reklama

Rozpočet Trnavy v oblasti dopravy: najväčšou akciou bude v roku 2019 rekonštrukcia Mikovíniho

Mesto Trnava plánuje vynaložiť v rozpočtovom programe Doprava v tomto roku celkom 5,5 milióna eur. Bežné výdavky predstavujú sumu 2,3 milióna, kapitálové výdavky do investičných akcií sú rozpočtované v hodnote 3,1 milióna eur.

Vlaňajší rozpočet mesta v programe Doprava bol nastavený na takmer 9,7 milióna eur, z toho 6,9 milióna mali predstavovať kapitálové výdavky. Hoci zatiaľ nie je spracovaný záverečný účet za rok 2018, predpokladáme, že tento plán radnica nenaplnila.

Najväčšou investičnou akciou v oblasti dopravy v roku 2019 bude zrejme rekonštrukcia časti Mikovíniho ulice za takmer 1,3 milióna eur. Práce majú trvať približne sedem mesiacov.

Ďalšou plánovanou investičnou akciou je vypracovanie strategického dokumentu pod názvom Plán udržateľnej mobility krajského mesta Trnava a jeho funkčného územia v hodnote 600-tisíc eur. Dokument sa komplexne zaoberá dopravou motorovou, nemotorovou, alternatívnou a všetkými druhmi dopravy a ich integráciou. Projekt bude financovaný do výšky 95 % európskych fondov.

Mesto aj v tomto roku zaradilo do rozpočtu realizáciu parkovacieho domu pre bicykle pri železničnej stanici v hodnote 580-tisíc eur. Výstavba začne po úspešnom ukončení procesu verejného obstarávania. Pol milióna eur na projekt získalo mesto vo forme nenávratbého finančného príspevku z EÚ.


Mikovíniho ulica

Ilustračné foto

Mestský rozpočet počíta v roku 2019 aj s vybudovaním cyklotrás na Saleziánskej ulici (389-tisíc) a Bučianskej (312-tisíc).

Na oba zámery získala radnica nenávratné príspevky z Integrovaného regionálneho operačného programu vo výške 95 percent nákladov.

Autobusová doprava

V roku 2019 plánuje mesto poskytnúť v rámci zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme na pravidelné mestské autobusové linky dopravcovi – spoločnosti ARRIVA – 1,5 milióna eur.

Prostriedky z rozpočtu mesta sú náhradou preukázanej straty, ktorá vznikne dopravcovi pri realizovaní výkonov a predstavuje rozdiel medzi ekonomicky oprávnenými nákladmi a skutočnými tržbami.

Ostatné (bežné) výdavky v doprave

Na opravy a údržbu miestnych komunikácií je v rozpočte na rok 2019 vyhradená suma 250-tisíc eur, na opravy chodníkov 100-tisíc, čistenie kanalizačných vpustov a olejových lapolov je plánované v hodnote 60-tisíc eur.

Pätnásťtisíc eur plánuje mesto vynaložiť v tomto roku na údržba a opravy súčastí miestnych komunikácií ako sú zábradlia, zvodidlá či stĺpiky. Na bezbariérové úpravy chodníkov je vyhradených 5000 eur, 90-tisíc majú stáť sanačné práce na lávke Starohájska, 20-tisíc mesto investuje do opráv na lávke Kollárova – Dohnányho.

Mesto chce pokračovať v diagnostike ciest, v rozpočte je vyhradených 60-tisíc eur.

Za 30-tisíc radnica v tomto roku upraví povrchy na križovatkách, 22-tisíc eur bude stáť prevádzka cestnej svetelnej signalizácie križovatiek a päťtisíc eur investuje do jej údržby a opráv.

Na údržby a opravy dopravného značenia je rozpočtovaných v tomto roku 100-tisíc eur. Na území mesta je evidovaných asi 5 000 kusov trvalých zvislých dopravných značiek, ktoré si vyžadujú permanentnú opravu a údržbu. Minimálne jedenkrát v priebehu roka sa realizuje aj obnova vodorovného značenia.

V tomto roku by mala byť spustená aj služba zdieľaných bicyklov so súkromným investorom. Radnica systém už niekoľko mesiacov pripravuje a testuje. Bikesharing má stáť mesto v roku 2019 asi 15-tisíc eur. Finančné prostriedky sú plánované na servis a údržbu elektrobicyklov, administratívne zabezpečenie prevádzky a propagačné aktivity projektu.

Ulož ako PDF
Napísal 17. januára 2019 7:16. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

41 komentárov pre “Rozpočet Trnavy v oblasti dopravy: najväčšou akciou bude v roku 2019 rekonštrukcia Mikovíniho”

  1. 1
    Jano says:

    Som spokojný.

