reklama

Trnavu a Hrnčiarovce nad Parnou spojí v budúcnosti spoločná cesta určená pre chodcov a cyklistov

Trnavu a Hrnčiarovce nad Parnou spojí v budúcnosti chodník určený pre chodcov a cesta pre cyklistov. Aktuálne hľadá mesto dodávateľa projektovej dokumentácie úseku od okružnej križovatky ulíc Bratislavská – Strojárenská po Hrnčiarovce nad Parnou.

Mesto si v prvej fáze nechá vypracovať grafický koncept, geodetické zameranie územia a projektovú dokumentáciu pre územné aj stavebné rozhodnutie s podrobnosťou realizačného projektu. Už v minulosti mestský úrad vypracoval štúdiu tohto zámeru.

Vypracované projekty chce mať mesto k dispozícii približne na konci leta tohto roka.

Nová cesta pre cyklistov a chodník pre chodcov budú situované v trase súčasného poškodeného chodníka, vedúceho neďaleko oplotenia areálu Johns Manville, ktorý je v nevyhovujúcom stave, popraskaný, zarastený zeleňou, miestami prepadnutý a v určitých úsekoch úplne absentuje.

“Túto trasu využíva každodenne veľké množstvo obyvateľov z obce Hrnčiarovce nad Parnou, ktorí dochádzajú či už za prácou, školou, alebo inou vybavenosťou do krajského mesta Trnava,” konštatuje Mesto Trnava.


Štúdia projektu so zakreslením budúcej cesty pre cyklistov a chodcov (pre zväčšenie klikni na obrázok)

Zdroj: Mesto Trnava

Navrhovaná cesta pre chodcov a cyklistov prechádza katastrami mesta Trnava a obce Hrnčiarovce nad Parnou.

Mesto si nechá vypracovať grafický koncept na celú trasu spoločného chodníka a cyklochodníka z Trnavy až po Hrnčiarovce, s odhadovanou dĺžkou 900 metrov.

Po odsúhlasení vypracovaného grafického konceptu dodávateľ, ktorý vzíde z verejnej súťaže, vypracuje projektovú dokumentáciu len pre úsek nachádzajúci sa v katastri mesta s dĺžkou necelých 500 metrov.

Chodník pre peších má byť široký 1,5 metra, cesta pre cyklistov je navrhnutá so šírkou 2,5 metra. Komunikácia sa nachádza na pozemkoch mesta, štátu a Slovenskej správy ciest.

V katastri mesta bude spoločná cestička pre chodcov a cyklistov umiestnená od okružnej križovatky v smere do Hrnčiaroviec nad Parnou po pravej strane, pokračuje v súbehu s oplotením Johns Manville a končí ešte pred prístupovou cestou k Ústavu na výkon trestu odňatia slobody Hrnčiarovce nad Parnou – oproti odbočke k reštaurácii Na mlyne, ku ktorej sa plánuje vybudovať priechod pre chodcov a cyklistov.

V katastri Hrnčiaroviec nad Parnou bude trasa pokračovať cez prístupovú cestu k ústavu na výkon trestu. Chodník sa napojí na jestvujúcu trasu chodníka popri ceste, cyklocesta bude trasovaná popri okraji poľa až po poľnú cestu pri potoku Parná, smerujúcu k trnavským rybníkom, na ktorú sa napojí.

Na druhú stranu, cez cestu I/61, bude riešený priechod pre chodcov a cyklistov. Do obce Hrnčiarovce nad Parnou sa chodci a cyklisti dostanú ponad potok Parná novovybudovanou lávkou so šírkou 3,5 metra na Mostovú ulicu.

Súčasťou projektu spoločnej komunikácie pre chodcov a cyklistov bude riešenie verejnej zelene vo forme výsadby hygienických a estetických vegetačných plôch, ktoré budú zároveň plniť funkciu sprievodnej zelene chodníka a cyklochodníka ako je napríklad stomoradie či živý plot.

