reklama

Pri stanici začína výstavba parkovacieho domu pre bicykle. Cyklovežu majú spustiť do prevádzky v marci 2020

Takmer tri roky po tom, ako trnavská radnica v septembri 2016 ohlásila projekt výstavby parkovacieho domu pre bicykle pri železničnej stanici, oficiálne začína jej výstavba. Trvať má osem mesiacov.

“Trnava je prvým mestom na Slovensku, ktoré bude mať automatický parkovací dom pre bicykle. Stáť bude pri železničnej stanici, jeho výstavba sa začína 1. augusta a práce vrátane skúšobnej prevádzky by mali byť ukončené do marca 2020,” informovala radnica v prvý augustový deň tohto roka prostredníctvom tlačovej správy.

Na realizáciu tohto projektu získalo mesto nenávratný finančný príspevok z Integrovaného regionálneho operačného programu vo výške 505 319 eur. “Celková cena diela je 652 656 eur,” konkretizuje radnica.

Vyše 11 metrov vysoký parkovací dom v tvare dvanásťuholníka dosiahne kapacitu 118 bicyklov bude priamo prepojený s cyklistickým chodníkom, ktorý vedie zo Staničného parku k vlakovej a autobusovej stanici.

Vizualizácia: Mesto Trnava

Automatizovaný proces uschovania bicykla má trvať maximálne 30 sekúnd a jeho fázy aj bezpečnostné pokyny sa zobrazia na monitore. Zákazník si na záver vyberie z prístupového terminálu potvrdenie, ktoré neskôr, keď si bude chcieť bicykel vyzdvihnúť, vloží do čítačky terminálu.

Systém zobrazí na displeji požadovanú platbu, po vhodení mincí do mincovníka vyhľadá zákazníkov bicykel a vyvezie ho pred prijímacie dvere.

Cieľom projektu a trnavskej mestskej samosprávy je podpora udržateľnej mobility v našom meste. Rast individuálnej automobilovej dopravy pri reálnych možnostiach cestnej siete a počtu parkovacích miest je neudržateľný nielen v Trnave, ale vo všetkých väčších slovenských a európskych mestách, pripomína trnavská radnica.

Pre potreby verejnosti bude cykloveža v prevádzke 24 hodín denne.

„Atraktivitu cyklistickej dopravy chceme zvýšiť aj prostredníctvom vybudovania automatického parkovacieho domu pre bicykle pri železničnej stanici. Napríklad, Trnavčania, ktorí denne cestujú do zamestnania vlakom alebo autobusom, už nebudú musieť riešiť problém s celodenným parkovaním svojho auta. Ak budú chcieť, na železničnú či autobusovú stanicu sa môžu dopraviť aj na bicykli, ktorý si bezpečne uschovajú v parkovacom dome,“ povedala projektová manažérka Zuzana Betinová z útvaru projektového manažmentu Mestského úradu v Trnave.

Stavenisko parkovacieho domu pre bicykle na Staničnej ulici medzi vlakovou a autobusovou stanicou bude oplotené a vybavené prenosným dopravným značením. Doterajší dopravný režim v tejto lokalite ostane zachovaný.

Na stavbe bude osadená orientačná tabuľa s identifikačnými údajmi o stavbe s kontaktnými menami a telefónnymi číslami pre prípadné riešenia požiadaviek, ktoré vzniknú pri stavebnej činnosti.

Mesto Trnava sa vopred ospravedlňuje Trnavčanom za obmedzenia spôsobené výstavbou a ďakuje za porozumenie.


Cykloveža vyrastie pri železničnej stanici

Ilustračné foto

VIDEO:
Parkovanie bicykla

Cykloveža v Přerove

Ulož ako PDF
Napísal 1. augusta 2019 15:04. Článok je zaradený do rubriky: Aktuálne, Ďalšie správy, Trnava. RSS 2.0.


INZERCIA

pre “Pri stanici začína výstavba parkovacieho domu pre bicykle. Cyklovežu majú spustiť do prevádzky v marci 2020”

  1. 1
    xxxxxxxxxx says:

    Ciže 652 656 EUR / 118 bicyklov = 5 530,98 EUR/bicykel… to je inak predražená kXXXtina… Aké sú ročné náklady na energie/údržbu ? nech to zaokrúhlime aspoň na 6 000 EUR/bicykel… Teraz reálna úvaha: najprv to bude ľudí baviť hrať sa s tým, ale keď uvidia koľko trvá obsluha a že sa za to platí, tak to nebude nikto používať – veď prečo platiť a čakať na niečo, čo je zadarmo ak bicykel pripnem o cyklovežu zboku ? … vidím to tak, že o rok alebo o dva, keď utíchne vlna nadšenia z novej hračky, bude veža zívať prázdnotou, budú o ňu pozamykané bicykle zvonka a aby bolo na údržbu a energie tak sa na vežu namontujú billboardy a reklamy…