  2. 2
    Parva Roma says:

    Cykloveža zlacnela? Naposledy boli odhadované náklady na vypracovanie projektov a realizáciu celého diela sú 650 – tisíc eur s DPH. Od roku 2016 sa o nej len rozpráva :)
    Vie si niekto predstaviť, koľko by bolo za tie peniaze bicyklov alebo elektrobicyklov? 1000 – 2000 kusov. To by bola investícia do cyklodopravy. Čo je oproti tomu bikesharing so 40 elektrobicyklami?

    http://www.cyklodoprava.sk/talianske-bari-plati-za-bicyklovanie/

    • 2.1
      Jack says:

      Cykloveza je z dotacii primarne…

    • 2.2
      jozef says:

      Náklady na vežu dľa súťaže 652 656,- € súťaž podľa mňa je ukončená a bude to robiť CS / súťaž sa opakovala a následne sa prihlásil jen jeden uchadzač/, miesto toho mali urobiť či poopravovať jestvujúce cyklochodníky a nie tento nezmysel, čo využije len malá vrstva občanov Trnavy.

  3. 3
    maxim says:

    Mesto v roku 2018 plánovalo investovať do projektovej dokumentácie a I. etapy rekonštrukcie Hajdóczyho ulice 340-tisíc eur. Rekonštrukcia sa nekonala a v roku 2019 sa ani neplánuje…

    • 3.1
      volič says:

      Nečuduj sa už je po voľbách.

      Môžeš sa obrátiť na tuto vysoko odbornú komisiu dopravy :
      Predseda: Adam Peciar
      Podpredseda: Mgr. Magdaléna Eliášová
      Ďalší členovia: PhDr. Šimon Štefunko, Ing. Dušan Zaťko, Mgr. Ľuboš Kollár, Mgr. Tatiana Vavrová, Mgr. Stanislav Hric, Mgr. Rastislav Mráz

    • 3.2
      Zania says:

      Od rozsirovania kanalizacie niekedy okolo milenia stale slubovali,ze cestu daju do poriadku a bude sa rekonstruovat. Hajdoczyho nie je zaujimava,bohuzial na nasej ulici nebyva nikto vyznamny. Kolko ludi tam uz padlo na bicykloch,tade sa primator povozit nejde. Pomalicky sa cesta prepadava.o normalnych chodnikoch mozme snivat …

      • 3.2.1
        cesta says:

        Mila Zania nie je pravda to co pises, treba sa najprv nformovat aj na urade a nie len vypisovat po diskusiach hovadiny.

  4. 4
    cestár says:

    Suverejne najslabší rozpočet za posledných min. 10 rokov
    Pokles kap. výdavkov o mínus – 67% oproti minulému roku
    Doprava celkom o mínus – 46 %
    Ani 1 m2 novej cesty, iba údržba, firma Výtlky s.r.o. môže nastúpiť po firme Snečné lúče s.r.o. Aj Mikovíniho je fakticky údržba nazvaná rekonštrukcia
    Plán udržateľnej mobility za 600.000 – čistá kravina do šuflíka, osoh má iba dodávateľ.
    Cykloveža nevyrieši nič
    Zvyšok zhltne nenažratá Arriva – Pekarčík im vlani pridal 500.000 = dobrý chlapec
    Ajtíčkári a učiteľky iba kukajú, nič nechápu.
    Takže v doprave budeme tam kde doteraz ak nie horšie …

    • 4.1
      Rozpocet says:

      Na rok 2015 narozpoctovalo stare vedenie kap. vydavky na 4.9 miliona aj to si pisal aky je slaby rozpocet?. A rozpocet sa po zaverecnem ucte bude urcite aktualizovat a prenasaju sa dalsie akcie ako napr Strky, revitalizacia vnutroblokov na vodarni a zatvori a dokoncovat sa budu rozrobene akcie nova skolka na gorkeho, centrum pre bezdomovcov, umela trava na slavii a bezecke drahy a myslim ze tam bolo aj multifunkce ihrisko na gorkeho atd Pokracovat sa ma aj v zmene starych stojisk na polopodzemne

      • 4.1.1
        alfa23 says:

        miesas hrusky a jahody lebo toto je clanok k rozpoctu na dopravu.

        • 4.1.1.1
          Rozpocet says:

          Reagoval som hlavne na prve dve vety a takisto som pisal ze sa bude rozpocet urcite aktualizovat a maju tam pribudnut aj vydavky na dopravu.

          • 4.1.1.1.1
            alfa23 says:

            aj minuly rok navysovali vydavky cez aktualizacie z 12 na tusim skoro 20 milionov a nakonec minuli kolko? tusim ale 6 milionov. robi sa to tak kazdy rok nestihaju minut ani polovicu toho co je v rozpocte a len sa to prelieva do dalsich rokov .

