reklama

Ako má vyzerať nový most pri Bernolákovej bráne? Pozrite si vizualizácie

Premostenie Trnávky pri Bernolákovej bráne je už niekoľko dní minulosťou. Na mieste pôvodného mosta postavia nový.

Mesto Trnava si nechalo vypracovať vizualizácie, ktoré ukazujú, ako bude nový most na križovatke ulíc Radlinského – Hospodárska – Študentská v skutočnosti vyzerať.

Najpodstatnejšou zmenou z pohľadu dopravy je rozšírenie počtu jazdných pruhov z pôvodných dvoch na tri.

Otázkou podľa primátora Petra Bročku zostáva použitie povrchu komunikácie.

“V hre sú teoreticky dve úpravy povrchu. Pôvodný projekt počíta s asfaltobetónom. Možné je použiť aj historizujúcu dlažbu,” uviedol dnes Bročka na svojom oficiálnom facebookovskom profile.

Dôvodom na rozhodnutie mestskej samosprávy pustiť sa do náročnej rekonštrukcie mosta na Radlinského ulici bol jeho zlý technický stav. Na tento účel získalo mesto Trnava dotáciu z rezervného fondu vlády Slovenskej republiky vo výške 500 000 eur.

Celkové náklady na základe pospísanej zmluvy majú dosiahnuť 887-tisíc eur.

Stavebné práce by mali definitívne ukončiť v polovici októbra 2015, avšak most by mal byť pre dopravu prejazdný už 12. septembra.

Vizualizácie (zdroj: mesto Trnava):
most-viz-1

most-viz-2

most-viz-3

most-viz-4

most-viz-5

Ulož ako PDF
Napísal 27. mája 2015 13:31. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

16 komentárov pre “Ako má vyzerať nový most pri Bernolákovej bráne? Pozrite si vizualizácie”

  1. 1
    Popo says:

    Do stareho mesta jednoznacne dlazbu.
    Niet o com.

  2. 2
    vlaDyka says:

    …ibaže: ďalšia vzorka “historizujúcej” dlažby.
    Pomaly ale isto sa z centra stáva jeden veľký dlažbový vzorkovník. Od čias úprav na Kapitulskej sa to teda riadne zmenilo v tejto ne-koncepcii. Každá akcia s výmenou povrchu vozovky či chodníka ma íný dizajn a prevedenie. Žeby na to mesto nemalo žiadnu….parón za výraz – koncepciu ?
    A inak – na ktorú históriu Trnavy, či v Trnave by mala táto vzorka nadväzovať ? Veď tu taká nikdy nebola…
    A na druhej strane – veľmi nepraktické ! Jednak – prvá rozkopávka tento pneumatikový raster rozbije. Úž len ten nástrek na dlažbu bude radosť. A na druhej strane – to zaťaženie vozidlami – osobnými i nákladnými. Veľmi opatrný by som bol s dlažbou….a celou skladbou vozovky.

    • 2.1
      Jojo says:

      Úplný súhlas. Tu nejde len o “výber povrchu” ale menila by sa tým skladba vrstiev vozovky. V čase keď je projekt spracovaný, dodávateľ vysúťažený, zmluva podpísaná sa ide robiť anketa o povrch vozovky. Čo prípadná zmena spraví s cenou? A čo transparentnosť pri súťažiach za ktorú primátor ešte ako aktivista bojoval? Ale veď treba sa historicky znemožniť.

    • 2.2
      sTToka says:

      a keď na to v zime nabehnú pluhy, to bude inak doničené

  3. 3
    dana says:

    Dúfam, že sa takejto obnovy dočkáme aj pri cukrovare, pretože tam by sa ten ľavý odbočovací pruh velmi zišiel…

  4. 4
    Debra says:

    Dlazba na cestu (hlavne taku frekventovanu) urcite nepatri. V zime sa na tom budu auta smykat a pri prvom odhrnani to pluh ponici. Velmi neprakticke riesenie. Dufam, ze to neprejde. Na cesty patria ine povrchy

  5. 5
    franta says:

    Konečne kamenná dlažba a nie betónová alebo nebodaj ssfalt. Do hist. centra patrí kultivovaný povrch. Toto malo byť aj na Horných baštách.

  6. 6
    Štefan says:

    To nie je žiadny historický most, ani cesta, to je prielom hradieb z 30. rokov a preto i cesta vtedy vznikla. Je pravdou, že pôvodne bola na moste dlažba, ale iba niečo cez 20 rokov, potom však praktickejší asfalt. Ak však budeme uvažovať, čo má byť za bránou, smerom do centra, tak to už asi dlažbu. Ale to sa radšej spýtajte pamiatkárov, tí už majú dávnejšie vypracovanú štúdiu pre celé mesto.

  7. 7
    Roman says:

    Nemal sa tam náhodou zmestiť aj cyklochodník? Ten by išiel z Divadelnej ulice popri Františkánskom kostole a neskoršie by nadväzoval na cyklochodník na Študentskej ulici, ktorý sa tiež plánuje. Tak to je aspoň zakreslené v koncepcii mestkých cyklotrás

  8. 8
    hej hou says:

    bože bože.. kolko betonu a asfaltu. ja by som to zahrnul a vysadil breh Trnavky narcismi. a uplne by stacil dreveny lanovy most pre pesich a cyklistov. ved do centra auta aj tak nepatria. a cisto z historickeho hladiska som za prasne cesty. tie tu boli davno pred kockami.

  9. 9
    jnk says:

    Ľudia, hocičo, len nie dlažba. Zle sa po nej chodí, kočíkom a vozíkom zapadajú medzi kocky kolesá, jazda bicyklom po kockách je za trest, pri mokrej vozovke zvýšené riziko havárií a kolízií z dôvodu nižšieho koeficientu trenia a teda horšieho priľnutia kolies k vozovke, problémy so zimnou údržbou, pluh kocky doslova vytrháva alebo aspoň naruší ich osadenie a potom i samé vypadnú, atď atď. Pokiaľ ide o domnelú historicitu, tak potom ozaj, prečo nie prašné cesty? Prosím vás ľudia, sentiment nabok, dlažobné kocky na cestách či chodníkoch je pohroma a v živote by som ich nedovolil, neschválil, nech už by boli dôvody pre ich osadenie akokoľvek “historické”.

    • 9.1
      ttocko says:

      Co ma kto robit s kocikom alebo vozikom na ceste? :D

    • 9.2
      palo says:

      to že si nevidel dlažbu ktorá sa aj dnes pokladá, dá sa udržiavať, dá sa po nej chodiť autom, kočíkom, bicyklom ……. neznamená že taká neexistuje
      cesta na Vyšehrad
      https://goo.gl/vqHmSc

      Ale jasné, dajte tam liaty betón, do mesta kráľovského ……….

  10. 10
    danTT says:

    ja by som bol za kocky ….

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.