Projekt bude riešiť aj nasvietenie komunikácie systémom LED osvetlenia.

MAPA:

Ulož ako PDF
Napísal 9. mája 2019 13:20. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

31 komentárov pre “Trnavu a Hrnčiarovce nad Parnou spojí v budúcnosti spoločná cesta určená pre chodcov a cyklistov”

  1. 1
    južný obchvat says:

    Občania konečne sme sa dočkali 1. etapy Južného obchvatu ! Hurá !
    Nebude sa po ňom chodiť s autami, kamiónmi, náklaďákmi, MHD ale na kolobežkách, bicykloch, trojkolkách a hlavne čo je najdôležitejšie peši.
    Domorodci s Hrnčiaroviec s kvetmi – tulipánmi a transparentami za Lepší kinder manažement sa nahrnú ku kruhovke a potom …. Nič … koniec vizualizácie.
    Ďalej táto úžasna sláva nepokračuje
    Chodník od nikiaľ nikam – blahoželáme.
    Doprava je týmto na 100 rokov v Trnave vyriešená.

  2. 2
    dr.house says:

    Tie vyfukove plyny ti zrejme narusili psychiku. Odporucam si ist dat komplexne vysetrit hlavu.

  3. 3
    GHN says:

    Neboj.
    Na kruháči bude známy hashtag. Stretnutie blízkych energií v centre kruháča všetkých naplní pozitívnym energetickým nábojom, ktorý sa využije pri budovanie svetlých zajtrajškov.

  4. 4
    Jiří says:

    Vzhľadom na susedstvo univerzity na prevýchovu občanov voličov navrhujem dielo nazvať cyklotrasa Jiřiho Kájinka.

  5. 5
    Obcan says:

    „Túto trasu využíva každodenne veľké množstvo obyvateľov z obce Hrnčiarovce nad Parnou, ktorí dochádzajú či už za prácou, školou, alebo inou vybavenosťou do krajského mesta Trnava,“
    Preco ma Trnava zo svojho rozpoctu realizovat nieco co potrebuju Hrnciarovce?Chceli sa osamostatnit,tak nech si gazduju a realizuju projekty pekne zo svojho.

    Mimochodom,cyklochodniky su asi to najdolezitejsie co Trnava potrebuje.Dokedy sa bude ignorovat katastrofalna doprava v celej Trnave?

    • 5.1
      hlava says:

      Áno pre Trnavu sú najdôležitejšie cyklochodníky, cykloveže, haraštagy, polievanie tulipánov, budovanie Dolnej brány, zahusťovanie sídlisk a fotografie vlastnej hlavy.
      To chceme !

    • 5.2

      lebo kataster hrnciarociec bol az po slovnaft ,takze podielove dane vsetkych fabrik mali ist do rozpoctu hrnciaroviec a nie trnavy…..
      A to su uz ine palky ako jeden chdnik ,po ktorom denne chodia trnavcania do kamenaca a do basy….

  6. 6
    ly says:

    Mňa by zaujímal pojem kedy príde tá budúcnosť.

    Mohol by to byť napr. Svetelný rok (angl. light year, skratka ly) To je vzdialenosť, ktorú by prešiel fotón vo vákuu nekonečne ďaleko od gravitačného alebo magnetického poľa za jeden juliánsky rok (365,25 dní, z ktorých každý má 86 400 sekúnd). Ak je nejaká hviezda vzdialená od Zeme 5 svetelných rokov, znamená to, že jej svetlo príde na Zem za päť rokov.

    Ďalšie jednotky, súvisiace so svetelným rokom, sú svetelný mesiac, svetelný týždeň, svetelný deň, svetelná hodina, svetelná minúta a svetelná sekunda.
    1 ly (svetelný rok) = 9 460 730 472 580 800 m (exaktne)

    To by mohli stihnúť.

