reklama

Radnica hľadá poskytovateľa mestskej autobusovej dopravy na desať rokov za vyše 24 miliónov eur bez DPH

*AKTUALIZOVANÉ

Radnica zverejnila súťažné podklady tendra na poskytovanie Mestskej autobusovej dopravy (MAD) v Trnave na obdobie desiatich rokov.

Mesto Trnava vyhlásilo verejnú súťaž na zabezpečenie mestskej autobusovej dopravy za určené základné cestovné podľa potrieb dopravnej obslužnosti mesta Trnava.

Zmluvu s prípadným víťazným dopravcom chce radnica podpísať na 10 rokov. Predpokladaná hodnota zákazky je 24 380 000 eur bez DPH.

Táto hodnota je stanovená z plnení predchádzajúcich rokov na sumu 2,12 € za 1 vozokilometer.

Mesto odhaduje, že za desať rokov bude realizovaných 11,35 milióna vozokilometrov.

Ilustračné foto

Predmetom zákazky je aj možná opcia, ktorá zahŕňa možnosť uzatvorenia zmluvy aj zo strany obce Biely Kostol. „Neuzatvorenie zmluvy zo strany obce Biely Kostol však nebude mať žiadny dopad na verejné obstarávanie realizované mestom Trnava,“ približuje sa v súťažných podkladoch.

Mesto Trnava bude aj naďalej požadovať poskytovanie mestskej autobusovej dopravy na 13 linkách, ktoré pozostávajú zo šiestich nosných, štyroch doplnkových a troch školských liniek.

Z dôvodu, že 6 nosných liniek je najviac využívaných a teda generuje väčší podiel príjmov, sa mesto rozhodlo, že zákazku nerozdelí na časti. Uchádzači teda musia predložiť ponuku na celý predmet zákazky, teda na poskytovanie služby na všetkých linkách, aj tých menej výnosných, či dokonca stratových..

„Na strane verejného obstarávateľa existuje obava, že súťaž by sa v prípade rozdelenia na časti zo strany uchádzačov sústredila na získanie práva na prevádzku iba nosných liniek. Pričom mesto Trnava musí zabezpečovať verejnú osobnú dopravu vo všetkých častiach mesta, aj v tých, ktoré sú menej intenzívne využívané, a tým aj menej výnosné, čo sa týka príjmov z cestovného a celkovej efektivity pri nutnosti celoročnej prevádzky. Výnosy z cestovného nepokrývajú náklady na celú prevádzku MAD. Rozdelenie zákazky na časti by spôsobilo, že o niektoré linky (väčšinu) by uchádzači nemuseli mať záujem a ponuky by predložili len na ‚nosné‘ linky,“ vysvetľuje mesto Trnava.

Dôvodom na vyhlásenie verejnej súťaže v tejto forme je aj skutočnosť, že po rozdelení siete MAD a pri fungovaní viacerých dopravcov by bolo nutné vybudovať akési dispečerské centrum.

„Náklady na takéto centrum by presiahli rozpočtové možnosti verejného obstarávateľa, ktoré sú už dnes obmedzené. Tieto náklady by museli zahŕňať náklady na prácu niekoľkých vysokokvalifikovaných osôb, náklady na informačné systémy slúžiace na monitoring, clearing a vykazovanie výkonov viacerých dopravcov, náklady na zabezpečenie clearingového pracoviska a podobne,“ zdôrazňuje trnavská radnica.

Lehotu na predkladanie ponúk uchádzačov stanovilo mesto do 2. júna 2019, otváranie ponúk má prebehnúť o deň neskôr.

Ulož ako PDF
Napísal 9. apríla 2019 8:37. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

11 komentárov pre “Radnica hľadá poskytovateľa mestskej autobusovej dopravy na desať rokov za vyše 24 miliónov eur bez DPH”

  1. 1
    biznis says:

    Počas rozpravy predkladateľ materiálu, viceprimátor Tibor Pekarčík, pripomenul, že na základe nových a čerstvých skutočností je potrebné navýšiť čiastku pre spoločnosť Arriva ako úhradu za Mestskú autobusovú dopravu v roku 2018 z predpokladanej sumy 1,3 na 1,5 milióna eur.
    Arriva plánuje navýšené prostriedky investovať do vyšších platov pre vodičov a opráv autobusov. Darček 200.000 € .
    http://www.trnava-live.sk/2017/12/12/poslanci-schvalili-navrh-rozpoctu-na-rok-2018/
    Na 10 rokov bude darček 200.000 € x 10 = 2.000.000 €
    Už sa nebudú zvyšovať platy a opravy :):):)
    Nevadí do Grazu sa poslalo 500. 000 €
    No a čo ? Biznis model LTT.

  2. 2
    natare says:

    A autobusy viac nechodia ako chodia. A ráno ani nehovorím, idú len pre tých čo cestujú do Blavy. Ja nepotrebujem byť v práci o 6,30 ani o 7,30. Som asi jediný trnavčan, čo chodí do práce na 7,00 hod.

  3. 3
    viktor says:

    Dlho mesto odmietalo zmeny v autobusovej doprave, lebo bola zmluva s Americkou. Keď už končí (dokonca už predĺžená), tak vypíšu také výberko, že ostane všetko po starom…

  4. 4
    Parva Roma says:

    Doteraz stačilo 1,5 milióna ročne. Súťaž sa vypisuje na 2,4 milióna na rok +- pri nezmenených výkonoch. Nerozumiem…

  5. 5
    maxim says:

    Predpokladaná hodnota zákazky bola vyčíslená na 24,3 milióna eur bez DPH.
    https://www.trnavskyhlas.sk/c/26090-trnava-vypisala-sutaz-na-prevadzkovatela-hromadnej-dopravy-v-meste.htm

    Tak s alebo bez DPH? To je 5 miliónov rozdiel…

    • 5.1

      Máte pravdu, tá suma má byť správne bez DPH. Údaj sme opravili a aktualizovali.

    • 5.2
      LL.M. says:

      Tá karta Trnavčana by sa tiež zišla na selekciu cestujúcich. Rasť Mráz o nej hovoril pred 10 rokmi. Nepodarilo sa a teraz keď sa všetko minulo na alternatívnu prepravu, ostali nám len oči pre plač a doprava vyriešená, vzdialená budúcnosť. A tá DPH to je len 20% csny to si nikto ani nevšimne, také drobné na kávu,

  6. 6
    asperg says:

    pri tak malom rocnom objeme trzieb by na tuto sluzbu postacovali aj miestne taxisluzby, a by ste videli tu uctu k prepravovanym!!!!

    • 6.1
      Amater says:

      Je fakt vidieť plný autobus je ako vidieť fatamorgánu na severnom póle. Možno by stálo za to prediskutovať s odborníkmi prepravu cestujúcich menšími autobusmi, doplniť to mikrobusmi a osobné autá používať ako luxus službu so zastavením kde požaduje zákazník. Riešenie by bolo dať zastávky hromadnej dopravy do počítačového systému a regulovať dopravu podľa potreby, ako sa o to snažia v niektorých mestách. V tomto smere sú naďalej v San Francisco. Tento spôsob nenúti prevádzkovateľa vymýšľať niečo nové.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.