reklama

Cyklocesty na Spartakovskej a Špačinskej ulici chce mesto financovať z nenávratného príspevku

Trnavská radnica chce získať na financovanie cyklochodníkov na Špačinskej a Spartakovskej ulici nenávratné finančné zdroje prostredníctvom výzvy na zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP) 2014-2010, ktorú vyhlasuje Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.

Obidve investičné akcie boli pôvodne zaradené v rozpočte na rok 2018, napokon sa však nerealizovali. Podľa mesta Trnava k výstavbe nedošlo „z dôvodu potreby majetkovoprávneho usporiadania pozemkov pred vydaním stavebného povolenia“.

Aktuálne sa tak radnica bude uchádzať o financovanie výstavby cyklochodníkov prostredníctvom zdrojov Európskej únie prostredníctvom programu IROP.

Na výstavbu cyklochodníka na Spartakovskej v dĺžke 550 metrov chce mesto získať príspevok takmer 390-tisíc eur, cyklocestu na Špačinskej ulici plánuje mesto prefinancovať aj vďaka príspevku vo výške bezmála 490-tisíc eur.

Poslanci Mestského zastupiteľstva mesta Trnava schválili na mimoriadnom zasadnutí v utorok 19. marca 2019 predloženie žiadostí o poskytnutie nenávratného finančného príspevku na obidva investičné zámery, ako aj zabezpečenie finančných prostriedkov na spolufinancovanie realizovaného projektu vo výške 5% z rozpočtu mesta.


Spartakovská ulica

Reprofoto: Google Street View

Cyklotrasa Spartakovská nadväzuje na jestvujúcu cyklotrasu pri City Aréne, na ktorú sa pripája na križovatke ulíc Hlboká, Kollárova, Sladovnícka a Spartakovská.

Trasovanie je navrhnuté v úseku po Spartakovskej ulici smerom od centra mesta po ľavej strane a končí krátko za križovatkou Spartakovská, V. Clementisa, Sasinkova. Cyklotrasa je navrhnutá ako obojsmerná a je vedená v súbehu s chodníkom pre peších.

„V súčasnosti sa v hlavnom dopravnom priestore ulice Spartakovská nachádzajú vyhradené cyklistické pruhy, ktoré však vzhľadom na vysokú intenzitu motorovej dopravy nie sú bezpečné a ani veľmi využívané,“ konštatuje mesto Trnava.

Pri výstavbe cyklotrasy sa uvažuje s rozšírením jestvujúcich chodníkov pre peších o obojsmernú cyklistickú cestičku, ktorá bude vedená v súbehu s chodníkom pre peších.

Časť cyklotrasy sa vyfrézuje, nahradí farebným asfaltom a oddelí od jazdných pruhov motorových vozidiel fyzickou zábranou a bezpečným odstupom. „Realizácia cyklotrasy vrátane vybudovania doplnkovej cyklistickej infraštruktúry a vybavenia cyklistickej komunikácie má trvať 7 mesiacov.

V rámci projektu je plánovaná rekonštrukcia chodníkov pre peších, rekonštrukcia osvetlenia, sadové úpravy bezprostredne v okolí cyklotrasy, presun autobusovej zastávky z miesta pred Zimným štadiónom na miesto oproti jestvujúcej autobusovej zastávke na druhej strane ulice a prebudovanie kontajnerovísk na nové, veľkokapacitné kontajnerovisko v súlade s moderným trendom budovania polozapustených zberných nádob v Trnave.

Celkové investičné výdavky projektu v zmysle predloženej projektovej dokumentácie predstavujú 475 366 eur.

Oprávnené výdavky pre projekt (investičné aj podporné aktivity) predstavujú 406 511 eur. Povinné minimálne spolufinancovanie projektu z rozpočtu mesta predstavuje sumu zodpovedajúcu 5 % celkových oprávnených výdavkov pre projekt, čo je 20 326 eur.

„Neoprávnenými výdavkami pre projekt, ktoré sú v rozpočte stanovené vo výške 80 695 eur, sú predovšetkým sprievodné alebo dodatočné stavebné úpravy. Neoprávnené výdavky pre projekt spolu s 5 %-ným spolufinancovaním oprávnených výdavkov budú hradené z rozpočtu mesta Trnava,“ konkretizuje mestská samospráva.


Špačinská ulica

FOTO: Mesto Trnava

Cyklotrasa na Špačinskej ulici je situovaná v úseku od Rybníkovej po Kukučínovu ulicu v dĺžke približne 500 metrov.

Cyklocesta s chodníkom pre peších bude napojená na už existujúci chodník a cestičku pre cyklistov na Rybníkovej ulici a pokračovať bude až po okružnú križovatku s Kukučínovou ulicou. Nové komunikácie budú vedené v smere od Rybníkovej po ľavej strane.

