reklama

Nová cesta do Suchej nad Parnou bude podľa Viskupiča hotová v tomto roku. Župa pripravuje aj obchvaty Zelenča a Hrnčiaroviec

Trnavský župan Jozef Viskupič pre náš portál potvrdil informácie o tom, že zničená cesta medzi Trnavu a Suchou nad Parnou má byť kompletne zrekonštruovaná do konca roka 2019. Trnavský samosprávny kraj (TTSK) tiež pripravuje projektové dokumentácie na obchvaty obcí Zeleneč a Hrnčiarovce nad Parnou.

Frekventovaná komunikácia III. triedy z Trnavy do Zvončína a Suchej nad Parnou si žiada rekonštrukciu už dlho. Nová, bezpečnejšia a pohodlnejšia jazda týmto úsekom by mala byť realitou ešte pred koncom tohto roka.

“Župa medzi prioritami schválila v rozpočte na rok 2019 aj opravu cesty č. III/1295 Trnava – Suchá nad Parnou. Aktuálne naša organizácia Správa a údržba ciest pripravuje projektovú dokumentáciu. Následne bude prebiehať technický povoľovací proces. V mesiaci apríl 2019 plánujeme vyhlásenie súťaže na výber dodávateľa stavebných prác,” informoval trnava-live.sk predseda TTSK Jozef Viskupič.

Ako ďalej poznamenal, termín realizácie bude závisieť od ukončenia verejnej súťaže.

“Predpokladáme, že to bude najneskôr v druhom polroku 2019. Rekonštrukcia bude hotová do konca tohto roka,” povedal Viskupič.


Cesta medzi Trnavou a Zvončínom

Reprofoto: Google Street View

Cesta z Trnavy do Zvončína a Suchej nad Parnou patrí medzi najnebezpečnejšie úseky v okolí. V minulosti tu došlo k mnohým nehodám s vážnymi následkami.

Plánovaná rekonštrukcia sa týka úseku od železničného priecestia v Trnave po križovatku v Suchej nad Parnou pri odbočke na Horné Orešany. Dĺžka úseku je približne 5,8 km.

V rozpočte na tento rok je na rekonštrukciu vyčlenených 1,16 milóna eur.

“Samozrejme, presná suma bude výsledkom verejného obstarávania. Rekonštrukcia je zaradená medzi priority na tento rok a bude financovaná z kapitálových výdavkov z rozpočtu TTSK,” doplnil trnavský župan.

Technický stav komunikácie už dlhé roky veľmi zlý, cesta sa na mnohých miestach prepadáva, má nespevnenú krajnicu a je aj pomerne úzka.

Obchvaty Zelenča a Hrnčiaroviec nad Parnou

Trnavský samosprávny kraj vynaloží v tomto roku 40 – tisíc eur na vypracovanie projektových dokumentácií obchvatov obcí Zeleneč a Hrnčiarovce nad Parnou.

V Zeleneči je prioritou dostať mimo obec tranzitú dopravu v smere od Trnavy na Majcichov a Voderady.

V Hrnčiarovciach by mali prostredníctvom novej komunikácie, ktorá je v územnom pláne zakreslená medzi cestami I. triedy Trnava – Cífer a III. triedy Hrnčiarovce – Voderady, odkloniť z obce tranzitujúce autá, ktoré smerujú najmä z Trnavy k diaľnici D1.


Jozef Viskupič

“Obchvaty obcí Zeleneč a Hrnčiarovce nad Parnou sú úplne nové cestné projekty, ktoré sme definovali v rámci priorít na cestách II. a III.triedy. V súčasnosti sme v prípravnej fáze. Správa a údržba ciest TTSK aktuálne pripravuje zadanie technicko-ekonomickej štúdie. Keďže sú to úplne nové úseky, štúdia, ktorú tento rok pripravujeme, bude podkladom pre ďalšie stupne projektovej dokumentácie,” priblížil Jozef Viskupič.

O konkrétnejších časových horizontoch výstavby obchvatov je podľa Viskupiča v tejto fáze zatiaľ predčasné hovoriť.

“Pripravuje sa štúdia, ktorá bude podkladom pre ďalšie stupne projektovej dokumentácie. Po jej dopracovaní bude možné určiť ďalší postup a časový rámec jednotlivých etáp – od spracovania dokumentácie po realizáciu,” pripomenul.

Župa v súčasnosti vynaloží z vlastných prostriedkov rozpočtu 40-tisíc eur na vypracovanie projektovej dokumentácie.

Samotné financovanie stavebných prác obchvatov bude riešiť podľa Viskupiča buď z vlastných, alebo úverových zdrojov.

Ulož ako PDF
Napísal 1. apríla 2019 9:18. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava, Z regiónu. RSS 2.0.


INZERCIA

17 komentárov pre “Nová cesta do Suchej nad Parnou bude podľa Viskupiča hotová v tomto roku. Župa pripravuje aj obchvaty Zelenča a Hrnčiaroviec”

  1. 1
    Nevec Gdo says:

    A cyklochodnik?
    Ved je to cele roky cyklotrasa, kde je nebezpecne ist bicyklom.
    Vela ludi chodi smer Male Karpaty na biku.

    Taktiez ked sa clovek pozrie na Linc/Zelenec cyklochodnik by sa tam hodil, navrch tam nejdu moc busy. A to nie som odtial.

    Taktiez Hrnaciarovce spijit aj s cyklochodnikom hlavne ze policajti otravovali ludi ked niekto isiel bikom okolo Skloplastu po chodniku.

