reklama

Podnikatelia v cestovnom ruchu urobili ďalší krok smerujúci k založeniu spoločnej organizácie

My, podnikatelia v odvetví cestovného ruchu, na základe záverov odborného worskhopu TRNAVA | DESTINÁCIA CESTOVNÉHO RUCHU 2011 realizovaného v utorok 24. mája 2011 v hoteli Holiday Inn v Trnave a rovnako s prihliadnutím na prvé stretnutie sformovanej záujmovej skupiny podnikateľov v cestovnom ruchu dňa 1. júna 2011 v hoteli IMPIQ v Trnave, si dovoľujeme formulovať nasledujúce komuniké:

Záujmom reprezentatívnej vzorky podnikateľov v cestovnom ruchu v Trnave je dlhodobo sa podieľať na maximalizovaní svojich výnosov pochádzajúcich z podnikateľských aktivít v cestovnom ruchu. Tieto výnosy priamo definujú zvyšovanie príjmov mesta Trnava na základe výberu daní a zvyšovania zamestnanosti občanov, a teda nesú významný vplyv na ekonomickú prosperitu mesta a jeho občanov.

Základným predpokladom maximalizácie výnosov v cestovnom ruchu je dlhodobé a cieľavedomé profilovanie regiónu mesta TRNAVA ako atraktívnej a magnetickej značky v cestovnom ruchu rovnako v oblasti domáceho cestovného ruchu ako aj aktívneho zahraničného cestovného ruchu. Konkurencieschopná značka destinácie môže však vzniknúť len na pozadí spájania sa jednotlivých subjektov v cestovnom ruchu v rámci destinácie a vytvárania spotrebiteľsky atraktívnych produktov cestovného ruchu. Až následný, profesionálny a trendy vyspelých krajín kopírujúci marketing produktov reprezentovaných značkou TRNAVA nesie potenciál pre zmenu pomerov v cestovnom ruchu v našom regióne.

Mestská veža

Ilustračné foto

Ideu spájania subjektov cestovného ruchu, subjektov podnikateľského, ale aj verejného sektora vyjadruje a upravuje Zákon č. 91/2010 Z.z. o podpore cestovného ruchu. Vzhľadom na jeho znenie je našou vôľou aktivizovať podnikateľov v trnavskom regióne a rovnako mestské zastupiteľstvo v Trnave k vytvoreniu OBLASTNEJ ORGANIZÁCIE DESTINAČNÉHO MANAŽMENTU k termínu 1.9.2011. Vzhľadom na uvedomenie si nezastupiteľnej úlohy podnikateľov v procese zakladania tohto druhu organizácie a na nenahraditeľnú úlohu podnikateľov v procese tvorby produktov cestovného ruchu sme sa uzniesli na tom, že v období od 1. júna 2011 do 1. septembra 2011 budeme spolu s odbornými konzultantmi realizovať všetky fundamentálne kroky smerujúce k založeniu profesionálnej organizácie destinačného manažmentu (DMO), ktorá by sa vyznačovala trvalou udržateľnosťou, líderským postavením v oblasti marketingu destinácie regiónu Trnava a napokon reálnym vplyvom na výkonnosť odvetvia cestovného ruchu v trnavskom, príp. širšom regióne.

Základnými krokmi rozumieme nasledovné:

1. Definovanie územnej pôsobnosti organizácie destinačného manažmentu

2. Vytvorenie reálnych produktových línií pre región Trnavy, príp. širší región s dôrazom na poznávací, kultúrny, sakrálny cestovný ruch, kongresový cestovný ruch, vidiecky cestovný ruch a agroturizmus (gastronómia a enológia), pešiu turistiku, cykloturistiku, vodné a iné športy

3. Identifikácia primárnych zdrojových trhov pre región

4. Príprava základného plánu marketingových operácií oblastnej organizácie destinačného manažmentu na roky 2011 a 2012

5. Príprava základnej podoby organizačnej štruktúry novej organizácie destinačného manažmentu, návrhov jej rozpočtu, modelácie príspevkov podnikateľov, štátu a rozpočtov municipalít na roky 2011 a 2012

6. Príprava konceptu tlačovej konferencie v septembri 2011 zameranej na prezentáciu novozaloženej riadiacej a marketingovej centrály pre turizmus regiónu a inovatívneho prístupu k tvorbe produktov cestovného ruchu

Realizáciu týchto krokov, ktoré sú zároveň našimi strategickými cieľmi definujeme obdobím od 1. júna 2011 do 1. septembra 2011 a financovanie prác spojenými s vyššie uvedenými cieľmi práce budeme realizovať samostatne.

V Trnave 1. júna 2011
Skupina podnikateľov v cestovnom ruchu

Ulož ako PDF
Napísal 3. júna 2011 9:35. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama reklama

NAJNOVŠIE ČLÁNKY

reklama

reklama reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.