Ako má vyzerať nový most pri Bernolákovej bráne? Pozrite si vizualizácie
Premostenie Trnávky pri Bernolákovej bráne je už niekoľko dní minulosťou. Na mieste pôvodného mosta postavia nový.
Mesto Trnava si nechalo vypracovať vizualizácie, ktoré ukazujú, ako bude nový most na križovatke ulíc Radlinského – Hospodárska – Študentská v skutočnosti vyzerať.
Najpodstatnejšou zmenou z pohľadu dopravy je rozšírenie počtu jazdných pruhov z pôvodných dvoch na tri.
Otázkou podľa primátora Petra Bročku zostáva použitie povrchu komunikácie.
“V hre sú teoreticky dve úpravy povrchu. Pôvodný projekt počíta s asfaltobetónom. Možné je použiť aj historizujúcu dlažbu,” uviedol dnes Bročka na svojom oficiálnom facebookovskom profile.
Dôvodom na rozhodnutie mestskej samosprávy pustiť sa do náročnej rekonštrukcie mosta na Radlinského ulici bol jeho zlý technický stav. Na tento účel získalo mesto Trnava dotáciu z rezervného fondu vlády Slovenskej republiky vo výške 500 000 eur.
Celkové náklady na základe pospísanej zmluvy majú dosiahnuť 887-tisíc eur.
Stavebné práce by mali definitívne ukončiť v polovici októbra 2015, avšak most by mal byť pre dopravu prejazdný už 12. septembra.
Vizualizácie (zdroj: mesto Trnava):
Do stareho mesta jednoznacne dlazbu.
Niet o com.
…ibaže: ďalšia vzorka “historizujúcej” dlažby.
Pomaly ale isto sa z centra stáva jeden veľký dlažbový vzorkovník. Od čias úprav na Kapitulskej sa to teda riadne zmenilo v tejto ne-koncepcii. Každá akcia s výmenou povrchu vozovky či chodníka ma íný dizajn a prevedenie. Žeby na to mesto nemalo žiadnu….parón za výraz – koncepciu ?
A inak – na ktorú históriu Trnavy, či v Trnave by mala táto vzorka nadväzovať ? Veď tu taká nikdy nebola…
A na druhej strane – veľmi nepraktické ! Jednak – prvá rozkopávka tento pneumatikový raster rozbije. Úž len ten nástrek na dlažbu bude radosť. A na druhej strane – to zaťaženie vozidlami – osobnými i nákladnými. Veľmi opatrný by som bol s dlažbou….a celou skladbou vozovky.
Úplný súhlas. Tu nejde len o “výber povrchu” ale menila by sa tým skladba vrstiev vozovky. V čase keď je projekt spracovaný, dodávateľ vysúťažený, zmluva podpísaná sa ide robiť anketa o povrch vozovky. Čo prípadná zmena spraví s cenou? A čo transparentnosť pri súťažiach za ktorú primátor ešte ako aktivista bojoval? Ale veď treba sa historicky znemožniť.
a keď na to v zime nabehnú pluhy, to bude inak doničené
Dúfam, že sa takejto obnovy dočkáme aj pri cukrovare, pretože tam by sa ten ľavý odbočovací pruh velmi zišiel…
Dlazba na cestu (hlavne taku frekventovanu) urcite nepatri. V zime sa na tom budu auta smykat a pri prvom odhrnani to pluh ponici. Velmi neprakticke riesenie. Dufam, ze to neprejde. Na cesty patria ine povrchy
Konečne kamenná dlažba a nie betónová alebo nebodaj ssfalt. Do hist. centra patrí kultivovaný povrch. Toto malo byť aj na Horných baštách.
To nie je žiadny historický most, ani cesta, to je prielom hradieb z 30. rokov a preto i cesta vtedy vznikla. Je pravdou, že pôvodne bola na moste dlažba, ale iba niečo cez 20 rokov, potom však praktickejší asfalt. Ak však budeme uvažovať, čo má byť za bránou, smerom do centra, tak to už asi dlažbu. Ale to sa radšej spýtajte pamiatkárov, tí už majú dávnejšie vypracovanú štúdiu pre celé mesto.
Nemal sa tam náhodou zmestiť aj cyklochodník? Ten by išiel z Divadelnej ulice popri Františkánskom kostole a neskoršie by nadväzoval na cyklochodník na Študentskej ulici, ktorý sa tiež plánuje. Tak to je aspoň zakreslené v koncepcii mestkých cyklotrás
tak, tak a zabudol si na promenádu. Tá vizualizácia je asi niečo také narýchlo.
bože bože.. kolko betonu a asfaltu. ja by som to zahrnul a vysadil breh Trnavky narcismi. a uplne by stacil dreveny lanovy most pre pesich a cyklistov. ved do centra auta aj tak nepatria. a cisto z historickeho hladiska som za prasne cesty. tie tu boli davno pred kockami.
Ľudia, hocičo, len nie dlažba. Zle sa po nej chodí, kočíkom a vozíkom zapadajú medzi kocky kolesá, jazda bicyklom po kockách je za trest, pri mokrej vozovke zvýšené riziko havárií a kolízií z dôvodu nižšieho koeficientu trenia a teda horšieho priľnutia kolies k vozovke, problémy so zimnou údržbou, pluh kocky doslova vytrháva alebo aspoň naruší ich osadenie a potom i samé vypadnú, atď atď. Pokiaľ ide o domnelú historicitu, tak potom ozaj, prečo nie prašné cesty? Prosím vás ľudia, sentiment nabok, dlažobné kocky na cestách či chodníkoch je pohroma a v živote by som ich nedovolil, neschválil, nech už by boli dôvody pre ich osadenie akokoľvek “historické”.
Co ma kto robit s kocikom alebo vozikom na ceste? :D
to že si nevidel dlažbu ktorá sa aj dnes pokladá, dá sa udržiavať, dá sa po nej chodiť autom, kočíkom, bicyklom ……. neznamená že taká neexistuje
cesta na Vyšehrad
https://goo.gl/vqHmSc
Ale jasné, dajte tam liaty betón, do mesta kráľovského ……….
ja by som bol za kocky ….
Ja som tiez za kočky.