reklama

Križovatku Bratislavská – Coburgova – Ulica 9. mája mesto možno prebuduje na okružnú

Na križovatke ulíc Bratislavská – Coburgova – Ulica 9. mája plánuje mesto vybudovať okružnú križovatku s priemerom 30 metrov. Zámer súvisí s výsledkami dopravnej štúdie, ktorú si nechalo vypracovať mesto Trnava v roku 2017.

Dopravná štúdia sa týkala analýzy súčasného stavu dopravy v časti Tulipán.

Jej závery ukázali, že ako najvhodnejší variant pre zlepšenie situácie v doprave je zriadenie svetelnej križovatky ulíc Dohnányho – Stromová, zobojsmernenie Bratislavskej ulice a výstavba okružnej križovatky ulíc Bratislavská – Coburgova – 9. mája.

Štúdia tiež hovorí o tom, že prípadné prebudovanie okružnej križovatky Tamaškovičova – Dohnányho – 9. mája pri Lidli je potrebné ešte dôsledne zvážiť.

Súčasťou zmien má byť aj realizovanie úprav režimu svetelných križovatiek, vrátanie križovatky Kollárova – Hospodárska – Dohnányho, tak, aby na seba plynulo nadväzovali a vznikla tzv. zelená vlna.


Križovatka ulíc Bratislavská – Coburgova – 9. mája

Reprofoto: Google Street View

Mesto Trnava si v úvodnej fáze nechá na základe záverov a výsledkov dopravnej štúdie vypracovať projektovú dokumentáciu okružnej križovatky ulíc Bratislavská – Coburgova – Ulica 9. mája.

Hoci štúdia a mikrosimulácia ukázali, že doprava na križovatke by mohla zostať plynulou aj po zmene na obojsmernú premávku a ponechaní stavu neriadenej križovatky, autori štúdie odporúčajú „z dôvodu zvýšenej bezpečnosti a vzhľadom aj na jej neštandardný tvar je vhodné vybudovanie okružnej križovatky, na ktorú je dostatok priestoru“.

Ako najmenej vhodná sa ukázala verzia svetelnej križovatky.

Celkové zaťaženie križovatky Bratislavská – Coburgova – Ulica 9. mája dosahovalo podľa sčítania v roku 2010 v čase medzi 15. a 16 hodinou 829 vozidiel za hodinu, v roku 2017 namerali v rovnakom čase 1017 vozdiel za hodinu, čo je nárast takmer o štvrtinu.

V rannej špičke medzi 7.15 a 8.15 hodinou prechádza križovatkou 1174 vozidiel.

Projektovú dokumentáciu okružnej križovatky chce mať mesto k dispozícii v prvej polovici roka 2019.

V rámci zákazky požaduje radnica od dodávateľa vypracovanie geodetického zamerania územia, vypracovanie dopravných prieskumov a sčítanie dopravy vrátane odkonzultovania a zabezpečenia súhlasu od kompetentných inštitúcií, projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie, realizačný projekt či odborný autorský dohľad počas realizácie stavby.

Na dodávateľa projektovej dokumentácie je vypísaná verejná súťaž, predpokladané náklady odhaduje mesto na 37-tisíc eur s DPH.


Návrh okružnej križovatky

Zdroj: Mesto Trnava

Ulož ako PDF
Napísal 29. novembra 2018 12:36. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

22 komentárov pre “Križovatku Bratislavská – Coburgova – Ulica 9. mája mesto možno prebuduje na okružnú”

  1. 1
    Timur says:

    Postavte sa ráno pred školu na Bottovej a potom rozhodnite kadiaľ ide viac aut, či cez križovatku Študentská – Bottova , alebo Bratislavská – Coburgová. Po vybudovaní odbočovacieho pásu na T. Vansovej na Bottovu na Špiglsáli je to super. Alebo sľúbiť aj splniť sa už dávno nenosí.

  2. 2
    vraj lepšia Trnava says:

    keď mesto takéto problémy nerieši ale len presúva pozornosť na iné , ktoré nie sú problémom ako táto kruhová križovatka na Bratislavskej, tak to potom vyzerá. Ak by hlas ľudí niečo v tejto západnej lokalite znamenal tak by sa to dávno už prioritne riešilo a všetkým by sa uľahčil život najme na Bottovej ulici a pri škole kde to každý deň kolabuje . Keď by sa vyriešila príčina na tejto ulici tak sa vyriešia aj okolité ulice ku spokojnosti všetkých. Príčinou je že z okolitých dedín sa ľudia snažia dostať cez Bottovu smerom k stanici k podjazdu a do priemyselných častí a predísť tiež zapchatú Hospodársku. Jedine alternatíva v podobe západného obchvatu napomôže týmto problémom, dovtedy to bude len horšie. A mesto čo v tom urobilo za posledné 4 roky ? absolútne nič

  3. 3
    erik says:

    posielam mestu jedno velke „DAKUJEM“ ze sa rozhodlo riesit najvacsi dopravny problem v Trnave, naozaj krizovatka Bratislavska Coburgova sposobuje obrovske problemy celemu mestu hlavne rano blokuje tamaskovicovu,dohnanyho,hlboku,kollarovu zeleny kricok, rybnikovu bucansku , spacinsku, hlboku,sladovnicku nitriansku… :-( dakujem ze idu riesit najvacsi problem dopravy :-) :-) :-) (to naozaj nikto na meste nema prehlad kede su najvacsie dopravne problemy ??? )

    • 3.1
      Tim says:

      Erik a jemu podobní, možno by neškodilo pokúsiť sa chápať aj súvislosti.

