reklama

For those who revel in the thrill of gambling, the article provides an enticing overview of 1Win, an online casino that seems to cater to every whim of the enthusiast. From the vast selection of games, including slots, poker, and roulette, to the adrenaline-pumping sports and esports betting options, it's a gambler's paradise. The convenience of swift deposits and withdrawals adds to the allure, ensuring that the action never stops. The welcome bonus, a whopping 500% on the first deposit, is a cherry on top, significantly enhancing the betting power right from the start. 1win Casino stands out not just for its game variety but for its commitment to security, backed by a Curacao license. This combination of entertainment, convenience, and trustworthiness makes it a standout choice for seasoned players looking for a new arena to test their luck and strategy.

J'ai récemment lu un article sur Cheri Casino et, en tant que novice dans le monde du jeu en ligne, j'ai trouvé cela très instructif. Le processus d'inscription semble simple et sécurisé, nécessitant des informations vérifiables, ce qui me rassure quant à la protection de mes données personnelles. Ce qui m'attire particulièrement, c'est la variété des jeux proposés. Savoir que je peux choisir parmi plus de 800 jeux, y compris des machines à sous et des jeux de table, rend ce casino particulièrement tentant. cheri-casino.fr mentionne aussi la compatibilité mobile, ce qui est un grand plus pour moi car j'utilise souvent mon smartphone pour me divertir. Les promotions hebdomadaires et le bonus de bienvenue sont attrayants, bien que je doive admettre que je suis un peu intimidé par les exigences de pari. Cependant, l'article a éveillé mon intérêt et m'a donné envie d'explorer davantage le monde des casinos en ligne.

Having no prior experience with online betting, I was intrigued by the review of 4rabet. The platform's emphasis on being user-friendly and offering a variety of betting options makes it seem like a welcoming place for beginners like myself. The fact that it caters specifically to the Indian audience, with a focus on cricket, adds a local flavor that I appreciate. The review also touches on the app's extensive sports selection and casino games, which suggests that there's plenty to explore beyond just betting on sports. What's more, the mention of bonuses and promotions gives the impression that 4rabet values its users and looks to enhance their experience wherever possible. It's reassuring to read about the platform's dedicated customer support, highlighting their commitment to user satisfaction. For anyone curious about online betting but unsure where to start, the article on 4Rabet India seems like a helpful resource.

Divadlo Jána Palárika uvedie súčasnú nemeckú drámu podľa skutočnej udalosti

Divadlo Jána Palárika v Trnave uvedie v slovenskej premiére 30. novembra a 1. decembra 2018 súčasnú nemeckú drámu Kopanec. Autormi inscenácie sú uznávaní filmoví a divadelní dokumentaristi Andres Veiel a Gesine Schmidt, ktorí sa často zameriavajú na pálčivé spoločenské témy. Tentoraz sa v stredobode ich záujmu ocitol skutočný prípad z nemeckej obce Potzlow.

V roku 2002 tu traja mladí chlapci zabili svojho kamaráta. Kontroverzný prípad bol vyšetrovaný ako vražda s extrémistickým motívom.

Počas osudnej noci chlapci popíjali, vozili sa na bicykloch z dediny do dediny. Pod náporom alkoholu začala stúpať aj ich agresivita. Nútili svojho kamaráta Marinusa, aby sa priznal, že je Žid a po tomto priznaní ho utýrali na smrť.

Neskôr, počas vyšetrovania, sa obvinení bratia Schönfeldovci priznali, že sa hlásia k pravicovo-extrémistickému hnutiu a chcú „očistiť“ Nemecko od všetkých prisťahovalcov.


Divadlo Jána Palárika

Ilustračné foto

Avšak to, čo na tomto prípade nesedí je, že Marinus nebol Žid, ani moslim, nemal inú farbu pleti, iné vierovyznanie, bol rovnako narodený v Nemecku ako oni, bol vysoký, chudý, mal blond vlasy, zaujímal sa o motorky a počúval hip-hop.

Tým pádom nikto nedokázal vysvetliť, prečo sa musel práve on stať obeťou tohto násilného činu.

Andres Veiel absolvoval štúdium psychológie v Berlíne a svoje vedomosti využil aj pri písaní hry Kopanec.

Autori sa nezaoberajú rekonštrukciou samotnej noci a vraždy. Hra je sledom výpovedí svedkov a obžalovaných na súde.

