štatistiky 62,82 %
      Proste divé svine.

    • 2.3
      iva says:

      treba si všímať obrázok modrý obdĺžnik s modrým nápisom plocha na parkovisko…

  3. 3
    Parkovanie says:

    žiadne parkovanie sa riešiť nebude !
    Máte chodiť na bicykloch !
    By som vám tie autá najradšej zakázal !
    Nechápem tie kolóny áut po celom meste teraz.
    Prečo nejazdíte na tých zdieľaných bikoch ???
    Od 9.00 úradujem v Talmajnerke, môžne to tam prebrať.
    Som tam väčšinu dňa, tak sa nehanbite a príďte si pre podpis,alebo selfie so mnou.

    • 3.1
      Parva Roma says:

      …zdieľaný bicykel sa mi neušiel :( a MHD chodí raz za hodinu…ešte že neprší

      • 3.1.1
        MHD says:

        V Trnave je nejaká MHD?
        To mi je novinka.
        Písmeno H v skratke MHD znamená hromadná. Ja nič hromadné v tej akože MHD nevidím. Cyklus raz za 60 minút ako keby nebolo. Aj to ide takmer prázdny autobus.
        Aby to bolo hromadné, cyklus musí byť maximálne 20 minút. Potom ľudia do tých autobusov vlezú! Inak to môžete zrušiť a príspevok mesta ktorý ide dopravnej spoločnosti radšej rozdajte dôchodcom a študentom.

        • 3.1.1.1
          1105 says:

          1.2 milióna € dôchodcom a 650 tisíc € študentom. Jediná podmienka trvalý pobyt Trnava. Rozdeľovať peniaze poverená komisia náhodne vylosovaná z občanov mesta. Aby aj dobrá myšlienka nebola sprznená mestskými politikmi.Losovanie za prítomnosti štátneho notára.

        • 3.1.1.2
          Tim says:

          Pre MHD
          Očividne nemáš poňatia o reálnom stave využívania MHD v meste. Tam, kde to má zmysel, je interval medzi spojmi cca 15 minút počas 12 hodín. Je dosť spojov v špičkových časoch, ktoré sú doslova „nabité“ .

          Samozrejme, nájdu sa veci, ktoré by bolo možné zlepšiť, terajší stav vyhovuje tak na 80-85 %, úplná spokojnosť nebude nikdy.

          Tento článok je o Kamennej ceste, tam je interval dostupnosti cca 30 minút ( 2 spoje za hodinu).

          S MHD je to približne ako s parkovaním, tak ako nemôžu všetci parkovať rovno pred vchodom alebo pod svojimi oknami, tak isto MHD nie je taxík, aby každému išiel spoj úplne presne vtedy, keď sa mu to hodí a do úplnej blízkosti domu alebo vchodu. Avšak, zastávku MHD priamo pred domom alebo vchodom obyvatelia tiež nechcú.
          Obvyklá je dochádzková vzdialenosť na zastávku kľudnou chôdzou do 5-7 minút a tomu vyhovuje väčšina mesta.

          Od 9.decembra bude platiť nový železničný poriadok cca http://www.slovakrail.sk/sk/grafikon/navrh-2018-2019.html , ktorý posúva vlakové spoje, zase bude všetko mierne inak.

          Nájdu sa aj takí, ktorí nechcú chápať, že na stanicu sa dá rýchle dostať aj zo zastávok na Dohnányho cez podchod pri pošte (t.č. síce cca do konca roku z dôvodu rekonštrukcie je podchod uzatvorený) a požadujú zachádzanie aj ďaľších liniek na stanicu, čo by zbytočne predlžovalo prepravný čas a ešte viac zahlcovalo križovatku pod stanicou (2 prejazdy namiesto jedného ). V špičke to však znamená napr.pre ľavé odbočenie z Dohnányho na stanicu cez +10 minút prepravného času, čo je silne kontraproduktívne. „Žiarivým“ príkladom môže byť aj bežné cca 20 minutové meškanie linky č.5 v špičke, ktorému napomáha navyše aj neexistencia konečnej zastávky na Prednádraží, ktorá by eliminovala meškania z príchodzieho smeru.