      Opísaný zámer má samozrejme význam a zmysel vtedy, ak sa zobojsmerní Bratislavská a križovatka Stromová-Dohnányho sa prebuduje na plnohodnotnú svetelnú, umožňujúcu bezproblémové odbočovanie vľavo. Po tejto úprave autá od Strojárenskej obídu Zelenečskú, Nerudovu, Goliánovu, Steinerovu a Gorkého. A o to ide. Pomôže to hlavne presunu z lokality okolo Strojárenskej do lokality Prednádražie a okolie.

      Timur, postav sa poobede na Zelenečskú napr. v križovatke s Gorkého, pozoruj, a možno pochopíš.

      • 3.1.1
        erik says:

        RE: Tim says: keby bol tento zamer predneseny takto zrejme by to malo vyznam, ale zo spravy nevyplynuli ziadne dodatocne riesenia na inych uliciach. A stale mam pocit ze je tu viac dolezitejsich dopravnych problemov ako tato krizovatka.

        • 3.1.1.1
          Tim says:

          Na pochopenie situácie je vhodné naštudovať si Dopravnú štúdiu pre Tulipán z roku 2017 : http://www.trnava.sk/userfiles/download/attachment2/ourak/ourak_ZOD_2018-02_Tulipan.pdf

          Pomery na Tulipáne a Linčianskej si už vyžadujú zobojsmernenie Bratislavskej a plnohodnotnú svetelnú križovatku Stromová-Dohnányho. Následne by bola križovatka Bratislavská-9.mája-Coburgova problémová, samozrejme za terajšieho stavu v podstate vyhovuje.

          Vyjadrovať sa iba sólo k zmene predmetnej križovatky na kruhovú bez vnímania ostatných súvislostí nemá zmysel.

          • 3.1.1.1.1
            Uspadny obchvat says:

            Situacia si uz vyžaduje. To znamená, že autá nám stále pribúdajú, resp. Našu alternatívni dopravu ľudia nevyužívajú ???
            A čo štupel pri stanici. To bude katastrofa :)
            A západné prepojenie nič ?
            Lebo štát a my nič. Ako v tej pesničke” zaspala nevesta v strážnickej dolíne”
            A pán primátor zaplatia prehratý súd zo svojho ?
            Má ten človek aj zodpovednosť ?

            • 3.1.1.1.1.1
              Timur says:

              Ten človek až ho ešte môžeme tak nazvať, nemá žiadnu zodpovednosť a stráca aj pud seba záchrany. Chová sa ako 3 ročné decko ktorému zoberú na pieskovisku formičku. Čo sa týka dopravy v meste , všetky vylepšenia v jednej časti mesta presúvajú problém do inej časti mesta . A to si predstavte že by sa nelobovalo od roku 1988 za severný obchvat, podaril sa v roku 200?. Ako to vylepšilo dopravu v meste sa dá ľahko zistiť keď sa postavíme na križovatku obchvat – Zavarská a nabehne vám husia koža, čo všetko chodilo cez Trnavu.Pre pochopenie prehratého súdneho sporu treba sa vrátiť 10 rokov dozadu a posudzovať v atmosfére každého jedného ligového zápasu, kedy hrozilo jeho nedohratie trebárs pre osvetlenie.Požiadavky na vybavenie štadiónov stúpali s dobou a človek ktorý to dokázal zorganizovaľ je teraz posudzovaný ako škodná. Je všeobecne známe že vďačnosť a dobročinnosť sa ešte nestretli.

      • 3.1.2
        Vladimir says:

        Veľmi pekne dakujem

        • 3.1.2.1
          Timur says:

          Vladimír Iľíč nemáš za čo, aj druhý krát. Dávaj pozor aby sa tvojimi najväčšími nepriateľmi nestali ročné obdobia.

  4. 4
    Starý says:

    Dúfam, že na tejto super vyťaženej križovatke budú kruhová aj pre cyklistov. Skrátka je to priorita. Nebudeme riešiť komplikované problémy a ideme jednoduchou cestou. Nuž čo. Čo si FB zvolili to majú. My čo sa už nemôžeme bicyklovať musíme sa im vyhýbať aj na chodníku. Keď sa človek ozve, že je to chodník, ešte mu aj vynadaju. Však majú vzor. Cyklistickú LT na čele s primátorom!!