Prostredníctvom tohto súdneho procesu sa nám odhaľuje desivá spoločenská mozaika ľudí bez akýchkoľvek nádejí a vízií budúcnosti. Ľudí, ktorí žijú na pokraji biedy z mizerných pár eur mesačne, snažia sa vychovávať deti, ktoré však nemajú žiadne vzory a častokrát žiadne hranice. A každý nezdar zapíjajú alkoholom.

Práve z tejto spoločnosti, ktorej chýbajú akékoľvek normy, môžu vyrastať mladí ľudia túžiaci po poriadku – ale radikálne. Hromadí sa v nich agresivita, ktorá je spôsobená nedostatkom citov zo strany rodičov. A toto všetko sa potom stretne s radikálnymi politickými heslami, ktoré umožňujú vidieť nepriateľa v hocikom.

„Andres Veiel a Gesine Schmidt pátrajú po koreňoch agresivity v mladistvých a ukazujú nám spletitú cestu hľadania vlastnej identity. Na to, aby sme pochopili správanie a motivácie dvoch mladistvých vrahov, musíme zájsť hlboko do ich rodinných vzťahov. Až vtedy pochopíme, že tí, čo chcú poriadok vo svete, nemajú poriadok ani vo vlastnej rodine. Hoci inscenácia Kopanec je primárne určená pre študentov, určite by ju mali vidieť aj ich rodičia,“ hovorí dramaturgička inscenácie Lucia Mihálová.

Pripravovaná inscenácia v réžii Viktora Kollára sa sústreďuje na detailnú prácu s hereckým kolektívom. Herci totiž musia v inscenácii stvárňovať viacero postáv.

Okrem interných členov súboru sa v inscenácii predstaví aj hosť Dana Gudabová – známa z viacerých populárnych televíznych projektov.

Herci sa okrem náročných postáv budú musieť popasovať aj s rapom. Viktor Kollár oslovil viacero známych slovenských raperov, aby priamo na telo inscenácie zložili hudbu, ktorú budú interpretovať herci divadla. Spoluprácu potvrdil raper Danosť.

„Pohybujeme sa vo veľmi temnej téme, napriek tomu sa snažíme, aby všetci ľudia, čo sa tu objavia, pôsobili čo najživšie. Sú to jednoduchí ľudia, ktorí majú svoje vlastné problémy a celá tá vražda nimi vlastne ani tak nepohla. Preto sa nemusíte báť veľkých plačlivých scén a ťaživej atmosféry. Práve ten ľahostajný až žartovný postoj k celej udalosti robí z obyvateľov tejto dediny naozaj desivé tvory. Ale ešte desivejšie je to, že sa s nimi dá vo veľa veciach súhlasiť, ak sme k sebe úprimní,“ prezradil režisér Viktor Kollár.

Súčasťou tvorivého tímu budú aj scénografka Adela Hajduová a kostýmová výtvarníčka Dáša Veselovská, ktoré sú čerstvými absolventkami VŠMU. Veľkou pomocou v skúšobnom procese je aj psychologička Mária Krýslová, ktorá vďaka svojim odborným konzultáciám s hercami i režisérom pomáha pochopiť aj tie najnepochopiteľnejšie motivácie postáv a ich vnútorný stav.

„V budúcnosti plánujeme usporadúvať aj diskusie s divákmi priamo po predstavení. Vieme totiž, že tento titul prináša veľa tém, o ktorých sa budeme chcieť vzájomne rozprávať,“ doplnila marketingová manažérka Divadla Jána Palárika Lucia Turňová.

KOPANEC

Preklad: Jozef Mihál
Dramaturgia: Lucia Mihálová
Úprava: Lucia Mihálová, Viktor Kollár
Kostýmy: Dáša Veselovská
Scéna: Adela Hajduová
Výber hudby: Viktor Kollár
Odborná spolupráca: Mária Krýslová
Réžia: Viktor Kollár

Obsadenie:
Jutta Schönfeld, žena z dediny: Daniela Gudabová a.h.
Birgit Schöberl, vychovávateľka, Sandra B.: Ingrida Baginová
Vypočúvajúci, súdny znalec: Tibor Vokoun
Marcel Schönfeld, farár: Martin Kochan
Achim F., starosta, majster: Miroslav Beňuš
Prokurátor, Matthias M., Heiko G.: Martin Križan
Torsten M., Marco Schönfeld: Tomáš Mosný

Ulož ako PDF
Napísal 25. novembra 2018 10:21. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Pozvánky, Trnava. RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.


INZERCIA

reklama

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.