    • 6.1
      Timur says:

      Veľmi správne si ly poukázal na termín ,, v BUDÚCNOSTI ,,. Ja by som sa dožadoval toho aby tento pojem bol vyjadrený v jednotke času. To iba pre ľachšiu kontrolu. Ďakujem. O fotóne som viac krát počul, aj prakticky sa používa npr. pri hľadaní dutých priestorov v Cheopsovej piramíde avšak zdá sa mi to príliš abstraktné. Mám obavu aby MZ neskončilo v čakárni MUDr. Okruhlicu a tam rozprava o novom rokovacom poriadku nepokračovala.

  7. 7
    manipulátor says:

    Je to čisto propagandistický manipulačný článok aj zámer s obvyklou dávkou poloprávd. Chodník sa nejde budovať on tam je od čias socíku. Ide sa len opraviť povrch a hrdinsky sa vyhlási za cyklo. Nemá zmysel lebo meria iba 500 metrov. Čiže voziť sa dá iba tam a spať. Nič nespája, nikam nevedie. Je zámerne vybratý úsek bez komplikácii na efekt. Robota pre malé deti.

    Takto sa prezentujú pseudopolitici so snahou zaujať či upútať pozornosť ľudí činnosťami, ktoré nič nenaznačujú o tom, že majú predpoklady vykonávať politickú funkciu. Že rozumejú politike, že poznajú potreby a záujmy ľudí, že majú poňatie o tom, čo majú vlastne v politike robiť, či čo od nich očakáva volič – občan.
    V každom prípade to svedčí o prázdnote politických zámerov takýchto primátorov a komunálných politikov, o neznalosti skutočnej politiky, o sklonoch k zavádzaniu, klamaniu, podvádzaniu občanov. Ide svojím spôsobom aj o podceňovanie občanov, u ktorých sa uchádzajú o priazeň a podporu

    Je tomu tak jednoducho preto, že ľuďom to stačí… Za tridsať rokov od novembra 1989 sa prostredníctvom médií, systému vzdelávania, politickej propagandy, falšovania histórie podarilo tak ohlúpiť ľudí, že politickým a ekonomickým procesom na Slovensku a v jeho okolí v podstate ani nerozumejú. Ani nedokážu pochopiť, ako ich klamú a zavádzajú. Tiež nemajú ani predstavu, ale ani záujem rozmýšľať, ako by sa mala situácia vyvíjať, aby to bolo v ich prospech aj vo vzdialenejšej budúcnosti. Preto nemajú ani zodpovedajúcu predstavu, akí ľudia, teda jednotlivci či strany by ich prítomnosť mohli zlepšiť a do budúcna zabezpečiť istoty pre nich a ich detí.

  8. 8
    Majko says:

    ty si sa pekne skokautoval :))) je zjavne ze opravovat sa nic nejde ale bude sa stavat nanovo! a chodnik sa napoji na ten co uz existuje na bratislavskej pred RM Jet a Begamom takze nie ze nevedie od nikial nikam alebo pojde (raz) z hrncaroviec po kruhovy objazd pri skloplaste a dalej po bratislavskej.
    nepi uz a neopustaj sa.
    len pre poriadek brocku som nevolil a nikdy nebudem lebo je to neschopak ale nehladam a nevidim za kazdym rohom nepriatela.

    • 8.1
      cestár says:

      Si dezorientovaný Majko v texte sa píše : “Nová cesta pre cyklistov a chodník pre chodcov budú situované v trase súčasného poškodeného chodníka” …
      takže manipulátor má pravdu. Never iba tomu čo je na FB. Reálny život je inde.
      Cyklochodník má byť virtuálne 900 m ale bude iba 500 m – to je tá virtuálna realita, manipulácia. Kto si to prečíta ako ty povrchne, alebo iba nadpis uverí že budú svetlé zajtrajšky a o to mu ide.

      • 8.1.1
        Majko says:

        Chodník pre peších má byť široký 1,5 metra, cesta pre cyklistov je navrhnutá so šírkou 2,5 metra.
        Chces mi povedat ze ten teraz chodnik co tam je ma 4 metre sirku?. Idu to urobit cele odznova. Budu tam tahat aj elektriku pre osvetlenie.