    • 1.1
      xxxxxxxxxx says:

      PS: predstavte si že iba 30 ľudí z 1 vlaku chce naraz bicykel… to je 30 x 30 sekúnd (čas manipulácie stroju) + 30 x 15 až 30 sekúnd (čas ktorý potrebuje človek na obsluhu stroja – nahádzanie mincí vyzdvihnutie bicykla)… tak to máme dokopy cca 20 až 30 minút čakania … už vidím ako sa všetci hrnú to používať…

      • 1.1.1
        Už je to tu says:

        Takže mládež v BA nastúpi prednostne do vagóna, ktorý v TT zastaví v blízkosti schodiska (bude na to cykloappka) a ozlomkrky bude bežať k cyklovezi. Budú zaujímavé bežecké preteky na nástupišti aj v hale.

        Napriek tomu do kalendára značím 1.8.2019 ako skutočný začiatok svetlých zajtrajškov.

      • 1.1.2
        fidelis says:

        Takze podla teba by mohli napriklad v mojom baraku zrusit vytah.Pred tremi rokmi ho menili za novy,bol k..evsky drahy.A ja byvam na 1.posch a vobec ho nepouzivam.Co ma po ostatnych ne?
        Takto nejak by sme asi mali rozmyslat pri vsetkom ,aspon podla teba = podla sebca.
        Pripominam ze bicykel nevlastnim,jazdim autom.

        • 1.1.2.1
          xxxxxxxxxx says:

          Vytah stoji 30 000 a sluzi cca 7 poschodiam po 3 byty poschodie a po avg. 2.5 cloveka/byt, t.j cca 50 ludom… cize menej nez 1000 eur/osoba + vytah je zivotne dolezity pre starych ludi, co ty kr.ten (ked ja som sebec tak tebe musime nieco ine vymyslet) evidentne ani z daleka nevidis ked porovnavas zbytocnu cyklovezu s (pre niektorych) zivotne dolezitym vytahom. Ak je pre teba vytah kur..sky drahy, tak si uvedom ze stoji tolko co cca 6 miest v cyklovezi.

          Aby bolo jasne – tvrdim ze za 10 az 20 tisic sa mal spravit pristresok na zamykanie 150 bicyklov (taky aky tam uz je) a bol by pokoj. Alebo sa mal prerobit mestsky priestor pod stlpami na uschovnu bicyklov v centre mesta.

          Cykloveza sa stane kapitalistickou verziou betonoveho ROH – megaprojektom ktory minie svoju pointu, ludia ho nebudu pouzivat a ostane spatit prostredie…

          • 1.1.2.1.1
            mooo says:

            no ty vieš asi o cyklovežiach všetko.Čuduj sa svete ich využitelnosť rokmi neklesá ale naopak stúpa a využívajú sa aj v zime a aj v menších mestách ako je TT. A chcel by som vidieť ako si necháš svoj 1000eurový bicykel alebo elektrobicykel niekde pod prístreškom aj s odloženou prilbou alebo inou batožinou

  2. 2
    Winterbuchta says:

    V zime bude veža vyhrievaná? Viezť sa na bicykli po zľadovatenem snehu a sedieť na ľadovej sedačke… Brrr
    To je tak na ľadovú buchtu

  3. 3
    natare says:

    Všetko bolo krásne opísané, ale to najpodstatnejšie chýba, čo bude stáť táto sranda používateľov. Alebo to bude zadarmo?

  4. 4
    maxo says:

    Niekto má stožiar s niekto má vežu.

  5. 5
    Veza says:

    “Na realizáciu tohto projektu získalo mesto nenávratný finančný príspevok z Integrovaného regionálneho operačného programu vo výške 505 319 eur. „Celková cena diela je 652 656 eur,“ konkretizuje radnica.”

    Ked sa to dokonci,nech sa zase nezabudne bradaty fotit pred vezou a strihat pasku ako keby to platil zo svojho.To je take bolsevickeee.

  6. 6
    kamennystadion says:

    Notoricki trollovia sa uz zbehli zahnat svoj abstak. Konecne tu maju svoju dlhoocakavanu a dlhoslubovanu vezu, Len ich urcite mrzi, ze nie je len na FB, ale aj realne sa stavia. Toto by mohol byt priestor na nove slovne zvraty ala cyklobrada. Pre inspiraciu by som to rozbehol napr. hipstervezou.