    • 1.1
      Jack says:

      Toto chce minimalne rozsirit cestu ked uz nic ine. Ist tadial na bajku je extremne nebezpecne. Staci aby okolo prefrcal autobus a cyklista ma 50% sancu ze ho sfukne, okrem toho ze idu extremne blizko.

  2. 2
    Planéta opíc says:

    Cyklochodník? Nie je na pláne.
    To by sa niekto musel zamyslieť a potom aj viac robiť.
    Bez cyklochodníka to je jednoduchšie, že, panstvo?

    Cyklochodník, ktorý by regiónu začal dávať aj náboj cykloturistiky proste nie je v pláne. Takisto by odľahčil cestnú sieť.
    Žiaden pokrok. Nič. Len staré skostnatené myslenie.

    Toto myslenie je všade vôkol nás. Mladí, ktorí majú život pred sebou, idú radšej do civilizovaného sveta. Zbohom, planéta opíc.

  3. 3
    Chyba says:

    Chyba. Robíta chybu, pretože veríte politikom.
    To je celý problém. Kritizovali Mikuša, ale uvidíte, že žiadny rozdiel to nebude. Vesta do Bučian- čistá tragédia. Roky vyfrézovaná cesta. Cyklochodníky rovnako, ako Mikuš iba na papiery- viď. aj tento príklad.
    Take tie marketingové Keri Berte s rezervou, presne, ako vo vedení TT.

  4. 4
    Starý says:

    Kúpte šéfovi VUC väčší motýlik a všetko bude. Jeden holohlavo-bradaty druhý motylikovy , dobre sa doplňujú, vzájomne si fandia a na ľudí kašlu. Treba ešte aj poslať primátora na potulky bicyklom po okolí, nie sa voziť po Trnave na chodníku. Na to má cyklotrasy.

  5. 5
    Svetlé zajtrajšky says:

    V najnovšom zozname ciest na rekonštrukciu sa v správe VUC o rekonštrukcii tejto cesty nepíše už vôbec nič.
    Svetlé zajtrajšky sú tatáááám.

  6. 6
    Cesta says:

    VUC by mal vydávať komplexné správy. Na trnavskyhlas a mytrnava boli správy 3.7., resp. 10.7. o rekonštrukcii piatich úsekov ciest v roku 2019 a táto tam nebola. Zaváňa to komunikačným amaterizmom.

  7. 7
    Peter says:

    Chcel by som sa spýtať, či kompetentný sa boli pozrieť na výstavbu cesty do Suchej. Ešte nie je cesta dokončená a už sa drolí krajnica. Koho napadlo 30cm od krajnice vykopať 40-50cm odvodňovací járok? Pri najmenšej kolízii alebo pri napadnutí snehu nebude vidieť járok a vodič padne do tohto járku a odtrhne si nápravu. Veľa sa rozprávalo. že stromy pri ceste predstavujú nebezpečenstvo a tu niekto vykope po celej dĺžke cesty v oboch smeroch 40-50 cm járok. Doporučil by som pánovi Viskupičovi sa tam ísť pozrieť.

    • 7.1
      RTG says:

      Tým hlbokým jarkom tu už niekto dal aj priliehavý názov. Vražedné Jarky. Výmysel skutočného dopravného analfabeta. Za toto by sa mal odobrať univerzitný diplom alebo licencia!!!
      Taktiež nie je jasné, prečo sa čaká na vodorovné dopravné značenie, keďže sa tam aktuálne nič nedeje. Na ceste chýbajú biele čiary, počas zhoršenej viditeľnosti je nebezpečná.

    • 7.2
      Náprava says:

      Tam sa nebudú trhať len nápravy. Tam sa budú autá prevracať na bok, prípadne na strechu. Niektorí tam jazdia ako odtrhnutí z reťaze, takže je to len otázkou času.

    • 7.3
      70 km/h says:

      Po tejto rekonštrukcii bude vhodné dať rýchlosť 70 km/h na celý rekonštruovaný úsek.
      Bude to primerané.

      • 7.3.1
        Peter says:

        Tie Vražedné járky hotová katastrofa. Dopadne to tak ako dnešná dopravná nehoda pri Nitre. Pri kolízii sa nebudete mať kam vyhnúť a spadnete do hlbokého járku. ako ten autobus a je hotová tragédia. Kompetentný by sa mali ísť pozrieť na tú cestu do Suchej. Tomu kto to navrhol nie zobrať diplom ale zavrieť do basy za ohrozenie života. Pán Viskupič na otázky okolo cesty nereaguje. Hlavná vec, že si spravia čiarku a vodiči nech sa pozabíjajú.

        • 7.3.1.1
          reko says:

          Najsmutnejšie je to, že na našich cestách sa čaká na nehody, havárie, katastrofy, až potom sa robia nápravné opatrenia. Na ceste do Špačiniec to tiež dlhé roky smrdelo. Až po nahustení dopravných nehôd tam znížili rýchlosť. Dovtedy vyčkávali, napriek tomu, že pravdepodobnosť nehôd bola evidentne vysoká.
          Na ceste do Suchej to s blížiacim zimným obdobím tiež
          smrdí. Cesta je po rekonštrukcii asi naozaj na rýchlosť 70 km/h, pri odbočke do poľa aj na 50 km/h.

  8. 8
    Starý says:

    Po tých jarkoch budú jazdiť cyklisti. Vraj je to náhrada za mnoho rokov sľubovanu cyklotrasu. Pevné verím, že to tak nezostane, ale v Absurdistane je možné všetko.

Napíš komentár

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.