        Ten zbytok co nespravi mesto si urobi obec alebo Kraj, to bude na nich. Niekto nech zacne.

  9. 9
    vsimacik says:

    Starosta Hrnciaroviec rozsiril a dal natiahnut novy koberec od odbocky do Boge az po Hrnciarovce, rsp. po Parnu – on si svoju ulohu splnil.
    Este by nebolo zle upravit povrch pri odbocke z chodnika k Parnej – tam je to na zabitie pre cyklo a aj chodcov…
    Kazdopadne pre mna a moju rodinu a urcite aj vela ludi tato rekonstrukcia ma obrovsky vyznam, nakolko sme si ju priali mnoho rokov.
    Dany usek chodnika bol v dezolatnom stave uz od revolucie a nikto s tym nic nespravil.

    • 9.1
      Tomas says:

      Tesim sa z planov budovat dalsi cyklochodnik. V spickach je kruhac plny aut , ludia dochadzajuci za pracou budu mat okrem auta aj inu moznost dopravy. Cyklisti s detmi sa po nom dostanu bezpecne k Parnej a do Kamenaca. Verim ze novy cyklochodnik bude vyuzity. Drzim palce.

  10. 10
    Tomi says:

    Dúfam, že ako pri každom projekte pána primátora vyrúbu, všetky stromy v širokom okolí, nech sa nám zas o niečo lepšie dýcha….

  11. 11
    Jedna radosť says:

    Keďže je mesto už preplnené cyklochodníkmi, na niektorých uliciach aj obojstranne, napríklad Špačinská, Saleziánska, Spartakovská, Bučianska, Hospodárska, Cukrová, Tamaškovičova, atď, je úplne logické, že treba túto hustú sieť pripojiť na okolité obce. Trnavčania dochádzajúci za prácou do okolitých obcí musia mať istotu bezpečnej dopravy!!!
    Na rade by mali byť cyklochodníky do Špačiniec, Bučian, Krupej, Šelpíc, Zvončína, Ružindola, Zelenča, Zavara, Malženíc. Mohlo by sa to do jarmoku stihnúť, ide to jedna radosť.

  12. 12
    Vrtuľa says:

    Zvláštne, že sa tu ešte nevie nič o cyklovrtuľníkoch, resp. cyklovírnikoch. Sú to trojkolky s Vrtuľou. Pri štarte im pomáha akubatéria. Pri dosiahnutí letovej výšky sa podľa veterných pomerov môže vysunúť druhá Vrtuľa, ktorá slúži na dobitie akubatérie, niečo ako veterná elektráreň.
    🙊😬😂
    Čo tak zdieľané cyklovírniky ??? 🚁🚁🚁

    • 12.1
      Timur says:

      Na rádiu Vlna hovorili niečo o zdieľanej ŽUVAČKE, aj tri dni kolovala v triede. Osobne si myslím že tie vírniky v Trnave už určite boli, len sa nezachovali záznamy. Len vtedy neboli ešte zabezpečené padáky, preto to má jedna generácia také domotané.

    • 12.2
      NR says:

      S cyklovírnikmi veruže Nitre vzorom nebudeme. Skôr to bude naopak, budeme im pozerať na chrbát.

      • 12.2.1
        Kroky says:

        Nitrančania už na vírnikoch začínajú lietať, testujú ich.
        Veľa nechýba a budú môcť začať aj s pedálovou verziou. Zatiaľ nie je v tejto verzii zvládnutý štart, ten je zatiaľ s pomocným elektromotorom. Ešte treba doriešiť pristávanie, niekoľkokrát sa stalo, že pri pristávaní praskla predná galuska.
        Vývoj však ide vpred míľovými krokmi, dá sa povedať že niekde aj míľovými cyklokrokmi.