  5. 5
    Cyklo says:

    Starý, presne, ako píšeš. Cyklista môže po Kamennej ceste, môže po cyklochodníku po Kamennej ceste a
    rovnako sa cyklista môže rútiť cez lesopark po chodníku, kde mu zavadzajú matky s deťmi, dôchodcovia a iná háveď. Keď si cyklista, kto je viac.
    Najvtipnejšie sú, ale kolóny na Hlbokej, často až pod lávku na polikliniku. Bravó za tú jednosmerku na Halenárskej a Hollého.
    Najlepšie by bolo, keby vodca ohlásil zákaz vjazdu áut do Mesta na facebooku. Tri svaly, klobúčik k tomu a 8 smajlíkov. Fanynky by si cvrkli a poplakali by si.

    • 5.1
      1106 says:

      Fanynky nech necvkajú je to vraj zbytočné. Zaujímave by bolo dať na faceboo priame zábery z cyklotrasy Hlboká. Koľko tadiaľ prejde nadšencov alternatívnej dopravy. Aby bolo vidieť aká fantastická investícia to bola včetne výrubu stromov vo Všivavom hájičku zdôvodňované jedným klamstvom za druhým od opravy hradieb, život ohrozujúcimi stromami atď. Takže prosám bez smajlíkov.

      • 5.1.1
        Nosná dopravná tepna says:

        Inak s tými zábermi z cyklotrasy to nie je zlý nápad. Lepšia by však bola live kamera s prenosom do fasabúka. V teplúčku by sa na ten online prenos lepšie pozeralo. Lebo stáť na lávke jak cicka a tri hodiny čakať na prvého cyklistu je v tomto počasí trochu blbé.
        Na fasabúku kým príde prvý cyklista by mohli dookola dávať dojazd všetkých dvoch jazdcov z predošlého cyklistického dňa. Fasácke, že?

        • 5.1.1.1
          firhang says:

          Keby ta zopar krat na Hlbokej vytlacilo auto z cesty len preto, ze si cyklista a zavadzias mu (ako mojho otca, co jazdi na bicykli do prace, ked ty este sladko spinkas), bol by si velmi rad za tu moznost ist po vlastnej cesticke.

          • 5.1.1.1.1
            Amater says:

            Mójho tata vozila volga do roboty a z roboty, a já budem chodzit na bicykli či sa to nékemu lúbi, alebo nelúbi. Myslíš že raz ma vytlačilo auto alebo kamión z cesty. Stalo sa to keď som išiel na bicykli, na Babete, na aute. Jednoduch nevyberieš si, je to o ľuďoch a ich úcte k sebe. Zaujímavá informácia bola zverejnená na Aktualitách ohľadom chodcov a ich prechode na druhú stranu cesty. Chodec nesmie vstúpiť na prechod pokiaľ auto preukázateľne nestojí, vyjadril sa odborník na dopravu.

            • 5.1.1.1.1.1
              firhang says:

              a co si ti chcel povedat amater? co trepes o volge? nevies o mne nic a urazas jak taky buran z 4. cenovej. moj otec nema inu moznost, nez jazdit na bicykli…. co ty ides moralizovat o ucte k sebe, ked tu prskas taketo poznamky!?

              zrusime teraz chodniky, cesticky a nechame vsade velke cesty pre vsetkych – auta, bicykle aj chodcov – sak je to len o ludoch a ucte k sebe!

              keby sa pri tom pade zabil, tak pojdem sofera ziadat o uctu k ostatnym? otca by mi to asi nevratilo ze?

              • 5.1.1.1.1.1.1
                Amater says:

                Nepochopil si . aj to sa stáva. Ja ibaže keď pozerám na tých chodcov so slúchatkami v ušiach ako nepozrúc sa v ľavo ani v pravo neohrozene vstupujú na cestu a kráčajú po prechode je to niekedy komédia a tragédia v jednom. Podobne je to aj s cyklistami. Aj ja sa v prípade vhodného počasia presúvam na bicykli, aj po pešej zóne chodím na bicykli, aj keď som si vedomí že je to nie úplne v poriadku, preto keď idem po pešej zóne dávam maximálny pozor, nie ako poniektorí chalani ako prije….. idú naplno a predvádzajú sa čo oni dokážu. Keď niekoho zrazia čo myslíš koho to bude zodpovednosť?

    • 5.2
      Republika Trnava says:

      Zbytočná je nejaká vyhláška o pravidlách cestnej premávky. Tu majú cyklisti úplne iný vesmír. Jazdia aj po prechodoch pre chodcov. Cyklisti sú tu chránenou zverou.
      Veľká Trnava, alebo Spojené kráľovstvoTrnavy, Modranky, Farárskeho, Oravného a Kočišského s vlastnými pravidlami cestnej premávky.

Napíš komentár

reklama
Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.