reklama

Plocha cintorína na Kamennej ceste narastie asi o desať percent

Mesto Trnava bude opäť rozširovať cintorín na Kamennej ceste. S priestormi pre pochovávanie má samospráva problémy už dlhší čas. Aktuálne riešená plocha navýši súčasnú rozlohu cintorína o približne 10 percent.

Rozšírenie kapacít cintorína sa dotkne voľného pozemku vo vlastníctve mesta, situovaného na jeho juhozápadnom okraji. Výmera pozemku je asi 4545 metrov štvorcových, pričom súčasná výmera pozemkov, na ktorých sú umiestnené hroby, dosahuje rozlohu približne 46 000 metrov štvorcových.

Radnica hľadá cez verejnú súťaž dodávateľa projektovej dokumentácie, ktorá bude podkladom pre územné rozhodnutie a v neskoršej fáze aj pre stavebné povolenie a realizáciu stavby.

„Zámerom mesta Trnava je na vymedzenom území zabezpečiť rozšírenie areálu existujúceho cintorína s vyčlenením nových plôch pre pochovávanie, základnej komunikačnej siete, verejného osvetlenia, vodovodu, plôch na umiestnenie veľkokapacitných kontajnerov, zelene, mobiliáru a oplotenia,“ uvádza stručný opis zákazky.


Nové hrobové miesta pribudnú na vyznačenom pozemku

ZDROJ: Mesto Trnava

Na doposiaľ nezastavanom pozemku vzniknú okrem nových hrobových miest aj chodníky a spevnené plochy, mobiliár s parkovými lavičkami, počíta sa so zeleňou v podobe výsadby nových stromov, trávnikových plôch či solitérnou aj skupinovou výsadbou trvaliek.

Projekt bude obsahovať aj riešenie prípojok vody a inžinierskych sietí určených pre inštaláciu verejného osvetlenia.

Rozšírená hranica cintorína bude oplotená, pôvodné pletivové oplotenie a vinohradnícke betónové stĺpiky budú odstránené.

Nová časť oplotenia bude výškovo, typovo a farebne prispôsobená existujúcim poplastovaným dielcom, ktoryé sa nachádzajú okolo prvého úseku pod lesoparkom.

Rozširovanie cintorína bude zrejme pokračovať aj v budúcnosti. Na území Trnavy sú k dispozícii plochy pre nové hroby už len na Kamennej ceste. Kapacity cintorínov na ulici Terézie Vansovej a na Nitrianskej sú naplnené. Pochováva sa tu už len do existujúcich hrobov.

Mesto postupne odkupuje pozemky v dotyku cintorína na Kamennj ceste od súkromných majiteľov, na liste vlastníctva má pri cintoríne približne 16-tisíc metrov štvorcových pozemkov.

Medzi už odkúpenými pozemkami a pozemkom cintorína sa však nachádzajú aj ďalšie parcely, ktoré zatiaľ vo vlastníctve mesta nie sú.

Najväčšou z nich je parcela s výmerou asi 19-tisíc metrov štvorcových, ktorá má osem vlastníkov.

Ulož ako PDF
Napísal 9. novembra 2018 6:43. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

25 komentárov pre “Plocha cintorína na Kamennej ceste narastie asi o desať percent”

  1. 1
    natare says:

    A bolo by celkom fajn, keby sa konečne opravili už jestvujúce rozpadajúce sa chodníky. Zároveň by mali byť zámkovou dlažbou dobudované chodníky v uličkách v tej časti, kde sa práve pochováva, tak ako je to na jej začiatku.

  2. 2
    kacena says:

    Treba riesit aj parkovanie, aby na trave popri cyklotrase to nevyzeralo rozorene ako po diviakoch ako prenedavnom pocas dusickoveho tyzdna

    • 2.1
      DPH says:

      Truc podnik Bročka čo chce poúčať a byť vzorom samospráv na Slovensku dobre vedel že kapacita parkoviska pri cintoríne je nedostatočná. Čo mu bránilo že pri výstavbe cyklochodníka do Kamenáča sa neosadili zatrávňovacie panely. On tvdošijne dal vysadiť zelený pás s lúčnym porastom. Zo začiatku tam posielal mestskú políciu a tá dávala papuče. Ideš z pohrebu a na aute papuča. Výchovný prostriedok a lá Bročka a LT. Represia výchovná metóda.