          • 3.1.1.2.1
            Píšeš na prvý dojem logicky, ... says:

            Väčšina ľudí ktorých poznám radšej ide pešo alebo si vezme taxi.
            Umiestnenie zastávok nie je zásadný problém. Ale cyklus, čakanie, cyklus, prestup, …
            Trasa 2 – 3 kilometre s deťmi alebo za zlého počasia sa preto robí autom. Nemusela by sa. Vo svete sú úplne bežné tzv. cirkulárky, čiže spoje jazdiace permanentne, resp. s primeranou krátkou prestávkou po určitej trase. Cirkulárky sa seba nadväzujú v určitých bodoch. Prestupy sa dajú potom zvládnuť. Trnava má na to výborné podmienky. Ale u nás autobus radšej stojí na konečnej.
            Aj dôchodcov pred obchodmi vidieť vstupovať s nákupmi do taxíkov, a tí to majú dobré zmapované.

            • 3.1.1.2.1.1
              Kolečko says:

              Okružná linka po trase Hlboká, Rybníková, Bučianska, Clementisova, Spartakovská, Kollárova a dokola by obslúžila obrovské množstvo cestujúcich. Kľudne by obetovali 5 minút chôdze na zastávku a pri výstupe z autobusu aj 5 minút chôdze do cieľa.
              Obyčajní ľudia to vidia vo svete, je to úplne jednoduché. Samozrejme že to chce aj dopravného špecialistu.

              • 3.1.1.2.1.1.1
                Tim says:

                pre Kolečko
                Ako chápať okružnú linku po trase Hlboká, Rybníková, Bučianska, Clementisova, Spartakovská, Kollárova, dalo by sa upresniť ako je myslená súvislá okružná trasa?

                • 3.1.1.2.1.1.1.1
                  Autobus C1 says:

                  Napíšem namiesto Kolečka. Dodám aj vlastné ja.
                  Inak sa to tu už raz písalo.
                  Tie cesty tvoria uzatvorený okruh. To je to kolečko.
                  Autobus by jazdil stále dokola, zastávky tam sú. Predbežný odhad na a absolvovanie jedného okruhu cca 20 minút. Ak by sa linka vyťažila, čiže by bola špička, mohli by jazdiť aj dva autobusy s 10 minútovým odstupom. Stále dookola.
                  Označenie autobusu by bolo napríklad „C1“, čiže „circular1“.
                  Ak by sa to osvedčilo, mohol by sa navrhnúť okruh C2, ktorý by mal mal s okruhom C1 styčný bod.
                  Okruhov sa dá navrhnúť viacero.

                  • 3.1.1.2.1.1.1.1.1
                    Konečná says:

                    nooo,
                    namiesto autobusu stojaceho na konečnej a bezprizorneho šoféra obšťastnujuceho miestne vrátničky by bol rozdiel v tom, že autobus nebude stáť ale bude jazdiť…

                  • 3.1.1.2.1.1.1.1.2
                    Lokality says:

                    C1 by obslúžil železničnú a autobusovú stanicu (+ 3 minúty chôdze), školy na Študentskej, vstup do mesta od Bernolákovej brány s kostolmi, Billu, Zelený kríček, Relax, Aquapark, športovú halu, internát na Rybníkovej, UCM, Lidl, Kaufland, polikliniku, sociálnu poisťovňu, Inku, zimný štadión a trhovisko, city arenu, billu a všeličo ďalšie. Niekde by sa muselo 2 – 3 minúty kráčať.
                    Pokiaľ by boli dlhé časové odstupy medzi jednotlivými autobusmi, tak na to rýchlo zabudnime. Chce to zvýšenú frekvenciu autobusov, inak to nemá zmysel.

                  • 3.1.1.2.1.1.1.1.3
                    1105 says:

                    Štúdia typu cirkulár leží na ÚHA minimálne 20 rokov. Kedže o tom rozhodujú poslanci neodborníci, tak sa nedá zaviesť do praxe. Ten spôsob riešenia ja navyše aj lacný spôsob prevádzky MHD, takže nevýhodný.