Cyklochodník bude od áut oddelený pomocou cestného obrubníka s prevýšením 12 centimetrov. Cestička pre cyklistov je navrhnutá v šírke 2,5 metra, povrch bude tvoriť červený asfaltobetón.

Celkové investičné výdavky projektu v zmysle predloženej projektovej dokumentácie predstavujú 497 980 eur.

Oprávnené výdavky pre projekt (investičné aj podporné aktivity) predstavujú 512 919 eur. Povinné minimálne spolufinancovanie projektu z rozpočtu mesta Trnava predstavuje sumu zodpovedajúcu 5 % celkových oprávnených výdavkov pre projekt, čo je 25 646 eur.

Ulož ako PDF
Napísal 19. marca 2019 18:24. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

13 komentárov pre “Cyklocesty na Spartakovskej a Špačinskej ulici chce mesto financovať z nenávratného príspevku”

  1. 1
    Eurofondy says:

    https://www.trnavskyhlas.sk/c/25946-poslanci-schvalili-ziadost-o-eurofondy-na-riesenie-projektov-v-trnave.htm Tu su aj ine schvalene ci treba pisat ucelovo len o cyklochodnikoch pan Pokorny?

    • 1.1

      To je súhrnný článok agentúry SITA, kde sú na jednom mieste vypísané v skratke jednotlivé body dnešného zastupiteľstva. Postupne v ďalších dňoch budeme písať o všetkých týchto projektoch v samostatných článkoch.

      • 1.1.1
        Eurofondy says:

        To fakt len kopirujete spravy tasr? Super novinarcina.zostanem radsej citani TH

        • 1.1.1.1

          Tak ešte raz. Ten link, čo ste poslali, je správa agentúry SITA. Súhrnná správa, kde sa skrátene píše o všetkom, čo sa dnes sa zastupiteľstve schválilo.
          Ja som vám napísal, že v nasledujúcich dňoch postupne zverejníme o každom projekte a rokovaní z dnešného zastupiteľstva (napr. Čulenova, dvory Hospodárska, ale aj STEFE a zmena ÚPN) samostatný článok. Náš vlastný komplexný materiál, tak ako je aj tento o Spartakovskej a Špačinskej.
          Ako ste prišli na to, že kopírujeme správy TASR?

          • 1.1.1.1.1
            Toto says:

            „Postupne v ďalších dňoch budeme písať o všetkých týchto projektoch v samostatných článkoch.“

            O dvoroch ste zatial nepisal myslim ze aj to zaujima ludi a nielen pisat o cyklochdnikoch aby sa ludia mohli zavsdusnovat a pisat ze nic ine sa nerobi alebo neplanuje…

  2. 2
    • 2.1
      Hmm Hmm says:

      Netreba všetko brať vážne.
      Ak by všetko čo bolo ohľadom svetlých zajtrajškov popísané, aj Salzburg by na Trnavu už len z diaľky smutne pozeral.

  3. 3
    viktor says:

    „Pri výstavbe cyklotrasy sa uvažuje s rozšírením jestvujúcich chodníkov pre peších o obojsmernú cyklistickú cestičku, ktorá bude vedená v súbehu s chodníkom pre peších.“

    Znamená to rovnaké zúženie chodníkov ako na Hlbokej?

    • 3.1
      Jack says:

      Pochybujem, tuna su priestorove pomery dostatocne a naviac uz EXISTUJE nakresleny cyklochodnik na ceste ktory ma alokovany priestor.

      • 3.1.1
        Tim says:

        Na Spartakovskej ulici „za“ existujúcim nakresleným cyklochodníkom sú pozdĺžne parkovacie miesta.

        Zostanú zachované?

        • 3.1.1.1
          Peter says:

          Ja myslim ze nie. Ma vzniknut nove parkovisko za zastavkou a ta sa presune oproti zastavky na druhej strane.

          • 3.1.1.1.1
            GT says:

            Priebežným pozorovaním budovania svetlých zajtrajškov treba k informácii ohľadom budovaniu nového parkoviska zaujať opatrný postoj. Zatiaľ pri budovaní cyklochodníkov parkoviská ubúdajú. Taktiež budovanie nových kontajnerových stojísk zaberá parkovacie miesta. Staré stojiská ubúdajú len veľmi veľmi pomaly.

        • 3.1.1.2
          Jack says:

          Minimalne budu tie dve veci prehodene. Uprimne by som ale uprednostnil pas so zelenou a stromami medzi cestou a chodnikmi. Na strane kde je zimak takato vec chyba.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.