      • 2.1.1
        cyklorakva says:

        Aktuálne Peciar výraba cyklotruhlu.
        Bude pýchou 1. Slovenskej hipsterskej republiky.
        Keď niekoho cez deň trtne može ju zdieľať.

      • 2.1.2
        Kompenzácia says:

        Vykompenzované je to zakreslením parkovacích miest na Námestí sv. Mikuláša, tam kde nikdy neboli. Pred krčmičkou.

    • 2.2
      diváci says:

      Z tých diviakov je podľa aktuálnej štatistiky 62,82 %
      Proste divé svine.

    • 2.3
      iva says:

      treba si všímať obrázok modrý obdĺžnik s modrým nápisom plocha na parkovisko…

  3. 3
    Parkovanie says:

    žiadne parkovanie sa riešiť nebude !
    Máte chodiť na bicykloch !
    By som vám tie autá najradšej zakázal !
    Nechápem tie kolóny áut po celom meste teraz.
    Prečo nejazdíte na tých zdieľaných bikoch ???
    Od 9.00 úradujem v Talmajnerke, môžne to tam prebrať.
    Som tam väčšinu dňa, tak sa nehanbite a príďte si pre podpis,alebo selfie so mnou.

    • 3.1
      Parva Roma says:

      …zdieľaný bicykel sa mi neušiel :( a MHD chodí raz za hodinu…ešte že neprší

      • 3.1.1
        MHD says:

        V Trnave je nejaká MHD?
        To mi je novinka.
        Písmeno H v skratke MHD znamená hromadná. Ja nič hromadné v tej akože MHD nevidím. Cyklus raz za 60 minút ako keby nebolo. Aj to ide takmer prázdny autobus.
        Aby to bolo hromadné, cyklus musí byť maximálne 20 minút. Potom ľudia do tých autobusov vlezú! Inak to môžete zrušiť a príspevok mesta ktorý ide dopravnej spoločnosti radšej rozdajte dôchodcom a študentom.

        • 3.1.1.1
          1105 says:

          1.2 milióna € dôchodcom a 650 tisíc € študentom. Jediná podmienka trvalý pobyt Trnava. Rozdeľovať peniaze poverená komisia náhodne vylosovaná z občanov mesta. Aby aj dobrá myšlienka nebola sprznená mestskými politikmi.Losovanie za prítomnosti štátneho notára.

        • 3.1.1.2
          Tim says:

          Pre MHD
          Očividne nemáš poňatia o reálnom stave využívania MHD v meste. Tam, kde to má zmysel, je interval medzi spojmi cca 15 minút počas 12 hodín. Je dosť spojov v špičkových časoch, ktoré sú doslova „nabité“ .

          Samozrejme, nájdu sa veci, ktoré by bolo možné zlepšiť, terajší stav vyhovuje tak na 80-85 %, úplná spokojnosť nebude nikdy.

          Tento článok je o Kamennej ceste, tam je interval dostupnosti cca 30 minút ( 2 spoje za hodinu).

          S MHD je to približne ako s parkovaním, tak ako nemôžu všetci parkovať rovno pred vchodom alebo pod svojimi oknami, tak isto MHD nie je taxík, aby každému išiel spoj úplne presne vtedy, keď sa mu to hodí a do úplnej blízkosti domu alebo vchodu. Avšak, zastávku MHD priamo pred domom alebo vchodom obyvatelia tiež nechcú.
          Obvyklá je dochádzková vzdialenosť na zastávku kľudnou chôdzou do 5-7 minút a tomu vyhovuje väčšina mesta.

          Od 9.decembra bude platiť nový železničný poriadok cca http://www.slovakrail.sk/sk/grafikon/navrh-2018-2019.html , ktorý posúva vlakové spoje, zase bude všetko mierne inak.