  13. 13
    propaganda says:

    Táto bezvýznamná investícia je vyhlasená ako svetlo sveta budúcnosti dopravy.
    Politbyro propagandy pracuje.
    V skutočnosti je to len kšeftík pre CS. Na rovine opraviť starý chodník je robota pre škôlkárov. Éčka sa budú točiť.
    Doprava bude kolabovať ďalej.

  14. 14
    teátro says:

    Cyklochodníky a bicykle v doprave samozrejme nič nevyriešia.
    Je to len módny trend a PR, teátro, vymývanie mozgov..
    Bikesharing má aktuálne registrovaných 650 ľudí. Toje až 1% obyvateĺov Trnavy.
    Čo je pripravené pre tých ostatných 99% ?
    Prosím o odbornú odpoveď.

    • 14.1
      Parva Roma says:

      Od tých 650 odpočítaj pár desiatok mimotrnavských používateľov.

      • 14.1.1
        Trend says:

        Mimotrnavski takisto zahustuju dopravu. Kazdy clovek co necha doma auto a ide pesi alebo na biku je len dobre pre dopravu.

    • 14.2
      Tomas says:

      Bicykle a cyklochodniky urcite zlepsia situaciu v doprave. Ak je pravda ze sa zaregistrovalo 650 ludi, je to pekne cislo.Aj keby sa uz dalsi nepridali. Predstav si 650 aut zaparkovanych v rade na ulici. Tie tam teraz nie su, pretoze si tito ludia poziciavaju bicycle. :-) Fandim podpore bicyklovania v TT.

      • 14.2.1
        Timur says:

        To musíš pozrieť kto na tých bicykloch jazdí, študenti z VŠ , mladý 15 ročný , takže tie úvahy riadne zredukuj. Je to fajn sem tam si pomôcť urýchliť presun, ale zabezpečenie pravidelnej hromadnej dopravy je o niečom inom. V Amsterdame je tradícia využívania bicyklov mnoho rokov budovaná , teraz 10 rokov dozadu pribudli aj kolieskové korčule a hromadná doprava tam funguje , určite lepšie ako v Trnave. Klimatické podmienky nedovoľujú 4 mesiace dostatočne využívať alternatívnu dopravu. Takže sny o 650 autách zaparkovaných v rade na ulici je len pokus dezinformovať občanov bez reálneho podkladu.

      • 14.2.2
        AntiDemagógia says:

        Tomas-ko, ty by si mohol ísť za plateného demagóga.
        Ako si prišiel na to, že tých 650 registrovaných odloží auto? Sám, alebo ti pri myslení niekto pomáhal?
        Čo keď odložili vlastný bicykel, alebo nejdú pešo, alebo sa nevezú v autobuse, alebo prišli z vlaku a nesadnú do taxíka. Dôvodov môže byť veľmi veľa.
        Veľa registrovaných je z radov študentov, ktorí na ten bicykel nasadnú v piatok a v nedeľu keď cestujú.
        Zo 650 registrovaných cyklistov identifikovať 650 ušetrených áut, tak to je silná káva. Nabudúce s tým choď fasabúkovi, tam to žerú. Tu nie.

  15. 15
    status says:

    Mám veľké obavy o Muža na radnici – pozrite si jeho posledné statusy :

    č.1 ZDIEĽANÉ ARBORIA BAJKY – najal si profi fotografa a vytvorili gýčové zátišie so zapadajúcim slnkom a bicyklom. V pozadí ete chýba plošina pre kačice.
    Aké dojímavé a romantické.

    č.2 PRÍRASTOK DO RODINY – aj vy vypovažujete bicykel za svoju rodinu ?
    My sme asi zápecníci u nás je to mama, tato, brat, babka, strýco, deti

    Je to horšie ako sme si mysleli.

  16. 16
    Zbytočné vzrúšo says:

    V nadpise sa píše, že “…v budúcnosti”.
    Ďalej v texte sa uvádza, že: “Mesto si v prvej fáze nechá vypracovať grafický koncept”.

    Takže klídek.

    S najväčšou pravdepodobnosťou sa jedná sa o pokračujúcu šuflíkovú story.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.