                    • 3.1.1.2.1.1.1.1.3.1
                      Pre1105 says:

                      Myslím, že keď bude teraz medzi nelepšími poslancami 17 itčkarov, tak už nebude stav, že poslanci budú neodborníci, ale odteraz pôjde na meste všetko odborne, transparetne a v termínoch tak, aby bol volebný program naplnený.
                      Užasné, ake krásne zajtrajšky nás čakajú.
                      Škoda, že doteraz sa na meste nič nerobilo, iba sa kradlo a Trnava stagnovala. Mohli sme byť ďalej, keď až odteraz to začína, ako vravi náš trojjediný vodca.
                      Som zvedavý na výhovorky, keď nie je už na koho sa vyhovárať.
                      List zo súdu na prehraný súd už prišiel?
                      Dlžnú sumu zaplatí Lenon zo svojho, alebo nás ide obrať o ďaľšie peniaze. Pán víceprimát Fuzák, môžte nás informovať prosím ? Ďakujeme

                    • 3.1.1.2.1.1.1.1.3.2
                      1105 says:

                      Myslím si že som dostatočne v obraze o stave a vedomostiach poslancov MZ. Dobré riešenia pre občanov nikdy neboli v záujme a v hľadáčiku zodpovedných. Preto to aj tak vyzerá, či už v našom meste alebo štáte. Dnes som počul v rozhlase, že korupcia je na ústupe a už iba 12 % sa priznalo ku korupcii v styku so správou mesta, štátu, v zdravotnícte. V Nemecku 2 %, no nie je to úspech. Ľudia chceli zmenu či už v 89 alebo v súčastnosti., je tragédia že o vedomostiach sa rozhoduje na internete a preto je toľko IT technikov v MZ. Dúfam že trafia na radnicu a budú sa starať o nás len prosím nie najlepšie ako vedia ale v zmysle zdravých zásad hospodárenia a v zásade zdravého životného prostredia. Nebude len hi, hi hi, ha, ha, ale aj zodpovedná práca pre občanov mesta. Pána Trnku nebudem vidieť v televízii na oslavách víťazstva nového bratislavského primátora, ale v Trnave na oslavách víťazstva zdravého R O Z U M U.

                    • 3.1.1.2.1.1.1.1.3.3
                      ABC says:

                      Niekto tu spomínal v súvislosti s novým primátorom Bratislavy študenta Moskovskej univerzity Haščáka. Neviem čo vtedy študovali v Moskve, či jednom ročníku bol aj nejaký Sýkora. Na oslavách bol evidentne prítomný aj Trnka. Tak že by sa formovala nová mocenská štruktúra, ktorej už len bude záležať na blahu občanov mesta. Koľko členov MZ v Bratislave je IT v Trnave 17. Jeden z Družby, kúpil v Trnave byt a nikto ho viac tam nevidel, žije v Rakúsku a bol zvolený do MZ v Trnave. To je dôvera !!!!!

                • 3.1.1.2.1.1.1.2
                  Tim says:

                  Otázka „Ako chápať okružnú linku po trase Hlboká, Rybníková, Bučianska, Clementisova, Spartakovská, Kollárova, dalo by sa upresniť ako je myslená súvislá okružná trasa?“ bola myslená v tom zmysle, že Kolečkom vymenované ulice netvoria súvislý okruh, chýba tam minimálne Hospodárska (ak pod Rybníkovou chápeme aj Šrobárovu a Zelený kríček) a Hlboká s Bučianskou sa akosi vzájomne vylučujú.
                  Čiže, či sa jedná o omyl pri vymenovaní ulíc alebo je v tom iný, na prvý pohľad skrytý návrh.
                  Eventuálne „kolečko“ Hlboká, Bučianska, Clementisova, Spartakovská, Hlboká pre prax nedáva zmysel ani pri vysokej frekvencii autobusov.

                  • 3.1.1.2.1.1.1.2.1
                    Lokality says:

                    Nie je tam chyba! Ak nevidíš ten okruh, otvor si mapu!
                    Hlboká tam nepatrí. Bučianska, Clementisova, Spartakovská obslúžia aj Hlbokú, tam sú zastávky autobusov osadené výhodne aj pre Hlbokú. Samozrejme 100 metrov v niektorých prípadoch treba prejsť pešo.

      • 3.1.2
        MHD says:

        Pekarčík im pridal 500.000 eček tak načo by chodzili ?

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.