          Nájdu sa aj takí, ktorí nechcú chápať, že na stanicu sa dá rýchle dostať aj zo zastávok na Dohnányho cez podchod pri pošte (t.č. síce cca do konca roku z dôvodu rekonštrukcie je podchod uzatvorený) a požadujú zachádzanie aj ďaľších liniek na stanicu, čo by zbytočne predlžovalo prepravný čas a ešte viac zahlcovalo križovatku pod stanicou (2 prejazdy namiesto jedného ). V špičke to však znamená napr.pre ľavé odbočenie z Dohnányho na stanicu cez +10 minút prepravného času, čo je silne kontraproduktívne. „Žiarivým“ príkladom môže byť aj bežné cca 20 minutové meškanie linky č.5 v špičke, ktorému napomáha navyše aj neexistencia konečnej zastávky na Prednádraží, ktorá by eliminovala meškania z príchodzieho smeru.

          • 3.1.1.2.1
            Píšeš na prvý dojem logicky, ... says:

            Väčšina ľudí ktorých poznám radšej ide pešo alebo si vezme taxi.
            Umiestnenie zastávok nie je zásadný problém. Ale cyklus, čakanie, cyklus, prestup, …
            Trasa 2 – 3 kilometre s deťmi alebo za zlého počasia sa preto robí autom. Nemusela by sa. Vo svete sú úplne bežné tzv. cirkulárky, čiže spoje jazdiace permanentne, resp. s primeranou krátkou prestávkou po určitej trase. Cirkulárky sa seba nadväzujú v určitých bodoch. Prestupy sa dajú potom zvládnuť. Trnava má na to výborné podmienky. Ale u nás autobus radšej stojí na konečnej.
            Aj dôchodcov pred obchodmi vidieť vstupovať s nákupmi do taxíkov, a tí to majú dobré zmapované.

            • 3.1.1.2.1.1
              Kolečko says:

              Okružná linka po trase Hlboká, Rybníková, Bučianska, Clementisova, Spartakovská, Kollárova a dokola by obslúžila obrovské množstvo cestujúcich. Kľudne by obetovali 5 minút chôdze na zastávku a pri výstupe z autobusu aj 5 minút chôdze do cieľa.
              Obyčajní ľudia to vidia vo svete, je to úplne jednoduché. Samozrejme že to chce aj dopravného špecialistu.

              • 3.1.1.2.1.1.1
                Tim says:

                pre Kolečko
                Ako chápať okružnú linku po trase Hlboká, Rybníková, Bučianska, Clementisova, Spartakovská, Kollárova, dalo by sa upresniť ako je myslená súvislá okružná trasa?

                • 3.1.1.2.1.1.1.1
                  Autobus C1 says:

                  Napíšem namiesto Kolečka. Dodám aj vlastné ja.
                  Inak sa to tu už raz písalo.
                  Tie cesty tvoria uzatvorený okruh. To je to kolečko.
                  Autobus by jazdil stále dokola, zastávky tam sú. Predbežný odhad na a absolvovanie jedného okruhu cca 20 minút. Ak by sa linka vyťažila, čiže by bola špička, mohli by jazdiť aj dva autobusy s 10 minútovým odstupom. Stále dookola.
                  Označenie autobusu by bolo napríklad „C1“, čiže „circular1“.
                  Ak by sa to osvedčilo, mohol by sa navrhnúť okruh C2, ktorý by mal mal s okruhom C1 styčný bod.
                  Okruhov sa dá navrhnúť viacero.

                  • 3.1.1.2.1.1.1.1.1
                    Konečná says:

                    nooo,
                    namiesto autobusu stojaceho na konečnej a bezprizorneho šoféra obšťastnujuceho miestne vrátničky by bol rozdiel v tom, že autobus nebude stáť ale bude jazdiť…

                  • 3.1.1.2.1.1.1.1.2
                    Lokality says:

                    C1 by obslúžil železničnú a autobusovú stanicu (+ 3 minúty chôdze), školy na Študentskej, vstup do mesta od Bernolákovej brány s kostolmi, Billu, Zelený kríček, Relax, Aquapark, športovú halu, internát na Rybníkovej, UCM, Lidl, Kaufland, polikliniku, sociálnu poisťovňu, Inku, zimný štadión a trhovisko, city arenu, billu a všeličo ďalšie. Niekde by sa muselo 2 – 3 minúty kráčať.
                    Pokiaľ by boli dlhé časové odstupy medzi jednotlivými autobusmi, tak na to rýchlo zabudnime. Chce to zvýšenú frekvenciu autobusov, inak to nemá zmysel.

      • 3.1.2
        MHD says:

        Pekarčík im pridal 500.000 eček tak načo by chodzili ?

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.