            • 4.1.1.1.1.1
              Rzopocet says:

              Ty vies ako sa robia rozpocty? Ked chces ziadiat napr o eurofondy musis mat projekt uz v rozpocte je tam aj cykloveza,peniaze na lavku,cyklochodniky,vnutrobloky,strky a tie sa preniesli do dalsieho roka. Taktiez su tam rozdobene veci oprava bytovky,nova skolka, centrum pre bezdomvcov, mikoviniho ulica a polopodzemne atd

              • 4.1.1.1.1.1.1
                alfa23 says:

                v rozpocte nemusis mat celu sumu ale len tych 5 percent a hotovy projekt predlozit. a keby ste nemali tie eu fondy tak potom sa tu asi nerobi uplne nic..

                • 4.1.1.1.1.1.1.1
                  Rzopocet says:

                  Jasne ze to tam musi byt. Si tie rozpocty poriadne nastuduj a potom nieco pis ale je videt ze tomu absolutne nerozumies. Inac za posledne 4 roky sa spravilo najviac ciest takze sa treba trosku skludnit cisla su cisla.

                  • 4.1.1.1.1.1.1.1.1
                    alfa23 says:

                    cisla su cisla o tom nepochybujem. brocka ma 60-70 milion eur rocne a pred par rokmi malo mesto 45-50 milionov rocne na vydavky. a to ich on nezarobil, skratka doba sa pohla, su peniaze a aj to musi byt vidiet.

        • 4.1.1.2
          Bono says:

          Musia miešať, klamať iné im neostáva.
          700 Deti na Bottovej vyhodili s Jofom z jedálne budú bez stravy, ale ideme robiť vnútroblok.
          To je mediálna bomba !
          Mohli by sa k tomu vyjadriť na oficiálnej tlačovke učiteľky z LT a nová vice pre školstvo ?
          Už zasadal krízový štáb ?

          Komisia školstva – BUDÍČEK !!!
          Predseda: RNDr. Gabriela Cabanová
          Podpredseda: Emanuel Gronský
          Ďalší členovia: Mgr. Marek Neštický, PhDr. Eva Nemčovská, PhD., Mgr. Magdaléna Eliášová, Juraj Šarmír, PhDr. Katarína Ďurková, PhD.

          Samé tituly, dizertačky a nič z toho.

      • 4.1.2
        cestár says:

        Neviete nič len sa vyhovárať. Načo tu motáš 2015 ? Si fakt v zúfalstve.
        Čo majú vnútrobloky a ihriská s dopravou ? To je vidieť aký ste diletanti, len si to podčiarkol. Ďakujem.
        Tie ďalšie kapitoly majú tiež sekeru a riadnu.

  5. 5
    erik says:

    ze najvacsia investicia tento rok je Mikoviniho ,nebola najvacsia aj pred rokom?, len jeden cyklochodnik stoji vyse 300tisic spravia 4 a 1,2milona je fuc, kedy zacnu riesit sladovnicku bernolakovu,kruhac na spoartakovskej clementisovej a podobne??? celkova suma na dopravu znizena o miliony? zrejme u nas neni problem z dopravou… cele zle

  6. 6
    Tictac says:

    Kto tu plače nad cestami a rozpočtom, poprosím ísť k city aréne a dobre s rozmachom si ****** hlavu o stenu. Lebo u vášho sponzora sú peniaze na cesty

    • 6.1
      taktik says:

      Nevyhovárajte sa stále na druhých je to už fakt trápne.
      Vodca je tam 4 roky.
      Takýto údržbársky rozpočet pod úroveň nebol nikdy.
      Otázka je kde zmizli peniaze resp. kde sa rozhajdákali ?
      Ono to čoskoro vylezie na povrch.

  7. 7
    zrada says:

    Mne sa ale páčia tie obrovské investície do parkovacích domov – 0,00 € !!

    Bolože to rečí a vizualizácií a štúdií a instagramov a plagátov.
    Ošmek na voličoch už 2 mesiace po voľbách.

  8. 8
    HANBA says:

    pani na radnici a meste môžete sa hanbiť.
    Strčte si niekam tie vaše fasabukové statusy a štúdie. Toto je pravda o Vás. taký pokles vo všetkom.
    HANBA Peter a Tibor. Tá stavebná komisia je trapas rovnaký. Žiaden odborník z praxe. výsmech voličom.
    Cyklopumpičky a statusy na faceboku pozérom. Nič iné od nich nemôžte čakať.

    • 8.1
      hannba says:

      nebolo to aj po minule roky nahodou tak, ze odbornici boli z radov neposlancov v kazdej komisii? Oprav ma, ak sa mylim.

