reklama

Predajca áut chce rozšíriť podnikanie a stavať nový autosalón, mesto žiada o priamy predaj pozemkov

AKTUALIZOVANÉ vo štvrtok 23. júna o 12:39 hod.:

Trnavská spoločnosť Begam plánuje rozšírenie svojich podnikateľských aktivít na Bratislavskej ceste. K autosalónu značky Peugeot so servisom a predajom ojazdených vozidiel chce rozšíriť svoje aktivity o nový autosalón značky Mitsubishi. Pre výstavbu nového autosalónu si vyhliadla protiľahlé územie vo vlastníctve mesta a požiadala radnicu o odkúpenie pozemkov s celkovou rozlohou takmer 4400 metrov štvorcových, keďže súčasné priestorové možnosti firmy sú už nepostačujúce.

Zástupcovia spoločnosti oslovili radnicu so žiadosťou o odkúpenie vo februári 2016.

Z dôvodu viacerých inžinierskych sietí umiestnených na dotknutých pozemkoch, ako sú horúcovod, regulačná stanica plynu, dispečerský kábel a ďalšie, čo znižuje využiteľnosť pozemku, navrhla spoločnosť Begam mestu cenu za odkúpenie pozemkov vo výške 15 eur za meter štvorcový.

Mesto si nechalo vypracovať znalecký posudok, podľa ktorého je všeobecná hodnota pozemku 41,63 eura za meter štvorcový.

bratislavska-begam
Spoločnosť Begam prevádzkuje autosalón značky Peugeot na Bratislavskej ceste (na snímke vľavo), nový autosalón chce postaviť na druhej strane cesty

Reprofoto: Google Street View

Na základe posudku vypracovaného znalcom odporučila majetková komisia mestskému zastupiteľstvu schváliť predaj pozemkov s rozlohou 4371 metrov štvorcových za celkovú cenu 174 840 eur, teda meter štvorcový za 40 eur.

“Navrhnutá cena vychádza z prieskumu trhu kúpnych cien pozemkov v predmetnej lokalite,” konštatuje mesto v dôvodovej správe materiálu o priamom predaji pozemku, o ktorom majú hlasovať poslanci na júnovej schôdzi.

Spoločnosť Begam s odporučenou cenou súhlasí.

Priamy predaj pozemkov má byť realizovaný ako prípad hodný osobitného zreteľa. Na schválenie priameho predaja je potrebná trojpätinová väčšina všetkých poslancov.

Dôvod hodný osobitného zreteľa spočíva podľa mesta v tom, že kupujúci je vlastníkom areálu oproti predávaným pozemkom a predávané časti pozemkov sú z dôvodu zaťaženia inžinierskymi sieťami využiteľné iba na parkovacie plochy a nízku zástavbu.

AKTUALIZÁCIA:

Podľa informácií portálu trnava-live.sk, Mestská rada na svojom zasadnutí rozhodla o tom, že navrhne poslancom stiahnuť tento bod z rokovania najbližšieho MZ a pozemky, o ktoré má záujem spoločnosť Begam, bude predávať mesto nie formou priameho predaja, ale vyhlási verejnú súťaž.

Ulož ako PDF
Napísal 21. júna 2016 12:32. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

11 komentárov pre “Predajca áut chce rozšíriť podnikanie a stavať nový autosalón, mesto žiada o priamy predaj pozemkov”

  1. 1
    J Mravec says:

    Autá, sú zbytočné, nič by som im nepredal . Hlavne autičkáry si neplatia priestrory na parkovanie v rodine majú 2-3 autá a z našich daní sa im skladáme na tento luxus. Pritom na mieste parkoviska by mohla byť vysadená zeleň alebo stáť preliezka pre deti. Len nám ukrajujú z verejného priestranstva a verejných rozpočtov.

    • 1.1
      Zeman says:

      Auta iba Ukrajuju z verejnych rozpoctov? Mas predstavu, ake peniaze pre verejne rozpocty vyrabaju auta a cely tento priemysel? Nic nie je ciernobiele, treba pozerat na plusy aj minusy.
      Tym neobhajujem tento zamer, iba reagujemna poslednu vetu.

      • 1.1.1
        marcela J says:

        Určite menší rozpočet ako to čo do nich korporácie vkladajú .. Ak započítame celý komplex infraštruktúry predražené diaľnice, parkoviská, všetky deštruktívne premrhané prostriedky, ktoré by sa mohli vložiť do sociálnych kultúrnych programov tak ste úplne vedľa. Hlavne všetky tie autá v mestách, mestu nič nepridávajú a špatia architektúru.Len 1% aut tvarom za niečo stojí ináč sa jedná len za plechový odpad a premrhanú ropu a betón namiesto zelene..

    • 1.2
      ja says:

      … ja nejazdím na bicykli a preto neviem prečo by z mojich daní malo mesto platiť cyklochodníky
      … ja nechodím do amfiku a preto neviem prečo sa aj moje dane použili na jeho rekonštrukciu
      … ja mám vlastnú záhradu tak neviem prečo mesto používa moje dane na výsadbu stromov a zelene na sídliskách
      a mohol by som pokračovať do aleluja ty dilino

      • 1.2.1
        marcela J says:

        Ja.. využívam verejnú dopravu.
        Ja.. navštevujem spoločenské a kultúrne podujatia- kiná, divadlá, výstavy.
        Ja.. starám sa o zelené pľúca nášho mesta.
        Ja.. nenarodil som sa na dedineee a mesto vnímam ako svoj domov. Všetky vyššie spomenuté aktivity vytvárajú z mesta kultúrne prostredie a definujú jeho kultúrny, intelektuálny, sociálny, kapitál –
        zato atomobilová lobi Ja..definuje maximálne závislosť na benzíne a rabovanie verejných rozpočtov miest ..asi toľko

        • 1.2.1.1
          TT says:

          Ja chodim autom a hovoris, ze cesty, parkoviska a tak dalej by sa nemali podporovat.
          A preco motom z mojch dani sa maju podporovat tvoja verejna doprava, kina divadla vystavu, cyklochodniky a podobne?
          Niekto kto nema deti ti povie preco robi mesto rekonstrukcie skol a skolok.
          Uz chapes preco je ten tvoj prispevok uplne mimo?

          • 1.2.1.1.1
            zu says:

            tvoj príspevok je úplne mimo a kebyže žiješ v meste tak ináč rozmýšľaš… sedlač..autá sú odpad . verejné prostriedky sa majú používať na kultúrne a sociálne ciele.

    • 1.3
      Šofér says:

      Mravrec, tú preliezku tuším potrebuješ pre seba. Že je to tak? Chcel si to hodiť na deti. Že sa nehanbíš.

  2. 2
    jozo says:

    Ako sú pozemky vedené v uzemnom plane?

  3. 3
    No comment says:

    To co aky priamy predaj??? Co tak otvorena sutaz? cena stavebnych pozemkov sa pohybuje ovela vyssie ako 40 za m2!!! To je kradez…

  4. 4
    ja says:

    Pri schvalovani tejto veci verim ze kompetentni ludia budu mysliet na to ze Bratislavska cesta by sa mohla v buducnosti rozsirit na stvorpruh.

Napíš komentár

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.