    • 6.1
      HipHip says:

      Aj v južnejšie položených krajinách majú pri železničnej stanici parkovací dom pre autá. So symbolickým poplatkom. Denne cca fo 2.-€, mesačne do 30.-€. (napr. ESP). Neuveriteľné, že? Pre nás neuveriteľné, pre nich úplne bežné. Na rozdiel od nás rozmýšľajú racionálnejšie. Dostanú cestujúcich do hromadnej dopravy.
      U nás sa postaví cykloveza, ktorá bude v zime takmer prázdna. Jedine, že do nej zazimujú tie zdieľané elektrobicykle.
      Cykloveža nie je zlá vec, ale v našich podmienkach celkom istotne nepatrí z pohľadu priorít na taký piedestál, kam ju umiestnili. Skôr je to leštenie vlastného EGA.
      Trnavskí hipsteri teraz po zahájení stavby budú mať pocit, akoby začali kolonizovať MARS. Budú si myslieť, že po troch rokoch onanovania o cykloveži a určení niekoľkých termínov výstavby, sú nebetyční kingovia, viď príspevok vyššie.

  7. 7
    Jery says:

    Borbei za štyri roky postavil Castilione aj Zimný štadion.

  8. 8
    Hipster says:

    kamennystadion, najvacsi troll si tu nakoniec ty a este k tomu aj zakomplexovany:-)

  9. 9
    Starý says:

    Vykašlite sa na to. Či bude cykloveza, zelená lávka, ďalšie cyklotrasy a ešte mnohé iné, čo sám veľký prezentuje hlavne na FB, potkany sa budú premávať po Trnave viac a viac, hlavne na Prednadrazi.

  10. 10
    Sisa says:

    Teraz sice od veci ale napisem aj tak nove ododdychove miesto v Strkoch ok ,ale ten prijazd k miestu otras 2 metrove bodlacie popri ceste a kopa mechov pri parkovisku ako je zvykom u nas po vybudovani noveho sa to neudrziava preto menej znamena viac

  11. 11
    asdf says:

    suhlas s uplne prvym prispevkom, prachy co idu do tohto sa radsej mohli investovat do bike sharingu a normalneho zastreseneho stojiska na bicykle, okolo stanice je miesta dost. Ale uvdiime, mozno to bude kazdy den pre 118 ludi fajn. Nechapem ale tie boje okolo toho co tu predvadza vacisna, nakoniec sa tu tahate o bodliakoch kdesi pod hradbamy :D je to jak zufale skriekanie na dedicskom konani :D

  12. 12
    Smer 2.0 says:

    Je smutné čítať FB príspevky nevzdelaných ťuťmákov na financovanie cykloveže z fondou EÚ. Údajne to je dobré rozhajdákať lebo by to rozhajdákali iné mestá. To hovoria a píšu akože transparentný lepšoľudia naša budúcnosť. Je to iba na plač. Tie peniaze akože padli z neba z EÚ. Tá nevzdelanosť je zarážajúca.
    Projekty typu Bačorina v štrkoch 175.000, ozelenenie lávky 500.000, cykloveža 650.000 a podobné enormné predražené nedôležité hračky papalášov slúžia iba na propagandu a PR týchto novodobých papalášov. Nič viac.
    Dôležité veci sa neriešia upratujú sa pod koberec.
    Sú takí istí ako Smer pri budovaní napr. diaľnic.
    Tiež by na to povedali že Smer to robí super a fondy treba rozkradnúť?

  13. 13
    maxim says:

    Toto stihli dokončiť o 2 mesiace skôr. Nie ako Kukučínovu, ktorá bude (možno) dokončená o 4 mesiace neskôr.
    https://www.trnavskyhlas.sk/c/27753-v-trnave-otvorili-parkovaci-dom-pre-bicykle-je-prvy-na-slovensku.htm

Pre písanie komentárov musíte byť prihlásený Login

reklama

reklama

Prihlásiť sa | © Všetky práva vyhradené. trnava-live.sk I Názory vyslovené v diskusiách čitateľov nie sú názormi prevádzkovateľa webu, a ten za obsah týchto názorov nezodpovedá. Rasistické, vulgárne, urážlivé a príspevky mimo témy článku budú vymazané. Redakcia si vyhradzuje právo na zastavenie diskusie v prípade, že komentáre smerujú k vzájomnému napádaniu sa a osočovaniu účastníkov diskusie alebo iných osôb.