  9. 9
    vizionár says:

    Vízia LT pre dopravu volebné obdobie 2018-2022 :

    Nebude :
    Južný obchvat nebude – nedá sa, nevieme to
    Západný obchvat – sen noci svätojánskej, nemáme na to IQ
    Parkovacie domy nebudú – nemáme lóve
    Nové cesty nebudú – nemáme lóve ani chuť
    Sneh si odpracte sami – nevedeli sme že bude zima
    K sídlisku Prdy treba cestu a kruhovku – hups ?

    Bude:
    Tisíce stromov na Medziháji – to je dôležité ( sny virtuálna realita )
    Vizualizácie čohokoľvek ( sny za vaše peniaze ) – propaganda na to máme
    Cykloveža – tam si zaparkujete svoj kamión
    Kanalizácia – bude smrdieť ďalej

    Svorne napred k svetlým zajtrajškom !

    • 9.1
      Mat says:

      Vizionár nie si veľký priateľ nás veriacich v lepšie zajtrajšky. Trochu ťa poopravím. Tisíce stromov v starostlivosti súčastného vedenia na Medziháji nebude . Palivové drevo je lacnejšie nakupovať v Štátnych lesoch , vizualizácia bude ako predpovedáš , ale len v snoch úzkeho vedenia mesta . Cykloveža po postavení sa zistí že je nevyužitá a ako technická pamiatka bude rozobratá a uložená v podchode spolku svätého Vojtecha ,ako svätá Trojička. Tá však z iného dôvodu. Kanalizácia smrdieť nebude, keď s nasadením sa pustí Trnavská vodárenská do čistenia s fasa pred troma rokmi zakúpenou mašinkou a sľuboch že bude pracovať len v Trnave. Tak sľubujem .

      • 9.1.1
        Vlado says:

        Vizionár má pravdu je to smutné ale naozaj ma.
        „Že keď TAVOS začne pracovať“ veď predseda predstavenstva je kto asi tak? A je dosť blbé že zimná údržba je 0%
        Je to banda…

  10. 10
    Marko says:

    Mikovinyho z uveru, ostatne dve velke akcie z Eurofondov, par veci sa dolepi, par veci dobehne z minulosti, urobime nejake vizualky a volici spokojni. Huraaa.

  11. 11
    diskusia says:

    p.Pokorný, kedy bude v prevádzke spomínaná NOVÁ diskusia, ďakujem za odpoveď.

    • 11.1

      Dobrý deň, aktuálne testujeme 2-3 nové spôsoby pridávania komentárov.

      • 11.1.1
        ABC says:

        Ja som za to aby sa vrátili hodnotenia či za alebo proti ako v minulosti a Peťo s LT si v rovnakom časovom horizonte vychutnajú tie vyliate pomyje aj s navláčeným hnojom čo sem oni nakydali a potom sa môže niečo meniť. Takže v rámci férovosti, očakávam vrátenie do pôvodného stavu minimálne ešte na 5 rokov. Takže prajem pekný deň a veľa tvorivých úspechov.

    • 11.2
      Marko says:

      5 rokov co ste sa objavili ako LT ste tu kydali vlecky hnoja a zrazu sa vam hodi keby tu nebola nijaka diskusia co? Trapaci!!

      • 11.2.1
        Absolútne sklamanie says:

        V minulom volebnom období zlízali smotanu po predošlom vedení. Príspevok nového vedenia bol predovšetkým v produkcii štúdií, projekty z predošlého obdobia tvorili prevažnú väčšinu činností. Vlastných aktivít bolo veľmi malé množstvo.
        Jasné, že táto diskusia im už nevonia. Do volieb ju však intenzívne demagogicky využívali. Predovšetkým najmúdrejší pán Tlčhuba to tu riadne kalil.

    • 11.3
      Ano says:

      Po to čo z nášho politického systému vypadnú pohrobkovia tých čo strieľajú ľudi ako škodnú na zaistenie tučných bankových kont pre seba a svojich blízkych.

  12. 12
    Voňavka says:

    Aby kanalizácia nesmrdela, jeden Bradatý tam presadzoval nastrkať „voňavky“, ktoré stáli niekoľko tisíc eur. Je toto vôbec normálne?

  13. 13
    primas says:

    Preboha, to nik na meste nevidi, že problém, ktorý najviac trápi ludí je PARKOVANIE NA SÍDLISKÁCH? Hliny, Veterná, Tehelná, Saleziánska? Načo je pri kruháči oproti OMV na Veternej zberný dvor? Ved ten sa dá presunúť inde. Tam kluidne može mesto postavit parkovací dom. Dalsí može byť naproti na pozemku kde stoja cirkusanti. Nie je mestský, ale veď sa dá zameniť. A takýchto pozemkov je po Trnave kopec.
    No a najvačši škandál je to, že sa stravovanie detí na ZŠ Bottová nestalo absolútnou prioritou mesta! A pomôcť by mala župa, lebo je to aj jej vinou, že deti zostali bez obeda.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.